Taysin asiakkaat ***

Täällä ja ollaan taas päästy alottelemaan. Tai no, päästy kuitenkin eteenpäin tuulimunan jälkeen. Tällä viikolla oli eka käynti ja nyt odotellaan verikokeiden (sokeri, insuliini ja mitä lie) ja limakalvon näytepalan tuloksia. Jos nyt menis hyvin niin helmikuussa päästäis siirtoon jos vaan huurunenät sulatuksesta selviää.
 
Täällä käynti takana ja viikolle neljä olis sitte suunnitteilla punktio ja siirrot. Synarelalla mennään vielä ens viikon keskiviikkoon ja sitte alkaa pistokset Gonal-F:llä. Käydä sitte vielä UÄ:ssä ennen punktiota.

Tällä kertaa oli mukava lääkäri mutta hoitaja taas oli jokseenkin nyrpeä. :D Viime kerralla oli toisinpäin, mutta enpä valita kun asiat menee eteenpäin. Hieman kauhistutti ton pistoskynän piikin pituus, mutta eiköhän se mene (toivottavasti). Tästä on hyvä jatkaa. :) :heart:
 
Heippa kaikille! Juurikaan en oo tähän ketjuun kirjoitellut, seuraillut kyllä olen. Meillä tehty TAYSissa 3 inssiä 2011, ja eilen oli ekan IVFn punktio. Se kohdunsuun puuduttaminen sattui aika paljon, mutta muuten ei tuntunut mitään eli hyvin meni. Lääkäri Mari Kärki ja hoitaja Riitta Mattila olivat ystävällisiä ja huolehtivaisia ja hyvä fiilis jäi koko jutusta. Nyt vaan jännätään kuinka mun muniksille käy, 8 solua saatiin. Jos päästään siirtoon asti niin se olis sitten maanantaina.
 
Jenksula mitä sinulle kuuluu? Olet varmaan saanut jo kokeidesi tulokset? Selvisikö jotain? Oletteko pääsemässä passiirtoon nyt helmikuussa? Entä mikä on justiina28:n tilanne? Onko kyytiläinen yhä matkassa? Toivottavasti on!
 
Vähän on ollu palstailusta taukoo kun ei sinänsä oo mitään tapahtunu pelkkää siirtoon pääsyyn odotusta odotuksen jälkeen.
Onnittelut kaikille siirtoon päässeille, toivottavasti kyytiläiset tuo iloisia uutisia :)
pepponen kokeiden tulokset oli ihan ok, mikäli lääkäriä on uskominen =) eikä päästä helmikuussa siirtoon, yllätys yllätys. Nyt on tähtäimessä maaliskuun ehkä puolen välin tienoo. Viime kerran ultrassa oli kohdun limakalvo sileydeltään yms. ihan ok MUTTA kuinka ollakaan nyt sinne oli ilmaantunu yks kohta joka oli muuta likalvoa paksumpi. Lääkäri arveli, että jos sinne on jääny istukan pala tai jotain. Niinpä sit jouduin tähystykseen jossa kävin eilen. Ei sieltä kuitenkaan mitään jäänteitä löytyny. Olivat ottanu paksummasta kohtaa näytepalan ja lähettäneet tutkittavaks.
Sen verran on päästy nyt kuitenkin eteenpäin, että lääkärin mielestä voin tämän jälkeen seuraavista menkoista alottaa zumenonin popsimisen ja sit siirtoon. Kyllä tätä on odotettukin kun kuuta nousevaa. On miehelläkin ollu kestämistä kun oon kokoajan niin pahalla päällä, äyskin ja tiuskin lähestulkoon joka asiasta vaikkei ois edes aihetta. Tälle en muuta selitystä keksi kun tämän, että tässä tulee aina jotain uutta ja kaikki siirtyy kuukaudella aina. Nostan kyllä hattua niille jotka on jaksanu käydä läpi monet hoidot aina vuosi vuoden jälkeen.
Toivottavasti nyt siitä koepalasta ei mitään ilmaannu ja päästään mekin piinailemaan :)
 
Hyvä juttu Jenksula, että tähystyksessä ei löytynyt mitään ihmeellistä! Ja labrat olivat ok. On aina helpompi olla, kun on tiedossa, koska jotain tapahtuu. Eli varmaan helpottaa, kun tietää, että seuraavista menkoista tapahtuu jotain. ;) Hoidon siirtyminen syystä tai toisesta eteen päin hamaan tulevaisuuteen on rankkaa, kun nämä kuitenkin vaikuttavat aika paljon tähän muuhun elämään, halusi sitä tai ei.
 
Totta, mutta silti on tällähetkellä ihan sellanen kutina, että jotain ylläreitä tässä vielä tulee. taas tätä yltiöpositiivista asennetta :LOL: vaan eipähän kolahda kovin korkeelta alas kun ei liikoja odottele :)
 
Moro! :)

Kirjottelinkin tuossa aikaisemmin ja pitänyt tulla kertomaan kuulumisia. Tosiaan ISCI:n hoitojen punktio tuli ja meni, kahdeksan solua saatiin joista kolme hedelmöittyi. Toimenpide meni hyvin vaikka olinkin kipeä pari seuraavaa päivää. :)

Yksi TOP-alkio siirrettiin ja pari päivää sitten tuli tehtyä elämäni eka plussa. :heart: Nyt vaan toivon kovasti että kaikki menee hyvin ja tyyppi on oikeassa paikassa, nimittäin olin niiiin valmistautunut negatestiin ja ylläripylläri vahva plussa tuli.

Joten älkää tytöt menettäkö toivoanne, näköjään se ihanin asia tapahtuu juuri silloin kun sitä vähiten odottaa! :heart:
 
Chiba hurjasti onnea ja tarroja ja liimaa ja kaikkee.
Mulla kävi viimeks (1.ICSI:n 1.PAS) olin varautunu negaan. Oireita ei ollu itseasiassa ollenkaan. Meinasin jo etten edes testaa. Ei kuitenkaan kantti pitäny ja testasin jo PP12 ja plussahan se. Tunne oli jotain aivan käsittämätöntä :) oli muuten mullakin elämäni eka plussa ikinä.
Toivotaan nyt,että sinun kyytiläinen jaksaa matkassa :)
 
Heipsis :)
Ensin onnea hirveesti kaikille plussanneille!
Vähä ollu taukoo täällä käydessä, mutta tosiaan meillä ois huomenna eka (vk:n8) ultra, kovasti toivotaan että kaikki olisi hyvin ja pieni ihmisen alku masusta löytyisi :)
 
Uskomatonta tähystyksestä on kaks viikkoa... jo :eek: Kaikki on jopa menny tähän asti hyvin ja aikakin meni ihmeen nopeesti vaikka tuntu, että menee ikuisuus ennenku voin ees terot alottaa. Tänään olikin sit eka nappi. Toivottavasti kaik menee nyt niinkun kuuluis ja päästäis ens kuussa jännäämään pakkasukkojen sulatuksesta selviämistä ja vielä piinailemaankin :)
 
hei kaikille!

olemme aloittaneet taysissa lapsettomuushoidot. olen seurannut tätä (ja muitakin lapsettomuuspalstoja) jonkin verran ja lähinnä juuri vertaistukea ja kanssasisarten kokemuksia vailla :)

tutkimukset aloitimme yksityisellä viime vuoden lopulla. virallinen diagnoosimme on selittämätön lapsettomuus, mutta molemmissa meissä "vikaa", minulla PCO-tyyppiset munasarjat, ja miehellä siittiöiden liikkuvuus heikentynyt.
minua kiinnostaisi erityisesti miehen siittiöiden huonosta liikkuvuudesta kärsineiden pariskuntien hoidot, onko inseminaatiolla onnistanut?

meille ovulaation induktio x 2 ja inseminaatio x1 yksityisesti v. 2011 ja nyt ensimmäinen inseminaatio taysissa viime viikon torstaina.

yrittämistä meillä on takana kaksi vuotta, 1 keskenmenoon päättynyt luomuraskaus.
 
Meillä sama juttu, mulla PCO. Viimeks lääkäri höpis jotain endosta mutta tästä ei kyllä kukaan muu lääkräi oo koskaan mitään sanonu. Tiiä sit onko vaiko ei.
Miehen puolelta sama + siittiöiden määrä normaalia vähäisempi. Näiden takia meillä mentiin suoraan (2009) ICSI:n. oonkin ihmetelly miks muille kokeillaan inssit sun muut. Mutta luultavasti kai se on sit siitä etti niitä normaaleja normaalisti liikkuvia siittiöitä ole ihan liiaksi asti.

Ei nyt ihan ollu vastaus sinun kysymykseen onko inssillä onnistanu mut kerroinpahan kuitenki miten meillä :LOL:
 
^Kyllä Taysissa laitetaan tuoresiirrossakin 2 alkiota: meille laitettiin ihka ensimmäisessä hoidossa eli ICSIssä 2 alkiota - itse emme olleet asiaa tajunneet edes etukäteen miettiä, että täytenä yllätyksenä tuli silloin lääkärin ehdotus. Johtui meillä varmaan siitä, että vain 2 alkiota hedelmöittyi.
 
Minullekkin laitettiin ensimmäisessä tuoresiirrossa 2 alkiota. Yksi pakkaseen. Toinen alkioista kiinnittyi ja raskaus alkoi. Joskin meni sitten kesken muutaman viikon päästä. Pakkasessa oleva ainokainen sulatettiin ja siitäkin alkoi raskaus ja on nyt 2-v tyttö. Seuraavassa hoidossa sain vain kaksi hedelmöittynyttä alkiota. Molemmat taas siirrettiin. Ja nyt kaksospojat makoilevat tuolla sängyissään : )
 
  • Tykkää
Reactions: Lion33
mulla oli tänään toinen inseminaatio. tilanne ei kovin ideaali, kun huomenna olisi ollut se paras hetki tehdä tuo toimenpide. nyt sitten vaan kotiharjoituksia töiden lomassa ;)

meille tehdään vielä yksi inseminaatio, sen jälkeen ivf-jonoon, joka näyttäisi meidän tapauksessamme olevan niin, että kerran kokeillaan ennen kesätaukoa tai sitten kesätauon jälkeen.

mulla on tätä päivää lukuunottamatta osunut erikoistuvia, ja täytyy sanoa, että on ollut kohtuu amatöörimaista meininkiä ja virheitä. mukavia kyllä, mutta onko kukaan teistä kieltäytynyt harkkarihoidosta?
 
Moicca olemma uusi pari Taysin ketjussa, olemme lukeneet viestejä, joista olemme saaneet vertaistukea, kiitoksia niistä!!! Meillä alkoi Gonal-F pistokset 12.03,2012, sivuvaikutusena mm.ihon kutinaa,lievää urticariaa, päänsärkyä ja nyt huimas saunassa. Pahoinvointia ja närästystä ja pistospaikkojen turvotusta, muuta nämä pieniä haittoja jos kaikki menee niinkuin pitäisi. Maanantaina kontrolliultra. Mies korjas mukisematta sängyngin, lienee taka-ajatuksia hautoa.
 
tervetuloa mama na baba, pidetään peukkuja, että kaikki menis hienosti.
Täällä jatketaan oireetonta piinailua. Munikset kyllä ilmottelee itsestään äkkiliikkeissä mutta niin ilmotelee ihan vaan istuessa. Viimeks oli kans vihlomisia mutta se oli vaan toisella puolen, eri kohdassa ja jotenkin se oli sellanen veitsen viilto vihlasu. Nyt taas on jotenki selkeesti muniksissa ja sellanen jomotus vihlasu tai niinku tylsällä veitsellä viiltäis.
Siinäpä kaikki mitä on eli pääasiallisesti samaa kun mulla menkkojen edellä. Ei edes tissit tissit oo kipiät niinkun viimeks. Mutta nythän kyllä on VASTA pp5 :mad: oma arvaus on että menkat alkaa pp10 ellei jo jopa aiemmin.
 

Yhteistyössä