***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Lisää vauvoja :heart: Onnea Tanjuska ja PG :flower:

Itellä tänään viimeinen neuvolakäynti. Kaikki edelleen ok, painoakin oli nyt viimesen 2 viikon aikana tullut vaan 300g ja laskenki nyt sitte että kokonaissaldo tästä raskaudesta on 2,9kg.

Viikon päästä sitte jo varmasti jännittää.....kun pitää alkaa sihen sektioon valmistautua. Torstai-aamuna sitte pitää klo7 olla äitipolilla. MIeski alottaa siitä sitte samantien isyyslomansa, on tosin vaan sen 2 viikkoa ja pitää viimisen viikon talviloman yhteydessä. Isäkuukautta mies ei aio pitää.

Voimia ja halituksia meille kaikille loppusuoralla kärvistelijöille :D :hug:

Kuinkahan moni muuten meistä aktiivisista kirjoittajista on vielä masun kanssa....kun tuntuu että vauvoja on tullut jo hirrrveästi, vaikkei olla ees puolessa kuussa... =)

J-t ja Pampuliini 38+2
 
Onnea vauvansa saaneille :heart: Mä en kyllä ala, kun noi helmikuisetki alkaa jo jakautumaan, joku roti se pitäs tässä hommassa olla, vuoronumerot hei kehiin :kieh: :p

Mua ärsytti neuvolas terkan ylimielinen asenne, kun pohdin miten ihmeessä ehdin sairaalaan ja saan lapsille nopsaan hoitajan, jos oon yksin niiden kans kotona, kun synnytys käynnistyy, ni terkka tuumas vaan naureskellen, että otat tenavat mukaan ambulanssiin. Tosi fiksua ja ammattitaitoista käytöstä. Mulle tuli ainakin tosi paha mieli
:ashamed:

Jos lähtis vähän lenkille, kun mies kotiutuu. Tuulettaan päätä, jos ei muuta.
Tammiska ja pikkumuru 37+6
 
Pinkgreen ja valpuri onnea pienokaisista :heart: :heart:
Nythän näitä tulee ku sieniä sateella :D

Tammiska eihän siinä muu auta,jos ei muuten hoitajaa oo,kyllä ne joku siel synnärillä hoitaa siihen asti et hoitaja saapuu paikalle,eihän ne lapsia voi heitteillekään jättää :whistle:
mut ymmärrän kyllä et eihän eihän se kovin mukava jos ei tiedä mitä niille lapsille tekee jos tulee äkkilähtö :| mä en oo ees miettiny tollasta,mut kai mä tähän jonku naapurin saisin hätiin,ehkä!

Mulla huomenna kokoarviointi ja jos ei musta illalla mitään kuulu,ni mun kinuamiset on kuultu
:D ja oon saanu käynnistyksen,tietty se riippuu paljon siitä painoarviostakin,mut jotenki mä oon ihan varma et menee lähelle 4kiloo :eek:

Piiuli ja toukka 37+6

Nyt mä lähen kokeilemaan miten onnistuu friteeratut banaanit :p mies on niin paljon niistä viime aikoina puhunu ni pakko kokeilla :D
 
Onnea Tanjuska, Pinkgreen ja valpuri!!!
Ihanaa kun vauvoja putkahtelee tasaseen tahtiin :heart:

Omaani saan odotella tosiaan varmana sen 3vkoa...en ala.. :/
Mitään kummempia tuntemuksia ei ole. Mahaa koskee välillä kovasti mut luulen sen johtuvan siitä et suolisto on niin ahtaalla...

Mulla alkaa kurkkukipu olla ohipäin mut nyt se on muuttunu yskäksi! On muuten hiton kiva yskiä kun pitää kaksin käsin pidellä mahaa samalla :kieh:

Napakoita supistuksia niitä toivoville! Miminen ja Mytty rv39
 
On niin monta vauvaa syntynyt sillä välin kun olen viimeksi kirjoitellut, etten millään muista kaikkia.. Joten onnea tasapuolisesti :heart:

Mä taidan olla ainoa joka toivoo ettei vauva syntyis vielä seuraavaan neljään viikkoon.
Aloitettiin maanantaina remontti, koko talosta tapetit pois ja uutta tilalle.. on sitten "hiukan" nyppimistä noissa tapeteissa. 2huonetta takana ja luovutus lähellä ;) Ja sitten olis vielä tammikuussa muuttokin, remontin päälle!
Nyt olis kyllä hyvä aika olla vähintään viikko sairaalassa, saisi joku muu nyppiä tapetit sillä välin :p
Noh, eiköhän tämä tästä, päivä kerrallaan ja toivottavasti vkloppuna saatais jo hiukan apuja, et sais keittiön purettua, ettei mun tarvi mahani kanssa siellä äheltää!
Yllättävän hyvin sitä vaan vielä jaksaa 12h päiviä painaa remonttihommia.. hetkeäkään en oo edes istunut! Enkö vois olla edes vähän huonommassa kunnossa, sais vaan katsella kun muut tekee :LOL:
 
Ai niin, joku kyseli käynnistyksistä. Mullahan on takana "epäonnistunut käynnistys yritys".
Käynnistys aloitettiin rv 41+3 kun epäiltiin vauvan suurta kokoa (4300-4500g).
Eka päivä meni cytotec-tabuilla, sain niitä 4. Sit mut laitettiin vkonlopuksi kotiin kun mitään ei ekana päivänä tapahtunu.
Ma sit suoraan saliin 8.00 aamulla ja oksitosiini tippumaan ->ei kipeitä supistuksia
Kohdunsuu kuitenkin aukes 2 sormelle ja 12 puhkastiin kalvot ->ei kipeitä supistuksia
Ti aamuna sama oksitosiinin tiputus jatkuu -> ei kipeitä supistuksia
klo 14 lapsivesi vihertää -> leikkuriin sektioon ja poika pihalle ja painoi 3470 :D (eikä 4500g)

Tämä siis 1v 8kk sitten... Toivon hartaasti et tällä kertaa tolta kaikelta säästytään... Tosin täytyy sanoa et hetkeäkään ei ollu minkäänmoisia kipuja :)
 
Jos jonkinlaista synnytyskertomusta:

Eli su-ma meni klo 00.00 (reippaasta sunnuntai-lenkistä taisi olla apua) meni vedet. Kärvistelin koko yön ja n. klo 03 alkoivat kipeät supparit. Kokeilin kuumaa suihkua ja ammetta, mutta eipä paljon auttaneet. Sairaalaan kirjauduttiin ma klo 11 aikoihin. Menin aluksi poliklinikalle, mutta sieltä naureskelivat, että "oot ihan valmiin näkönen synnyttämään" :D Eli suoraan synnytyssaliin ja käyrille. Suppareita tuli tasaisesti 5min välein ja ne alkoi olemaan jo aika kivuliaita. Sain sitten peräruiskeen ja menin kuumaan suihkuun varmaan 30minuutiksi. Sitten pääsin ilokaasun kimppuun ja sehän se hauskaa vasta olikin:D Olin ihan pöhnässä. Kysyin mieheltäkin "tshihihi, otatko hatsit, hihiihhii, tehokasta kamaa" :D Noin klo 15 sain sitten epiduraalin ja kun sen vaikutus alkoi hiipumaan parin tunnin päästä niin tuli kova ponnistamisen tarve. Kätilöt sitten sanoi, että saa alkaa ponnistelemaan. Aluksi olin kyljeltään ja viimein puoli-istuvana. Ponnistusvaihe kesti 30min. Olin ihan sekasin missä mennään ja tuleekohan se sieltä ollenkaan ulos. Sitten tuli vaan käsky, että "kerran vielä ja se on siinä" ja meikähän pakersi punasena ja ähisevänä:p Tyttö syntyi sitten 17.43 ja istukka tuli perästä pienellä työnnöllä:)

Supistukset olivat tosi kivuliaita aamulla (synnytyksen pahin vaihe), mutta nekin kesti hyvin. Ei siis tosiaan jäänyt traumoja:)

Lääkärin loppulausunto vauvasta: "Rento ja rauhallinen, hyvin tankattu tyttö" :D

Imetyksestä on rinnat aika arat nyt, täytyy kokeilla rintakumeja (jos osaan käyttää noita)!
 
Onnea jälleen vauvautuneille!! :flower: :heart:

Ja pinkgreenin synnytyskertomus kuulosti oikeen hyvälle, haluan jo itsekin päästä kokeilemaan miltä synnyttäminen tuntuu!!

Muut tuntuvat jännittävän mun puolesta, että sekin puoli on siis hoidossa - ei tartte itte turhia jännitellä :D. Ainut toive on, että a) äijä on mun kans sielä, tai no toinen tärkeämpi toive b) ettei syntyis autoon!!

40+1
 
Täällä taas supistelee mutta ei varmasti synnytys viel ala :LOL: alapäätä myös vihloo.Minäkään en ihan viel vauvaa ulos toivo, koska meillä tammi-helmikuun vaihtees muutto =) Haluisin laittaa kaikki kuntoon ennen vauvan tuloa. ;)
 
Pikainen päivitys laitokselta.

Tyttö syntyi su 10.01.10 kl.11.10, 2930g ja 50cm. Ja tasan 40+0 ajalla eli laskettuna-aikana. Palailen kirjoittamaan lisää kunhan kotiudutaan.

Lili ja Pikku E :heart: :heart: :heart:
 
Mä tulen tänne viimeistä kertaa tänään :) Kohta saunaan ja sen jälkeen nukkumaan että jaksan huomenna. Ja en varmasti nuku koko yönä. :whistle:

Huomenna aamusta klo 8.00 suuntaamme ensin äitipolille ja sen jälkeen toivon mukaan saan käynnistyksen!! Pitäkää peukut pystyssä. :D

Nyt saunaan ja nukkumaan..

Sannis ja patu rv 40+6(Huomenna poksuu, ja toivottavasti viimeisen kerran :heart: )
 
Onnea Valpuri ja Lili :flower: :heart:

Mä kuolen tähän väsymykseen.. voisin nukkuu vuorokauden ympäri.. Supistelee sillon tällön..yöksi aina voimistuu, mut ei tietenkään tarpeeks =) Neuvolassa kaikki ok, paino noussut TAAS KILON!!! Jo 14 kiloo tultu kartutettua :kieh: Voi perkele.. Nää ei varmaan koskaan lähde pois :|

Huomaa kyllä et muutkin odottaa jo että räjähtäisin.. Kaikki vastaa aina ihan innoissaan puhelimeen, ja on sit niin pettyneen kuulosia kun käynkin puhumaan muuta asiaa kuin sitä että oon synnyttäny :D Facebook tulvillaan viestejä että vieläkö säkin odotat?! Etkö oo lähteny jo synnyttää?! Bannaan koht joka ikisen siellä :D

Pinkgreen Oliks sulla mitään tuntemuksia silloin su illalla ennenku ne vedet meni?! Kuinka sä pärjäsit kotona sen yön/aamun? Tekikö kuinka kipeetä? Ihana kuulla että sulla mennyt synnytys noinkin helposti =) :heart:

Jos tästä lähtis suihkuun loppuillaks ku en jaksa kattoo/kuunnella ku toi äijä pelaa pleikkarii.. Kuka helvetti tollasenki laitteen on keksiny? Niis pitäs olla joku ikäraja -täysikäisenä ei enää sais pelata.. :| :D

iiris ja bamse 38+5
 
Onnea vauvoista!!!

Tänne on iskenyt joku ihme masennus.. :( kai se tekee tää ku kipee on koko ajan eikä jaksais sitten mitään. Ja kivut ei edistä tätä tilannetta yhtään. On siis muuten vain kipee.. :/ tekisi mieli vain maata peiton alla tekemättä yhtään mitään. Olen yrittänyt ulkoilla lasten kanssa ja käynyt itseskseni kävelyllä että saa omaakin aikaa.. Kai sitä alkaa olla vain turhautunut tähän särkyyn ja kolotukseen. Ja se kun yöt ovat niin kipeitä ettei saa nukutuksi. :(

samariini 38
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!

Neuvolassa tänään käyty.
hb 101 -> heti rauta kuurille 2x obsidan/päivä (25+1 oli 113, sen jälkeen ei mitattu :/ )
verenpaineet 125/79
sf huimat 34 :eek: terkkakin kauhisteli kokoa

Aletaan käynnistellä 40+5, koska mulla rdb.
ei yhtään arpea luojan kiitos vielä tullut!
Muuten olo ihan normaali, ehkä himpun enemmän väsyttää kuin aiemmin. Mut ei närästä eikä kipuja ole. Supistelee lähinnä iltaisin ja jotain touhutessa.
ihan hyvin menisi vielä kuukausi, jos joku vaan lupais ettei tuo vauva kasva jättiläiseksi..

vinkuheinä 37+3

 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti.

Nyt seuraa valitusta, eli jos joku ei halua lukea niin kannattaa hypätä yli. Mä olen NIIN kypsä olotilaani, että vaan itkettää. Mä olen tänään siivonnut, tapannut jopa matot, saunonu ja harrastanut seksiä mutta silti ei mitään tapahdu. Olo on ihan kauhea. Öisin ei tahdo saada nukuttua kun lonkat on kipeet, päivällä sitten on tietysti väsynyt. Mä haluun tän lapsen jo pihalle. Huomenna neuvola ja aion taatusti valittaa kaikesta, mä haluun käynnistyksen jos ei synny ens viikon aikana. kaiken kukkuraksi nyt on alkanut virtsankarkailu aina vessassa käynnin jälkeen, ei muuten. Mun hajoo pää kohta.

Mä olen tosi iloinen teidän kaikkien puolesta, jotka jo vauvan olette saaneet mutta itken kurjuuttani ja olotilaani jokaisen vauvauutisen myötä. Musta vaan tuntuu, että olen epäonnistunut kun en saa synnytystäkään käyntiin.

Anteeks tää valitus.

Vauva- 10 ja Muukalainen 38+3
 

Yhteistyössä