Tapaamisoikeus/yhteydenpito-oikeus.. auttakaa kenellä tietoa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ElämääniEksynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No mun mielestä sä et äitinä voi ajatella noin.

No mun mielestä mä voin kun kyse on äärimmäisen väkivaltaisesta ja manipuloivasta ihmisestä, jonka kanssa tekemisissä oleminen saa mut voimaan henkisesti pahoin. Onko se sitten lapsien etu, että mulle tulee paniikkihäiriöt, pelkotilat ja masennus siksi että mun täytyy sen miehen kanssa olla tekemisissä? Tuskin.

Kas kun oot pystynyt ne lapset sen kanssa vääntämään kuitenkin...

No kaikki ei kuule tuo sitä oikeaa minäänsä julki heti..Ongelmia voi tulla vuosien jälkeenkin.

aivan ja tähän peesi! näin voi käydä.

No mun mielestä mä voin kun kyse on äärimmäisen väkivaltaisesta ja manipuloivasta ihmisestä, jonka kanssa tekemisissä oleminen saa mut voimaan henkisesti pahoin. Onko se sitten lapsien etu, että mulle tulee paniikkihäiriöt, pelkotilat ja masennus siksi että mun täytyy sen miehen kanssa olla tekemisissä? Tuskin.

No kaikki ei kuule tuo sitä oikeaa minäänsä julki heti..Ongelmia voi tulla vuosien jälkeenkin.

Juu, niinpä niin. Samaa lauluahan ne kaikki laulaa...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja isäkin on tärkeä:
Isälläkin on OIKEUS lapsiin ja jotakin kautta ne pitää järjestää ja myös lapsilla oikeus isään

Laki lapsenhuollosta ja tapaamisesta lähtee perusajatuksesta, että LAPSELLA on oikeus vanhempaan siis tässä tapauksessa isään.

Juu mutta minkäs teet kun isää ei kiinnosta kun kerran vuodessa? Valitettavasti tuota lapsen oikeutta molempiin vanhempiin ei voida millään tavalla taata lapselle, jos toista vanhempaa ei satu kiinnostamaan.

Käytännössä se menee niin päin että vanhemmalla on oikeus tavata lapsia ainakin valvotusti halusi lapsi tai ei. Mutta ei auta vaikka lapsi miten haluaisi tavata vanhempaa, niin jos vanhempaa ei kiinnosta niin ei sille mitään voi.

Musta ei tee pienille tai isommillekaan lapsille hyvää ainakaan pidemmän päälle toistuvat tyhjät lupaukset tapaamisista :(

Juu, niinpä niin. Samaa lauluahan ne kaikki laulaa...

Ole onnellinen, että sulle ei ole käynyt niin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hankala tilanne... Mulla on muuten sellainen käsitys, että valvotut tapaamiset ovat maksullisia, onko sulla tietoa tästä? Olisiko isä valmis maksamaan kustannukset? Onkohan tässä taustalla nyt se, että isällä on edelleen tunteita sua kohtaan, vai onko oikeasti halukas tapaamaan lapsia?

Vuosia sitten miu vanhemmat lapset sai tavata bio-isääsä valvotusti, ja ne oli kyllä iha ilmasia silloin (7-8v sitten).
Sit isä rupes tuleen sinne krapulassa, sit kännissä (valvojat ei tietekää päästäneet sisään vaan ajo pois ja miä hain lapseni kotiin ) ja sit ei enää tullu ollekaa. Myös esikko oli silloin ruvennu terapias sanomaan terapeutille et hää ei enää halua sitä miestä (isää) nähä (pelkäs ).

Jos se ottais yhteyttä, ja ilmottas haluavasa tavata lapsia, en tosiaa tiijä mitä tekisin. Tuo keskimmäine ei ees tunne sillee isääsä. Oli niin pien. Esikko käsitteli vuosia siel terapias näit isäst johtuvii traumoi. Sossu silloin hyvi otti asiat.

Kai sitä tarttis ottaa lastenvalvojaan yhteyttä ja kysellä ja yhes pohtia asioita.

Meille on siis lastenvalvoja tulossa käymään, mutta vasta kuun lopussa. Sitä ennen otan ite yhteyttä siihen lasten isän puolesta puhuneeseen sosiaalityöntekijään, epäilen, että sinne on mennyt melkoisen siistitty versio meidän perhe-elämästä. Viimeisen kerran, kun kohtasin exän, hän löi ja kuristi minua niin että esikoisemme oli sylissäni. :|

Oikeasti mä uskon, tai ainakin jollain tasolla haluan uskoa, että hänessä on hyvää isyyttäkin. Ainakin sitä joskus hiukan oli. Mutta mun ongelma on juuri se, että mä en halua, että lapsille valehdellaan tyyliin että isi on ollut töissä kun oikeesti isi on ollut tekemässä rikoksia ja vetämässä viinaa. En mä nyt sitäkään lapsille suoraan sanois, että noin on tapahtunut, mutta lapsille valehtelu ei musta ole OK. Enkä mä myös halua, että lapset saa enää enempää hylkäämiskokemuksia, jos se yhteydenpito ei kuitenkaan jatku kuin puoli vuotta, vuoden tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Tässä nyt mietinkin, että miten näissä tilanteissa voidaan järjestää lasten ja isän yhteydenpito kun MINULLA ei ole siis aikomustakaan olla tyypin kanssa enää missään tekemisissä. Minä en hänen kanssaan halua enkä aio puhelimessa jutella enkä hänen kanssaan ryhtyä kirjeevaihtoon. Lasten taas on hankalampi esim. kirjeitä kirjoitella kun vanhemmallakin on ikää vasta 4v.

Ideoita, mielipiteitä?

noh, jonku verran taustoja muistelleena voisin sanoa että aivan varmasti voi. on se saatana kumma että äidin pitää jonku perkeleen luuserin takia mennä vaikka mimmoselle mutkalle.

mie olen sitä mieltä että ei todellakaan äidin tarvi tehä yhtikäs enempää kun on jo tehny. eiköhän ne lapsetki sekasin mene ku isällä pälkähtää päähän joskus ja jouluna, jos silloinkaan. parempi ilman isää ku niin että lapset jatkuvasti pettyy. :kieh:

PEESI!!!

Tosi inhottava tilanne teillä! Usko tai älä kakki järjestyy vielä. Älä missään nimessä ole henk.koht.tekemisissä tuommoisen häiriintyneen persoonan kanssa. En ole varma kannattaisko lastenkaan olla...edes valvotusti. Mutta kun hänellä on OIKEUS niin kai se sit vaan niin menee...vaikka se oikeus ei aina oliskaan lasten OIKEUS.

siinäpä vasta fiksu ja valistunut kommentti. :) Ymmärrän kyllä ihmetyksen aiheen. Miehen väkivaltaisuus kuitenkin tuli ilmi vasta kun odotin jo ensimmäistäni, ja paheni radikaalisti naimisiin menomme jälkeen kun toinen oli tuloillaan.

Vaadit VAIN JA AINOASTAAN VALVOTUT TAPAAMISET isän kanssa.Kuulostaa täysin skitsolta tyypiltä.Kerrot sossussa millanen on miehiään asunnoton yms.ne kyllä ymmärtää.Ja jos lapset ei kirjottele isälleen, laita ne vaikka piirtämään jotakin isille niihin valvottuihin tapaamisiin.Ja vaihda puh.nro niin ei soittele.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Isälläkin on OIKEUS lapsiin ja jotakin kautta ne pitää järjestää ja myös lapsilla oikeus isään

Laki lapsenhuollosta ja tapaamisesta lähtee perusajatuksesta, että LAPSELLA on oikeus vanhempaan siis tässä tapauksessa isään.

Juu mutta minkäs teet kun isää ei kiinnosta kun kerran vuodessa? Valitettavasti tuota lapsen oikeutta molempiin vanhempiin ei voida millään tavalla taata lapselle, jos toista vanhempaa ei satu kiinnostamaan.

Käytännössä se menee niin päin että vanhemmalla on oikeus tavata lapsia ainakin valvotusti halusi lapsi tai ei. Mutta ei auta vaikka lapsi miten haluaisi tavata vanhempaa, niin jos vanhempaa ei kiinnosta niin ei sille mitään voi.

Musta ei tee pienille tai isommillekaan lapsille hyvää ainakaan pidemmän päälle toistuvat tyhjät lupaukset tapaamisista :(

Näinhän se on :/ ja tuo on niin syvältä, eipä siinä lapsen etu loppupeleissä toteudu ei. Pitäis olla joku sakko tollaselle venkulalle. Ei voi kun ihmettellä miten musta on sellaisen ihmisen sielu joka omalle lapselle tuottaa jatkuvan virran pettymyksiä.

Meille on siis lastenvalvoja tulossa käymään, mutta vasta kuun lopussa. Sitä ennen otan ite yhteyttä siihen lasten isän puolesta puhuneeseen sosiaalityöntekijään, epäilen, että sinne on mennyt melkoisen siistitty versio meidän perhe-elämästä. Viimeisen kerran, kun kohtasin exän, hän löi ja kuristi minua niin että esikoisemme oli sylissäni. :|

Oikeasti mä uskon, tai ainakin jollain tasolla haluan uskoa, että hänessä on hyvää isyyttäkin. Ainakin sitä joskus hiukan oli. Mutta mun ongelma on juuri se, että mä en halua, että lapsille valehdellaan tyyliin että isi on ollut töissä kun oikeesti isi on ollut tekemässä rikoksia ja vetämässä viinaa. En mä nyt sitäkään lapsille suoraan sanois, että noin on tapahtunut, mutta lapsille valehtelu ei musta ole OK. Enkä mä myös halua, että lapset saa enää enempää hylkäämiskokemuksia, jos se yhteydenpito ei kuitenkaan jatku kuin puoli vuotta, vuoden tms.

No oliskohan tossa tilanteessa sitten fiksumpaa hakea vaikka lahestymiskieltoa sua ja lapsia kohtaan? Kun kerran väkivaltaakin on taustalla. Ei kuulosta kovin turvalliselta isältä, ehkä lapsilla olis parempi kokonaan ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
Vaadit VAIN JA AINOASTAAN VALVOTUT TAPAAMISET isän kanssa.Kuulostaa täysin skitsolta tyypiltä.Kerrot sossussa millanen on miehiään asunnoton yms.ne kyllä ymmärtää.Ja jos lapset ei kirjottele isälleen, laita ne vaikka piirtämään jotakin isille niihin valvottuihin tapaamisiin.Ja vaihda puh.nro niin ei soittele.

Joo, siis ilman muuta on vain ja ainoastaan valvotut tapaamiset. Meidän seudun sosiaalitoimi uskoakseni seisoo kyllä takanani tässä, mutta on heidänkin varovainen kantansa se, että isällä on oikeus pitää yhteyttä lapsiinsa. Isä on kyllä niin paljon itse sekoillut noiden sosiaalitoimiston ihmisten kanssa, että tietävät kyllä kaikki faktat. :/

Se on kyllä jännää, että isällä on oikeus tapaamisiin, silloin kun huvittaa, mutta sama ei päde lapsiin. Itse lähtisin jossain määrin rajoittamaan yhteydenpitoa, siihen asti, kun on varmaa, että isä on tosissaan asian kanssa.

Enkä mä myös halua, että lapset saa enää enempää hylkäämiskokemuksia, jos se yhteydenpito ei kuitenkaan jatku kuin puoli vuotta, vuoden tms.

Tämä juuri on se äärimmäisen ikävä asia, jota itse olen joutunut aikoinani pohtimaan ja jonka kanssa olen joutunut painimaan kun olen punninnut sitä loman lapseni etua.

Paskamaista tässä on se, että ei ole miitään "määrää" montako kertaa isä saa tulla, mennä, tulla ja taas mennä jonka jälkeen häntä kiellettäisiin viralliselta taholta enää tulemasta. Päinvastoin, tuntuu että isää kannustetaan ihan viimeiseen saakka tulemaan aina uudestaan ja uudestaan vaikka se isä sitten aina siinä välillä taas menisikin.

Missä tosiaan on lapsen oikeus tasaiseen ja turvalliseen elämään? Laki ei näe asiaa lapsen kannalta mielestäni oikein, sillä laki näkee vain sen lapsen oikeuden tavata isäänsä...välillä vaan lapselle olisi niin paljon parempi jos olisi myös oikeus olla tapaamatta.

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:

No oliskohan tossa tilanteessa sitten fiksumpaa hakea vaikka lahestymiskieltoa sua ja lapsia kohtaan? Kun kerran väkivaltaakin on taustalla. Ei kuulosta kovin turvalliselta isältä, ehkä lapsilla olis parempi kokonaan ilman.
Lähestymiskielto voi saada tuollaisen hullun vaan provosoitumaan lisää...keksii vaikka mitä.Ennemmin osoite salaiseksi ja puhnro salaiseksi.

siinäpä vasta fiksu ja valistunut kommentti. :) Ymmärrän kyllä ihmetyksen aiheen. Miehen väkivaltaisuus kuitenkin tuli ilmi vasta kun odotin jo ensimmäistäni, ja paheni radikaalisti naimisiin menomme jälkeen kun toinen oli tuloillaan.

Niin? Eli merkit oli jo näkyvissä ja toinenkin vielä piti siihen tehdä?

Mulla on ollut joskus lähestymiskielto... mä en vaan tiedä, että miten helposti sen saa uudestaan. Siinä oli pitkään tosiaan aika rauhallinen vaihe, ettei hän ottanut mitään yhteyttä niin en pitänyt sitä tarpeellisena. Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Se on kyllä jännää, että isällä on oikeus tapaamisiin, silloin kun huvittaa, mutta sama ei päde lapsiin. Itse lähtisin jossain määrin rajoittamaan yhteydenpitoa, siihen asti, kun on varmaa, että isä on tosissaan asian kanssa.

Niin just. :/ Ihan p****stä. Mikään mahti maailmassa ei voi pakottaa halutonta isää tapaamaan lapsia, mutta yhteydenpitoon haluton lapsi kyllä pakotetaan yhteydenpitoon ja tapaamisiin. :|

Odota nyt sitä last.valv. käyntiä, ja kerrot hälle kuin on asian laita tätä nykyä. Ehdota jos valvotut tapaamiset voisivat jatkua..(vaikka mun mielestä kyllä nekään eivät välttämättä ole tarpeen :/ , mut tee niin kuin parhaaksi näet )mutta muuhun älä suostu. Jos ex-mies häiriköi, vaihda puh.nro.

Mulla on ollut joskus lähestymiskielto... mä en vaan tiedä, että miten helposti sen saa uudestaan. Siinä oli pitkään tosiaan aika rauhallinen vaihe, ettei hän ottanut mitään yhteyttä niin en pitänyt sitä tarpeellisena. Huoh.

saat sen nopeesti jos se on jo kerran ollu.

Tietääkö sun exä että sä seurustelet nykyään? Tuli vaan mieleen onko tossa taustalla jotain sellasta... Kuulostaa kyllä älyttömältä kuviolta.

En usko että tietää... Ei luulis ainakaan mitään kautta pääsevän hänen korviinsa. Enemmän mä luulen, että kun hän on nyt tylsistynyt ja selvinpäin, niin olis kamalan kivaa saada kirjeitä ja puheluita. Kun sitten taas vuosi sitten oli niin valtavan kivaa kulkea ympäriinsa kavereiden kanssa piittaamatta tuon taivaallista velvollisuuksista.

Niin just. :/ Ihan p****stä. Mikään mahti maailmassa ei voi pakottaa halutonta isää tapaamaan lapsia, mutta yhteydenpitoon haluton lapsi kyllä pakotetaan yhteydenpitoon ja tapaamisiin. :|

`Niin totta, saman asian kanssa paininut niiiiiiiiiiiin monta kertaa. Ja jos nyt exä tekis jonkun katoamistempun lastensa elämästä, en antais tavata enää, vaan vaikeuttaisin hamaan loppuun asti niiden tappamisia. Miksi äidin pitää aina olla se, joka kokaa sirpaleet lasten isän aiheuttamista turhista lupauksista?

Yhteistyössä