Tatuoidut, nolo kysymys....

Mä otin niskaan ja pelkäsin niin paljon että se sattu ettei mikään pysynyt sisällä. Loppujen lopuksi ei se ollutkaan niin paha :) Mut jotkut myös väittää että verikokeen otto sattuu vaikka ei se oikeasti tunnu kuin pieni nipistys. Nää on näitä ettei kipuja voi verrata!

"juudit"
No se tatuoimiskipu on asia mikä on jokaiselle aika hlökohtainen juttu. Mulla on pari kipuherkkää ystävää joilla molemmilla tatskat, toista sattu kovasti, toinen taas oli yllättynyt kun oli niin helppoa.

Kohta on kyllä herkkä paikka, mutta en lähtisi kohtaa vaihtamaan kivun pelossa kuitenkaan. voithan varuiksi laittaa vaikka emlaa etukäteen.

Tiqustiina
kipu on tosissaan ihan ihmisestä riippuva. itse otin ekan lavan kohdalle kipu oli n.8 luokkaa asteikolla 4-10. tokan otin kylkeen ja kipu oli 10 ,kuvan tekijäkin sanoi että olen valinnut yhden kivuliaimmista paikoista. kolmannen otin heti kyljen perään nilkkaan ulkopuolella tuon patin "taakse" missä ei ole mitään oikeastaan ihon alla. Tatuoija sanoi että tämä on vielä kivuliaampi paikka kuin tuo kylki mutta kas, kipupisteet olivat 4,eli ei tuntunut missään.

Tiqustiina
tatuointiahan tehdään pienissä erissä muutamia sekuntteja hakataan suoraa ja sitten ihan sekunttien tauko ja taas.. ja aina voi pyytää jos hetkeksi lopettaa jos meinaa mennä yli kipu kynnyksen.

Ja vielä: onko huono ajatus ottaa se näin kesällä (vaikkei kuuma olekaan... ) vai onko vuodenajalla väliä? Pitääkö sitä alkuun suojata auringon (mahdolliselta) paisteelta? Kauanko menee että kuva "valmis" ja ruvet lähtee?

Tiqustiina
kyllä pitää suojata alkuunsa auringolta tai käyttää kunnolla aurinkorasvaa sitten kun rupi on lähtenyt . riippuu tuo parantuminenkin ihmisestä. Itselläni on mennyt n.2vko siihen että rupi on lähtenyt. itse otin ekan kuvan kesällä eikä ollut ongelma kun muisti vaan pestä kunnolla ja rasvata.

Tiqustiina
[QUOTE="vieras";26672646]tuollaisiin herkkiin paikkoihin kannattaa varmaan laittaa sitä ihopuudutetta, ainakin itselleni näin sanottiin kun kylkeen suunnittelin :)[/QUOTE]

sehän vaikuttaa vaan 30min se puudute

tatuoitu
Eipä sitä voi mennä sanomaan/kertomaan mikä tekee kenellekin kipeetä. Jokaisen kivunsieto kun on yksilöllistä kuin myös se mikä tekee kenellekin kipeetä.

Itellä on lantiossa kuva joka menee myös lantioluun yli jossa ei paljon ole nahan ja luun välissä eikä tuntunu missään (vaikka kaikki sano että varmana tekee luun kohdalla kipeetä), niskaan otin kans kuvan eikä sekään tuntunu ja yks on myös rintakehässä eikä mitään tuntoa kun se tehtiin. Eli ainakaan mulla ei yhdenkään kuvan ottaminen oo tehny kipeetä ja nyt syksyllä meen ottamaan koko yläselän kokosen kuvan ja tuskin tuntuu sekään kamalalta kun ei nuo edellisetkään oo missään tuntunu. Mutta senpä näkee sitten.

Ennakkoluulot vaan suohon ja kuvaa ottamaan jos se hyvältä itsestä tuntuu! :)

dmld
Mulla on kuvia selässä, jalassa, niskassa, käsissä lähes joka kohdassa ja just toi sun harkitsema on ollut kivuliain kohta. Toisaalta voi johtua siitäkin että ne kuvat jotka mulla on tossa kohtaa teki sellainen tyyppi jolla ei ollut ihan taito hanskassa vielä...
Mutta yksilöllistähän se on ja turha sitä kipua on pelätä, ei se kovin kauan kestä ja mun mielestä jos sitä ei siedä sen aikaa niin ei kannata edes harkita tatuointia :D Eikä ainakaan valikoida paikkaa sen mukaan mikä sattuis vähiten, siitä tulee vaan rumaa jälkeä...

Kipu on niin yksilöllinen ettei sitä voi oikein sanoa sattuuko vai ei. Mulla teki yläselkä tosi kipeää, etenkin lapaluiden kohdalla.

Aika hyvä vertaus on epilointi, sattuu niin perkeleesti mutta yllättävän nopeasti siihen turtuu kun adrenaliini puskee elimistöön.

....
Ainut kohta johon voisin harkita tatuointia, on ranteeseen, siis tuohon verisuonien päälle.
Mutta tatuoijat eivät vissiin edes suostu siihen pistämään kuvaa, joten taitaa jäädä laittamatta. Ja muutenkin se taitaa olla aika kipuherkkä kohta. Harmi.

Mulla on lapaluun päällä ja ranteen sisäpuolella. Ja lapaluun päälle sattui kyllä enempi vaikkei sekään mitenkään kivulias ollut. Jos pitäisi sanoa 4-10 asteikolla, niin sanoisin että kipu olis ehkä ollut siinä 5 kohdilla. Enempi tuntui siltä, että jumalaton itukka parvi olis hyökännyt yhtäaikaa selän kimppuun :D
Ranteeseen ei koskenut senkään vertaa. Ja itse asiassa kesken tatuoinnin teon piti alkaa katsomaan (katselin ihan muualle) vieläkö sitä nakutellaan kun ei tuntunut yhtään miltään, mutta siinähän se setä edelleen kuvaa nakutteli.

Yhteistyössä