Tamponin käytöstä paha olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilia30
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emilia30

Vieras
Olen kolmekymmentävuotias nainen, jolla on todella runsaat kuukautiset. Voidakseni elää edes jotenkin normaalisti, joudun käyttämään tamponia ja yösidettä samaan aikaan ja silloinkin ravaan parin tunnin välein vessassa kuukautisten 2 ekaa päivää.
Valitettavasti minulla on todella tiukka alapää, joten ainoa tamponimerkki joka tulee kysymykseen on Vuokkosten lyhyt ja tosi imukykyinen tamponi, se oranssissa pakkauksessa myytävä.

Monesti tamponin sisään laitettuani minulle tulee todella paha olo. Vatsakramppeja, huimausta ja sekava tunne päässä. Tunne loppuu suht pian kun vain poista tamponin ja istun alas tai lepään hetken. Kyseessä ei voi olla TSS, koska ymmärtääkseni sen kehittyminen kestää useampia tunteja ja se vaatii sairaalahoitoa. Oma tamponipahoinvointini taas on ohimenevää. Onko kenelläkään muulla tätä ongelmaa? Poistuukohan se, jos alapää joskus löystyy esim. synnytyksessä?

Olen kokeillut muutamia kertoja tamponia, ja samasta syystä ovat jääneet käyttämättä: tulee todella epämukava olo alavatsalle ja alan voida pahoin. Minäkin olen tiukka. Olen muutenkin herkkä reagoimaan kipuun yleisoireilla (keho menee helposti pieneen "shokkitilaan"), ja olen tulkinnut pahoinvoinnin johtuvan siitä. Ulkopuoliset ovat sanoneet, että jos tamponi tuntuu, se on väärin sijoitettu, mutta omalla kohdallani korjailu ei kyllä ole auttanut; reaktio on aina sama. Olen siis luopunut yrittämisestä jo kauan sitten.

Oletko kokeillut, josko joillakin pillereillä saisit kuukautisiasi niukemmiksi?

Moi mulla on nyt 5menkat? Ja halusin koittaa laittaa tamponin nyt ensimmäistä kertaa,siinä meni kauan mutta ku ihmeen kaupalla sain sen sinne vaikka en edes ollut varma missä itse emätin aukko on ja miten tamponi sinne laitetaan.Heti saatua sen sinne nousin ylös ja tuli tosi paha olo sen jälkeen menin syömään ja meinasin pökertyä pöytään kun huippas,nyt menin makuulle ja se hauttaa semi paljon..
Tamponi ei ole kunnolla emättimessä koska se tuntuu,mutta tuli kiin huono olo etten pystynyt olla enään ahtaassa paikassa yrittämässä asettaa sitä kunnolla,
Mistä johtuisi?

Moi mulla on nyt 5menkat? Ja halusin koittaa laittaa tamponin nyt ensimmäistä kertaa,siinä meni kauan mutta ku ihmeen kaupalla sain sen sinne vaikka en edes ollut varma missä itse emätin aukko on ja miten tamponi sinne laitetaan.Heti saatua sen sinne nousin ylös ja tuli tosi paha olo sen jälkeen menin syömään ja meinasin pökertyä pöytään kun huippas,nyt menin makuulle ja se hauttaa semi paljon..
Tamponi ei ole kunnolla emättimessä koska se tuntuu,mutta tuli kiin huono olo etten pystynyt olla enään ahtaassa paikassa yrittämässä asettaa sitä kunnolla,
Mistä johtuisi?
Harjoitusta. Et uskaltanut työntää tamponia riittävän syvälle. Kun se on oikealla paikalla niin silloin ei tunnu.

Yhteistyössä