Tampere ja Annala!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaukajärvellä ainakin hyvät palvelut ja Turtolan kauppakeskus lähellä, samoin Hervanta ja keskustaankin pääsee todella hyvin bussilla, jossa toisinaan ON örisijöitä, mutta tosiaan niin on muuallakin. Ja menee sitten eteen istumaan jos ei örinät kiinnosta, yleensä nuo tyypit kyllä on siellä ihan keskenään eikä muille huutele(koputan puuta).
Iltaisinkin täällä uskeltaa liikkua. Joskaan tuohon ostarin viereen en kyllä muutais ite...
Annala on aivan ihanan oloista aluetta, juurikin tuon Siwan kohdalta sekä Siwasta eteenpäin, eli Annalantieltä vasemmalle, sieltä löytyy mukavan oloisia vuokra-asuntoja joissa lapsiperheitä.

Olen katsellut annalan aluetta muuttaakseni sinne,en tiedä Tampereesta paljonkaan,mukavaa porukkaa yleensäkkin Tamperelaiset tuntuu olevan.Onko Annalassa vuokrataloja paljon,esin hikivuodenkadulla,joissa olisi (häiritsevää väkeä?)Entä harrastukset,esin kuntosali,zumpaa jne kauaksiko pitää mennä?Kiitos vastauksista,ja mukavaa syksyä kaikille .

[QUOTE="luumu";22337780]Olen katsellut annalan aluetta muuttaakseni sinne,en tiedä Tampereesta paljonkaan,mukavaa porukkaa yleensäkkin Tamperelaiset tuntuu olevan.Onko Annalassa vuokrataloja paljon,esin hikivuodenkadulla,joissa olisi (häiritsevää väkeä?)Entä harrastukset,esin kuntosali,zumpaa jne kauaksiko pitää mennä?Kiitos vastauksista,ja mukavaa syksyä kaikille .[/QUOTE]

En ikinä muuttaisi Annalaan takaisin vaikka siellä opiskeluaikoina 7 vuotta asuinkin. Se bussi 22 on sellainen nähtävyys, joka kertoo siitä alueesta kaiken...

7 vuoden aikana pöllittiin minulta pöllittiin 3 pyörää. Siinä Sparin kulmilla pyörii sellaista jengiä, että en lapsiani uskaltaisi lähellekään päästää.

Helsingistä samanlaista menoa voi hakea Kurvin kulmilta ...

Repa, Repa, Repa...taidat itse olla näitä "Kurvin kuntotestin" harrastajia.

Tuon mainitsemasi Sparin (nykyinen Sale Annala) nurkilla on ihan rauhallista ympäri vuorokauden.

Repa, mä en ymmärrä mistä sä puhut.

Ohhoh. Mä en kyllä tunnista noista jutuista Annalaa ollenkaan.. Kun mun mielestä tää on niin rauhallinen ja todella lapsiystävällinen alue.. Johtuneeko sitten siitä, että en ole koskaan asunut tuolla "alkupäässä", enkä kulje bussilla öisin.

Olen asunut Annalassa jo yli 10 vuotta ja koko ajan kulkenut kakskakkosella enkä todella minäkään tunnista paikkaa noista Repan jutuista. Etenkin "Siwan pää" Annalasta on rauhallista, Levonmäkihän on pientaloaluetta, samoin uusi asuinalue, Hirvikallio.

Lähikauppaa kummempia palveluja Annalasta ei tosin löydy, niitä varten täytyy mennä Hervantaan tai Kaukajärvelle.

Ollaan asuttu Annalassa muutama vuosi, eikä ole ollut hinku pois. Etsittiin omaa asuntoa myös muualta, mutta onneksi Annalasta tärppäs. Ei tarvinnut lähteä täältä pois.
Perhe tullaan perustamaan tänne. On päiväkoteja, perhepäivähoitoa, ala-astetta ja niitä ihania lähikauppoja. Itse en tykkää yhtään käydä ostoksilla isoissa kaupoissa, joten tämä käy meille hyvin. Koira tykkää, on monipuoliset ulkoilumaastot. Talvella on pitkät hiihtoladut ja paljon luistelukenttiä.
Koskaan ei ole ollut levotonta, bussilla on ollut helppo kulkea öisinkin.
Mitään en muuttaisi.

Ollaan asuttu Levonmäessä 12 vuotta ja tämä paikka on kuin herrankukkaro. Hiljaista ja rauhallista. Ja mikä parasta: lapsista välitetään ja niistä pidetään yhdessä huolta. Ihana kasvuympäristö lapsille. Ja keskustaan pääsee näppärästi 22lla.

Hei siis ollaan mieheni kanssa jo kohta vuoden verran asuttu annalan kerrostalossa siwan liepeillä ja täällä on aika rauhallista ja mukavaa naapurustoo mutta itse en ole ainakaan vielä annalasta mitään negatiivistä poikkeevaa löytänyt täällä on hyviä lenkki ja puisto paikkoja myös lapsille ja tossa vieressä on muitakin lapsi perheitä jotka asuvat täällä ja tulevat muitten lasten kanssa toimeen ja eihän ne bussit aina täynnä ole ainoastaan saattaa takasi päin annalaan olla aika niuhaa mutta siis täältä päin treelle ei ollenkaan täyttä =D ja bussit kulkee aika taulun mukaan

Olen asunut Annalassa 8 vuotta ja juuri siinä vuokrakasarmikeskittymässä. Koskaan ei ole tullut sellaista tilannetta että olisi pitänyt pelätä. Toki siellä asuu muutama kylähullu ja juoppoja mutta nämä ovat harmittomia tapauksia ja yleensä kaikkien tiedossa. Mielestäni Annala oli kiva paikka, tosin asunto oli rähjäinen mutta se ei kuulune tähän asiaan. Ja tosiaan siellä Annalan perällä on viihtyisempää asuinaluetta, Maustekadun varrella eritoten. Bussissa oli välillä pari narkkaria ja satunnaisia örveltäjiä mutta mitäpä tuosta, oikeus heilläkin on bussilla matkustaa. Noh, olenkin sossu ammatiltani joten olen tottunut kaikenlaiseen. Taidan itse asiassa olla hieman viehättynyt elämän nurjempaan puoleen, siksi en milloinkaan valitse asuinalueita sen perusteella asuuko niissä joidenkin mielestä "parempaa väkeä" vai "roskasakkia"...

Oon asunu koko elämäni annalassa (15 vuotta) ja okei, muutaman kerran tullu mettätiellä pulsuja vastaan YÖLLÄ, päiväsaikaan ihan rauhallinen paikka, hyvät koulumahdollisuudet, kaupat lähellä, ladut, luistelualueet, ja toi bussijuttu... siel on iha turvallista matkustaa, ei ole mitään spurguja ainakaan enään. OLEN TYYTYVÄINEN Annala 4 life <3

Täällä on asuttu muutama vuosi pienten lasten kanssa. Pelköstään positiivista sanottavaa, todella rauhallinen ja luonnonläheinen paikka, ainakin tämä Levonmäki. Lähikauppa lähellä, puistoja, lenkkeily/hiihto/pyöräilymahdollisuudet huippuhyvät, Kaukajärven uimarannat kävelymatkan päässä jne. "Pulsuihin" en ole törmännyt kertaakaan, eikä Annalassa ole edes baaria (lähin Kaukajärvellä). Levonmäki on ainakin täynnä lapsiperheitä ja kaikki tuntemani ovat alueeseen tykästyneet. Kaukajärven keskustass olen kuullut joskus huonompaa palautetta, mutta sekin kuulemma rauhoittunut kokoajan enemmän.