Tapaamisoikeus/yhteydenpito-oikeus.. auttakaa kenellä tietoa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No mun mielestä sä et äitinä voi ajatella noin.

No mun mielestä mä voin kun kyse on äärimmäisen väkivaltaisesta ja manipuloivasta ihmisestä, jonka kanssa tekemisissä oleminen saa mut voimaan henkisesti pahoin. Onko se sitten lapsien etu, että mulle tulee paniikkihäiriöt, pelkotilat ja masennus siksi että mun täytyy sen miehen kanssa olla tekemisissä? Tuskin.

Kas kun oot pystynyt ne lapset sen kanssa vääntämään kuitenkin...

siinäpä vasta fiksu ja valistunut kommentti. :) Ymmärrän kyllä ihmetyksen aiheen. Miehen väkivaltaisuus kuitenkin tuli ilmi vasta kun odotin jo ensimmäistäni, ja paheni radikaalisti naimisiin menomme jälkeen kun toinen oli tuloillaan.

Niin? Eli merkit oli jo näkyvissä ja toinenkin vielä piti siihen tehdä?

:heart: Täällä on aina niin ihana piipahtaa lueskelemassa mitä vaan ketjua,kun aina löytyy ihanan täydellisiä ihmisiä :heart:

yleensä vielä ilman mustaa nikkiä :p

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Enkä mä myös halua, että lapset saa enää enempää hylkäämiskokemuksia, jos se yhteydenpito ei kuitenkaan jatku kuin puoli vuotta, vuoden tms.

Mä en antais tavata, mutta sehän on vaan mun mielipide.

en antais miekään tavata.

ap, tyhjääs loodaas, en saa yyveetä tulemaan :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
:heart: Täällä on aina niin ihana piipahtaa lueskelemassa mitä vaan ketjua,kun aina löytyy ihanan täydellisiä ihmisiä :heart:

Eikös olekin? =) Ehkä joku vaan ei voi ymmärtää, että asioita voi tapahtua ilman että minä niihin suostun tai asioihin myötävaikutan. Parisuhdeväkivalta on monitahoinen ilmiö, ja toki munkin on nyt helppo sanoa, että sellaisesta suhteesta pitää lähteä. Kun kuitenkin elää sen pelon, manipuloinnin, uhkailun ja jatkuvien fyysisten kipujen ja nöyryytysten alla, niin tilanne onkin ihan toinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Enkä mä myös halua, että lapset saa enää enempää hylkäämiskokemuksia, jos se yhteydenpito ei kuitenkaan jatku kuin puoli vuotta, vuoden tms.

Mä en antais tavata, mutta sehän on vaan mun mielipide.

en antais miekään tavata.

ap, tyhjääs loodaas, en saa yyveetä tulemaan :attn:

Tyhjensin. =)

Eikös olekin? =) Ehkä joku vaan ei voi ymmärtää, että asioita voi tapahtua ilman että minä niihin suostun tai asioihin myötävaikutan. Parisuhdeväkivalta on monitahoinen ilmiö, ja toki munkin on nyt helppo sanoa, että sellaisesta suhteesta pitää lähteä. Kun kuitenkin elää sen pelon, manipuloinnin, uhkailun ja jatkuvien fyysisten kipujen ja nöyryytysten alla, niin tilanne onkin ihan toinen.

tiedän tunteen sisko ja vaikkei olis edes sitä fyysistä väkivaltaa jotkut on kamalan hyviä siinä psyykkisessä väkivallassa.

No mun mielestä mä voin kun kyse on äärimmäisen väkivaltaisesta ja manipuloivasta ihmisestä, jonka kanssa tekemisissä oleminen saa mut voimaan henkisesti pahoin. Onko se sitten lapsien etu, että mulle tulee paniikkihäiriöt, pelkotilat ja masennus siksi että mun täytyy sen miehen kanssa olla tekemisissä? Tuskin.

Mun mielestäni voit. Itselläni kanssa samanlainen tapaus takana ja jo sähköpostin saaminen saa minut saamaan paniikkikohtauksen. tämän kai voi ymmärtää vain saman kokenut. Tsemppia ap:lle.

:hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ......:

Mun mielestäni voit. Itselläni kanssa samanlainen tapaus takana ja jo sähköpostin saaminen saa minut saamaan paniikkikohtauksen. tämän kai voi ymmärtää vain saman kokenut. Tsemppia ap:lle.

Joo, siis heti tuli viime viikonloppuna se vanha turvattomuus takaisin, ja puhelimen soidessa olen ollut ihan säikky. :/ Mä en tosiaan halua tollaisa tunteita elämääni takaisin, kun olen ihan hartiavoimin tehnyt töitä sen eteen, että mulla ja lapsilla on hyvä ja turvallinen olo. Siksi mietin tätä yhteydenpitoasiaa, että miksi mulla pitäisi olla joku velvollisuus jutella miehen kanssa puhelimessa. :o En mä ala sen kanssa porisemaan. |O

Ei ollut ihan mun suostumuksesta kiinni sekään kerta.

Kauheeta :hug: En kyllä tottapuhuen haluaisi että lapsetkaan olisi tuollaisen tyypin kanssa missään tekemisissä.. :/ (vaikka aiemmin mainitsin valvotuista tapaamisista) Se puh.nron vaihtaminen voisi olla oikeesti ihan järkevää, mut toisaalta sit taas et pysyisi "ajan tasalla", että mitä exällä on mielessä..

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Ei ollut ihan mun suostumuksesta kiinni sekään kerta.

Kauheeta :hug: En kyllä tottapuhuen haluaisi että lapsetkaan olisi tuollaisen tyypin kanssa missään tekemisissä.. :/ (vaikka aiemmin mainitsin valvotuista tapaamisista) Se puh.nron vaihtaminen voisi olla oikeesti ihan järkevää, mut toisaalta sit taas sitten ei pysy "ajan tasalla", että mitä exällä on mielessä..

No en mäkään haluais. :o Mutta kun vanhemmilla tuntuu tässä maassa olevan tapaamisoikeus, teki ne sitten mitä tahansa.

Täältä on tullut kuitenkin hyvä vinkkejä, kiitos ihanaiset naiset vinkeistä. Tuota lähestymiskieltoasiaa voisi harkita ja perheneuvolaankin ottaa yhteyttä. Mehän käytiin perheneuvolassa aikanaan, tarkoituksena että isäkin tulee sinne. Hän ei kuitenkaan koskaan tullut, ja kävin yksin lapsien kanssa puolisen vuotta. Käynnit siellä lopetettiin kun sain itselleni terapian, ja perheneuvolan täti yksinkertaisesti totesi, että mulla ei ole vanhemmuuden suhteen mitään ongelmia. Paitsi se, että lapsilla on tollanen isä.

Joo, siis heti tuli viime viikonloppuna se vanha turvattomuus takaisin, ja puhelimen soidessa olen ollut ihan säikky. :/ Mä en tosiaan halua tollaisa tunteita elämääni takaisin, kun olen ihan hartiavoimin tehnyt töitä sen eteen, että mulla ja lapsilla on hyvä ja turvallinen olo. Siksi mietin tätä yhteydenpitoasiaa, että miksi mulla pitäisi olla joku velvollisuus jutella miehen kanssa puhelimessa. :o En mä ala sen kanssa porisemaan. |O

Voih.

Ei sinun tarvitse alkaa hänen kanssaan itse kommunikoida, jos valvotuista tapaamisista on jo sosiaalitoimen päätös. Mutta et voi myöskään estää lasten ja hänen tapaamisiaan - lähivanhemmalla on velvollisuus myötävaikuttaa siihen, että tapaamiset sujuvat ja toteutuvat.

Se, että joskus on ollut lähestymiskielto, ei takaa, että saat automaattisesti uudelleen sellaisen, jos exäsi on pysynyt sinusta etäällä eikä mitään näyttöä ole, että hän enää uhkaisi sinua.

Lohdullisinta, mitä tässä tilanteessa ehkä voisi ajatella, on, että ehkäpä tämä hyvä-isä-syndrooman vaihe menee ohi yhtä nopeasti kuin tulikin... Minäkään en oikein jaksa uskoa, että lapsesi menettäisivät mitään, vaikkei isä heidän elämässään olisikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Ari:
Sinulla ei ole oikeutta estää tapaamisia tai vaikeuttaa niitä. Toisin sanoen pakko olla tekemisissä exän kanssa.

No tapaamisten merkeissä mulla nimenomaan ei ole mikään pakko olla exän kanssa tekemisissä kuten tässä on jo käynyt ilmi. Tapaamiset voi järjestää niin, että en lasten isää joudu kohtaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Ei hemmetti; miksette voi vähän katsoa, kenen kanssa alatte perhettä perustamaan???

Pitääkö oikein vääntää ratakiskosta,että ihminen voi muuttua! (usein vain huonommaksi-.-).. Alussa kaikki voi olla hyvin, ja vuosia vielä sen jälkeenkin, jossain vaiheessa se persoona saattaa tosiaan muuttua.

Hyvä jos sun elämäntielle on tullut vaan positiivisia suhteita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei hemmetti; miksette voi vähän katsoa, kenen kanssa alatte perhettä perustamaan???

Pitääkö oikein vääntää ratakiskosta,että ihminen voi muuttua! (usein vain huonommaksi-.-).. Alussa kaikki voi olla hyvin, ja vuosia vielä sen jälkeenkin, jossain vaiheessa se persoona saattaa tosiaan muuttua.

Niinpä. Ymmärrän, että white trasheilla ei ole helppoa ja silleen...

Näin on. Sivistyneessä ylimystössähän ei psykopatiaa tai narsismia voi koskaan esiintyä, se on alimman kansanosan riesa. Kannattaa siis syntyä hyvään sukuun niin elämä on yhtä auvoa.

Alkuperäinen kirjoittaja jesse-setä:

Näin on. Sivistyneessä ylimystössähän ei psykopatiaa tai narsismia voi koskaan esiintyä, se on alimman kansanosan riesa. Kannattaa siis syntyä hyvään sukuun niin elämä on yhtä auvoa.

Just näin. :D Tutkimuksien mukaan perheväkivaltaa esiintyy kuitenkin kaikissa sosiaaliluokissa, ylemmissä jopa enemmän kuin alemmissa. Ymmärrän kyllä, että se ihmetyttää, että joku alkaa tuollaisen ihmisen kanssa tekemään lapsia, toki en minäkään olisi alkanut jos olisin turpiini saanut ennen ensimmäistä raskautta. Ensimmäinen lyönti kuitenkin tapahtui vasta kun molemmat lapset olivat jo syntyneet. Meillä ennen kaikkea perheväkivallan suhteen olennaiseksi osatekijäksi osoittautui alkoholi, toiseksi suureksi osatekijäksi työttömyys. Kummastakaan ei ollut tietoakaan silloin kun olen miehen tavannut ja hänen kanssaan muuttanut yhteen.

Yhteistyössä