Taysin asiakkaat ***

Hautomo: Ok, onko tuo siis lyhyt kaava vai..?
Sulla taitaa siis olla 2. kierros menossa? Täälläkin odotellaan primojen jälkeen tätiä ja sit pistokset kehiin.
Tekeeköhän ne punktiota ma-pe vai vaan tiettyinä päivinä..?

Onko teillä tietoa milloin tayssissa on kesätauko? Että ehtiikö (jos tässä ei tärppää) passeja (jos muniksia edes saa) ennen kesää?
Lyhyt kaava joo, ettei munikset kokonaan kuole (mikä on tässä tilanteessa riskinä, jos pitkällä kaavalla mentäisiin).
Kierron vuoksi mulla nyt huomenna alkaa pistelyt ja vkon 17 alkuun menee punktio ja loppuun (en tiiä miten noi tekee pitkiä viljelyitä) siirto.
Meillä upposi yksityiselle about 8500euroa( 1 turha inssi, 1 IVF ilman siirtoa, 1 ICSI ja 2 PASia) lääkkeineen eli kaikki säästöt ja laatikon pohjilta kolutut kolikotkin. Nyt on Taysin aikaiseen hoitoon menny about 800e lääkkeineen (2 käyntiä + lääkkeet)
Miehelläni on tarkemmat tiedot jossain excelissä ylhäällä. En ole niihin isommin tutustunut .. ainakaan vielä ;) Muutkin paperit ovat omassa kansiossaan.

Ja kuulemani mukaan PASsit tehdään Ovumian puolella, (ja Ovumian hinnat muutenkin halvempia kuin Avalla.)
Täällä tays:n asiakas kans. PAS:t tosiaan tehdään Ovumian puolella mutta tays:n omat lääkärit on ne siellä tekemässä. Ilmeisesti tays:lla ja oviumialla on yhteinen pakastin(näin ainakin kuullu kerrottavan) ja siksi siirrotkin tehdään siellä tai jotain vastaavaa. PAS:n hinta kuitenkin on se sama poli maksu niinkun muissakin käynneissä.

mavli, maanantaina käytiin ensikäynnillä. Ihan hyvä fiilis jäi. :) Meillä on vielä yksityisellä hoito menossa (OI+2.inssi), joten siellä ollaan vielä tämä kierto. Ensi kiertoon lähdetään tarvittaessa TAYS:issa samalla kaavalla kuin tähän mennessä ollaan menty yksityisellä, siis Anazol 2 mg kp 3-10, kp 11 ultra ja siitä tarvittaessa/todennäköisesti Puregon pistokset. Jos tästä kierrosta ei plussaa tule, niin julkisella koitetaan vielä kolmas inssi ja sitten IVF:ään. Lohduttavaa kuulla, että voidaan jatkaa hyvin toimineella hoitosuunnitelmalla, eikä kaikkea laiteta uusiksi. :) Meillähän miehessä ei ole vikaa, mutta mulla on tosi selkeät PCO-munasarjat (muita oireita ja ylipainoa ei ole).

mavli, se poli on Finnmedi 5:n 7. kerroksessa. Itse oon aiemmin käynyt siinä 4. kerroksessa Ovumialla, joten mulle se oli tuttu rakennus. On siis tavallaan siellä Taysin takana. Finnmedi-opasteita seuraamalla löytää perille. On Biokadun perällä. Parkkipaikka on siinä Finnmedi 5:n, 3:n ja Tays silmäkeskuksen välissä. Mielestäni siellä on ihan hyvin aina ollut parkkipaikkoja. Myös "alapihalla" oleville tolppapaikoille saa jättää auton, jos niissä ei ole varattu-lappua. Ne tosin on kaikki maksullisia. Klinikka on uusissa ja siisteissä tiloissa. :) Kuulemma heillä on 4 naislääkäriä ja omia lääkäreitä ei ole, joten joka kerta voi olla eri lääkäri. Kannattaa myös varautua siihen, että opiskelijoita ja erikoistuvia lääkäreitä on myös paikalla, opetussairaala kun on. Toki niiden läsnäolon voi kieltää, mutta eipä ne mua ainakaan haittaa.

Viimeksi muokattu:
Moi, minäkin tayssilainen.
Nuista lääkäreistä sen verran, että minulla on ollut melkein joka kerta sama lääkäri (lukuunottamata ihka ensimmäistä käyntiä). En tiedä onko minulla käynyt hyvä tuuri vai pyritäänkö niitä kuitenkin hiukan katsoon niin, että olis paljon sama.

Mullakin on aikalailla hyvin ollu sama lääkäri ja tietysti just se josta kaikista vähiten pidän. mutta ei voi mitään, näillä mennään.
onko muuten kellään tietoa millon on kesätauko? Oon koittanu tutkia mutten mukamas löydä. Meillä mennään varmaan niin rimaa hipoen kesätauon ja PAS:n kans, ettei oo tosikaan. Meidän tuurin tietäen päästään siirtoon tietenkin vasta syksyllä vai voisko kerrankin meille tapahtua jotain hyvääkin.

toivottavasti vikaa niin sit vielä kerettäis :)

Täytyy muistaa maanantaina kysästä kun soitan.... ja pitäis muistaa kysyä sekin onko ne ihan ehdottomia sen välikierron kans. jos vois siirtää nyt heti tähän alkavaan :)

Mun kokemus parkkipaikan löytämisestä on vaihdellut aika paljon. Toisinaan on joutunut viemään auton "takaisin" Kuntokadulle, Biokadusta "eteenpäin" (se on muuten halvin paikka ja ei siitä kauaa kävele). Joten varaan aina hyvin aikaa parkkiksen löytämiseen. Toisilla kerroilla on saanut siihen eteen.
Hydrangea, mun mielestä siinä "alaparkissa" ei kyllä ole muita kuin varatuja paikkoja. Tai sitten ei ole osunut silmääni.

Lääkäreistä. Mulla on ne vaihdellut aika paljon tässä 1,5 vuoden aikana. OI-ultrissa on saattanut olla "vain" opiskeleva lääkäri, siis jolla ei ole vielä erikoislääkärin titteliä. Mutta silloin kun hoitosuunnista on pitänyt päättää niin silloin on ollut erikoislääkäri. Ja mulla on ollut pari kertaa myös ulkomaalaistaustainen lääkäri. Hyvin on sujunut vaikka heidän kielitaito (ainakaan lauserakenteet ja sanamuodot) eivät ole olleet 100%. Mutta on sama lääkärikin saattanut olla useamman kerran peräkkäin.
Kaikki on mukavia lääkäreitä olleet. Toiset ovat lukeneet enemmän taustatietoja kuin toiset. Eli kannattaa olla myös itse valveutunut ja perillä omista asioistaan. Ja esittää kysymyksiä.

Kesätauosta. Viimekesänä mielestäni aloittivat aikalailla juhannuksen jälkeen tauon. En nyt muista tarkkaan. Mutta silloin siis olin menossa varhaisultraan kesäkuun puolivälissä ja sanoivat että on aika täyttä, kun kesätauko iskee päälle.

Mä kävin perjantaina IVF-ultrassa. Siis nyt on piikitelty ja tarkistettiin mikä vaste on lääkkeille ollut ja miten jatketaan. Vaste ollut lääkärin mielestä hyvä. Hänellä oli tosi kova kiire ilmeisesti toimenpiteeseen ja puhelinkin soi kokoajan. Tiesin kyllä että mun ultra jouduttiin puristaan johonkin väliin. Joten en kokenut tuota "kiirehtimistä" pahana. Kyllä silti ultrattiin ihan rauhassa ja mitattiin follien koot ja määrät. Annostusta muutettiin. Sitten hoitajan kanssa sovittiin maanantaille uusi ultra aika.
Toivotaan muuten että kesätauko olisi vasta heinäkuussa. Sillä mähän aion raskautua tästä hoidosta :D (itsehän sen voin päättää). Ja kun mä raskaudun niin varhaisultran ajankohta menee juhannuksen jälkeiselle viikolle. Mutta jotenkin mä en pysty ajatteleen silti asioita sinne asti, jotta lähtisin kyseleen tauosta. Ei vaan uskalla ääneen sanoa näitä toiveitaan raskaudesta vaikka tänne kirjoittaakin.

Toivounelma, kyllä siellä alaparkissa on ihan normipaikkoja vaikka tolppapaikkoja ovatkin, niihin vaan pitää hakee sit lippu sieltä ylhäältä. Minäkin nylyään jätän auton melkeenpä suosiolla sinne kun ei siitä edestä saa paikkoja ja viereisin talon paikat on kaikki varattu jollekin tietylle firmalle.

Heipsis taas pitkästä aikaa :) Eilen tuli hoitoviikko postissa se olis nyt sit 39 ja vko:lla 35 olis suunnittelu sopivasti synttäripäivänä :) vähän kyllä jännittää josko nyt saatais vihdoin se pieni meillekkin <3

toivounelma, siinä alaparkissa on yhdessä rivissä paikkoja (lähinnä silmäkeskuksen alla olevaa parkkihallia ja ylemmälle parkille nousevia portaita), joissa on siniset kyltit, että pysköinti sallittu maksulipukkeella. Siihen siis saa jättää.

Hautomo, kiitos kesätauko infosta. :)

ON: Meillä meni perseelleen vika hoito yksityisellä. Folleja kehittyi pistosten avulla viisi, joten ei päästä inssiin. :'( Fiilis on paska. Nyt siis virallisesti ollaan Taysin asiakkaita mekin, koska ensi kierrossa sitten sinne.

Eihän tästä sitten mennyt meiltä yhtä inssiyritystä kun sinne inssiin asti ei päästy? Meille on yksi jo tehty yksityisellä ja Taysin ensikäynnillä puhuttiin, että yksi voitais tehdä vielä siellä ennen IVF:ään siirtymistä (tämän tokan jälkeen, jonne ei siis päästy). Mietin, että onnistuiskohan siellä vielä kaksi...

Osaako kukaan sanoa, kuinka pitkä on IVF-jono? Puolivuotta? Tiedän yhden tapauksen, joiden lähisairaalassa ei tehdä IVF-hoitoja ja he pääsivät Taysiin ilman jonotusta. Mitenköhän se voi olla mahdollista?! Oon kuitenkin käsittänyt jonojen olevan pitkiä... Me ollaan kyllä ihan Taysin alueen asukkaita, joten onkohan meillä IVF edessä vasta ensi vuonna. :( No, toivotaan että inssit tepsis ennen sitä...

Hydrangea, maanantaina parkkeerasin juuri noilla mainitsemillasi paikoilla. Se tietysi on muuttunut vähän kokoajan, kun oli pitkään rakennustyömaata. Nyt taitaa olla parkkis vasta valmis.

Meidät laitettiin IVF-jonoon 8.3. ja silloin jo tiedettiin että keräys tultaneen tekemään 20.5. alkavalla viikolla. Ei siis mielestäni mikään pitkä jono tosiaankaan. Ja meille tehtiin tuossa välissä yksi inssikin. Vaikka monet kirjoittelee että IVF-jonotusaikana ei saa muita hoitoja. Me ainakin saatiin.

Huomenna on punktiopäivä. Jännittää vähän että löytyykö mitä. Seitsemän follia näkyi maanantaina. Nyt tuhruttelee vähän veristä vuotoa. Mikä tietysti aiheuttaa huolta, mitä se tarkoittaa, voiko meidän ivf mennä pieleen tämän vuoksi. Aion kysyä sitä tänään polilta, muuten tulen hermoraunioksi huomiseen menessä.

toivounelma, voi kiitos vastauksestasi! Tämä huojensi mieltä. :) Nuo pitkät jonot taitaa sitten olla enemmänkin Naikkarin ongelma. Täytyy tiedustella meidän aikataulusta seuraavalla käynnillä. Olin niin siinä uskossa, että tää kierto olisi tuonut meille onnistumisen, joten kaikkea en ensikäynnillä tajunnut kysyä. :( Isosti tsemppiä huomiseen punktioon. Toivottavasti menee helposti ja kivuttomasti ja saatte mahtavan saaliin. :hug:

Vastailen tänne hieman noihin jonoihin liittyen. Mehän oltiin hoidoissa eri paikkakunnalta ja ivf tehtiin tayssissa. Ja heti, kun viimeinen oi-hoito todettiin epäonnistuneeksi, aloitimme ivf suunnittelun (itseasiassa samalla käynnillä) ja heti seuraavaan kiertoon tehtiin ivf! Eli jonottaa ei ainakaan meidän tarvinut yhtään...
Tsemppia kaikille Tayssilaisille!

• Tykkää
Reactions: Hydrangea

Yhteistyössä