Täti kävi tänään katsomassa vavaa ja toi lahjan ;), reilun pelin meininki ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24395348]Näköjään olen poikkeuksellinen ihminen, kun hankin lahjan SAAJAN iloksi, en omien periaatteiden mukaisesti aikuista (tai sen puolen lastakaan) kasvattaakseni.

Miten vaippapakettia voi varmasti pitää tarpeellisena? Mitä jos perhe on kestovaippailijoita?[/QUOTE]

Me käytettiin kestovaippoja ja olin tosi iloinen kun sain kestovaippoja vauvalahjaksi. Ja itse olen sellainen että tykkään ottaa vastaan tavaroita jotka palvelee käytännön elämää, en tykkää siitä että saan jotain koristekippoja tai muuta vastaavaa keräämään pölyä kaapeissa. Se, millainen lahja on toiselle iloksi on saajakohtainen. Joku ehkä tulee iloiseksi saadessaan jonkun turhakkeen viemään tilaa, mua henk koht taas sellainen lahja ärsyttäisi. ONneksi kaikki lähipiirissä tämän tietää ja saan aina lahjaksi jotain käytännön tavaroita, niin itselle kuin lapsillekin.

• Tykkää
Reactions: HEI!
Kyllä minäki ihmettelisin ap:n tilanteessa, olisin ehkä hieman harmistunutkin!
Kyllähän vaipat on tarpeellisia, mutta on se kuitenkin aika kummaa että toiset sisaret saa hienompia lahjoja ja yksi sitten vaippapaketin.

No eihän 1 vaippapaketti aja ollenkaan samaa asiaa jonkun sitterin tai itkuhälyttimen kanssa. Noi jälkimmäiset sentään kestää kauemmin, kauanko vaippapaketti kestää? Jos vaippojen kannalla on tämä täti-ihminen niin olisi sentään tuonnut rekka-autollisen niitä tarpeellisia vaippoja. Kestäis hiukka pitempään.

kyllä mullakin tuli mieleen, että täti on ajatellut ap:n menneen "hiukan sekaisin" päästään, kun soittorasian kaltaista turhaketta pyytää ja ehkä asiasta jopa hiukan närkästyneenä ostanut vaippapaketin, että lapsi saa varmasti jotain oikeasti hyödyllistä eikä rahat mene hukkaan johonkin soittorasiaan. Monet käytännän ihmiset ajattelee noin...

Ei kännykästäkään mitään muistoa vanhuuden päiviksi jää, mutta kyllähän se nyt lahjana on erilainen kun terveyssidepaketti. Molemmat tarpeellisia, toki...

Toisaalta lahjan ostaja on vain se, joka luovuttaa lahjan eteenpäin. Mitä se ostajalle kuuluu onko kyseessä tarpeellinen lahja vai käyttökapine JOS KERRAN ON VAIVAUTUNUT KYSYMÄÄN MITÄ VOISI OSTAA.

Mut jos tää täti on aina vauvan syntyessä ostanut jotain mitä perhe/vauva tarvitsee, ja tarkoittaen tällä jotain sitterin/kaukalon kaltaista juttua.
Hälle on kerrottu et eikait ne mitään arjessa auttavaa tarvii, mut et äiti ois kiinnostunut suloisesta soittorasiasta..
Tädin saappaissa seistessäni olisin minäkin jättänyt kapineen ostamatta.

[QUOTE="humps";24396067]Jospa ap ei tarvinnut mitään käytännöllistä vaan koki tarpeelliseksi sen soittorasian? Kyllä meillä oli jo esikoiselle hankittu tarvikkeet niin, että kun vauva syntyi, ei heti mitään tarvikkeita tarvittu.[/QUOTE]

Olisi jättänyt sitten jonkun hommaamatta, ni ois ollu tarvetta;)Nii ne on muutkin sisaret tehneet..
Tätihän saa kuitenkin ihan itse päättää onko soittorasia tarpeellinen, ei ilmeisesti ollut.

Mut jos tää täti on aina vauvan syntyessä ostanut jotain mitä perhe/vauva tarvitsee, ja tarkoittaen tällä jotain sitterin/kaukalon kaltaista juttua.
Hälle on kerrottu et eikait ne mitään arjessa auttavaa tarvii, mut et äiti ois kiinnostunut suloisesta soittorasiasta..
Tädin saappaissa seistessäni olisin minäkin jättänyt kapineen ostamatta.

Tätihän olisi voinut sanoa vaippapaketin ojentaessaan että "sori nyt vaan, sun lahjatoivomus oli niin saatanan typerä mielestäni että päätimpä tuodakin paketin persrättejä." Olisi siis reilusti tuonut kantansa esiin ja siitä olisi saanit ap ja täti mukavan keskustelun aiheen kahvipöytään. Siinä olisi sitten ap:kin saanut tuotua oman kantansa esiin ja täti olisi ehkä pikkasen ymmärtänyt myös toista osapuolta.

No täti ajatteli, että olette rahoissanne ja jo hankkineet kaiken tarpeellisen, kun kerran toivot jotain noin turhaa!

Kuulostat ap kyllä tosi ahneelta, miten äitisi sisko olisi velvollinen hankkimaan haluamiasi tavaroita??
Onneksi meidän suvussa suhteet perustuu muuhun kuin materiaan...

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24395016:
muisto? ei kai sitteri ja turvakaukalo enempää kuin tuo itkuhälitinkään mikään muisto ole

Niinpä. Mikä muisto niistä jää? :O
Soittorasia on turhake, mutta se voikin muistoksi jäädäkin.
Itse olen aina kokenut vaipat iloiseksi asiaksi. Niitä tosiaan menee, eikä ihan halpoja ole.

Toisaalta kyllä ymmärrän, että muut saivat arvokkaammat lahjat, se harmittaisi itseänikin. Mutta noista sittereistä, itkuhälyttimistä ym ei kyllä mitään muistoa jää aikuisiälle. Eihän niitä kukaan käytäkään kuin muutaman kuukauden, jos sitäkään. Soittorasiaa tosin on kiva kuunnella aikuisenakin ja muistella lapsuutta. Jos se on siis ihan kunnon soittorasia.

Alkuperäinen kirjoittaja mistä näitä sikiää;24395070:
Häpeäisit kun kehtaat lahjasta valittaa. Osta soittorasia itse jos sitä niin hinkuat. En kyllä ymmärrä miten sitteristä tai itkuhälyttimestä jää muisto. Tuntuu että olet lahjojen perään vauvan synnyttyä...pienet ne on murheet sinulla. Itse olisin pitänyt jo siitä että tätisi halusi tulla vauvaa katsomaan ja muisti tuoda vaippojakin. Tärkeintä on välittäminen, ei lahjat ja niiden arvo

Höh, ihme jeesustelua. Ei lahjahevosen suuhun ole katsominen, mutta on kyllä vähän outoa, jos toisille vie jotain oikeesti kallista ja yhdelle vaippapaketin. Etenkin kun on aikasemmin kysyny lahjatoivetta. Kyse kuitenkin on vapaaehtosesti annettavasta lahjasta, minkä takia uskoisin, että aloittaja ei suoraan asiasta tädilleen vaippapaketin saadessaan sanonu. Ei oo kohteliasta alkaa valittaa, jos toinen ostaa ja tuo vaippoja mitä joka tapauksessa tarvitaan, mutta kyse enemmänkin varmaan on siitä, miksi kaikki muut on saanu jotain paljon arvokkaampaa. Kyllä se minuakin ihmetyttäis.

Jos tuo soittorasian sitten ristiäis-lahjaksi? Sillä ristiäislahjanahan se olisi oikein hyvä.
(Ja kun teillä ei ollut toiveena mitään sellaista mitä nyt heti tarvittaisiin, niinkuin se sitteri ym.)
Muille lapsille ei varmaankaan ole viitsinyt sittereitä tai itkuhälyttimiä tuoda ristiäislahjaksi joten...

Ei ap minusta ollut erityisen harmistunut, vaan pikemminkin hämmästynyt :) Ja kyllä minäkin ihmettelin jos vaikka mulle hyvin tärkeä kummitäti olisi ostanut siskoilleni häälahjaksi 50 euron lahjakortit ja toisi minulle kahvipaketin. Ei se mielestäni ole kiittämättömyyttä, vaan sitä että läheinen ja tuttu ihminen toimiikin poikkeavasti, tai kohtelee eriarvoisesti. Jos kummitäti olisi sitten kertonut, että rahat on loppu niin olisin ollut iloinen kahvipaketista ja pääasia oli että tuli häihin.

Vaikka tämä ap:n täti olisikin käytännön ihminen, niin jos kysyy toisen lahjatoivetta niin silloin sitä voi myös kunnioittaa. Niin kuin joku kirjoitti, niin ei mun mielestä lahjanantajan kuulu aikuista ihmistä alka "kasvattaa" lahjallaan. Ja jos ei halunnut ostaa soittorasiaa, olisi voinut sanoa ap:lle että ostaisi mieluummin jotain käytännöllistä, mitä se voisi olla. Tai olla kysymättä toivetta ollenkaan.

Hassua... kirjoitin nimimerkiksi höh ja näköjään kone on napannut jotain höhlät. Ei ollut tarkoitus haukkua, ilmeisesti tarjoaa nimimerkiksi jotain täällä palstalla ennen käytettyjä :)

Ei kai se täti ole mikään lahja-automaatti, jonka täytyy tuoda juuri se mitä on pyydetty? Selvästi ette tarvitse juuri mitään, kun vain tuollainen ylimääräinen tuli mieleen (äidillesi). Tai sitten tuo ristiäisiin tms. sen.

Yhteistyössä