***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Täällä kans ollaan kokonaisena edelleen. Flunssa sit iski päälle :kieh: Hirveä yskä ja kuumetta..

Mä kans olisin innostunut kirjoittelemaan synnytyksen jälkeenki mutta ois kiva ku ois tosiaan joku "suljettu" se keskustelu ettei harmaat yms pääsis ollenkaan lukemaan..

imppuli ja vilho 40+4
 
Huh, kun ihmiset jaksaa taas kekskittyä muiden asioihin.. että on raivostuttavaa!!

Halit vauva-10 tiedän myös miltä tuntuu kaikkien kipujen kanssa <3

Kerhoon voisin myös minäkin sitten osallistua.

Täällä kivasti nukuttu yö takana. 2 kertaa pikkanen heräs syömään mut nyt hän sit nukahti nopeasti syöttöjen jälkeen. :)

pippur1 ja muru 15vrk
 
Täällä kasassa edelleen.. supistukset loppui -niinkuin arvelinkin =) Yöllä oli kyllä kauheita kipuja.. Ihan ku puukkoa ois joku työntänyt tonne alapäähän, ja nivuset huusi hallelujaa :D


Alkuperäinen kirjoittaja vauva-10:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1622692

Juuri näiden ilkeiden ihmisten takia en itse aio palstailla ipanan syntymisen jälkeen - sen voin tulla kertomaan mitä meikäläisestä tuli pihalle.. jos ipana vaan sallii tulla pihalle.

40+2
Tosi kurjaa tekstiä, tottakai sä saat täällä valittaa, sitä vartenhan me täällä ollaan :hug: :heart: Mut pitää muistaa että täällä netissä on kaiken sortin kirjoittelijoita, että älä ota niin "tosissaan" tollasia kirjotuksia.. Kyllähän me kaikki ollaan se tiedostettu että joku näitä pääsee lukemaan ja kommentoimaan jos haluaa.. Mutta ymmärrän kyllä miten ärsyttää :hug:


Kertokaa tyhmälle mikä on tämä kerho?

Nimi Etunimi me ollaan pojalle jo päätetty, toisista nimistä ei olla vielä varmoja.. Ja saas nähdä onko ultra edes ollut oikeassa poikalupauksesta =)

Mitäköhän tämä päivä tuo tullessaan..

iiris ja pojutsu 38+6

 
Nimi: Löytyy! Pidetäänkö täällä joku "paljastustilaisuus" vai saako jokainen kertoa jos haluaa? :D

Niin miten tollanen kerho perustetaan? :eek:

Meillä eka kotiyö takana ja hyvin meni. Tilleri antoi äidinkin nukkua, aamulla tuhistiin vierekkäin klo 09 asti :p
 
Ainiin iiris- ! Oliko se sun kohtaama tiukka kätilö sellanen vaalee lyhythiuksinen, joku 50vuotias? Mulla oli meinaan semmonen toisena kätilönä synnytyksessä. Eka mietin, et voi jestas, nyt on aika topakka täti, mutta loppujen lopuks se oli kyllä tosi mukava. Ainakin ties mitä teki: "mä olen nyt tässä päälle 20vuotta auttanu vauvoja maailmaan..." :D Tosin yhdessä vaiheessa se sai mut melkeen raivon partaalle kun katteli aina vaan monitoria "no nyt sulla ei supistusta..." Ja samalla hetkellä oli just kovat kivut supistuksesta. Marisin vaan et "no kyllähän on!!" Hemmetti!
 
pg Ei ku sellane tummempi tukkane..lyhyt hiuksine.. Mut siis seki oli siel äippäpolin puolella.. Ei siel synnärillä?! =) Eiköhä niit tiukkiksii oo ripoteltu vähän sinne sun tänne.. ;) Noh, ammattitaitosiahan ne kaikki varmasti on...
 
Onnea vauvautuneille, taas tullut paljon uusia vauvoja :heart: :flower:

vauva-10 : :hug: tosi inhottava juttu, täällä palstailee kyllä tosi ilkeitä ihmisiä, jonka on voinut kyllä itekin huomata kun aina välillä noita mitäs nyt- juttuja käy lukemassa.

Minä myös suljetun kerhon kannalla, olen itse yrittänyt ihan tietoisesti juttujani sensuroida, koska lukijoita tälläkin ketjulla on varmaan monin kertaisesti enemmän, kun mitä meitä on ns. listalla. Ja täällä tuntuu välillä palstailevan tosiaan niin ilkeitä ja ahdasmielisiä ihmisiä, ettei halua itsestään liikoja näin julkisesti kertoa. että minä tulisin myös mielelläni suljettuun kerhoon jos mukaan huolitaan! =)

napakettu & tirriäinen 38+6
 
Nyt pakkolepoa taas. Iski tosi tukala olo ku hääräs ja kokkas. Supistelee edelleen muttei kauheen kipeesti. Alamahalla polte/jomotus mikä yltää lonkille asti.
Jos kupposen jois kahvia ja heittäytys sohvalle :wave:
 
Täällä myös kerhon kannalla, on se kumma että pitää harmaana kommentoida toisten pinoja. Vauva-10 :hug:

Nimi on jo hyvin pitkälti päätetty, jos nyt vaan arvaus sukupuolesta pitää paikkansa, ja vauva vielä näyttääki sen nimiseltä. :) Ei meinattu millään löytää sellasta nimeä minkä hyväksyttäis molemmat, mut sit kun se löyty, ni kuulostaa hyvältä. :)

Kävin tosiaan siellä neuvolassa eilen, nyt oli eri terkka, ja oli ihan eri uskottava tää, kyllä se oli varma että raivotarjonnassa on, ja kuulemma laskeutunukki jo melko pitkäle.. eli en sitä ultraa ruvennu vaatimaa kuitenkaa. Luotan tuohon nyt ihan erilailla. Sf-mittaki oli tippunu jo parilla sentillä, nyt oli enää 32,5, kuulostaa aika pieneltä verrattuna teihin muihin !! mut silti se arvioi että olis joku 3,8 kilonen vauva tulossa.. Ja mulla oli itellä tullu taas painoa 1,5 kiloa viikossa !! tosin turvottaaki aika hurjasti.. nyt ois yhteensä 18 kg tullu lisää. huh.
Supisteli koko sen ajan ku siinä pöydällä olin, ei meinannu saada mitattuakaan, ite en niitä ees tuntenu. Nyt kun oon eilisestä kuulostellu, ni supistaa kyllä ihan koko ajan, en vaan niitä muuten tunne oikeestaa ku mahaa kokeilemalla. yöllä heräilin tosi usein supisteluihin. saas nähä onks se jo tuloillaa. :)

Ainii ja miehen pomo ilmeiset olettaa että tää syntyy ihan kohta, oli laittanu työvuorolistaan jo ens viikosta lomaa viikon ja siitä eteepäin isyyslomaa. :LOL: toivottavast on oikeessa. :)

Mitähän muuta, eipä kummempia, taidan totella neukkatätiä ja jatkaa sohvalla makoilua. :)

NiiZ ja Pallero 38+2 :heart:
 
Onnittelut taas tuoreille äideille!! :heart:


Jokin aika sitten täällä oli juttua kantorepuista. En jaksais millään alkaa selaamaan taaksepäin, että mistäs niitä olette hankkineet...?!? Ajattelin hankkia nyt sellaisen. KAntoliina minulla on, mutta en koe sitä nyt tämänhetkisiin tarpeisiin sopivaksi. Taidanpa myydä sen nyt pois... jos jollakin on tarvetta limenvihreälle trikoiselle kantoliinalle, laittakaa yv:tä. Anteeksi pieni mainonta/markkinointi....

Tänään on ollut kurja päivä! Meillä on esikoiselle (1v 3 kk) vielä hoitopaikka kokopäiväisenä ja ajattelin nyt muutaman päivän kokemuksella pitää sen vielä kuukauden. Tällä hetkellä poika haluaa kaiken huomion juuri silloin, kun yritän imettää... eikä osaa vielä pienuuttaan varoa mitään, ei itseään eikä vauvaa. Nyt kuitenkin kunta ei antanut minun pitää poikaa ensi kuuta enää kokopäivähoidossa vaan maanantaista lähtien poika on osapäivähoidossa. PElottaa valtavasti miten arki lähtee sujumaan yksin kahden lapsen kanssa ensi kuun alusta. Viikonloppuna poika tipahti sohvalta pää edellä lattialle, kun en yksinkertaisesti päässyt pitämään kiinni. Nyt mies on onneksi vielä pari viikkoa isyyslomalla, että voidaan totutella uuteen tulokkaaseen. Tänään on sitten tihrustettu jo useampi tunti itkua... Olen pillittänyt olevani huono äiti, kun haluaisin pitää poikani kuukauden hoidossa ihan turvallisuussyistä. :'( :'(

Muuten päivät on menny pientä hoitaessa, maitoa pumpatessa (nyt luovutukseen), arkiaskareita touhutessa ja vähän ehkä voi levätäkkin.... yöt menee meillä vielä tasaiseen tahtiin syödessä ja selviän yleensä tunnin valveilla ololla.

Tica & Maija Maitoparta 1 vko 2 vrk

ps. luen tässä nyt pikkuhiljaa teidän tekstejä, kun en ole oikein koneella istuskellut enää yhtä tiheästi kuin ennen vauvaa...
 
Mie olen nuo kaksplussan kerhot kokenut jotenkin hankaliksi paikoiksi keskustella :ashamed: Miltä kuulostaisi oma keskustelufoorumi? esim http://www.phpbb.fi/ ilmainen ja suljettu. sinne olisi helpompi tehdä useampia osioita ja jaotella keskustelua. Vaatisi kyllä jonkun aktiivisuutta aloittaa tuo. Mie olen liian laiska :snotty: Suljettu keskustelupaikka kyllä voisi olla Ok.
 
Neuvolassa käyty.. toista kertaa jo tällä viikolla. Sf-mitta oli nyt 32, että laskeutunu on jälleen sentin maanantaista. Ipanan sykekin oli nyt 137 (maanantaina 162 :) )..
On kuulemma käynnistämisissä ruuhkaa tuolla Porissa :D - taitaa olla tammikuun ipanat nyt muillakin tiukassa, joten en olekaan outolintu :)
 
Vauva-10 :hug: sen takiahan nää keskustelupalstat on et saa jakaa ilot ja surut =) Mut täytyy sanoo et aika köyhää täytyy olla oma elämä et viittii täält etsiskellä toisten tekstejä ja tollai lähteä niitä viel kommentoimaan :whistle:

Painoarviossa käyty ja tuloksena on et huomen aamulla meen käynnistykseen :D arvio oli nyt 3760g ja sanoi et +-10% on heitto nois arviois :whistle: toivottavast nyt täl kertaa alas päin ettei mitää jättiläistä ois tulos :| Nyt rupes jännittää =)

Piiuli ja toukka 38
 
No niin nyt sain hetken aikaa istuttua tähän koneelle ja kirjottaa..Esikoinen ei oikein tykkää kun äippä välillä istuu koneella :ashamed:
Tiistaina käytiin siellä synnytystapa-arviossa..Alakautta lähdetään yrittämään (esikoinen synty sectiolla)Mutta ei kuitenkaan käynnistetä,vaarana sectio arven repeäminen.Pientä vauvelia meille veikkaili tulevan sen hetkinen paino-arvio oli 2,6kg (rv 37+4) ja sanoikin että voipi olla hyvin mahdollista et tää vauva on pienempi kun esikoinen syntyessään (esikko synty 41+1 ja paino 3kg) Mutta nyt rupes ton äitipoli käynnin jälkeen jännittämään/pelottamaan synnytys..Kai siitä selviää onhan siitä muutkin selvinneet..Ja saatiin vielä aika painokontrolliin rv 40..

vauva-10 :hug: lähetän minäkin..mie olen kuvitellut juurikin että nämä tälläiset palstat on juurikin sitä varten et täällä saa valittaa jos siltä tuntuu ihan samalla tavalla kuin hehkuttaisi onneaan..Eli koita vain jättää tuollaiset kirjottelijan omaan arvoon :hug:

Tämäkin hölmö haluaisi tietää mikä tuollainen kerho on? :ashamed: Vaikkakaan en kovin aktiivisesti ole kirjoitellut niin minäkin haluaisin kirjoitella teidän kanssanne sitten kun vaaveli on syntynyt eli miun vaavelikin voipi syntyä vasta helmikuun puolella ja jos huolitte vain minutkin mukaan kirjottelemaan. :D

Supisteluju tulee sillon tällöin ei ole ollu mitenkään säännöllisiä,oletan että tämäkin raskaus menee yliaikaiseksi..Jospa varautuisi siihen että 4 viikkoa kärvistelen vielä täällä..eli voin minäkin liittyä sinne tammivauvat elokuussa pinoon :LOL: no juu syntyy kun on siihen valmis,ei kai sitä mitenkään voi pakottaakkaan tuolta yksiöstä pihalle..Eihän? ;)

Leivoin tuossa pellillisen mokkapaloja jos menis laittamaan siihen päällisen vielä ni olis valmis ja ruokakin olis juurikin lämmintä uunissa..Täytynee vissii palanen mokkapalaa maistaa jälkkäriksi..

Voikaahan mammat hyvin ja koittakaa jaksaa :hug:

mude08+pikku2 37+6 (huomenna poksuu =) )
 
Vauva-10 :hug: Mä olen kanssa aina kuvitellut, että täällä saa just purkaa oloaan, jos haluaa. :hug: Älä tuollaisesta välitä. Tais olla sillä kirjoittajalla tarvetta purkautua tai jotain, ja sitten törkeästi sua rupesi haukkumaan :hug: No haukkuihan muakin (kuinka hankin luuseri-miehen kanssa lapsen/ lapsia.. ) tuolla toisessa ketjussa, kun olen sielä purkautunut useampaan otteeseen.. :ashamed: Ei onneksi noin törkeesti kuitenkaan.

Nimistä.. Mulla/ meillä ei ole mitään hajuakaan vauvan nimestä.. Toivottavasti keksittäis nopeasti, kun vauva syntyy.

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 41+0 :heart:
 
Kiitos halauksista joita olen saanut. Nyt on mieli paljon parempi kun eilen. Toki pahoitin mieltäni tuosta toisesta pinosta ja kirjoituksista.

Tänään oltiin neuvolassa ja toivottavasti viimeistä kertaa yhtenä kappaleena, terkkarinkin mielestä. Seuraava aika saatiin vasta lasketun ajan jälkeen jolloin tehdään sitten lähete äitipolille jos ei ole syntynyt siihen mennessä. Kaikki on kunnossa, ekassa mittauksesssa alapaine koholla mutta uudestaan kun mitattiin niin oli laskenut normaaliksi.

Otin tossa päiväunet niin nyt on mieli taas parempi ja vähän edes pirteämpi. Yöllä olin taas useamman tunnin hereillä kun supisteli ja sitten sattui lonkkiin. Jos nyt lähtis etsimään kaapista jotain syötävää.

Kiitos kun olette olemassa vaikka en teitä tunnekaan.

Vauva-10 ja muukalainen 38+4
 
Päikkäreiltä heräilty.. Teki hyvää kun viime yönä jännitti tuo äitipoli reissu,enkä saanut unta.

Kohta ulos ja lupasin siivota saunan samalla kun menen suihkuun. :D Vaikka supistuksia vauhdittamaan. Ja jos imuroisi...! Yritän nyt kaikki keinot kun tilanne kohdunsuulla on noin loistava.

 
Joo ei kiva..tääkin tahtoo mokkapaloja!! :kieh: :D
JOS huomenna leipos ittekin ainakin jotain ;) tänään ei enää jaksa

Tinzus säkin Poriin menos synnyttää? mä odotan vaan et mun asukki ymmärtäis lähtee itsekseen kun ei tuo käynnistys oikein kivalta kuulosta..mulla 2 keskenmenoa lääkkeellisellä tyhjennyksellä ja tuli kyllä järkyt supistukset! toisaalta tuleehan normisynnytyksessäkin kauheat supparit..

Niin ja kerhon kannalla minäkin :wave: tosin en kans oikein tiedä miten se toimii :ashamed:
alice in w ja edelleen 40+4
 
Kerhoista: täällä kaksplussan sivuilla on KERHOT-osio (löytyy etusivulta kun plaraa). Kuka tahansa voi siis perustaa jonkun kerhon. Eli siihen tarvitaan joku aktiivinen palstalija joka sen kerhon perustaa ja antaa kerholle nimen, vaikkapa TAMMIVAUVAT 2010 tai jotain. Sen jälkeen jokainen halukas lähettää tälle kerhon perustajalle yksityisviestiä kerhon salasanaa varten. Kerhon perustaja lähettää salasanan yksityisviestinä. Sen jälkeen pääsee sinne kerhoon ja siellä keskusteleminenhan on ainakin minun mielestä ihan samanlaista kuin tällä yleiselläkin puolella paitsi että sinne tosiaan tarvitsee sen salasanan.

Tässä vielä linkki siihen kerho-osioon:

http://kaksplus.fi/kerhot/

Muoks. Ja olikohan vielä niin, että kun on saanut salasanan niin pitää mennä siihen kerhoon ja hakea jäsenyyttä? En muista mutta tosi yksinkertaista se on kunhan joku vaan ensin sen kerhon perustaa :attn:

 

Yhteistyössä