Tämmönen tapaus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Mulla on varmaan sit erikoinen käsitys rakkaudesta kun ajattelen tällaisen olevan ennemminkin riippuvuutta kuin rakkautta. Esim. itse koen rakastavani erittäin paljon yhtä sukulaistani, ja juuri siksi olemme osallistumatta hänen raha- ym sotkujensa selvittämiseen, koska hänen olisi korkea aika oppia tulemaan itse toimeen. Toisen liiallinen paapominen on usein vain karhunpalvelus, parasta olisi antaa tilaisuus ottaa vastuu omasta elämästään, ja joskus oppi tapahtuu parhaiten itse kantapään kautta oppimalla.

Amen :flower:

Mulla on varmaan sit erikoinen käsitys rakkaudesta kun ajattelen tällaisen olevan ennemminkin riippuvuutta kuin rakkautta. Esim. itse koen rakastavani erittäin paljon yhtä sukulaistani, ja juuri siksi olemme osallistumatta hänen raha- ym sotkujensa selvittämiseen, koska hänen olisi korkea aika oppia tulemaan itse toimeen. Toisen liiallinen paapominen on usein vain karhunpalvelus, parasta olisi antaa tilaisuus ottaa vastuu omasta elämästään, ja joskus oppi tapahtuu parhaiten itse kantapään kautta oppimalla.

Aivan. Ap:n pitää nyt miettiä, miksi hän on suhteessa. Hän selvästikin hakee suhteelta jotakin. Tämä syy pitää tiedostaa, jotta hänestä tulisi eheä ihminen. Ehkä hän haluaa kokea moraalista ylemmyyttä?

Alkuperäinen kirjoittaja hukassa:
Miten mä tästä kertoisin? Ois ihan kiva keskustella asiasta ihan sovussa, mutta jos sanon miten sain tietää niin vetää kilarit..

Paskamainen tilanne sulla, todella :hug:
Sehän nyt on selvää, että varmasti vetää kilarit, mutta ei sillä ole mitään väliä enää, koska hän on jäänyt kiinni. Pystyykö hän edes tunnustamaan/kohtaamaan? En usko.
Rukoilijasirkan kanssa pitkälle samaa mieltä. Hän kirjotti sen mitä mä tilanteesta ajattelen.
Naisesi ei osaa rakastaa edes itseään. Tuollaisen käytöksen takaa löytyy yleensä syykin, kun sitä alkaa tarpeeksi pitkälle hakemaan.
Hyyssääminen ei auta häntä, ei millään, vaan pahentaa tilannetta.

Mun mielestä tuossa on selvä peli. Noin rankkaa pettämistä, jossa lapsi on mahdollisesti saanu alkunsa sysätään toisen ihmisen harteille |O Kertoo paljon naisen luonteesta, arvostuksesta sua kohtaan. Nainen pitää sua täysin kynnysmattona.

En välttämättä usko, että saisit mitään selittelyjä naiselta miksi niin tekee. Sinuna varmaan tekisin niin, että pakkaisin naisen tärkeimmät kamat jätesäkkiin ja ovelle odottamaan. Sitten läväyttäisin todisteet naisen nokan eteen enkä varmaan vaatisi edes selittämään. Tuumaisin vain, että "luottamus ja rehellisyys on suhteen perusta. Niitä kun ei tässä suhteessa ole, turha jatkaa."
Teet oikeasti naiselle ison palveluksen, kun heität hänet pihalle. Joskus hänenki on kohdattava tekemisensä ja kasvettava aikuiseksi.
Ai juu, muista käydä testeissä ja sano naiselle myös, et käy sukupuoitaudit testauttamassa. Varmaan siinä vaiheessa sanosin muutaman totuuden suojaamattomasta yhdynnästä :p

Se on rankkaa, mutta luulisin, että sunkin taakka kevenee huomattavasti, kun nainen ei enää pyöri samoissa nurkissa. Ihan varmasti löydät naisen, joka sua arvostaa, kunnioittaa ja rakastaa.
Haavojen parantuminen voi viedä kauan, mutta on se sen arvoista.

Jaksamisia sulle :hug:

Vielä haluisin sanoa sen ettei hän pettämis touhuja lopeta sinun pyynnöstäsi, hänen omassa päässä ne piuhat on sekaisin, häneltä on itseltään löydyttävä oikea halu muuttua, mutta en jaksa uskoa että sitä löytyy koska tuo lapsi asia oli jo törkeyden huippu, naisesi tuntuu olevan todella tunneköyhä ihminen kun tuolla tavalla pystyy tekemään.
Se uusi alku ei tietenkään ole helppo, ei sen tarvi ollakkaan, tämä on sillä tavoin myös sinulle kasvun paikka että nyt sinulla on mahdollisuus löytää itsestäsi sen mitä elämältäsi haluat, nyt on sinun aika asettaa ne rajat miten sinua kohdellaan, kenenkään ei tarvitse sietää valheita, pettämistä, salailua tai tuommoista paskaa mitä rouvasi on sinun niskaasi kaatanut. Älä ole liian kiltti, hänen on otettava vastuu teoistaan ja sinun ei tarvi enää miettiä miten hän pärjää, sinun ei tarvi häntä sääliä, hän on aikuinen ihminen ja hän itse on valintansa tehnyt miten elää.
Ei sinun elämäsi ole ohi, se on vasta alussa ja jos yhteisiä lapsia ei teillä ole niin nyt on hyvä aika lopettaa sairaassa suhteessa eläminen. Ajattele jos nyt annat uuden mahdollisuuden ja saatte niitä lapsia ja elätte yhdessä kunnes tulee se päivä kun olet taas tässä tilanteessa, silloin se eroaminen on paljon vaikeampaa kun on niitä lapsosia siinä sotkussa mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja mies76:
Jos et ole vihainen, niin jätät hänet ilman vihaa. Teet päätöksen, että eroat hänestä ainakin puoleksi vuodeksi. Jos vielä haluatte olla yhdessä, niin sitten palaatte yhteen. Asumusero parantaisi muutenkin suhdetta, jos aiot jatkaa. Onko teillä yhteisiä lapsia tai muita eroa hankaloittavia syitä?

Ei ole, onneksi, ellei tuo nyt keksi olevansa raskaana sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Aivan. Ap:n pitää nyt miettiä, miksi hän on suhteessa. Hän selvästikin hakee suhteelta jotakin. Tämä syy pitää tiedostaa, jotta hänestä tulisi eheä ihminen. Ehkä hän haluaa kokea moraalista ylemmyyttä?

Joo-o..kyl mä sen tiedän et oon ihan pihalla, varsinkin nyt, kun pohja koko hommalta on hävinnyt..ennen pystyin sanomaan että tein asioita rakkaudesta..ja oma luonteeni on sellainen että tartun asioihin ja haluan hoitaa ne kuntoon, en näkenyt asemaani mitenkään elättäjänä..mutta nyt tilanne on toinen...todellakin, en tällä hetkellä tiedä miksi olen suhteessa, tai mitä haen siltä..mutta mitään ylemmyydentunteita en kyllä hae.

Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Kerrotko miten kävi, jos/kun kerrot hänelle mitä tiedät?

joo, pitää tänne laittaa kuhan nyt saa vähän ajatuksia kokoon ja asian tulille. Tosiaan eilen sain tän homman selville, ja oon koittanu vähän kysellä silleen vihjailevasti, josko vaikka itse kertoisi..mutta olen saanut vain valheita, täysin päin naamaa (yllätys..mut halusin yrittää... ) mut varmaan lähiaikoina lyön todisteet pöytään..

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Sie tuskin saat selityksii, todennäköisesti vaan syytöksiä että olet saannut asiat selville ja kuinka ne ei sinulle kuulu..
Hyvä mies heitä se nainen pihalle, sä et ole ansainnut moista käytöstä. Kuten joku sano, sä löydät paremman joka osaa arvostaa, kunnioittaa ja olla luottamuksen arvoinen.
:hug:

Peesi!
Naises kuulostaa todella paskamaiselta, käyttää vaan hyväkseen miestä, joka tekee kaiken hänen eteensä..Toivon todellakin että pääset tuosta naisesta eroon ja että löydät todellisen onnen, jonkun joka osaa arvostaa sinua eikä kohtele kuin kynnysmattoa.
:hug:

Onneksi tiellä ei ole lasia kuitenkaan. Se helpottaa kummasti tilannetta..Aikuisethan aina jotenki saavat itsensä kasaan ja asiat järjestykseen.
Ovatko nämä kaverit siis sinun kavereitasi myös? Tunnetko heidät nyvin? Jos, niin voitjan pokalla pyytää heidät teille kylään ja räjäyttää pommin vaikka sillon, kun naisesi ja nämä kaksi miestä ovat kaikki läsnä. Saatte kerralla asiat selvitettyä.

Joka tapauksessa, koita mahdollisimman pian ilmottaa naisellesi että tiedät mitä hän puuhaa! Kyllä tuo on niin ala-arvoista touhua, ettei sitä pidä kenelläkään sietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kurjaa:
Ovatko nämä kaverit siis sinun kavereitasi myös? Tunnetko heidät nyvin?

No näin luulin, nyt oikeastaan luulen, että en tunne heitä hyvin..todnäk ovat kavereita vain koska muuten olisi mahdotonta olla "kaveria" naiseni kanssa. Mitä olen tilannetta tulkinnut, on mahdotonta saada näitä kaveruksia saman katon alle, molemmat pelaavat peliä naiseni kanssa, mutta kumpikin luulee että toisella ei ole peliä..varmaan tulisi tappelu jos kuulisivat että molemmilla on lusikat sopassa..aivan mahdoton tilanne, jopa jollain tavalla huvittava..

tähän väliin täytyy kiittää kaikkia jotka ovat ottaneet kantaa..ja varsinkin kannustuksista..kyllähän tässä itsensä tyhmäksi tuntee kun ottaa erilaisen näkökulman tilanteeseen..

tähän väliin täytyy kiittää kaikkia jotka ovat ottaneet kantaa..ja varsinkin kannustuksista..kyllähän tässä itsensä tyhmäksi tuntee kun ottaa erilaisen näkökulman tilanteeseen..

Se sun naises tässä tyhmä on. Pelaa peliä muiden miesten kanssa eikä tajua sua arvostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Se sun naises tässä tyhmä on. Pelaa peliä muiden miesten kanssa eikä tajua sua arvostaa.

Niin..mielenkiintoista ois saada tietää oikeat syyt..mielestäni ( juurikin minun) meillä on ollut hyvä suhde, homma on toiminut myös sängyn puolella..niin miksi sitten tehdä tämmöistä..hakea jotain jännitystä tai vaihtelua varmaan..joskus minua soimasi siitä etten puhu hirveästi asioista, mm. ystäväni kuoltua en halunnut siitä puhua.. en vaan ymmärrä miten voin muuttaa itseäni ja ruveta yhtäkkiä hölpöttämään, sellainen kun vain olen..vai onko suhde tuomittu jos mies on vähäsanainen..ongelmista on kuitenkin aina ollut valmis keskustelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Niin..mielenkiintoista ois saada tietää oikeat syyt..mielestäni ( juurikin minun) meillä on ollut hyvä suhde, homma on toiminut myös sängyn puolella..niin miksi sitten tehdä tämmöistä..hakea jotain jännitystä tai vaihtelua varmaan..joskus minua soimasi siitä etten puhu hirveästi asioista, mm. ystäväni kuoltua en halunnut siitä puhua.. en vaan ymmärrä miten voin muuttaa itseäni ja ruveta yhtäkkiä hölpöttämään, sellainen kun vain olen..vai onko suhde tuomittu jos mies on vähäsanainen..ongelmista on kuitenkin aina ollut valmis keskustelemaan.

Voithan sä opetella puhumaan.
=) Mut sen kaliiperin ongelma toi vähäsanaisuus ei ole, että se mitenkään oikeuttas tommosen seläntakana hommailun. Ei munkaan mies aina osaa puhua. Yritän siihen innostaa, mutta se tarvitsee aikaa, eikä sitä voi pakottaa. Mä saatan siltä kysyä sen tunteista jos on joku raskas asia ja se saattaa tulla parin tunnin päästä vastaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hjk:
Vedä sitä luuskaa kunnolla turpaan kun seuraavan kerran näet sen. Sellanen nyrkkeiljän nenä muijalle olis sellainen sopiva muisto sinulta =)

:laugh: :laugh: ei sais nauraa mutta..

jep,parempi se on heittää mäkeen tommonen eukko jolle ei oma ukko riitä,ois ees sen verran arvostusta sua kohtaan et ois rehellinen.. :|

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen haaveilija:
voi kun mullakin ois ap:n kaltainen mies,joka huomioisi välillä muutakin kuin itseään...
voi ku ois jossain joku joka arvostais sitä ja sit ku vielä sattuis tapaan semmosen.
Sattupa somasti kun nyt löysitte toisenne:)

Yhteistyössä