**Tammivauvat2008**vol2

Hyi helvata miten noin pienellä ihmisellä osaa haista tuo paska noin pahalle :x Tai sit miusta on vaan tullut herkkähajuisempi kuin ennen. Oon sentään ollu joskus opiskeluaikoina työharjoittelussa vuodeosastollakin, ja siellä haisee paska jos jossakin. Enkä ees oksentanut kertaakaan siellä ollessa, mut tänään tuo jätkä tekasi semmoset tortillat pöksyyn, että mulla lensi oksennus kakkaa pestessä :eek: Lihasoseiden aloittamisen jälkeen se haju on ollu jotain ihan järkkyä :x :x :x

Mua nyt ärsyttää tuo poika ihan pikkuisen, ei oo tietenkään sen vika että sillä on nyt jotenkin hankala olo, ja se kiukuttelee. Se päätti nyt näköjään ettei tänään rupea ollenkaan yöunille. No olkoot rupeamatta sitten, eihän tuo oo valvonu vasta kuin 6h nyt putkeen. Ja oksentikin taas nyt illalla.

Gorhaur: Jäit kiinni, sitä vaan Markon perään tuolla kuolaillaan :whistle: :whistle: Ja muut ei varmaankaan taas tiedä että mistä puhun :LOL:
 
Iltaa!!


Ai täällä ollu muillakin tuo pulauttelu "ongelma". Meil on ollu ihan älytöntä melkeen tää koko aika :'( Sen takia jouduin rintaruokinnankin lopettaan ku paino ei noussu ja vaihdettiin jauhemaitoon ni oli paksumpaa ni vähän paremmin pysy sisäällä jotta paino edes nous tarvittavan määrän.
Aloitettiin kiinteätkin sen takia jo 3, 5 kuisena ja meil menee nyt ilta ja aamupuuro kaksi lämmintä ruokaa ja vielä välipala siinä välissä. Painoa oli nyt 5kk neukkulas 6920 ja meinas et lisättävä ruokaa ni siksi syödään nuin paljon mut ulos anti on silti aikamoista :'( Nyt saa nähdä miten käy ku on puolivuotis neuvola kun musta tuntuu et jälessä ollaan.
Tänäänkin tullu suurinosa ulos sit vielä ku keikkuu mahallaan ni tuntuu et sekin vaan lisää sitä ettei pysy sisällä.
Eli pesukone laulaa niin et korviin käy ku samat vaatteet ei kauaa päällä ole.
 
Meillä on Ferrarin turvaistuin ja oon siihen todella tyytyväinen :)
Eip oo tytylle vatsavaivoja tavallisesta maidosta tullut...Kiinteiden alottamisen jälkeen on pulauttelukin loppunut kuin seinään.
Katja, ettet vaan ois raskaana kun kakka niin nenään ottaa :LOL: Ei vaan, kyl meijänkin likan sonnat haisee ihan tajuttoman pahalle!! Ei oo vauvakakan hájusta tietookaan :$
Meillä on likka nyt ajottanut kakkaamiset iltaan, että aina on ootettava kakka ennenku voi yöunille laittaa. Tänään meni nukkumaan 20.00. Yöllä herätään kerran syömään, siitä ei oo eroon päästy...mut, eipä se minuu kovasti rasita, kun syöpöttely kestää 10 min ja sit takas unille. Toisaalta oon miettinyt että onko oikeesti nälkä...mut kai tuokin joskus loppuu.

Meillä 6kk neuvola 10. päivä...painoo on ainakin tullut :LOL: Ruokahalut on ihan kiitettävät, vaik mun laskujen mukaan syö vaan 4 krt päivässä. Meillä on jo 80 cm vaatteet käytössä...en oo ostanut edes 74 cm kun tuntuu että tuo akka kasvaa ihan silmissä :eek:

Nyt töllön ääreen hetkeksi :wave:

Carla ja tyttö kohta 6kk :heart:
 
Juu kyllä ne eritteet haisee joskus todella pahalle, vaikka mullakin on hyvin karaistunut klyyvari. Eilen sälli oksensi kahdesti mangososeet pihalle. Syömisestä oli tunnin verran, joten oli kerinnyt sulamaan jo jonkin aikaa. Voi hyi yäk, mut se haju oli jotain karmeeta.

Katja, sun ketunsilmiltä ei säästy kukaan. Heti jäin kiinni kolmijalkaisten kyttäämisestä :LOL: Juu, ei tartte kun vähän heviletti liehua niin tämä akka on heti kuola poskella :p :ashamed: Kai jo kävit lukemassa mun ylistysooditkin Jouni Hynyselle? :whistle:
 
carla: Menkat on just, ja vuotoa tulee kun niagaran putouksesta, ja kiukuttaa, niin en todellakaan oo raskaana :kieh: Sehän tästä vielä puuttuis. Minen haluu yhtään enempää kakaroita tähän taloon :kieh: Nyt on ihan semmoinen olo että olis saanu tuo yksikin jäädä tekemättä :snotty: Nää on näitä äitiyden iloja kun saa tähän aikaan illasta ruveta petivaatteiden vaihtoon ja työntää petarinkin pyykinpesukoneeseen kun ihan oksennuksessa on taas joka paikka. :x :kieh:

Meillä on nyt käytössä 68-74cm vaatteet, riippuu vähän mallista. Ja nää meneekin vielä ainakin syksyyn varmasti nuo 70-74cm vaatteet, poitsu oli viimeks neuvolassa 65,5cm pitkä, ylihuomenna on sit taas neuvola, onhan tuohon varmaan pari senttiä tullu lisää mittaa.

NuoriMuori: Pyykkäämisen iloa sinnekin :D Meillä ei oo pulauteltu juuri lainkaan, mutta jostain tuntemattomasta syystä oksennellaan parina iltana viikossa, ja sitä yrjöä tulee sit semmoiset satsit että suunnilleen koko päivän sapuskat, väristäkin päätellen näki taas, että kun väri vaan vaihtui aina kun tuli lisää ja lisää sitä yrjöä..

Gorthaur: Nuo ylistysoodit on nyt jääny kyl huomaamatta, mitämitämitä, missä????? |O

Nyt kyllä käyn lorauttamassa tuolta jääkaapista kolmen litran pänikästä itelleni lasillisen valkkaria ja kiskon sen kitusiini, mie oon perkele sen ansainnu, tuo poika nukkuu nyt! :D
 
Puurot tökkii täällä edelleen.Aamulla ja illalla oon antanu nyt Piltin kaurapuuroa.Syö kyllä alkuun hdelmäsoseen kanssa,mutta hetken päästä alkaa kitisemään ja kääntää pään pois.Huoh.Mitähän puuroa kokeilis seuraavaks?

Meillä on nyt käytössä 68-74cm vaatteet.74cm bodyt on vielä reiluja.Housut on ihan sopivia kun on kestovaippa.Onko täällä muuten muita kestoilijoita?Meillä käytettiin ekat 2kk kertiksiä ja nyt mennään kokonaan kestoilla.

Meenköhän mä ojasta allikkoon nyt tän nukutuksen kanssa!Kun yritän siitä tissille nukuttamisesta päästä eroon,niin toi tyttö nukahtaa pääsäntösesti nykyään syliin..Ei osaa rauhottua sänkyyn.Paitsi eilen jostain syystä...Ja jos herää,niin pitää ottaa syliin,kun ei nukahda muuten ilman tissiä uudestaan.Voi perkele,kun tää alko niin hyvin ja nyt on otettu takapakkia.
:headwall:

Katja87:Oliko se Ruskovillan villahaalari?Ne ainakin on sairaan kalliita!Tyttö sai mummolta semmosen lahjaks ja on kyllä ihana. :)
 
Villivadelma: Se villahaalari on kivat-merkkinen, semmoinen sininen.
Ne tetrassa olevat muksu-puurot on ainakin hyviä, mitäs niitä on, ainakin kuningatarpuuro ja hedelmäinenpuuro. Ovat kyl aika kalliitakin, mut yhdestä tetrasta riittää ainakin meillä sekä aamu-,että iltapuuroksi.
Meillä kans vähän takapakkia tuon nukkumis-homman kans, kun pakkohan sille on aina antaa jo alkuyöstä välillä tissiä, kun illalla noin rajusti mahan oksentaa tyhjäksi. Ja tottakai se osaa sit vaatia seuraavanakin yönä samaa palvelua :whistle:
 
Juu kerran oon ostanu semmosen puuron ja maistui hyvin.Jotenki en haluais totuttaa niihin,kun ne tosiaan on kalliita.. :snotty:
Tyttö on nukkunu ysistä asti.Ihme kun ei ole vielä heränny.Syönyt on viimeks kasilta..Taidan antaa tissiä kun herää.Luulen,että nälkä on jo sillon kun ei sitä puurookaan syönyt... :/
 
Iltayötä kaikille!
Nyt vasta (!) sain Emman maate! :kieh: Ihan yliväsyneenä kiukkusi...
Me mökkeiltiin koko viikonloppu! IHANAA! Olimme mun isovanhempien mökillä saunomassa ja syömässä. Ja mies kävi esikoisen kanssa ongella, saivat jopa kaloja! :LOL: Oli ihanaa istua valmiiseen ruokapöytään jne... Mutta kyllä toi Emma on sitten hankala, niin paljon vierastaa kaikkia ja vaan äidin syli kelpaa... :ashamed: Tosi raskasta, kun ei edes vessaan pääse yksin saati sitten mitään muuta! Saunassa kävin Emman kanssa, niin tyytyväisenä läträs kylpyammeessa saunan lattialla, mutta kun vein mammalle, että saan pestyä itseni, niin jumalaton huuto alkoi... No, toivottavasti menee ohi!
Nyt meillä on alettu syödä kiinteitä kunnolla! JES! :D päivällä perunaa, iltapäivällä sosetta ja illalla puuroa! Määrät on kyllä tosi pieniä, mutta pääasia että syö! Ennen öisin herättiin 30-50 min välein tissille, nyt nukutaan koko yö tai syödään kerran! :heart: :D
Ja muutenkin on paljon tyytyväisempi tyttö! Meillä syödään Muksun hedelmäistä puuroa tai vadelmapuuroa! Hyvin maistuu! :p
Perunasoseen teen itse, nyt on peruna-bataatti seos kiehumassa. Lihaa ei vielä syödä.
Meillä ei kyllä olla oksenneltu, onneksi! *koputtaa puuta* Kaverin vauva oksenteli paljon ja sillä todettiin refluksitauti. Ensin sanottiin, että johtuu äidinmaidosta ja kun silti jatkui vaikka lopetti imettämisen niin lopulta todettiin se tauti. Toivottavasti ei kellään ole sitä! Vaikka eihän se vaarallinen ole ja siihen on kai lääkitys...
No, nyt perunat soseeksi ja maate!
Neamma
 
Katja87: Vieläkö teillä poitsu on kiukku-päällä? Eikös vaan välilä tuu itellekin väsy, jos vauva nukkuu huonosti ja kiukuttelee. Mutta eihän meijän tarvi mitään siper-äitejä ollakaan. Saadaanhan mekin olla välillä väsyneitä, eikös joo?! Voimia sulle :hug:
Meilläkin on nyt käytössä 68-74cm vaatteet, riippuu vähän mallista. Viola on nyt 68 cm ja painoakin melkein 9 kg, joten mitkään ihan pikkuvaatteet ei meijän "iso-iitalle" mahdukaan ;)

Joku kyseli, että vaivaako vauvakuume. Meillä ei, sillä kolme lasta riittää eli lapsiluku on ainakin meillä jo täysi. Mutta kiva lukea täältä teistä, joilla on se kuume iskenyt. Ja kertokaahan kuumeilijat, kun alatte odottaa meille ei-odottavillekin, että miten uusi raskaus etenee =)

Nyt pyllyn pesulle -siis neitin ei oman :LOL: (kakat neitillä pöksyissä näköjään) ja sit pottu-porkkanat kehiin, joten :wave:

Tammiäiti ja Viola-tyttönen 5 kk :heart:
 
Missä vaiheessa tuo refluksitauti hänellä todettiin ku sitä ne meinas meilläkin mut kun paino nousee kuitenkin jonkun verran ni siksi ei olla tutkittu sen paremmin, mut todella paljon tulee edelleenkin ulos nuo kiinteätkin:( Ja meilläkin lopetettiin äidinmaito sen takia ku puklaili paljon mut kun kyttäävät painokäyrää:(
 
Hei, vauvakuumeesta, mulla on edelleen kova kuumeilu!! Kaupoillakin tuijotan kaikkia raskaana olevia ihan kateellisena. HUH! Tulis kyl aika pieni ikäero, jos nyt raskautuisi, sitä oon miettinyt että kui sitä sit jaksais...

Meillä on edelleen isompi asunto hakusessa...Toivottavasti pian löydettäis mieleinen. Sitten ois tilaakin vaik toiselle lapselle :heart: Hitto, tää kuume taitaa sit vasta helpottaa kun on todella se pieni vauva aluillaan masussa...
 
Meillä on lapsi kiintiö täynnä =) Meil kuitenkin jo tyttö 7vuotta ja sit tää nuorin koht 6kk ja miehen tyttö on joka toinen viikko ja sekin koht 8 vuotta. Muutettiin just isompaan kotiin ja isommat tytöt jakaa huoneen ja pienemmällä on nyt oma eli tilaa on ja tarpeeksi tälle porukalle ja ennenkaikkea oma sauna ja takapiha =) Nyt kun vihdoinkin saatu tavarat paikalleen ja laatikot pois jaloista ni pääsee nauttimaan uudesta kodista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
carla: Aattele, tuolla joulukuisten pinossa on eräs mamma, jonka vauva on syntyny tammikuun alussa, ja sillä on jo marraskuussa laskettuaika :D Siinä on kiirettä saanut pitää.
No huh-huh sanon minä :eek: Siellä on heti annettu lupa toiselle lapselle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja carla-81:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
carla: Aattele, tuolla joulukuisten pinossa on eräs mamma, jonka vauva on syntyny tammikuun alussa, ja sillä on jo marraskuussa laskettuaika :D Siinä on kiirettä saanut pitää.
No huh-huh sanon minä :eek: Siellä on heti annettu lupa toiselle lapselle...
Ne muksut menee sit aikanaan vissiin samana vuonna kouluunkin :D
 
Minä täällä taas...

Katja87: Vai on siellä toisessa pinossa joku mamma jo raskaana... aika hurjaa, kun lapsille tulee niin vähän ikä eroa. Mietin vain tuossa, että siinä perheessähän molemmat lapset menee sit aikanaan samalle luokalle... ois se aika hurjaa ajatella, että itelläkin ois kaks lasta -ja siis ei kaksoset- ja ne ois niin peräkkäin syntyneet, että menevät kouluun yhtä aikaa... ja mikä kiirus just tässä vaiheessa, kun molemmat on pikku vauvoja... vaan jokainenhan saa lapsia silloin kun saa... ja mukavaahan se on että tähänkin maahan syntyy vauvoja -ei kuivetu koko Suomi :)

Miten teillä muilla on tää viikko käynnistynyt?

Tammiäiti, joka lähtee nyt sapuskan laittoon :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NuoriMuori:
täytyy kyllä sanoa et nopeeta toimintaa mut jotkut haluu tehdä putkeen =) ja jos jaksaa noin pienten kanssa ni hienoa itsestäni ei olis tekemään noin pienellä välillä.
Eikä minusta. Enkä tiiä onko minusta edes ikinä usamman lapsen äidiksi, luulisin että ei. Näin on hyvä olla, onpahan aikaa lapselle jne.. :) ja mie oon niin mukavuudenhaluinen, etten halua tätä pikkuvauva-aikaa enää kokea uudestaan :LOL:
 
siksi mullakin niin pitkä väli noissa muksúissa ni saa rauhassa nauttia vauva ajasta =) Ei munkaan toista pitäny tehdä mut sit jotenkin tuntu et kyllähän se ois kiva vielä. ja sit olis kuitenkin yksi yhteinenkin. Mut kyl sitä erilailla jaksaa nyt kun silloin kun esikon sai :LOL: Mietin vaan et miten ihmeessä sitä jaksoi kun silloin olin vielä yksin lapsen kanssa. Mut ilmeisesti hienosti =) Tyttö oli kaksi vuotta ku tapasin tän nykyisen mieheni.
 
Meillä on viikko käynnistynyt ihan tavalliseen tapaan. Serranoilla :D Sitä samaa kuin kaikki muutkin viikot. Aattelin saalistaa ittelleni jonkun kaverin, joten meen sitten seuraavaan babybioon ja varmaan alan käymään mll:n kahvilassa. Toisen äidin tahtoisin kaveriksi :) Syksyllä täällä alkaa joku äiti-lapsikerho niin sinne olisi tarkoitus mennä. Tämä iänikuinen yksinäisyys alkaa jo käymään hermoille :(

Mua valitettavasti hiukan kuume kiusaa vaikka kuinka sitä yrittää karistaa pois. Jos tuo Sampo olisi vauva suoraan helvetistä niin ei takuulla tekisi mieli uutta. Melko äänetön, vaatimaton ja rauhallinen on tuo poitsu.

Katja.. onhan tuolla vaikka mitä ketjuja, joissa on tullut Jounin k******sta olemusta hehkutettua. Joku varmaan miettii, et toi muija täällä vaan kuolaa muiden perään vaikka on omakin ukko. Tää parisuhde on sen verran hengetöntä mun osalta, et kattelen sitte muita. Ukko tietää kyllä, et Hynynen on mun päiväuni. Joko se ei vaan välitä tai sitten tahtoo olla mun kanssa hinnalla millä hyvänsä :whistle:

Sampo sai äskön kala-kasvissosetta, ei oikein tuntunut maistuvan. Kyökki siinä naama vääränä. Noh kyllä se siitä sitten aikaa myöten. Piti lähteä köpittään jonnekin, mut kas kummaa heti alkoi satamaan :kieh: Tarvii tarkistaa tilanne uusiksi sitten illalla.
 
Moe.
Sen kummemmin nyt kommentoimatta muiden kirjotuksia,tulin vaan pikasesti ilmottamaan että tytöllä on 2 hammasta tulossa! :D Eteen alas on puhjennut jo pienet hampaat.Täällä äiti niiiiin ylpeänä! :D
Miten nopeesti nuo hampaat kasvaa täyteen mittaan?Käsittääkseni siinä saattaa mennä aikaa?

Vattu&Nanu 5,5kk
 
Onnea villivatun vauvalle hampaista! :D Toivottavasti ei oo kohta tissit verillä. Minuu ihan hirvittää se hampaiden tulo, kun tuo puree aina ikenilläkin tissiin niin kovaa että sattuu. Oliko tyttö kiukkunen ennen hampaiden puhkeamista?

Gorthaur: En mie kerkee kaikkia ketjuja lukea, kun tuo vauva häiritsee pahasti välillä miun palstailua :kieh: Miekin ajattelin, että jos syksyllä aloittais jonkun mammakerhon.
 
Onnitelut villivatun pikkuiselle ekoista hampaista =) niin ne vaan kasvaa...Täällä ei hampaita näy, vaikka eipä tuo anna kunnolla sinne summuun kattookaan, aina kieli menee eteen
Täällä on muutenkin tuo kieli löytynyt :D niin kovasti pärryyttelee, ihan kuulosta :heart: jonkun aikaa on jo sen hoksinut ja kiva tosiaan kun sosetta syödään ja innostuu pärryytteleen niin on soseet taas joka paikassa.
Meillä meni eilinen kyläillessä. Käytiin kummitytön synttäreillä ja siellä riitti vauhtia. Eipä oikeen Jasu malttanut siellä syödä eikä nukkua, niin oli kovasti ihmettelemistä ja kuuntelemista. No tietäähän sen kun on lapsista kyse niin sitä ääntä riitti. Mää oon vissiin opettanut sen liian hiljaiseen kun aina ku on jotain ylimääräistä härdelliä ympärillä niin ei pojalle tissi maistu..on meillä toki kotona radio tai telkka päällä aikas usein, mut silloin kun poijalla alkoi tuo ulkomaailma enemmälti kiinnostaan niin ruettiin menee aina kahestaan makkariin makuulteen syömään et malttoi syödä, niin sillä vissiin sit tottunut rauhallisuuteen..

Voi Katja87 eikoo joskus niin raskasta kun mikään ei passaa ja kiukkuaa vaan :hug: niinkuin tammiäiti tuossa jo sanoi niin onneksi meidän ei tartte olla mitään yli- ihmisiä, vaan saa väsyä ja onneks voi aina täälläkin sitä pahaaoloa purkaa :hug:

Niin vauvakuumeesta oli puhetta taas, ja niinkun olen jo vissiin monastikkin sanonut :D niin meille kyllä sais se kakkonen tulla kun on tullakseen, siis meillä ei mitään ehkäsyjä käytellä nyt tällä haavaa. Mut eipä oo pelkoa vielä et se onni kohdalle osuis kun ei mulla oo menkoista tietoakaan ja mulle ei kuiten niin käy et tulisin raskaaks ennen kuin menkat ehtii alkamaan :( No sehän on vaan sen merkki et ei oo kroppa valmis uuteen...mää kans kattelen kateellisena niitä ihania vauvamasuja tuolla kaupoissa :ashamed:

Do diin nyt ois uudet potut kypsiä, ja ei ku nautiskelemaan...

Piku ja Jasu
 

Yhteistyössä