Tauko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En ymmärrä

Vieras
Tapasin kuukausi sitten ihanan miehen ja ollaan aika tiivisti oltu yhteydessä siitä asti, nähty useasti kuukauden ajan. Oon tosi ihastunut tähän mieheen ja luulin todella että hänkin on minuun. Ja puheista päätellen niin olikin.

No pari päivää sitten hän ilmoitti että jos ei muutamaan päivään nähtäis, jotta hän saa miettiä vähän asioita. olen kuulema ihana ja tosi kiva olla mun kanssa, mutta... jokin mättää. En edes ihan tarkkaan muista mitä hän silloin sanoi, koska olin hieman järkyttynyt tästä uutisesta, koska kaksi päivää aiemmin oltiin keskusteltu suhteestamme ja hän kyllä antoi aivan toisenlaisen käsityksen suhteemme tilasta.

No nyt ei olla kolmeen päivään nähty enkä ole kuullut hänestä mitään. Ihan hulluna tekisi mieli soittaa ja kysyä onko hän jo saanut mietittyä asioita. Pitäisikö vain odottaa että hän ottaa yhteyttä, sanoi kuitenkin viimeksi että haluaa treffata tällä viikolla joku ilta.

Onko teillä kokemuksia tälläisistä tauoista? Onko niistä mitään hyötyä ja voiko suhteella olla sen jälkeen mitään tulevaisuutta?
Pari päivää oli tosi paskoja, koska olin oikeasti ihastunut häneen ja luulin että suhteella olisi jotain tulevaisuutta. Nyt olen kyllä jo asennoitunut siihen, että suhde on lopullisesti ohi. Miksi hän muuten olisi halunnut miettiä asioita? Loppu se taitaa olla, eikö niin?

Pysy hyvä ihminen housuissasi. Se menee jo epätoivon puolelle jos alat häiriköimään miestä. Tod.näk. karkotat hänet vaan kauemmas. Ja sitähän et halua? Joskus miehiä alkaa ahdistaa juuri tuo liian tiivis yhdessäolo.

Tosin luulen että tässä tapauksessa kyse todellakin on toisesta naisesta... Tai sitten häntä ei kiinnosta, eikä vaan uskalla suoraan sitä sulle sanoa, raukka kun olet niin ihastunut.

Jos hänellä ei natsaa sen (luultavasti) toisen kanssa, saattaa hän ottaa yhteyttä sinuun taas. Tai sitten ihan velvollisuudentunnosta pitää yhteyttä sinuun..

Pahemmin mokaat jos alat jahdata häntä. Hän tietää miltä tuntuu olla kanssasi ja tulee varmasti takaisin jos haluaa asioiden jatkuvan entisellään kanssasi.

Olen sinkkuaikoinani törmännyt näihin ah niin ihaniin, mutta harmittavan sitoutumiskyvyttömiin miehiin (lieneekö sinun tapauksesi samoja... ;-).
Oletko ajatellut, että kyse ei välttämättä ole siitä, ettei mies haluaisi sinua. Saattaa olla, että ajatus tiiviistä suhteesta ylipäätään, kenen tahansa kanssa, ahdistaa häntä. Silloin et roikkumalla voita yhtään mitään - roikkumatta jättämällä ainakin itsekunnioituksesi.

Nykyisen mieheni astuessa kuvioihin ei tarvinnut turhaan aikalisiä miettiä. Jälkikäteen olen keskusteluissamme ymmärtänyt, että hänellä toden teolla myös oli "haku päällä". Oli siis jo mielessään miettinyt, miten kovasti haluaa parisuhteen elämäänsä, ja oli sitten mahdollisuuden kohdalle sattuessa valmis tilaisuuteen tarttumaan.

Nämä "ehkä-jo-ensi-vuonna-valmiit" kannattaa jättää suosiolla kypsymään ja suunnata katseensa muualle. Säästyy paljolta turhalta säädöltä ja sydänsurulta. Niitä tosimielellä suhteeseen valmiitakin kun markkinoilta löytyy.

Minullekin tuli ekaksi mieleen, että mies on jo iskenyt silmänsä joko exäänsä tai sitten uuteen naiseen, mutta jotta seksielämä olisi mieluista, niin hän antaa sinun uskoa, että on toivoa suhteelle, joten hän käy panemassa sinua kerran viikossa antaumuksella ja loppuajan on toisen naisen tai kavereittensa kanssa.

Yksi vaihtoehto on tietysti se ikävä ristiriita, että yleensä nainen haluaa olla koko ajan miehen kanssa, kun taas mies nauttii enemmän siitä, kun saa välillä olla kavereittensa kanssa ja sitten välillä taas rauhoittua kotona tyttöystävän hemmoteltavana.

Opit paljon miehestä kysymällä hänen aiemmista suhteistaan. Jos mies on kovin nuori (alle 25v) tai jos hänellä aiemmat suhteet ovat kestäneet vain alle vuoden, niin se saattaisi viitata sitoutumiskyvyttömyyteen. Sellaisessa tapauksessa rikot vain itseäsi, kun itket viikonloppu toisensa jälkeen sitä, että miksei se mies tule käymään, vaan huitelee ympäri kyliä.

Eihän sinun ole pakko suhdetta laittaa poikki heti tällä viikolla, mutta pidä mielessäsi, että et liikaa suunnittele yhteistä tulevaisuutta hänen kanssaan, ellei käytös parane. Tuollaisen miehen kanssa avoliitto tai lapset ovat paha virhe ellei hän ole kyennyt osoittamaan sanoin ja teoin, että kykenee kunnolliseen seurusteluun.

Kuukausi sitten tavattu. Nyt taukoa - peräti kolme päivää. Kaveria alkoi ahdistaa, jos ihan koko ajan piti olla yhdessä. Minua ainakin olisi alkanut, vaikka nainen olenkin. En kyllä pitäisi kaveria sitoutumiskyvyttömänä tämän perusteella, pikemminkin ap:tä takertuvana.

Piti vielä jatkaa, kun luin edeltävän viestin.

"Eihän sinun ole pakko suhdetta laittaa poikki heti tällä viikolla, mutta pidä mielessäsi, että et liikaa suunnittele yhteistä tulevaisuutta hänen kanssaan, ellei käytös parane. Tuollaisen miehen kanssa avoliitto tai lapset ovat paha virhe ellei hän ole kyennyt osoittamaan sanoin ja teoin, että kykenee kunnolliseen seurusteluun."

Herttijee, tällaistako tämä meno nykyään on, että kuukauden päästä PITÄISI olla jo selvitetty av(i)oliitto- ja lapsikuviot. Anna mun kaikki kestää. Pankaa nyt jäitä hattuun hyvät ihmiset.

Älä_ota_yhteyttä! Jos se mies on tosissaan kiinnostunut jatkosta, ottaa hän kyllä sinuun yhteyttä. Voi olla että on tullut toisiin aatoksiin, mennyt sitoutumiskammoisuuden pupu pöksyyn, löytynyt uusi...
Niin tai näin; hän kyllä tietää sinun kiinnostuneisuutesi. Ja jos ei ota yhteyttä, roikkuisit vain turhaan.
Saattaisi jopa vielä tapailla ja "seurustellakin" kanssasi, toinen jalka kuitenkin kokoajan oven välissä.
Odota...mutta älä loppuelämääsi ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja jh hio i:
Itsekin tällaisiin tilanteisiin törmänneenä on pakko kysyä ap:ltä, että mikä on tilanne?

No tällähetkellä tilanne on se, että parin tunnin päästä mies on tulossa käymään. Saas nähdä kuinka käy, hieman jännittää. En oikein enää itsekään tiedä miten asiaan suhtautuisin. Apua! Tunteet on aika sekavat.

Siis mies itse ehdotti eilen tapaamista. Itse en ollut pitänyt mitään yhteyttä.

Älä tosiaan ole kovin hepuleissas, tutkaa kylmän viileästi tilannetta. Punnitte tätä tyyppiä järjen kanssa. Onko kyse vain siitä, että tarvitaan sitä aikaa itsellekin välillä, vaikka tiiviisti seurustellaankin, sillä jokapäiväinen kanssakäyminen normaalien toimintojen lisäksi käy urakasta. Levätäkin täytyy ja muita ihmisiä tavata.

Jos on kyse tyypistä, joka pitää lämpimänä useampaa yhtä aikaa, se selviää kyllä erilaisista merkeistä, kun osaa tulkita käytöstä. Älä kuitenkaan kyttäämään ala, mutta pidä itsesi arvissa.