***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
.
Samoin muuten tää mun hammalääkäri sanoi, että mahdolliset "operaatiot" pitäis hampaisiin tehdä toisella kolmanneksella. Ei sitten ollut puhetta että mihin se perustuu, onko se joku ihan lääketieteellinen juttu vai onko ihan mukavuus juttu vaan.
No eihän mulle ole edes tullut mieleen, ettei sitä vois tehdä :eek: hyvä siis, että tuli puheeksi... Soittelen huomenna sinne hammaslääkäriin kuinka asia on. Koska juurihoidossahan pitäisi ottaa röntgenkuviakin... No toi hammas ei ole kyllä vaivannut, että jos sen kanssa vielä muutaman kuukauden pystyis sinnittelemään. Viimeistä kolmannestahan tässä jo viedään ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
.
Samoin muuten tää mun hammalääkäri sanoi, että mahdolliset "operaatiot" pitäis hampaisiin tehdä toisella kolmanneksella. Ei sitten ollut puhetta että mihin se perustuu, onko se joku ihan lääketieteellinen juttu vai onko ihan mukavuus juttu vaan.
No eihän mulle ole edes tullut mieleen, ettei sitä vois tehdä :eek: hyvä siis, että tuli puheeksi... Soittelen huomenna sinne hammaslääkäriin kuinka asia on. Koska juurihoidossahan pitäisi ottaa röntgenkuviakin... No toi hammas ei ole kyllä vaivannut, että jos sen kanssa vielä muutaman kuukauden pystyis sinnittelemään. Viimeistä kolmannestahan tässä jo viedään ;)
Voisiko tuo suositus johtua myös siitä, että loppupuolella alkaa olla aika tukalaa olla siinä toimenpidetuolissa. Asento siinä, kun on aika pää alaspäin. Mie esikoisen odotusaikana kävin hammaskivenpoistossa (n rv24) ja meinasin pyörtyä siihen tuoliin, vaikka se oli suht pystyssä :ashamed: Jouduttiin muutamaan kertaan nostamaan miut ihan ylös, jotta olo tasaantui.
 
Hipkukka: Pk-seudulla asutaan, joten helposti saa kyllä hommattua kaupasta lisääkin tilpehööriä. Mä oon tämmönen hösääjä, pahoin pelkään että ostan kaikkea vähän liikaakin. Sen takia onkin hyvä täällä viisaammilta kysyä neuvoja, että välttyisi turhilta menoilta. Miehen työpaikalla on asiakaslahjoina Ainun Marimekko-tuttipulloja, joten niitä löytyy meiltä jo 4kpl. Eiköhän niillä sitten alkuun päästä:)
 
Täällä vaan jatketaan saikkua. Olin jo kaks viikkoa väsymyksestä ja tänään kävin si lääkärissä kun on viikonlopun ollut sellaset liitoskivut, että meinaa jalat lähteä alta. Saikkua jatketaan nyt sit taas 10pv. Katsotaan nyt sitten mennäänkö sit töihin vielä ennen äitiysloman alkua.

Te olette täällä puhuneet ainakin miehen osallistumisesta odotukseen. Meillä mies on ainakin tosi paljon odotuksessa mukana vaikka hänelle jo toinen lapsi (eka asuu muualla, näkee viikonloppuisin). Joka ilta tunnustelee vauvan potkuja ja on kovasti innoissaan kaikista hankinnoista. Nyt on olen ollut kipeämpi niin kyselee vointia ja auttaa minkä voi, hieroo, tuo kylmää. Kotitöitäkin tekee kun pyytää ja joitakin pyytämättäkin.

Täällä olen kanssa muutaman tuttipullon hankkinut vaikka tarkoitus olis imetystä yrittää. Mä kyselen nyt sit kanssa tyhmiä. Tiedän, että pullot ja tutit pitää keittää mutta kuinka kauan te niitö aina kerrallaan keitätte ja laitatteko ne kiehuvaan veteen?

Muukalaisen liikkeitä tuntuu jo joka päivä ja nyt ehkä vasta osaa nauttia raskaudesta vaikka kipuja onkin paljon.

Uusiakin oli tainnut tulla sen jälkeen kun viimeksi kirjoittelin, tervetuloa niille ja onnittelut lupauksia saaneille.



 
Itkuhälyttimen hankkisin ehdottomasti jos vähänkään isompi asunto/useampia kerroksia/aikoo nukuttaa ulkona. Säästääpi hermoja, kun ei tarvii koko ajan olla korvat höröllään vaan tietää kuulevansa sitten kun vauva herää.

Tutteja En meinaa hommata yhtään etukäteen. Niitähän ei suositella edes ekaan muutamaan viikkoon, jotta tissittely pääsee kunnolla käyntiin ensin. Itse ajattelin kokeilla, josko pärjättäis tällä kertaa kokonaan ilman tuttia, nimittäin esikon kanssa se meni siihen tunnin välein tutin antamiseen sitten. Alkoi nukkua sata kertaa paremmin, kun tutin käyttö lopetettiin 1 v 4 kk iässä. Puhumattakaan siitä, miten vaikea on nukkua flunssaisen lapsen, joka on tottunut nukkumaan vain_tutti_suussa, kun nenä on tukossa, eikä sitä tuttia oikein voi pitää eikä olla pitämättä.

Tuttipullo Toi yksi riittää hätävaraksi kaappiin, esikolta jäänyt Ainu Mam leveä tuttipullo. Ostan siihen vaan uuden tutin. Suosittelen noita kyllä, koska niitä on tosi helppo pestä, kun ovat leveämpiä. =) En oo säästänyt esikolta jääneitä tavallisia tuttipulloja, koska ne menivät niin karmean näköisiksi kaikesta siitä keittämisestä. Tällä kertaa meinaan YRITTÄÄ mennä täysimetyksellä mahdollisimman pitkään, koska aikainen korvikkeen antaminen mahdollisesti on yhteydessä diabeteksen syntyyn. Ja koska kyllä se jatkuva tissittely sittenkin on helpompaa, kuin jatkuva pullorumba. :D Huomasin sitten, kun esikon imetyksen olin jo lopettanut... kadutti.

Eihän sitä tietty koskaan tiedä, onnistuuko se imetys toivomallaan tavalla, mutta meilläkin on vain 2 kilsaa supermarkettiin ja apteekkiin, että kaikkea saa kyllä sitten sieltä jos tarvii.
 
Äh, täällä sitten iski tuo flunssa päälle, aatsiuh. :kieh:

Mun mies on varsinki rakenneultran jälkeen alkanut olemaan enempi tukena ja tekee kyllä melkein kaikki kotihommat kun en niitä itse kykene kokonaan tekemään.
Ihan mielissään porisee vauvalle masuun ja tunnustelee potkuja. :) Reppana niin säikky noiden mun suppareiden kans et jos pikkuisen sanon et "auts" niin se on viemässä mua jo sairaalaan :LOL: saa siis nähdä kumpi ressaa sit synnytystä enempi minä vai mies. :)

Nyt keittämään teetä ja levähtämään! hyviä vointeja kaikille :hug:



 
Täällähän oli paljon tekstiä..

Pulloista: Olen miettinyt ihan samaa, ostaako vai ei.. mut kai sitä pari täytyy ostaa, koska en ole ollenkaan varma onnistuuko imetys. Tuttipulloja kun on nykyään niin tuhatta eri mallia ja mikä on sellainen mistä tulee ilmaa vähempi mahaan ja mikä on suuhun sopivampi, etten mä ainakaan edes tiedä minkä merkkisiä ostaa ja millaisella tuttiosalla.. :/

Itkuhälyttimen ostin kirppikseltä kun halvalla sain :D Ja ajattelin sitä kyllä tarvitsevanikin koska meillä on aina niin kova meteli sisällä ja toiseksi ajattelin lapsen nukkuvan myös ulkona ja sisälle ei kyllä kuule millään jos ulkona nukkuu, että koska huutaa.
Mut todellisuudesta en tiedä mitään, että tarvinko sitä koskaan.

Pakkasrajat & vastasyntynyt: Mites ne mahtaa mennä? Eli mahtaako olla että huhtikuussa nämä talvivauvelit nukkuu ekat päikkärit ulkona..
Tyhmä kyselee nyt taas.. eli jos aattelee esim. lähteä autolla kylään/neuvolaan tms., tarviiko auto lämmittää etukäteen vai voiko lähes vastasyntyneen laittaa suoraan kylmään autoon?

Täällä olotila edelleen suht hyvä, nyt iski yhtäkkiä vaan ihan kauhea väsymys ja ainoa ajatus mikä päässä pyörii on tuo sohva tuossa olohuoneessa.. siihen kun pääsisi rojahtamaan!

ilmeisesti puoliväli (jo toisen kerran..) 20+0
 
pinkgreen kiva kun joku muukin miettii tämmöisiä asioita. Ehtisit vaan ensiksi kysyä :D

Tänään tuli äippäpakkaus ja sitä sitten ollaan miehen kanssa ihmetelty. Ihan kiva tuo esikoisesta on saada..mutta en varmaan enää seuraavasta ottais.

Täällä kaikki maailman kivut jatkuu.. alapää sattuu kävellessä ihan tajuttomasti.. en tie onks ne jotkut lihakset tai jotain. Selkäkin sanoo aina aika hyvin sopimuksensa irti kun pidempää kävelee. Ja nyt se munkin masu on sitten pullahtanut tuohon kunnolla. Mitkään housut ei yhtäkkiä enää menekkään. Mietin vaan että jos se tähän tahtiin kasvaa ni mulla on sit ihan loppuvaiheessa jumalaton maha. Täytyykin laittaa kuvaa uudesta masusta kun jaksaa.

pippur1 ja masu 26+4
 

pinkgreen: Minä en tuttipullon sterilisoijaa ole koskaan hankkinut enkä ole kokenut tarvitsevani.
Olen välillä keittänyt tutiosat ja pullot olen pessyt koneessa ja käsin.
Itkuhälyytin, ei ole ollut aiemmin, mutta nyt ostin kun asutaan mekin kaks kerroksisessa talossa niin voi huoletta olla toisessa kerroksessa ilman että koko ajan täytyy olla hyppäämässä joko vauvat heräsi.
Toisaalta kans, sisältä ei ulos näe oven edustalle jossa vaunuja varmaan tulen sitten pitämään niin ei voi tsekata siitä milloin vaunut heiluu ja tässäkin ajattelin se itkuhälyyttimen hyödylliseksi.
Minä ostin sen hälyyttimen käytettynä.
Tuttipullot ja tutit: Meillä on nyt pulloja varmaan 50 ainakin :snotty:
Tilasin sieltä mistä sai silloin ilmaiseksi.
Tuteja on ens alkuun 4 tai 5 molemmille omia (siis imututeja ei pullon tuteja) koska ainakin aiemmissa vauva ajoissa olen huomannut että hyvä olla enempi niin ei tarvitse olla sitä ainoaa aina konttaamassa yöllä sängyn alta sitten :D

Pakkasrajat: Esikoinen syntyi maaliskuussa ja kahdenviikon ikäisestä asti nukkui ulkona päikärit. Ei pakkanen haitannut kun puki vaatetta päälle. Nuorimmainen taas syntyi heinäkuussa eikä suostunut nukkumaan vaunuissa lainkaan kun oli liian lämmintä ulkona =)
 
Enie oikeassa olit, juuri se yhden tunnin arvo oli koholla, muut oli ok.

Omat hankinnat on kyllä tähän mennessä olleet aika vähäisiä, muutamia vaatteita vain. En ole vielä mitään tuttipulloja edes miettinyt lainkaan :ashamed: Mutta hurjan nopeastihan tämä aika menee ja kyllä sitä pikkuhiljaa voisi alkaa ostamaan enemmän näitä tarvikkeita heti kun vaan muistaisi =) Jos vaikka pari tuttipulloa ostaisi nyt ensi alkuun ja katsoo sitten synnytyksen jälkeen miten imetys lähtee käyntiin (meilläkin on todella lyhyt matka ihan isompiinkin marketteihin). Ja varalta varmaan voisi pari purkkia ostaa korvikettakin kotiin, eikö? Niin osaako joku sanoa, että kuinka kauan niitä tuttipulloja pitää keittää?? En minäkään tätä tiedä.. :ashamed:

Pari kestovaippaakin sain tänään tilattua eli kyllä nämä hankinnat tästä lähtee rullaamaan :D Itkuhälytin on vielä harkinnassa, kun en tiedä onko sille tarvetta vai ei. Pieni asunto, mutta kahdessa kerroksessa..

Äitiyspaketti tuli tänään ja kyllä noita hypistelisi vaikka kuinka kauan :D :heart: Ongelmana vain on jo tässä vaiheessa tilan puute :headwall: Ei mitään hajua minnekä nuo saa nyt mahtumaan, ei ole vielä ostettu vauvaa varten lipastoa tai hoitopöytää tai mitään muutakaan mihin voisi tavaroita laittaa.

Lumi ja Lilliputti 25+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Ja varalta varmaan voisi pari purkkia ostaa korvikettakin kotiin, eikö? Niin osaako joku sanoa, että kuinka kauan niitä tuttipulloja pitää keittää?? En minäkään tätä tiedä.. :ashamed:
Korviketta meillä oli esikoisenkin aikaan aina kaapissa pari purkkia. Ihan jo oman mielenrauhan takia, kun tiesi, että kyllä jotain on sitten jos jostain syystä ei maitoa tulisikaan. Meiltä lähin ympäri vuorokauden auki oleva kauppakin on yli 50km päässä, joten sinne ei ihan noin vain yöllä lähdetä...
Jos oikein muistan niin olikohan se keittoaika 3-5 minuuttia kiehuvassa vedessä (?). Kaipa jostain oppaasta/ esitteestä löytys tuokin tieto. Tai googettamalla.
 
heippa taasen pitkästä aikaa :)
Kauheen vähä jää aikaa netissä oloon ku päivät menee lentäen töissä ja sit ku on tuo 3,5v tuossa ilahduttamassa ja joskus vihastuttamassa 24/7 :D

Tääl on ollu puhetta vauvan vaunussa nukuttamisesta, kyllähän pieniä voi nukuttaa vaunuissa talvellakin, sopivasti vaatetta päälle ja rätti tuulen suojaksi niin vaunuissahan on lämmin!
Meillä esikko alkoi nukkumaan unia vaunuissa parin viikon iässä ja synty siis 28.12. vauvakirjasta kurkkasin niin ekat unet ulkona on nukkunu 12.1.
ennen oli ainakin suositus et ekaan kolmeen viikkoon ei kauheesti ulos, mut tokihan jos auto on lämmin niin voi autolla kulkea , samaten nuo vaunut.

meillä synnytyssairaalaan 25km.

 
piiuli82 ja Tica kiitos vastauksista. Täytyykin sitten tällä viikolla ilmoitella :D
Kun en mä ole yhtään miettinyt, kun tuo työ on vaan osa-aikainen ja teen vaan parina päivänä viikossa. Eli on lähinnä harrastus tuo on :)

Tuttipulloista ja korvikkeesta.. Taidan ottaa riskin, enkä osta kumpaakaan. Mulla taitaa ollakin tuolla 1 käyttämätön pullo ja tutti, jonka tytölle ostin. Tyttö ei sitten suostunut tuttia syömään, enkä pulloakaan antanut. Pojat kyllä söivät välillä pullostakin, mutta aika harvoin. Esikoinen joi muutaman kerran "korvikettakin", keskimmäinen sitten vaan mun maitoa pullostakin.
Jos maitoa ei tulekkaan, meillä on onneksi kauppa ihan lähellä, että saa vauva ruokaa :)
Minä keitin pullot ihan vaan kattilassa :)

Olen miettinyt että mistä saada lapsille hoitopaikka synnytyksen ajaksi.
Toivoisin kuitenkin että mies pääsisi mukaan koska en haluaisi yksin synnyttää
:ashamed:

Leivottiin tänään lapsosten kanssa mokkapaloja :p
Hyvältä maistuu :)

Hyvää iltaa/ yötä kaikille! :)
 
Kärähdin sokereista. Rasitukseen siis 2vko:n päästä. Ottaa niiiin päähän, etten taaskaan jaksa kommentoida mitään. Lisäks painoa oli tullu omasta mielestä ihan liikaa ja sekin vituttaa.

Rhea ja Möhkis 23+2
 
Tuttipulloista Meillä käytetty vain kuopuksella, kun jouduin lopettamaan imettämisen hänen ollessa 3kk. Keitin aluksi tutit ja pullot, sitten myöhemmin laitoin pullot vaan tiskikoneeseen. Tutit keitin toki aina. Olen säästänyt pulloja, mutta tutti-osat täytyy tietysti ostaa.
Tutteja ostan varmaan muutamat. Kuopus söi vähän tuttia, mutta muut eivät.
Itkuhälytin on ollut meillä käytössä ahkerasti. On ollut hyvä ostos.

Hankinnat ovat hyvällä mallilla. Paljon vielä puuttuu, mutta on helpotus, kun auto on vaihdettu. Istuimet ja sitterit on nyt myös ostettu.

Olo on ollut muuten ihan ok, mutta hengittäminen on vaikeaa. Istuminen on yhtä tuskaa, kun tuntuu ettei happea vaan saa. En muista tällaista edellisistä raskauksista. Onhan se toki hyvä, että vauvat ovat vielä ylhällä, etteivät paina alas ja avaa paikkoja.

Zaara ja "potkunyrkkeilijät" 24+2
 
Talvivauvan vaatetuksesta: Tyhmä kysyy taas.. "sisävaatteiksi" oon ostanut aika paljon plyyssihousuja ja pukuja, tai mitä ainetta se sellainen pehmeä paksumpi aine onkaan.. pitkähihaisia bodeja ja trikoohousuja. MUTTA, millaisia vaatteita lapsi tarvii esim. vaunussa? Paljon on niitä sellaisia vanupukuja, tai vuorellisia fleecepukuja, riittääkö vaunuihin sellainen? Jos ajatellaan sellaista -8-0 astetta.
Kuinka paksu lakki siellä tarvii olla jne.
Täytyy ennen synnytystä kaikki remeleet ostaa, kun täällä tuppukylässä ei juurikaan ole sitten paikkoja mistä tarpeellisia myssyjä ja töppösiä ostaa.
Nyt tässä on vielä hyvässä kunnossa ja kirppiksiä kierrän, joten pikkuhiljaa tapahtuu ostoksetkin, sitä mitä löytyy, ostetaan :p
Pakko siis aloittaa ajoissa tämä tankkaus!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sero:
Talvivauvan vaatetuksesta: Tyhmä kysyy taas.. "sisävaatteiksi" oon ostanut aika paljon plyyssihousuja ja pukuja, tai mitä ainetta se sellainen pehmeä paksumpi aine onkaan.. pitkähihaisia bodeja ja trikoohousuja. MUTTA, millaisia vaatteita lapsi tarvii esim. vaunussa? Paljon on niitä sellaisia vanupukuja, tai vuorellisia fleecepukuja, riittääkö vaunuihin sellainen? Jos ajatellaan sellaista -8-0 astetta.
Kuinka paksu lakki siellä tarvii olla jne.
Mä olen kaikki vauvat talvella nukuttanut toppapuvussa vaunuissa. Ja äit.pakkauksen makuupussissa. Jos kylmempi ilma, pakkasta enemmän tai kova viima, olen lisäänyt villapuvun toppapuvun alle ja/tai paksumpaa peittoa lisäksi vielä. Ja vaunujen 'aukon' eteen suojaksi harso tai vastaava. Ja toppalakki päähän :)

Esikoinen ja keskimmäinen ei päikkäreitä muualla suostuneet nukkumaankaan kuin vaunuissa, joten säällä kuin säällä puin heidät vaunuihin. Mutta he olivat silloin isompia kuin nämä meidän tulevat talvivauvat.

Ananaskirsikka+Mini 27+2
 
Korvikkeet: Minä meinaan ostaa korvikettakin vielä jemmaan ihan reilusti. Sehän säilyy tosi pitkään niin voihan sitä sitten käyttää myöhemminkin jos ei heti tarvii.
Epäilen kyllä todella suuresti, että onnistuisin imettämään kahta, ja toisaalta ihmettelen rintojen kasvuakin. Ensin ne tuntui turpoavan hirveästi ja piti jo D-koon liivejä hommata, mutta nyt ollaan takas C-kupissa joka on se minun normaali koko.
Eihän se tietysti kerro sitä, että onko maitoa miten paljon tulossa, vai tuleeko lainkana mutta...
Aiemmi tosiaan kun imetys hommat meneet puihin niin ei kamalasti usko sen nytkään tapahtuvan.

Sero No täällä leveysasteella kun pakkasta voi parhaallaan olla yli -30 astetta, tosin eihän vauvat silloin ulkona nuku, mutta reilu -20 astetta voi vielä hyvin nukkua.
Olen varautunut taas niin, että vaunumakuupussit, toppapuvut, hanskat, töppöset, hattu, sekä tietty alle vielä tulee perus vaatteet ja joku topakampi paita ja housu.
Sitten vaan pitää vähän seurata tuleekö vauvoille kuuma vai kylmä ja seuraavalla kerralla lisätä tai vähetää vaatetta.
Vaunun kuomun aukoon joku liina, ettei vaan mikään tuulahdus tms. pääse kylmettämään kasvoja.

zaara Täällä kans tuo hengittäminen mennyt raskaaksi. Istua ja seistähän minä en ole voinut pitkään aikaan kovin pitkiä aikoja. Uskaltaiskohan tuosta hengitys jutusta sanoa äitipolilla?
Ei muuten mutta pelottaa että ne vetää kohta sinne osastolle makaaman, kun näitä ongelmia alkaa olla roppakaupalla.

Enie + Nörtti ja Hissu 26+1
 
Vauvan pukemisesta Mie sain esikoisen kanssa aikoinaan vanhemmalta lastenhoitajalta sellaisen ohjeen, että kannattaa miettiä mitä itsellä on päällä. Ensin pukee vauvan sen mukaan ja sitten katsoo, tarvitseeko lapsi enemmän vai vähemmän vaatetta. Meillä tuo esikoinen on niin kuumaverinen, että minun on pakko ollut opetella pukemaan hänelle vähän, muuten on hikinen koko mies.
Eli ulos vaunuihinkin suht saman verran päälle kuin itsellekin laittaa, mutta kiinnittää vielä huomiota käsiin, varpaisiin ja päähän/niskaan, että ne on varmasti lämpimät. Ja lisälämmöksi vaunuihin (koska vauvahan on siellä paikoillaan) sään mukaan makuupussia, peittoa ja vaunujen oma jalkapeitto tms.
Mie pidin pojalla aluksi lämpömittaria vaunuissa. Siitä oli hyvä epävarmuuden iskiessä tarkistaa miten lämmin siellä vaunuissa oikeasti on. Samaten miulla on edelleen rattaiden kuomussa lämpömittari. Kesähelteessä, kun kuomun lämmöt voi nousta aika yllättäen. Tuo on tuollainen retkeilyosastolta ostettu pieni lämpömittari, jossa on kiinni hätäpilli (jota poika oppi puhaltamaan tänä kesänä :D ).

Päähineestä, kypärämyssy (suojaa hyvn niskaa/kaulaa) ja sään mukaan paksumpi tai ohkasempi hattu on pojalla ollut riittävä. Jos otat äitiyspakkauksen, niin sen mukanahan tulee toppamyssy.

Enie tuo hengästyminen on ihan normaalia. Miulla oli samaa esikoisesta, television katselukin hengästytti :LOL: Johtuu siitä, että kohtu on kasvaessaan työntänyt sisäelimiä ylöspäin, joten keuhkoilla ei ole normaalia tilaansa. Voihan siitä kysäistä polilla, jos haluat, mutta tuskin siitä huolestuvat. Ellei hengästyminen sitten haittaa selvästi elämääsi/oloaisi. Mie olen huomannut, että takakeno istuma-asento helpottaa hiukan.
Vielä olen säästynyt närästykseltä, mutta eiköhän sekin ole odotettavissa, kun lapsoset alkaa painaa vatsalaukkuakin. Ruokaa ei kyllä enää mahdu yhtä paljon mahaan, kun jo on ihan täysi olo :whistle: Täytyy syödä vähän ja usein...

Se on muuten tasan 24 viikkoa :D
Hipkukka
 
Kiva että ootte puhunu noista talvivaatteista vauvalle, mun on pitäny kans kysyä kun oon niin pihalla noista että mitä tarvii olla ja muuta.. :LOL: Minkähän kokosia toppapukuja ootte ostanu, en osaa nyt yhtää aatella et minkä kokonen sen pitäis olla. :ashamed: ja sitä lämpöpussia mietin että tarkeneeko vauva siis autoon siirtymiset ja muut kauppareissut ja lyhyemmät pelkillä sisävaatteilla ja lämpöpussilla vai miten.. *avuton* :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiz:
sitä lämpöpussia mietin että tarkeneeko vauva siis autoon siirtymiset ja muut kauppareissut ja lyhyemmät pelkillä sisävaatteilla ja lämpöpussilla vai miten.. *avuton* :ashamed:
Ainakin tuo Eisbärchen (pikkukarhu) on niin lämmin, että sillä lapsi tosiaan pärjää vain sisävaatteet ja hattu päässä, sisältä autoon yms. Minulla oli vielä tapana laittaa ohuet tumput vauvalle käsiin, mutta ei ne tainnu tarpeelliset olla. Ja kun poika kasvoi, eikä enää ollut niin pussin sisällä aloin pitää myös kauluria, ihan pienelle vauvalle tuon pussinsuun saa ihan suppuun, mutta isommalle ei enää niin hyvin. Joten silloin on hyvä lisätä jotain tuohon kaulan ja rinnan alueelle.
Tuo pussihan korvaa toppapuvun. Eli vastaa toppapukua lämpivyydeltään, mutta on helpompi pukea :D
 

Yhteistyössä