Tapailemani mies haluaisi että hoidattaisin lapsiani jatkuvasti muualla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ongelmia paratiisissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun oma mies ja lastemme isä vaatii tuon mittapuun mukaan, että hoidatamme lapsemme muualla. Eli kyllä mies haluaa, että vähintään pari kertaa vuodessa lapset ovat yökylässä ja vietämme yhden yön kahdenkesken. Harrastamme myös kahdestaan, niin että lapset ovat isovanhemmilla. On varsin ymmärrettävää, että mies, joka ei ole edes lasten isä kokee raskaaksi, ettei aikaa ilman lapsia ole. Mutta tietenkin jos tilanne on se, ettei hoitoapua löydy, niin asia on ratkasitava joko eroamalla tai hyväksymällä tilanne. Kiukuttelemalla asia ei paremmaksi muutu.

Kävimme lenkillä, juttelimmekin. Mies sanoi ymmärtävänsä pointtini ja kuitenkin jo tänä iltana kiukutteli jälleen kerran siitä, kun en laita lapsiani hoitoon "johonkin" - vaikka olenkin kertonut, että kun ei sitä hoitopaikkaa nyt ole, niin ei ole. Miehen kommentti asiaan oli, että "Ilmeisesti sä et sitten halua tavata mua." Minä kerroin, että toki haluan, mutta kuten mies tietää, niin tokikaan en voi lapsiani keskenäänkään jättää olemaan. Meni jonkun aikaa, ja mies pyyteli taas anteeksi. Minä vastasin sitten, että kyllä se on nyt niin, että minusta ei ole tällaiseen suhteeseen ja että parempi kuin jatketaan kumpikin omaa polkuamme. Nyt mies lähettelee koko ajan tekstiviestejä joissa pyytää anteeksi ja ruikuttaa ja kyseenalaistaa kiinnostustani alunperinkään. Yhteen vastasin, nimittäin että toki mulla kiinnostusta on ollut, mutta selvästikään meidän ajatusmaailmamme eivät kohtaa ja että koska minä en voi muuttua hoitopaikaksi ja koska mies ei ilmeisesti ole valmis, tms. viettämään aikaa "koko porukalla", niin tämä on vähän pattitilanne.

Sano vaan miehelle, että hän on kyllä mielestäsi mukava mutta hänen tulee ymmärtää , että pakettiin kuuluu sekä sinä että lapset. Jos mies ei halua koko pakettia, hän ei saa siitä osaakaan.

Nyt vaan pidät tiukasti kiinni kannastasi. Älä kuvittele, että tuo muuksi muuttuisi. Älä kiusaa häntä kuuntelemalla höpinöitä kun olet nähnyt, että anteeksipyydellään ja sit taas kiukutellaan. Eli toivotat hyvää jatkoa ja sitten tiukkana linjan kanssa. Turha jäädä valuuttelemaan olitko tosissaan alunperin tms. Se on vaan sitä samaa kiukuttelua häneltä. Fiksu mies ymmärtäisi.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Vaikuttaa pahasti siltä ettei homma tule toimimaan :( Mies on joko liian omistushaluinen ja mustasukkainen sinusta eikä siksi ole kypsä näkemään sinua ja lapsia yhdessä, hänhän jäisi silloin "ulkopuoliseksi". Miehellä ei ilmeisesti itsellään ole lapsia vai?
Joka tapauksessa, mies ei vaíkuta ihan tasapainoiselta tyypiltä, tuo kiukuttelu on naurettavaa ja se ettei osaa hyväksyä että sinulla on lapsia ja ne tulevat kuulumaan elämään! Eihän niitä koko ajan voi lakaista maton alle, toisten hoitoon.
Eikai tuossa muu auta kuin puhua asiat suoriksi ja mikäli miehestä ei irtoa muuta kuin kiukuttelu nniin se on good bye.

no eihän se mies kiukuttele siksi että on naurettava vaan koska haluaisi olla ap:n kanssa kahdestaan, vai etkö sä haluu oman miehes kanssa koskaan lapsi vapaat?

mäkin oon kiukutellu mun miehelle joskus kun se ei järjestäny ikin oma-alotteisesti lapsiahoitoon vaan aina mun pyynnöstä(siis ollaan asuttu 4vuotta saman katon alla ja lapset on yhteisiä paitsi yks),kiukuttelin sille siitä ku tuntui että se ei halua olla mun kanssa yhtään kahdenkesken.

ehkä tuo mies tuntee samoin? jos hän on itse lapseton ei voi varmaan tajuta sitä että miten vaikeaa lapsen hoitoon saaminen voi olla!

mä muistan kun alettiin seurustelee ja mies käytännössä oli yöt heti alusta aina mun luona..niin eihän se osannut ollenkaan ottaa huomioon että hänen kuuluis huomioida myös meidät siinä mitä tekee.

että esim ei voi sanoa että haen kaapelit veljeltä ja tuun heti..ja sitte mitään ilmoittamatta jäädään tuntikausiksi jonnekkin! johan se huolestuttaa suunniltaan varsinki talvi-aikaan jos joku sen sanomansa 10min sijasta viipyy yhtäkkiä ilmoittamatta 5tuntii

vaan kyllä mies nykyään osaa ottaa huomioon ihan kaikki.. todella herrasmiesmaisesti <3

Yhteistyössä