Tapailemani mies pommittelee jatkuvasti soitoin ja tekstiviestein, ahdistaa :O Ahdistaisiko sinua?

  • Viestiketjun aloittaja Ahdistunut...
  • Ensimmäinen viesti
Ahdistunut...
Ollaan tässä nyt tapailtu noin kuukauden verran. Lapsia kuvioissa mukana, joten edetään sillä tavalla hitaasti ettei tule liian isoja muutoksia kerralla. Tässä muutenkaan mikään hirveä kiire ole ollut, joten ihan kiva näin :)

Pari viikkoa sitten ilmeni, että miehellä on eräs ärsyttävä tapa; pommittaminen. Pommittelee siis viestein ja soitoin jatkuvalla syötöllä ja tätä siis päivittäin. Esimerkkinä voisi nyt olla vaikka tämä:
Klo. 16:02 mies lähettää tekstiviestin, jossa päivittelee huonoa säätä. En ehdi vastaamaan tähän mitään tai edes tutkailemaan puhelintani (kaksosten kanssa vilskettä) vaikka kuulenkin viestin tulleen.
Klo. 16:04 mies lähettää uuden tekstarin, jossa jatkaa huonon sään päivittelyä uusin sanakääntein. Kuulen taas viestin tulevan, mutta valvon toisen lapsen vesileikkejä ja toisen ammeessa polskuttelua, enkä ehdi rynnätä puhelimen kimppuun.
Klo. 16:05 mies soittaa. En kuule tätä, sillä suihkuttelen parhaillaan toista lasta vesiväreistä toisen odottaessa vieressä.
Klo. 16:07 mies lähettää viestin, jossa kyselee, ehdinkö puhumaan. Kuulen taas että puhelin piipittää, mutta en edelleenkään kerkeä sitä hakemaan. Toinen lapsi on pestävä.
Klo. 16:08 mies lähettää taas kerran viestin, jossa toteaa etten ilmeisesti ehdi puhua.
Klo. 16:28 olen siinä mallissa, että lapset ovat tulleet kylvystä ja kaikki sen jälkeiset "pakko tehdä heti"- toimet on tehtynä. Katson puhelintani ja huomaan saaneeni useita viestejä ja puhelunkin. Vastaan miehelle ja kerron olleeni kylvettämässä lapsia, kyselen hänen tämänhetkisistä puuhistaan josko nyt sitten vaikka puhuttaisiin. Puhutaan, eikä siinä sen kummempaa. Pommittaminen vain jää ärsyttämään, sillä vaikka kuinka kauniisti mutta selkeästi koetan miehelle tuosta asiasta sanoa, sama meno vain jatkuu ja jatkuu.

Yhtenä päivänä olin toisen lapsen kanssa eräässä harrastuksessa (vanhempi+lapsi-ryhmä) ja olin tietysti aiemmin kertonut miehelle, mihin aikaan harrastuksessa ollaan. Sanotaan vaikka että ko. harrastus sijoittuisi ajalle 16:40-17:15. Tasan vartin yli viisi mies sitten lähettää viestiä, jossa kyselee, miten harrastuksessa meni - ja ärsyyntyy kun en vastaa. Taas sama pommitus. Kun ollaan päästy kotipihalle ja odotellaan, että toista lasta hoitanut henkilö tulee pojan kanssa autoon, lähetän miehelle viestin jossa kerron että hyvinhän siellä meni ja että ollaan tässä nyt lähdössä ruokakauppaan, soitellaan myöhemmin. En kiinnitä puhelimeeni huomiota ennen kuin ollaan ruokaostokset saatu hoidettua ja päästy kotiin. Vihdoin ja viimein kotiin päästyäni huomaan sitten, että mies on jo pari minuuttia sen "Hyvin meni, ollaan tässä juuri menossa ruokakauppaan, soitellaan myöhemmin"- viestin jälkeen lähettänyt kyselyä siitä, mitä sieltä kaupasta pitää ostaa. Kerron supistetusti, mitä kaupasta tarttui mukaan. Eiköhän sitten noin minuutin kuluttua tule jo kysymystä tuotemerkeistä!

Ahdistaa. On todella ihanaa että toinen muistaa päivän aikana ja osoittaa, että ajattelee minua, mutta... rajansa kaikella kuitenkin. Pidän miehestä, hän on todella mukavanluontoinen ja muutenkin mies, jonka kanssa voisin ajatella asioita pidemmällekin, mutta tämä hänen tapansa saa minut hulluuden partaalle ja pohtimaan, voiko tästä tulla mitään. Mietityttää, että jos mies jo tällä lailla "ahdistaa" tässä vaiheessa (tuolla pommituksellaan) niin mitä tämä sitten on, jos päästetään asiat pidemmälle parisuhteen osalta jne. Joudunko tilittämään jokaisesta hengen vedostanikin hänelle, saanko hetkenkään rauhaa, jne...

Mitä ajatuksia teissä muissa tällainen pommittelu oikein herättää? Pitäisikö pitää mieheen etäisyyttä ja suhtautua häneen varauksella (en tiedä, ylireagoinko mutta tätäkin olen jo miettinyt että onko tuolla sittenkään kaikki inkkarit kanootissa :O) vielä toistaiseksi.
 
deittailija
[QUOTE="tii";27969935]No ei tuo ihan normaalilta vaikuta.
Itse ahdistuisin ja ottaisin etäisyyttä.[/QUOTE]


itsekin deittailllut, ja saanut miehiltä huomiota, monia viestejä, mutta ei sentään noin tiiviisti :eek: onko miehellä lapsia itsellään? taitaa potea yksinäisyyttä
 
kuulostaa aika oudolta, toisaalta voihan se olla et on vaan alkuhuumaa ja laantuu kun ootte pitempään yhdessä. En ite hirveesti tykkäis, mut en tiedä ahdistuisinko, en ehkä alussa mut jos olis tollanen aina ni ei hyvä. Eikai niihin tarvi vastata mitään (?) vai siis odottaako se et tosiaan vastaat jokaiseen viestiin tyyliin säästä?. Hassua et joku jaksaa tollasestakin viestitellä (säässtä) :)
 
"vieras"
Mä tunsin kerran tyypin joka ilmeisesti kiinnostui minusta siinä mielessä (itse olin vain ja ainoastaan kaveripohjalla) ja hän saattoi soittaa 7 kertaa jos olin vaikka jumpassa ja laittaa pari viestiä vielä päälle. HALOO!!! Ei normaali ihminen tolla tavalla pommita, ellei ole jokin hätätilanne.
 
ei...
ahdistuisin kovasti. valitettavasti ei anna tasapainoista kuvaa ja varsinkaan jos siitä asiasta on jo sanonut ja silti jatkaa / ei ymmärrä. se on ko. miehen luonteessa, joku mättää..

itse en kestäisi tuollaista.

ei aikuinen -tasapainoinen- henkilö pommittele noin, vaikka olisi miten umpirakastunut / rakkauden alkuhuumaa
 
nojaa
aikas paljonhan tuolta viestejä tulee... mut itse muistan oman suhteen alussa, että ahdistuin kun mies laitteli viestiä ja sitten kun en töiltäni kerennyt vastata tuli jo viesti, että missä ihmeteltiin kun en vastannut, ahdisti. No nyt minä päivän aikana kyselen kullalta että "miks ei mitään kuulu" :) ymmärrän että ahdistaa, mutta ei se nyt vielä ehkä epänormaliudesta kerro..toinen on vaan ihastunut ja ei saa sua mielestään :) voithan vielä sanoo suorasanaisesti, että sua ahdistaa tuollainen tapa..
 
En jatkaisi suhdetta tuollaisen kanssa. Ei ole normaalia käytöstä ollenkaan. Oletko siis puhunut miehelle tuosta pommittamisesta? Ja pyytänyt että lopettaisi? Jos olet, ja silti jatkaa niin ei hyvä.:|
 
gäyh
No ei tuo nyt normaalilta kuulosta. Vaikuttaa siltä, että sen kohta täytyy saada tietää sun ajatukset ja tekemiset selville sekunti sekunnilta :O Mitä se mies tekee sillä tiedolla, mitä tuotteita ja minkä merkkisiä...!) sä kaupasta ostat?? Ja muutenkin, jos ei jaksa odottaa muutamaa hetkeä vastausta "Mitä kuuluu"- viestiin, on kyllä aika ahdistavaa (varsinkin, jos toinen selittää, että on ollut paljon tekemistä).
 
......
Joo-o, tuollainen pommittaminen osaa olla tosi ahdistavaa. Vaikka siis kiinnostus olisikin molemminpuolista ja kivaltahan se tuntuu, kun toinen muistaa viestein ja soitoin, mutta liika on liikaa. Mulla yleensä kiinnostus tuppaa lopahtamaan, jos toinen on yli-innokas heti alussa. Joskus tapailin tyyppiä, joka saattoi päivän aika laittaa useita kymmeniä viestejä ja kymmenkunta soittoa siihen päälle. Jossain vaiheessa jouduin aika tylystikin sanomaan, etten jaksa tai edes ehdi koko ajan jaaritella tyhjänpäiväisyyksiä puhelimessa, vähäksi aikaa rauhottu, mutta kohtahan se pommittaminen taas jatkui. Loppui se juttu aika lyhyeen sit.
 
niin ja..
Sen nyt vielä pistäisi alkuhuumaan että vaikka tunnin päästä laittais viestiä jos ei kuulu... alkuhuumassa tahtoo jokainen olla malttamaton ja kiinnostunut toisesta, hyvinkin paljon.

Mutta minuuttiakaan jos ei kestä "hiljaisuutta", niin itse laittaisin hommalle stopin alta aikayksikön. Tsemppiä sulle!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
åpoia
Kuulostaa todella oudolta ja yksinäiseltä mieheltä (ei ole muuta tekemistä kuin sinun pommittamisesi). Mitä ihmettä se ukko tekee tiedolla, mitä olet kaupasta ostanut tai miten lapsen harrastuksessa on mennyt? Etenkään tekstiviestitse. Juu, kyllä tuollaisista asioista voi rupatella jossain hyvänyönpuhelussa tms., mutta ei varta vasten tehdä tikusta asiaa viestiin. Jätä mies oman onnensa nojaan. Itse en jaksaisi tuollaista hetkeäkään.
 
Kuulostaa todella omistushaluiselta tyypiltä ja jos juttu muuttuu vakavammaksi niin saattaa hyvinkin olla sairaanloisen mustasukkainen. Mä ottaisin kyllä reilusti etäisyyttä tommoseen kaveriin tai ainakin pitäisin seurustelun pinnallisena pitkään et näkisin onko tyyppi vain kovin ihastunut vai jatkuuko tuo ahdistelu.
 
Peyote
Minusta sun ärsyyntyminen kertoo ettet ehkä kumminkaan ole tuosta miehestä niin innoissaan... Ja ehkä ei kannatakaan olla, koska onhan toi nyt ärsyttävää ettei se tajua ettet kerkeä koko ajan paapoa häntä.
 
näin
Itse olen sellainen että kaipaan tilaa paljon, koska ahdistun helposti kun "häkkiin ajettu lintu". En todellakaan alkaisi selittämään turhanpäiväsiä asioita = mitä ostin kaupasta jne

Tekemällä tehtyjä asiota. Mulla on niin, että mitä enemmän miesystäväni painaa tietyissä asioissa päälle, sen varmemmin saa mut kauemmaksi.

On leikillään sanonut että sain kunnon riippujan, ja se kyllä pitää osittain paikkansa
 
Sairas maailma
Kuulostaa pelottavalta. Lähemmässä parisuhteessa tai saman katon alla varmaan tahtoo tietää sekunnilleen mitä olet tehnyt, kun olet kaupassa/töissä tai muualla kuin kotona. Todennäköisesti sairaalloisen mustasukkainen. Liekö tarkistaa ens kerralla, kun tulee kylään, että onko sun kaapissa tosiaan ne kamat mitä sanoit ostaneesi... Ettet vaan valehtele!
 
"Mie"
Olen kyllä samaa mieltä kuin moni muukin, kuulostaa siis suorastaan pelottavalta ja olisin todella ahdistunut tuollaisessa tilanteessa, ei tuo kyllä ihan normaalia ole. Mullakin tuli mieleen että jos joskus parisuhteeseen päädyt tuon miehen kanssa niin saattaa olla sairaalloisen mustasukkainen ja omistushaluinen, ei varmaan päästä sua yhtään minnekkään ilman että tietää mihin oot menossa...
 
"huh"
Ahdistais muakin tuollainen ja olen samantapaista härintää kokenutkin. Musta se kertoo siitä että toinen osapuoli ei osaa yhtään asettua sen toisen tilanteeseen, että ei kerkeä räpläämään puhelinta joka sekuntti kun on niitä LAPSIAKIN! Ja tulis sellainen olo että se mies vaatii huomiota kuin pikku kakara. Ei hyvä ollenkaan! Voi pitää tuo mustasukkaisuuskin paikkansa eikä kyllä ole mun mielestä normaalia aikuisen käytöstä! En mä ainakaan kehtais kysellä koko ajan miehen tekemisiä vaikka kuinka olisin ihastunut.
 
ap.
Mukavasti tänne olikin tullut vastauksia, kiitos niistä. Ehdin valitettavasti vasta nyt tulla niitä lukemaan ja ihan pikaisesti vastaamaan, huomenna on taas suht. aikainen nousu ja edessä päivä täynnä puuhaa.

Miehen pommittelu on jatkunut koko illan. Jotenkin häiritsee, että hän kyselee samoja asioita kerta toisensa jälkeen; esim. tänä iltana kysynyt ainakin kolmesti, mitä meidän huomisiin suunnitelmiimme kuuluu. Tulee fiilis, että joko mies ei kuuntele lainkaan tai ei keksi muuta kysyttävää (tosin miksi hitossa sitten koko ajan soittelee, laittelee viestiä, ellei mitään oikeaa asiaakaan ole?) tai sitten jotain muuta.

Olen miettinyt tuota sairaalloista mustasukkaisuutta, ja kyllähän se voi olla ihan mahdollista. Muita merkkejä mies ei ole tuosta tähän mennessä näyttänyt, mutta kyllä tässä alkaa hälytyskellot soida kun miettii tuota miehen jatkuvaa pommittelua ja kyselyä ja vertaa sitä erään lähipiirin pariskunnan (joista toinen osapuoli siis sairaalloisen mustasukkainen) vastaavaan käytökseen.

Tietysti voi olla kyse yksinäisyydestäkin. Tai ehkä mies vain on liian innokas - ja hieman ymmärtämätönkin. Hänellä ei tosiaan itsellään ole lapsia, mutta toisaalta tuota ymmärtämättömyyttä hieman kyseenalaistan... eleli kuitenkin muutaman vuoden saman katon alla erään naisen ja tämän muutaman lapsen kanssa, eli luulisi lasten tarpeisiin menevästä ajastakin olevan jonkinlaista suuntaviivaa mielessä. Tosin en sitten tiedä, kumpuaako tuo ymmärtämättömyys ihan siitä, että tällä naisella oli lapset luonaan vain puolet ajasta, minulla lapsukaiset on 24/7 ja ns. lapsivapaata aikaa hyvin, hyvin vähän.

En nyt mitenkään ala tässä puolustella miehen käytöstä, sillä se todellakin on aivan helvetin ärsyttävää. Tuntuu, ettei mitään asiaa voi/saisi tehdä kunnolla ja loppuun asti, kun mies on tyyliin kyselemässä, että no kun kävit vessassa niin minkäs väristä ulostetta sieltä nyt tuli. Ei nyt ihan, mutta melkein...

Miehelle olen tosiaan ihan nätisti, mutta kuitenkin selvästi, sanonut, että en yksinkertaisesti ehdi olemaan puhelin kourassa joka hetki, ja että vaikka saatan huomata/kuulla, että tulee viesti/puhelu, en välttämättä ehdi sillä sekunnilla vastaamaan, vaan aikaa voi mennä likemmäs tuntikin. Olen kertonut miehelle, että jatkuva pommittaminen stressaa ja harmittaa minua, ja saa minut potemaan huonoa omatuntoa siitä, etten heti ehdi vastaamaan - vaikka ei kai kuitenkaan pitäisi; lasten ruokailut, pesut yms. nyt on kuitenkin asioita, joista minun päällimmäisenä tarvitsee pitää huoli.

Ajattelin tässä nyt hieman katsella ja antaa ajan kulua, josko mies ymmärtäisi, että vaikka toista kaipaakin, ei ole pakko joka minuutin välein olla laittelemassa viestiä milloin mistäkin aiheesta. Jollei homma ala tuosta kummenemaan, niin taidan jättää jutun tähän. Sillä niin paljon kuin kaipaankin toisen ihmisen läsnäoloa, läheisyyttä ja ihan vain sitä ns. arjen jakamista toisen kanssa tai miten sen nyt sanoisi, kaipaan myös omaa tilaa enkä halua olla selittämättä jokaista askeltani aikuiselle ihmiselle.
 

Yhteistyössä