**Tammivauvat2008**vol2

Ja taas sataaaa, noo ei anneta sen masentaa...

Hui olipas tullut taas tekstiä, ihan kiva :)

Ensiksi tervetuloa villivadelma :wave: kiva että joukkoon tulee vielä uusia mammoja, muksuineen :D . Meillä kanssa poika ollut aina kovasti sylissä, eikä oikein vieläkään viihdy yksikseen kovin pitkiä aikoja, ja tissillä viihtyis kyllä vaikka kuin pitkiä aikoja luttuuttaen. Tiettyyn pisteeseen tietty aivan ihanaa, mutta välillä toki aikas raskasta :hug: . Meillä nuo yölliset jatkuvat tissillä olemiset korjaantui oikeastaan sillä et laitoin pojan nukkumaan omaan sänkyyn, teillä tietty hieman eri asia...Sekä silloin kun aloitettiin kiinteät (vajaa4kk) niin nukkuu huomattavasti paremmin yönsä (ei vissiin oikein se maito enää pitänyt nälkää)..eli jaksuja, kyllä se varmaan teilläkin vielä helpottaa...

shakki: mun tutulla kans vauva morotti aikas pitkään (en muista mihin saakka) niin niillä ainakin lääkäri muistaakseni sanoi silloin että saa morottaa sinne 6kk saakka. Näin ainakin muistelen..

Hui onko joulukuisille tulossa jo vauvoja, ihanaa (täällä kateellinen, kun ei edes menkat ole vielä alkanut ja kakkosesta haaveillaan :/ )

hemalle :hug: harmi kun teidän kauan odotettu loma meni mönkään..

MaijaM: Teilläkin hoikahko pikkuinen, kiva et on muitakin "pieniä" niin nämä tosiaan eritahtiin kasvaa ja riippuu tietty siittäkin minkä kokoinen syntyessäänkin. Meillä poika kans ollut aina vähän hoikahko mut viimeks oli nyt sit paino melkein 0 käyrällä!

Katja87 täällä kanssa toinen jälkeen jäänyt noissa tietokejutuissa. Pitäs pyytää ukkoa neuvomaan kun en ossa mesettää,haluttais kyllä :ashamed: eikai se varmaan oo mitenkään hankalaa, en vain oo saanut aikaiseksi pyydettyä näyttään..suljetussa yhteisössä siis kuiten käyn myös kirjoittamassa..

Me käytiin eilen Jasun kanssa kaupungilla, ja poika oli niin kiltti kyllä reissussa, eikä kitissyt turhaan. Kun hieman pelkäsin kun tosiaan viimeks oli sit pakko lähteä kesken reissun mummulle päikkäreille, koska Jasu ei suostunut nukahtaan vaan itkusi koko ajan :eek: oiskohan silloin ollut liian kuuma...Löysin ittelle parit farkut alennus myynneistä ja Jasulle muutama body ja sellainen superman potkupuku hm:ltä ja kummilapselle 5v lahjan ostin sekä isälleen ja äiteelleen valmistumislahjaksi lahjakortit stokkalle. Paloihan sitä rahaa taas, mut olipa kiva mieli kun itsellekkin löytyi jotain. Sit tietty mummu osti Jasulle uuden lelun, sitä nyt sit ollaan ihmetelty eilinen ilta ja tämä aamu :D ja sit sellaisen ruskovillan naru myssym kun entinen on jo aikapäiviä sitten jäänyt pieneksi..

No nyt poitsua viihdyttään :wave:

Piku ja Jasu
 
En tiedä tuleeko oikeen tai oikeeseen paikkaan edes :LOL:
Olen siis aloittelija vasta ja yritän tänne väliin itseäni ängetä. Tytteli nukkuu terassilla ja joutessani istahin koneelle ja tälläisen palstan löysin ja meinasin jo luovuttaa mutta kokeilin kuitenkin. Katotaan kuin käy jos onnistu ni sitten lisää
:hug:
 
Hyvä juttu, en mie oikeesti kovin nuori ole =) Tuli maaliskuussa jo 30 vuotta täyteen.
Tammikuussa sain tuon nuorimman ja sen kans nyt kotona ollessa menee tämä aika, isompi on jo 7 vuotta. Meinaa vaan olla "tekemisen puute" kun tyttö nukkuu ni löysin onneksi tälläisen osion missä saa hieman aikaasa kulutettua. Kuitenkin jonkin verran nuo livejuttukamut vähentyneet nyt tän viimesimmän myötä tai sit se vaan johtuu siitä et muut tekee töitä ja mä oon kotona.
Sit tässä yritän vähän opetella miten tää toimii ja mitä näiltä sivuilta löytyy =)
 
Me käytiin tänään alennusmyynneissä. Tulihan tuota poitsulle muutama body ostettua. Ostin jo kokoa 80, on sitten varmaan syksyllä sopivia. Nyt käytössä 68-74cm vaatteet.
Otin pullon mukaan poitsulle, monesti oon kyl imettänyt jossain vessassa tms. (kun ei oikein muutakaan imetyspaikkoja löydy, eikä tuo poika suostu syömään jos on yhtään hälyä ympärillä. ) No söi se siitä pullosta kokonaiset 40ml. Lähinnä oli viihdykettä sille se pullo, ite siitä otti huikkaa aina välillä :D Mut hyvinpä tuo jaksoi, kun annoin sit sosetta kun ei maito menny alas.

Tervetuloa NuoriMuori kanssamme jutustelemaan. :) Kertoilehan vähän teidän vauvasta, mikä päivä on syntynyt, syntymämitat, minkä kokoinen nyt, mitä teillä syödään, liikutaanko jo jne.... :D
 
Tänään näyttää jo vähän valoisammalta kun ukko alkaa taudistaan tokenemaan ja näyttää siltä että ensi viikolla päästään taas lähtemään lomailemaan.JIPPII!!!
Elli sitten eilen illalla huusi oikein urakalla aina kun pistin nukkumaan ja varmaan 6 kertaa nukutin ja sit jo rupesin ajattelemaan että mikä on kun hankas suuta,piereskeli ja ei kipulääkekään auttanut.Aamulla sit aivasti kunnon mätäjojot ja käytin lääkärissä niin meillä sit eka korvatulehdus ja saatiin penisilliinikuuri :'( Nyt jo alkoi tauditr täällä.
Mut pitihän se arvata että kun räkä valuu kuukauden putkeen niin jossain välissä se tulehdukseksi muuttuu.Toivotaan että nyt paranee.Onneksi syö ja nukkuu kumminkin kohtuu hyvin, yö tietty oli huono mutta niin se menee.

Elli istui tänään rattaissa tosi hyvin ilman tukea ja lattialla pysyy hetkittäin ilman tukea.Tykkää kun saa katsella korkeammalta tapahtumia :)

Heipsan vaan!
 
Huh!! Nyt on kaupassa käyty ja ruuat ostettu =) Eli siis viimeisin ja viimeinen lapsi syntyi Tammikuussa 08, 9 päivä Päijät-Hämeen keskussairaalassa. Painoa hällä oli jopa huimat 3990g ja meni kaksi viikkoa yli lasketun ajan. Aamulla olis ollu yliaikakontrolli klo 9 mut synty jo 09.40 joten sinne ei siis tarvinut mennä :) Nopeesti tuli ettei meinannu mukana pysyä mut eipähän kerenny miettin paljon mitä tapahtuu.

Nyt tyttö siis koht 6kk ja aika menny siivillä. Painoa hällä oli viimeksi 5kk neukkulas 6920g ja pituutta 65cm painos oli notkahdus mutta ilmeisesti liikkuu niin paljon ni kuluttaakin sitten. Eli kääntymään oppi 3,5 kuisena ja nyt jussina lähti ryömimään. Selkänsä kun kääntää ni on jo propaamassa jotain mitä ei sais. Syödään siis aamu-ja iltapuurot ja kaksi lämmintä ateriaa ja välipala niitten välissä ihan tuon painon takia. Ja korviketta vetää tietysti vielä lisäksi. Mielenkiinnolla odottelen seuraavaa tarkastusta tuon painon takia :)
Yösyönnit on lopettanu jo kuukausi sitten ja nukkuun menee klo 20-21 ja herää aamulla n. klo 7.30 eli tykkää siis nukkua, ainakin yöllä. Päiväunet onkin sit toinen juttu mut nyt ruvennu onneksi nukkuun päivälläkin pitemmät =)
Terveenä on pysyny lukuunottamatta pientä flunssaa ja silmätulehdusta.
Mitäs vielä???
 
NuoriMuori: Siinäpä tulikin jo mukavasti tietoa teidän vauvasta :) Touhukas kaveri tuntuisi olevan :D

HeMa05: Pikaista parenemista pikkuiselle :hug:


Syökö teillä muilla vauvat muutes jo kokkareista ruokaa? Kun meillä tuo poika heti yökkii, jos sattuu pienikin kokkare olemaan ruoassa, ihan silee mössö vaan kelpaa.
 
Iltaa.

Eipä mullakaan olisi meseä jos ei ukko sitä olisi mulle laittanut. Oon ihan kädetön koneen kanssa. Nyt sentään jo osaan jotenkin ladata kuvat koneelle. Välillä sekin on semmosta sähläämistä, ku ei meinaa vanha muistaa miten ne laitettiinkaan.. :snotty: Hirveesti en tuolla mesessä notku. Parasta siinä on se, kun voin jutella Saksassa asuvan parhaan ystäväni kanssa ilmatteeksi. Mulla on kaksi todellista ystävää, joista toinen sitten taas asuu Tampereella. Mese on varsin oiva juttu, kun kaverit asuvat jossain huitsinnevadassa.

Oltiin tänään ätin kanssa taas shoppailemassa (huomaa et on yksinäistä, kun ainoa seura on aina vaan oma äiti :headwall: ) Ostin Sampolle yhden pitkähihasen paidan kokoo 80. Mulla on semmonen tyyli, et alan keräämään uutta vaatekertaa, kun pienempi on käytössä. Nyt on 68-74cm käytössä. Pikkuhiljaa kerään kokoo 80 ja pistän tonne äitiyspakkaukseen odottamaan. Sitten kun on aika vaihtaa isompaan niin nostan vaan sen pinkan sieltä pois ja pienet tilalle. Mulla on nyt kirppispöytä varattuna ja sinne on lähdössä 56-62cm kuteita. Pilkkahintaan ne kuin omatkin niin saisi niistä eron.

Voi vitsi, et meillä on hauskaa. Sampo riehuu tossa sitterissä. Potkii tasajalkaa voimakkaasti ja nauraa samalla :LOL: Ja nyt esittelee haaroväliään *tirsk* nyt se valahti sitteristä. Ei mut tarvii nyt ruokkia se ja pistää sänkyyn laskemaan lampaita.
 
No niin. Vauva on aloittanut lampaiden laskemisen. Tersetuloo vaan nuorimuori.

Sampokaan ei voi syödä pienintäkään kokkaretta, on heti tukehtumassa. Samallainen sihtikurkku kuin mäkin. En syö mitään kiisseleitä tai jogurtteja, joissa on klönttejä (lue: marjoja tai hedelmänpalasia ) Juu, mie oon hienoperse :D
 
Iltaa..

Tervetuloa Nuorimuori ja villivadelma.

Kyllä tuo meidän Roope on sitte ihme poika.. Nyt vasta sain tossa sen nukkuu kun yleensä menee siinä 20 aikoihin. Ja eilen nukahti siinä 18 ja oletin sitten tietenkin että herää vielä ja seurustelee hetken ja sitte takas nukkuu mut eipä herännykkää, nukku koko illan ja heräsi yöllä puol yhen aikaa ja oli pirtee. No siinä se mun viekus touhus hetken ja nukahti mut hirmu levottomasti nukku, muutenki muutaman yön nukkunu huonosti. Hampaat vissii vaivaa kun ainakin yksi on sieltä esiin pilkahtanu. Kyl on ollu mulla kestämistä, kun vielä olen tän viikon ollu ihka yksin kun ukko ollu töissä hangossa, mut onneks huomenna kotiutuu =)

Soseista: Joo katja meil oli ihan sama homma ton karkeemman ruoan suheen eli siis monta kertaa aina yökkäs. No nyt helpottunu täs pikkuhiljaa ja onnistuu sen syöminen paremmin.

Gorthaur: No on kiva et sulla on sitten seurana edes se oma äiti. =) Kyllä itselläkin aika yksinäistä on kun vaan yksi kaveri jonka kanssa nähään aina silloin tällöin. Mut onneks on edes se yksi. Itselläni ei taas ole sitä äitiäkään kun minulla on siihen pientä hermolomaa niinku sulla oli, taidettiin vaihtaa päikseen osia.. Mesekin on mutta enpä siellä pyöri, silloin tällöin serkunkaa vaihdetaan kuulumisia kun asuu tampereella.
 
Hellurei!
Lisää uusia
tännehän mahtuu, ei muuta ku rohkeesti mukaan.

Mulla kiirettä pitää, ulkona sataa, sataa, sataa ja sataa..pojat sitten niin levottomia ja tekemisen puute painaa, niin täällä miehe kanssa urakalla koitetaan jotain tekemistä niille keksiä ja tuusata niitten kanssa. Muuten ovat toistensa kimpussa koko ajan.

Meillä pojalle uppoo aika karkea ruokakin. Ite oon tehnyt ja osa on aika tuhtia/karkeaa ja hyvin menee. Tuhdimmat "lantraan" joko nannilla tai sitten kaupan soseella.

Jaah, mä vieläki kukun täällä vaikka nukkumatti kutsunu jo aikaa sitte. Huomenna taas uus päivä ja arvatkaas...sain vihdoinkin varattua sen kampaajan itelleni! Huomenna sitten tukka lyhenee ja kunnolla. Ens viikolla sitten väriä päähä..niin kyllä passaa ;) Meillä onki "vapaa" ilta miehen kaa tiedossa, isommat menee mummille ja kummi tulee Lucan kaa tänne :heart:

Nyt sitten


Saaru joka löys hymiöitä
 
Mulla sama tyyli vaatteiden ostamisessa kuin Gorthaurtilla pikkuhiljaa aina ostelen jo isompaa kokoa, alennusrekit tulee kierreltyä kaupoista harva se viikko, samoin kirpparit. Melkein harrastuksena menee se :D

Saaru on näköjään löytänyt veikeitä hymiöitä :LOL: Mukavaa vapaailtaa teille, ja toivottavasti tuli uusi hieno tukka :)

Meille ei mitään ihmeitä tänne, ihan entiseen malliin menee. Kyllähän tuo poika suostui nyt syömään kokkareistakin ruokaa, kun ostin kaupasta jotain semperin 6kk ikäiselle tarkoitettua ruokaa mis oli kokkareita seassa. Hyvää näytti olevan, jotain cous-cous-kana-tomaattisalsa mössöä mitä lie :D
 
Enpä ole karkeeta ruokaa Ellille kokeillut kun esikoiselle ei 8kk purkkiruota menny alas kun vuoden vanhana josa silloinkaan.kaikkee sormiruokaa kyllä sai 6kk alkaen mut tuntuu että Elli on tosi hienokurkku.Kaurapuurokin pitää olla vauvapuuroa vielä, vaikka ajoin kaurahiutaleet pölyksi niin jos niitä on seassa niin yökkii heti.
Mut eipä kiire tuon karkeen ruoan kanssa.

Meillä jäi sit aleen lähtö, mies ei enää jaksanut kun touhus Hennan kanssa ulkona aamusella että mä sain siivottua.Noh, ehkä huomenna.
Nyt onkin sit kaikki unilla ja taidan itsekin heittäytyä sohvalle kun ei ole mitään muutakaan tekemistä ja väsyttää sopivasti.



 
No niin, Nyt on kaupungilta tultu mukeloitten kanssa ja tulihan tuota vaatekaupassakin käytyä :) Meinasin hävittää jopa pankkikortinkin ku jätin sen sit tarjottimelle ku läksin kahvilasta mut onneksi löyty :headwall:
Nyt on kiva ylipäätää lähteä kaupungille ku tuo pienempikin oppinu viihtyyn noissa rattaissa, aikasemmin oli sellanen ku heräs ni samantien olis pitäny päästä pois on siinä monet itkut sit itketty sen takia =)
Kotiin tultiin sain sen syötettyä ja nyt leikkii tyytyväisenä tos vieressä ja isommat likat viilettää ulkona kavereitten kanssa.
Mies tulee ihan just kotiin töistä ja sillä alkaa kesäloma, onneksi :D
Sain jopa huomiseksi haettua jo liput leffaan ku pääsen kaverin kans kattoo sen sinkkuelämääleffan ku sitä niin vouhotettu ja pitäähän se nähä jos se kerran oikeesti päättyy siihen. No 2,5h tuntia luksusta eli omaa aikaa ja jopa jotain järkevää suunnitteilla siksi ajaksi, olen niin huono lähteen mihkään ilman tuota lapsukaista vaik isä sitä mielellään kattois.
Nyt on kyl mentävä pistää kahveet tippuun :wave: :wave:
 
Perjantaita!

Me oltiin koko aamupäivä keskustassa aleja kattomassa. Aikaa kului vaikka käytiin vaan lasten H&M:llä, Lindexillä ja Stockalla. Yhden bodyn löysin Lauralle, imetyspaidan ja kahvikuppeja. Käytiin salaatit syömässä ja sitten vielä ruokaosaston kautta kotiin. Piti köydä herkkuja ostamassa...

Kotimatkalla Laura alkuun kitisi bussissa, mutta malttoi sitten lopulta nukahtaa. Nyt ois taas itsekkin ihan poikki, vaan ei auta tyttö päätti, että tähän väliin ne torkut riittää ihan hyvin ja heräs ku tultii kotiin.

Maija ja Laura 5 kk

ps. shakkiko sitä ihmetteli kui tänne koneelle ehtii, hyvin ku hoitaa imetykset tässä samalla :whistle:
 
Mooh!
Voiko päivä enää paremmin alkaa..*lallallaa* Mullon niin hiano tukka! Mieskin kehu. Hiusvärit valmiina, pojille löyty juhliin caprit edullisesti, masu täynnä feta-pasta-salaattia ja kaffe tippuu. Pojat rauhassa pelailee ja Luca ottaa tirsaa iskän kanssa. Ja mulla kerrankin on niin iloinen mieli. Kylläpä tekee terää väliin kaunistautuakin :saint: törsäsinkin oikee ja ostin uuden ripsarinkin :LOL:
Kyllä nyt passaa sitten miehen kanssa viettää laatuaikaa ens viikolla, leffan ja syömingin merkeissä. Jos ilta on lämmin niin ei tiä vaikka pation kautta käydään.

Pitää vain toivoa että tää hyvä fiilis jatkuu koko illan :heart:
Tarkoitus ois vielä vohveleilla herkutella :p
 
Ihana kuulla, kun joku on noin hyvällä tuulella, tarkoitan sinua Saaru :)

Meillä oli vähän vaikeeta tänään tuo nukkumaan meno. Itkua ja itkua vaan, monta kertaa jo syliin otinkin vaan ei auttanut. Sit lopulta tuli kunnon oksennus, sehän se vissiin mahassa kaiveli :x Sen jälkeen sit kun oltiin saatu suihkussa käytyä ja puhdasta päälle, niin tissin jälkeen uni maittoikin nopeesti. Pakko mun on nyt varmaan antaa tuolle tissiä jo heti kun ekan kerran herää, sillä saattaa oikeesti olla nälkä, kun ressukka oksensi masun tyhjäksi :/
 
:LOL: :LOL:
löytyipä hauskoja hymiöitä...kiitti saaru :D
meillä isäntä jäi nyt 2 viikoksi lomalle ja mä nautin :saint:

tänään kävin nopsaa aamulla kaupungissa ja muuten ollaan kotosalla oltu.
Tänään testattiin hetken aikaa syöttötuoliakin, kun äiti osti siihen pehmusteen..kovin siinä tykkäsi istua, mutta kyllä noi syömiset vielä menee sitterissä muuten.
Kaurapuurosta meillä tykätään.

:wave: :wave:
 
Siis ihanaa! Täällä ei sada

Nyt onki sitte kävelylenkin paikka aikoihin. Nyt ensin huushollia järjestyksee yms sitten lenkkeily ja suihkut ja syndeille. Ohjelmaa siis on.

Meilläki ajoittain syöttis käytössä, joskus vaan tuntuu ettei Luca malta syyä ollenkaa ku syötiksessä istuu, pitää katella joka paikkaa ja varsinkin kuijottaa selän taakse. Ja muutenkin koittaa kaikkee mahollista räplätä. Elikkäs joskus vielä syödään myöskin sitterissä. Ja kaurapuuro on meilläkin ehotonta herkkua. Annatteko pelkkää puuroa vai höystättekö hedelmäsoseella? Mä laitan aina lusikan/kaks makua mukaan :D

Voi että pitää kai se aamupalasta maistella ennen reippailua et jaksaa siten.. :wave:
 
Pikaisesti minäkin rustailen...

Ui onpas ihanaa kun on niin kaunis ilma taa pitkästä aikaa, pakko lähtee tänään jonnekkin liikenteeseen. Siis koko perheellä vaikka kaupungissa käväseen, tai jotain. Hiukan miettiin et lähtiskö ostaan Jasulle syöttistä ja pottaa, kun ne on vielä hommaamatta.
Poitsukin meni tuossa nyt vasta päikkäreille, kun völlättiin tuntia pidempään sängyssä kuin arkena =) ja ukko leikkaa nurmikkoa takapihalla..niin jospa sitä alkais sukimaan tätä kuontalo kuntoon, niin päästäs sitten lähteen kun poika herää päikkäreiltä.

Meillä kanssa kaurapuuro maistuu nykyään todella hyvin ja ihan pelkkää puuroa olen antanut, en siis ole vielä sekoitellut joukkoon hedelmiä..luumua otetaan sitten monasti jälkkäriksi muutama lusikka =)

No hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille, tivottavasti muuallakin paistaa! :wave:

Piku ja Jasu
 
Moikka. Täällä on ihan kesä :) Oikein tosi kuuma on ulkona, ihanaa!
Meilä tyttö istuu jo hyvin syöttötuolissa, viihtyy siinä mukavasti ja syöminenkin sujuu siinä erittäin mallikkaasti. Vaunun koppa heitettiin kans varastoon ja tilalle laitettiin ratasosa. Nyt on ulkona köpöttelytkin likan mielestä kivempia, kun näkee kaikkialle kun rattaissa istuu. Ois tarvinnu jo aikasemmin se ratasosa kyl vaihtaa....
Mä teen ite likalle taas ruuat, joka päivä keitän pari pottua ja sinne sekaan sit jotain lihaa tai kanaa tai mitä nyt kaapista löytyy. Hyvin taas maistuu mamman pöperöt eikä isotkaan palat tai kokkareet haittaa, ei siis yökitä. Hyvä niin.
Juu, mä laitan kans puuron sekaan aina hedelmäsosetta ihan reilulla kädellä :D Meillä on nyt tosin puuro maistunut vähä heikommin...eikä mun mielestä syödä päivässä kun 4 kertaa. Maitoo menee edelleen ihan kivasti, ostin MAM-nokkamukin ja sitä ois nyt kohta tarkotus testailla...Juu, nyt muusin tekoon!! :wave:

Carla ja tyttö pian 6 kk :heart:
 

Yhteistyössä