Tavallinen lusikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milloin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milloin?

Vieras
Minkä ikäiselle lapselle suositellaan ruuan antamista tavallisesta teräslusikasta?

Itse olen antanut vielä ensilusikoilla ruokaa 8kk ikäiselle lapselleni ja se alkoi vaivaamaan mieltäni,kun tuttuni antaa 7kk ikäiselle jo tavallisella lusikalla ruuat.Siirrytäänkö siis jo alle vuoden ikäisenä tavallisiin ottimiin?Se tuntuu vaan aika oudolta...

Sorry nyt, mutta mitä väliä sillä on millä lusikalla syöttää? Itsekin olen käyttänyt alkuun muovisia lusikoita, mutta toiset antaa ihan alusta asti tavallisilla. Onko sillä oikeasti jotain väliä? Tietääkö joku?

Ei ollu käynyt mielessäkään,ettei tavallisella lusikalla sais syöttää. Ensilusikka taitaa olla vain sitä varten, että se tuntuu alussa vauvasta mukavammalta suussa.

Eihän noita muovilusikoita ole edes ollut kuin viimeiset n.15v.Milläs luulet että vauvoja ennen syötettiin.Ei siinä todella ole mitään omituista jos vauvaa syöttää teräslusikalla.

Ärsyttää, että joku ottaa aina esille, ettei jotain ollut ennenkään niin sitä ei tarvitakkaan nykyäänkään. Vaikka ihan tottahan se on, että teräslusikalla voi antaa vallanmainiosti minunkin mielestä vauvalle ruokaa.

Nyt äitit töihin heti synnäriltä tultuanne....mitään äitiyslomia ei tarvii, onhan ne ennenkin äitit joutuneet töihin heti melkein lapsen synnyttyä. =)

siksi kai suositellaan että syötetään muovilusikalla, ettei vauvan herkät ikenet vahingoitu...itse syötin ehkä kuukauden muovilusikalla kiinteiden alussa (4kk), mutta mielestäni monet ensilusikat ovat hirveän leveän mallisia...ei ainakaan meidän pojan suuhun sopineet.

Parasta antaa heti tavallisella lusikalla.
Ei siitä ole mitään haittaa. Enemmänkin hyötyä, tottuu suoraan siihen.

Monen monta kertaa kuullut ongelmasta missä lapsi kieltäytyy syömästä tavallisella lusikalla.
Siinä sitten ollaan kun omat babybjörnit kotona.

milloin vaan voi tosiaan syöttää teräslusikalla.

Me syötettiin jokunen kuukausi muovilusikalla ja kun alettiin syöttää teräslusikalla, niin ei meidän lapset ainakaan siihen mitenkään reagoineet. Söivät yhtä hyvin. Muovilusikka on hellempi vauvan ikenille. Minusta on jotenkin älytöntä aina verrata kaikkea siihen, että ""ei sitä ennenkään ollut"".
Ei ollut ennen kännyköitäkään ja näyttää vaan nykyisin olevan niin, että jokaisella semmonen on ja jos ei jollakin sellaista ole niin ihan outona pidetään. Tämä vähän asian vierestä, mutta menköön.

syödään muovilusikasta vielä ja 1v. on jo. Helpompi opetella ite syömään ja mä tosiaan pelkään että kopsahtaa hampaisiin teräs lusikka.
meinaan mulle on pienenä käyny niin, mummuni syötti ja kopsautti pieniin hapaisiin ja ikeniin ja meni ainakin 1,5v. kun edes suostuin millään lusikalla syömään eli söin käsillä kaikki ruuat.
niin meillä kyllä osaa syödä vaikka millaisilla lusikoilla vaikka kotona syödäänkin ensilusikalla ( baby björn), kahviloissa vetelee kertakäyttölusikoista ja menee se teräslusikkakin ja hopealusikka... et ei haittaa vaikka kotona äippä antaa muovisesta.

Yhteistyössä