voi
tammiska kiitos tuosta vyöhyketerapia ohjeesta! :heart: :flower: juuri tuota olen etsinyt, mutten ole enää löytänyt. Kuopusta odottaessa noita ohjeita kokeilin, ja synnytys käynnistyi seuraavana yönä. Mitään ennakkomerkkejä ei ollut. Muita netistä löytämiäni ohjeita (mm.babyidea) olen kokeillut, muttei niistä ainakaan ole ollut hyötyä.
rinnat on olleet täälläkin arat jo useamman päivän, ja maitoa tihkuu. Lähtöä se ei valitettavasti ole tarkoittanut.
Tänään(kin) on ollut tosi tukala olo, vauva painaa lantioon tosi kipeästi ja olo on kamala.
Hermotkin on niin kireällä, että vain karjun lapsille pienimmästäkin.
Neuvolassa kävin, kaikki oli ok, mutta ärsyttää ihan suunnattomasti ajaa yht. 70km 5minuutin takia!!!
Terkka vielä kysyi, että tahdonko käydä tuossa lähemmässä neuvolassa, vaiko kuntakeskuksessa,liki 60km päässä (yht 120km tms) no enköhän aja tuohon "lähelle" ennemmin :headwall:
Vaivojani valittelin, mutta mitään hyötyä siitä ei kyllä ole! En tiedä, eikö neuvolassa nykyään katsota kohdunsuun tilannetta edes pyydettäessä (ennen on katsottu) kun olen välillä tältä sitä pyytänyt, muttei katso. Sanoin, että oli viikko sitten 3cm auki, kanavaa 2cm jäljellä, ja että nyt pissalla käydessä tuntui, että vauva tippuu pönttöön. Ja alapäässä on kamala paine ja kipu ja vihlonta, en voi kunnolla kävellä.
Mullahan pari pvää sitten supisteli liki tunnin, 5min ävlein, ihna kunnon supistuksilla, siis kesti pitkään ja tuntui sekä selässä että vatsassa, muttei ollut järin kipeitä. En jaksanut lähteä ajamaan oysiin, yli tunnin matkaa, ja supparit sitten loppuivatkin. Terkka nyt oli sitä mieltä, että pitäisi heti lähteä, jos vielä tulee supistuksia. Mua vaan ottaa päähän ajaa 200km turhaan, etenkin näin talvella, kun on kovat pakkaset, nytkin käytin autoa ensin tunnin (oli 3h roikassa) ja sittenkään ei mennyt kaikki vaihteet päälle, vaan joutui hyppimään vaihteiden yli, eikä sulanut koko matkalla.
Entäs yöllä? En todellakaan halua alkaa "huvinvuoksi" herättämään 1,5, 3 ja 4-vuotiaita lapsia ja miestä ja lämmittämään autoa, että voin varalta käydä oysissa näytillä. Ambulanssia en viitsi soittaa "hupiajelun" vuoksi, vaan vasta sitten, kun olen varma, että synnytys on käynnissä. Takseja täällä ei montaa olekaan, eikä niitäkään viitsisi yöllä vaivata "varalta". -jos edes lähtevät ajoon.
Että täytyy vaan toivoa, ettei supistukset ym. vaivat ole avanneet kohdunsuuta lisää, ja että ehdin ajoissa sairaalaan synnyttämään, ja että synnytys käynnistyisi mieluiten päivällä, ja mieskin olisi silloin kotona. Kaikki olisi helpompaa niin.
Neuvolassa kyllä sanottiin, että voisin pyytää käynnistystä, mutta mulla on tosiaan tuo 3v käynnistetty oksitosiinitipalla ja kivut oli ihan hirveät! Itsestään alkanut synnytys oli ihan lomaa käynnistyksen rinnalla. :x Eli en todellakaan tahdo käynnistystä, ellei ole pakko.
Enkä tahdo ravata "varalta" oysissa, enkä tahdo synnyttää ilman miestä, enkä yöllä, enkä pakkasella...
Mulla
käynnistetty synntys oli eka alakautta (esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi) ja kesti reilut 8 tuntia. Kuopuksen synnytys käynnistyi säännöllisillä supistuksilla, ja kesti reilun 5 tuntia.
t. Hermoraunio Huiskahäntä rv 37+5