Tänään pikkujoulut ja on niin vaikea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ystävä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Ystävä"

Vieras
päästä irti tuosta pienimmästä. 7kk vanha tyttö ja erossa ollaan oltu muutama tunti muutamaan kertaan koko aikana. Paitsi syntymän jälkeen vauva oli viikon teholla.
Eilinen päivä meni apeissa tunnelmissa ja tänään olen nyt sitten itkenyt koko aamun. :/ Minulla 2 isompaakin lasta ja molemmat ovat tainneet olla paljon pienempinä jo yökylässä mutta ikinä en ole tälläistä kokenut. Mikä tässä nyt on niin hirveää?
Itkettää, tahtoisin vaan pitää vauvaa lähellä, nukuin koko yön vauva vieressä, aamun pidin sylissä, ja tuntui pahalta laittaa edes vaunuihin nukkumaan kun tiedän että nukkuu n. 4h ja sitten saankin suoraan viedä hoitoon.

Pikkujoulut ei oo pakolliset.Meillä oli eilen työmaan pikkujoulut mutta valitsin koti-illan,söin pasteijoita,karkkia,kävin saunassa ja nukkumaan.
Jää kotiin jos on noin vaikeaa lähteä.Pikkujoulut tulee joka vuosi.

Jos tuntuu hankalalta älä mene.

Meillä olisi ollut eilen pikkujoulut ja olin ajatellut olla paikalla alkuillan syömisen ajan ja sen jälkeen kotiutunut. Mutta flunssa iski sen verran pahasti päälle etten päässyt juhliin enkä myöskään töihin.

Ettei sulla vaan olisi masennusta, kun noin itkettää asia, joka ei edes ole pakollinen. Tekisi varmaan hyvää mennä sinne, jos yhtään pystyt nauttimaan. Lapsellasi ei varmasti ole mitään hätää. Mutta jos olet noin ahdistunut valmiiksi, muista ettei pikkujoulut ole pakolliset, voit jäädä pois.

[QUOTE="Ystävä";22592234]päästä irti tuosta pienimmästä. 7kk vanha tyttö ja erossa ollaan oltu muutama tunti muutamaan kertaan koko aikana. Paitsi syntymän jälkeen vauva oli viikon teholla.
Eilinen päivä meni apeissa tunnelmissa ja tänään olen nyt sitten itkenyt koko aamun. :/ Minulla 2 isompaakin lasta ja molemmat ovat tainneet olla paljon pienempinä jo yökylässä mutta ikinä en ole tälläistä kokenut. Mikä tässä nyt on niin hirveää?
Itkettää, tahtoisin vaan pitää vauvaa lähellä, nukuin koko yön vauva vieressä, aamun pidin sylissä, ja tuntui pahalta laittaa edes vaunuihin nukkumaan kun tiedän että nukkuu n. 4h ja sitten saankin suoraan viedä hoitoon.[/QUOTE]

Ymmärrän, minä en voinut viedä 1,5-vuotiastani yökylään ja jätin pikkujoulut välistä. Eiköhän noita ehdi vielä juhlia :). Onhan alle vuosikas aika pieni, itse en sinuna edes harkitsisi menoa.

No pikkujoulurilluttelu ei ole pakollinen juttu, ei sinua kukaan sinne väkisin ole viemässä, joten jos haluat oll lapsesi kanssa mieluummin niin älä mene.
Eri asia olisi jos olisit kirjoittanut, että joudut sairaalaan tai jotain, niin olisi ymmärtänyt tuon itkusi, mutta pikkujoulurillutteujen takia, pyh....

Ja jos noin vatkaat tuota asiaa ja haet hyväsyntää, että mene vain, niin pohjimmiltasi haluat kuitenkin mennä, mutta pitää vain esittää.
Jos oikeasti et sinne haluasi, niin olisit jo kutsun saatuasi sanonut, että ei kiitti, vauvani on vielä liian pieni olemaan erossa minusta, ja se siitä

Pikkujoulut on meillä kotona. Tänne tulee ystäviä ( lähinnä miehen ystäviä ) ja muutama sukulainen juhlimaan.
En tarvitse hyväksyntää mihinkään siis :D Olen vain itsekin hämilläni miten tämä tuntuu niin rankalta vaikka olen aiemminkin ollut lapsistani ( vanhemmista ) erossa yön. :/

Ettei sulla vaan olisi masennusta, kun noin itkettää asia, joka ei edes ole pakollinen. Tekisi varmaan hyvää mennä sinne, jos yhtään pystyt nauttimaan. Lapsellasi ei varmasti ole mitään hätää. Mutta jos olet noin ahdistunut valmiiksi, muista ettei pikkujoulut ole pakolliset, voit jäädä pois.

Minäkin mietin, että vain masentunut suree noin vahvasti ja vieläpä positiivista asiaa! Nyt kannattaisi hakea jotain apua itsellesi ja kaikenkaikkiaan järjestää useasti sellaisia hetkiä että hellität lapsesta. Hän on jo 7 kuukautta vanha ja hänellekin tekee hyvää päästä irti äidistä välillä.

No sitten ei ole ongelmaa jos pikkujoulut on teillä kotona, niin vauva voi hyvin nukkua omassa sängyssään.

Sinä et juo mitään ja hoidat vauvan ja laitat tarjoilut pöytään.
Varmasti vieraat osaavat pitää möykkäämisen aisoissa.

Ei pikkujoulujen tarvi olla mitään älytöntä örveltämistä

No sitten ei ole ongelmaa jos pikkujoulut on teillä kotona, niin vauva voi hyvin nukkua omassa sängyssään.

Niin tai vie vauvan yökylään ja menee itse perässä kun bileet loppuvat :)?

Minäkin mietin, että vain masentunut suree noin vahvasti ja vieläpä positiivista asiaa! Nyt kannattaisi hakea jotain apua itsellesi ja kaikenkaikkiaan järjestää useasti sellaisia hetkiä että hellität lapsesta. Hän on jo 7 kuukautta vanha ja hänellekin tekee hyvää päästä irti äidistä välillä.

Tämä pienin on ollut myös kaikista eniten kiinni minussa... olenko itse sitä sitten jotenkin tuon vaikean alun takia ruokkinut? En tiedä. Juhlia en kyllä voi tässä kohtaa perua kun kaikki ovat meille tulossa ja kyllähän ne varmaan minustakin ihan mukavat kemut on mutta kyllä olen tämän nyt kokenut paljon vaikeammaksi kuin aiemmin lapsieni kanssa :/
Olen odottanut ja toivonutkin tapaavani ystävieäni ja pääseväni aikuiseen seuraan mutta en osannut kuvitella että se tuntuisi tältä.
Vauva nukkuu yöt huonosti ja ehkä sitäkin vähän suren että saako nyt nukuttua ollenkaan? On nukkunut vain vieressäni ja rinnalla ja silti heräilee usein.

Lapsiki aistii ahdistuksesi. Ota vaan nyt itseäsi niskasta kiinni ja rentoudu ja nauti siitä, että elämässäsi on tänään vähän muutakin kuin pieni lapsi. Hän ei todellakaan kärsi siitä oikeasti, että on jonkun muun ihmisen hyvässä hoidossa välillä, päinvastoin.

Minä mietinkin että jos veisin vauvan mummilaan nyt iltapäivällä ja hakisin sitten illalla kotiin yöksi :) Tarkoitukseni kun ei ole juoda alkoholia muutenkaan.
Mutta asia siis mitä nyt olen hämmästellyt on nimenomaan tämä voimakas ahdistus. Ei niinkään se miten tämä tilanne parhaiten ratkeaisi. :)

Lapsiki aistii ahdistuksesi. Ota vaan nyt itseäsi niskasta kiinni ja rentoudu ja nauti siitä, että elämässäsi on tänään vähän muutakin kuin pieni lapsi. Hän ei todellakaan kärsi siitä oikeasti, että on jonkun muun ihmisen hyvässä hoidossa välillä, päinvastoin.

Mieheni koetti tätä samaa sanoa :) Että tekee vauvallekin ihan hyvää kun huomaa pärjäävänsä muidenkin kuin äidin kanssa.
Ehkä se tästä vielä iloksi muuttuu :D Vaikka se eronhetkikin on vasta edessä päin.

[QUOTE="Ystävä";22592406]Tämä pienin on ollut myös kaikista eniten kiinni minussa... olenko itse sitä sitten jotenkin tuon vaikean alun takia ruokkinut? [/QUOTE]

Voihan se olla niinkin ja aivan luonnollistakin. Mutta kun lapsen kerta ei ole edes pakko olla koko yötä pois, niin tsemppiä nyt vaan :)

Yhteistyössä