tätä on nyt kysyttävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis kysytään näines: jos joku vieras ihminen pelastaisi kissansa/koiransa palavasta talosta ja jättäisi sinun lapsesi sinne kuolemaan niin olisko se sulle ok? Siis nämä ketkä pelastaisivat lemmikkinsä...

Juuri näinpäin sitä kannattaa ajatella jotka tässä alussa olisivat laittaneet lemmikkinsä lapsen edelle.

Siis kysytään näines: jos joku vieras ihminen pelastaisi kissansa/koiransa palavasta talosta ja jättäisi sinun lapsesi sinne kuolemaan niin olisko se sulle ok? Siis nämä ketkä pelastaisivat lemmikkinsä...

Eivät varmaan ajatelleet tältä kantilta tätä juttuu nuo kaks.

Pelastaisin sen lapsen,,TIETENKIN.

Mä toisaalta ymmärrän, että esim. oma lemmikkikoira on jollekin rakkaampi kuin tuntematon lapsi, mutta silti on pelastettava se lapsi ja vasta sitten eläin, mikäli on vielä aikaa. Kyllä ihmisen henki menee eläimen hengen edelle. Lapsi on pelastettava vaikka olisi miten vaikea jättää rakas lemmikki kuolemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Ihminen ensin, eläin sitten. Ellen saisi molempia samaan kuormaan... :whistle:

Jos laittaa eläimen hengen ihmishengen edelle, on arvomaailma vinksahtanut.

*ei sillä, että en arvostaisi kaikkea elämää... Pelastaisin George W. Bushinkin ennen omia lemmikkejäni...*

Tuossa kohtaa saattaisin pitää pienen tuumaustauon :D vitsi vitsi

Saattaisi minullakin tehdä tiukkaa hyökätä liekkeihin Puskan Ykää pelastamaan... mutta en usko, että voisin jättää yrittämättäkään. :ashamed:

Jos voisin valita pelastaisinko edesemennen marsuni, joka jakoi yhden kultaisen lapsuuskesän kanssani ,vai tässä ketjussa nimeltä mainitun ihmishenkilön täytyisi minunkin ehkä hetkinen miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Meduusa:

Juuri näinpäin sitä kannattaa ajatella jotka tässä alussa olisivat laittaneet lemmikkinsä lapsen edelle.

mä ajattelen vieläkin noin, ja se jää vain tähän ajatuksen tasolle. mulle lapsi ja omat lemmikit on tärkeintä maailmassa, ja kun joku laittoi että ajattele sitä pientä elämän alkua joka vasta taipaleen alussa, samalla lailla lemmikit on tuntevia yksilöitä.

Miksi se ihminen on parempi kuin eläin?? ei ainakaan tekojensa pohjalta kun katsoo tätä maailmaa

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Jos voisin valita pelastaisinko edesemennen marsuni, joka jakoi yhden kultaisen lapsuuskesän kanssani ,vai tässä ketjussa nimeltä mainitun ihmishenkilön täytyisi minunkin ehkä hetkinen miettiä.
kehtaat "ääneen" sanoa.....

Ensin lienee tarpeen määritellä ihmisyys, marsu pärjännee ainakin älykkyytensä puolesta. :whistle:

Ja mielipidettähän tässä kysyttiin,joten jokainen saanee vastata omantuntonsa mukaan?
Tai ei kai se tällä palstalla niin mee.Jos joku vastaa oletusarvon vastaisesti,niin ammutaan se alas joukolla :snotty:

Ensin lienee tarpeen määritellä ihmisyys, marsu pärjännee ainakin älykkyytensä puolesta. :whistle:

:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Ja mielipidettähän tässä kysyttiin,joten jokainen saanee vastata omantuntonsa mukaan?
Tai ei kai se tällä palstalla niin mee.Jos joku vastaa oletusarvon vastaisesti,niin ammutaan se alas joukolla :snotty:

no mutta olisiko se ok,että sun lapses jätettäs kuolemaan,kun haluttas mieluummin pelastaa joku hikinen kultakala.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
mä ajattelen vieläkin noin, ja se jää vain tähän ajatuksen tasolle. mulle lapsi ja omat lemmikit on tärkeintä maailmassa, ja kun joku laittoi että ajattele sitä pientä elämän alkua joka vasta taipaleen alussa, samalla lailla lemmikit on tuntevia yksilöitä.

Miksi se ihminen on parempi kuin eläin?? ei ainakaan tekojensa pohjalta kun katsoo tätä maailmaa

Miksi ihminen keräilee nurkkiinsa eläimiä, jotka eivät saa elää luonnollista elukkaelämää? Ei se ainakaan ihmistä paremmaksi tee... Ja se, että ei yrittäisi lajitoveriaan auttaa, vie vain takapakkia.

Toki eläimetkin ovat tuntevia yksilöitä, jokainen ainutlaatuinen, mutta jokin erottaa ihmisen muista eläimistä... Ainakin suurin osa ihmisistä kykenee myötätuntoon ja pelastamaan ihmisen, joka ei ole omaa geeniperimää.

mä voin sanoa että pelastaisin ensin omat lemmikkini, ne on mun perheenjäseniä ja samalla viivalla oman lapsen kanssa. tylyä, mutta totta

ei helvetti!!
noh, kivat sulle kun joku pelastaa jonkun rottansa ennenku sun lapses hengen :/

vittu mitä ihmisiä tää maa päällään kantaa! häpeä!

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:

Luulisi oletusarvo olevan tällaisessa tapauksessa itsestäänselvyys mut jos jollekin ei ole niin ois syytä katsoa peiliin. Ja kauan!!! :headwall:

Miksi ihminen keräilee nurkkiinsa eläimiä, jotka eivät saa elää luonnollista elukkaelämää? Ei se ainakaan ihmistä paremmaksi tee... Ja se, että ei yrittäisi lajitoveriaan auttaa, vie vain takapakkia.

Toki eläimetkin ovat tuntevia yksilöitä, jokainen ainutlaatuinen, mutta jokin erottaa ihmisen muista eläimistä... Ainakin suurin osa ihmisistä kykenee myötätuntoon ja pelastamaan ihmisen, joka ei ole omaa geeniperimää.

miksi ihminen sitten tekee lakeja ja sääntöjä? eihän ihminenkään saa elää luonnonmukaista elämää vaan pitää kaikenmaailman juttuja noudattaa. ihminen sitoo toisen ihmisen itseensä ja hallitsee sitä aivan kuten se ottaa sen eläimen "nurkkiinsa"
tästä asiasta voi vääntää vaikka kuinka ja kuinka pitkään haluaa. tuo on mun mielipide

Alkuperäinen kirjoittaja Meduusa:

Ei kysytty "kuka tai mikä on parempi"...mutta jokatapauksessa tästä voidaan siis tulkita niin että sulle on ok jos joku jättäisi sinun lapsesi kuolemaan koska pelastaisi oman lemmikkinsä???

Yhteistyössä