***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Tietokone koki ihmeparantumisen! Tosiaan lauantaina ei lähtenyt päälle kuin pariksi sekunniksi, ei myöskään eilen. Tänään hurahti sitten ihan vaivatta päälle. Ja just kun ajattelin "vielä kerran testata ennenkuin vien huoltoon". Olisi ollutkin mukavaa siinä huollon tiskillä "ööö, ei se oikeesti ole toiminut" :LOL:

Kävin äsken hammaslääkärissä, kun neuvosta näin suositeltiin. Oletteko te käyneet tarkastamassa hampaat raskauden aikana? Joutuu vielä suuhygienistille puhdistukseen ja hän kertoo samalla sitten myös vauvan suun-ja hampaiden hoidosta:)

Tänään poksuu!

Pinkgreen ja tilleri 25+0!

-> Vapaapäivä ja kaupungille, jee:)
 
Hammastarkastus: Minä olen käynyt, ja vaikka olis päässyt kunnalliseenkin kun meillä ainakin raskaana olevat pääsevät sinne jonottelematta, niin en käynyt siellä vaan tutussa ja turvallisessa yksityisessä jossa käyn joka vuosi tarkistuksessa.
 
Hammastarkistuksesta

Olen käynyt, koska neuvolatäti suositteli. Varasin oikein itselle ja avopuoliskolle ajan. Molemmat tarvittiin uudet ajat mutta siipalle soitetaan lääkäristä sitten kun aikaa löytyy, koska hammaslääkäriin on tällä hetkellä yli puolen vuoden jonot. Itse sain kuitenkin ajan kuukauden päähän tarkistuksesta.
 
Hammastarkastus: menen lähiviikkoina, kun saan aikaan ajanvarauksen. 0 reikää minulla koko elämäni aikana, samoin miehellä - ja yli 30 v. ollaan. :) Voisi ajatella, että ei iskisi karies ihan helpolla, koska kaksi lasta jo on ja onko se niin, että "jokainen lapsi vie yhden hampaan..." vai miten ne mummot asian sanovat? :D

Possurokotteesta: jokaisella olkoon näkemyksensä, jokainen meistä äideistä varmaan tekee itse sen viisaimman päätöksen? Ymmärrän hyvin molempia näkökulmia, mutta itse EN aio ottaa rokotetta juuri siitä syystä, että asiasta ei ole tutkittua tietoa. Pitänee keskustella asiasta vielä neuvolassa lokakuussa, jolloin viimeinen kolmannes alkaa kolkuttelemaan. Mielestäni asuinpaikkakuntakin/ asukastiheyskin tosiaan vaikuttaa asiaan. Isommassa kaupungissa on ihan eri tilanne maaseutuun verrattuna. Itse olen aika lailla mökkihöperönä ajatellut elellä eli vältän isoja ihmisjoukkoja, joukkoliikennettä, koulutustilaisuuksia jne. saatan neuroilla, mutta minulla on siihen omat syyni.

Sairaslomalla olen nyt, just tulin lääkäristä - ja ihan syystä laittoikin pois töistä. Lepoa luvassa ja niin on viisastakin, todella. Käyn kuitenkin välillä tässä koneella vauvajuttujen vuoksi.
:D Tämä on lepoa ainakin jossain määrin. Kuopus on tulossa flunssaan eli taidan jättää hänet aamulla kotiin, koska ei rasita minua. On toimelias poika.

Sukupuolesta: emme ole tälläkään kertaa kysyneet sitä. Poikafiilis minulla on aika vahvasti. Meillä on jo kaksi poikaa ja yksi poikaraskaus oli ennen ukkeleita. (Päättyi keskenmenoon.) Eli minkäs teet, jos miehellä on vaan sitä y-kromosomisatsia mukanaan. :whistle: Tosin ei sitä koskaan tiedä! Nämä ovat iloisia, yllätyksellisiä asioita. Pinkkiä en osta tytöllekään eli ei muutoksia hankinnoissa luvassa. (En ole kovin tarkka näissä asioissa. Paitsi hurahdan varmaan hörhelöimään, jos tyttö tulee.)

Sokerirasituksista olen jonkun(?) kanssa samaa mieltä eli ok, koska lapsen ja omastakin terveydestä kyse. Tosin voisin olla ymmällä, jos minulla ei olisi mitään "syytä" mennä sellaiseen ja lähete tulisi. Eli ymmärrän mammoja, jotka ihmettelevät sitäkin. Meillä tosiaan 2-tyypinkin db suvussa (varmaan monilla muillakin täällä Suomessa?) ja lisäksi synnytin tosi ison ei-sokruvauvan. Toki mietityttää se, että miten huonovointinen mahdankaan olla siellä. No, täytyy yrittää selvitä. Synnytys taitaa vaatia kuitenkin vielä enemmän? Muistaakseni. :D

Teille, joilla ei ole tukea kumppanista, voimia kovasti!! Kannattaisiko puhua asiasta jollekin? Tuo tuntuu niin vaikealta asialta.

Nyt lepäilemään. Voikaa hyvin!
 
Hammastarkistuksesta Meillä vähän huonompi tilanne, oon menossa kyllä kun neuvolasta suositeltiin jo sillon ekalla käynnillä, varasinki ajan sillon heti, mutta pääsen vasta marraskuun lopulla sinne..vaikka sanoin raskaudesta ni ton aiemmin ei päässy.. |O saapa nähä miten siellä sillon pystyy enää olemaa..

Täällä ei kummempia, selkä rupee kränää ihan tosissaa jo, lisäks on nyt tullu sellasia ihan outoja menkkamaisia kipuja, en tiedä onks nää nyt sit supistuksia vai mitä ihmettä.. ihmeen voimaton ja väsyny olo on vieläki koko ajan. pähkäilen koko ajan et lähenkö hakee saikkua vai en.. toisaalta ei jaksais kotonakaan kykkiä kovin pitkää, mut eipä musta toisaalta töissäkään mitää hyötyä oo ku ei mitään pysty tekee.

Rokotteesta en osaa päättää, oma olo olis etten halua kyllä ottaa sitä, tuntuu liian vaaralliselta, mut pitää kai neuvolasta vielä kysellä mielipidettä kunhan sen aika on.

Pallero potkittelee jo ihan päivittäin, mitään rytmiä en oo kyllä vielä havainnu, liikkeet tuntuu ihan millon sattuu.. :p on siis kun vanhempansa, mitään säännöllistä rytmiä ei löydy. :LOL:

NiiZ ja Pallero 21+6
 
Verisuonista.. Minulla ne on näkynyt jostain syystä jo useamman vuoden! Jossain vaiheessa vaan huomasin rinnoissa siniset suonet ihan selvästi, samoin kasvoissa näkyy. Olen kyllä monesti ihmetellyt että mistä tämä johtuu..

Itse kävin hammastarkastuksessa juuri ennen raskautta, joten en koe tarpeelliseksi käydä tässä vaiheessa. Millaisia ohjeita sieltä on tullut vauvan hampaiden hoidon suhteen?

Lumi ja Lilliputti 25+0 (tuntuupas jo hurjilta lukemilta!!)

Ps. Millä viikoilla alkaa viimeinen kolmannes?
 
Moikka kaikille tosi pitkästä aikaa!

En ole päässyt ollenkaan koneelle, olen kotona maannut sairaslomalla viimeiset kaksi viikkoa ja sitä ennen olin kesälomalla kuukauden.

Kaikki on muuten ihan hyvim, paitsi että paha olo pahenee edelleen, oksentelen joka päivä ja yö. Paino nousee silti joten sen takia ei isompi huoli masukin puolesta ole.

Tänään viimeksi käytiin neuvolassa ja kaikki oli kunnossa, hb oli tosin tippunut 106 vaikka syön rautaa. Nyt sitten rupean syömään kaksi päivässä ja c-vitamiinit päälle.

En varmaan hirveästi pääse koneelle lppuraskauden aikana, hiukan harmittaa kun on ollut niin ihanaa jutella teidän kaikkien kanssa ja jakaa kaikki ilot ja murheet!

Iloista odotus aikaa kaikille kuitenkin ja tulen kyllä moikkaamaan aina kun mahdollista! :hug: =)

Jennninho+masukas poikanen 26+1
 
Hammastarkastukseen Menen marraskuussa... ja samalla varmaan paikataan reikä. Saa nähdä montako löytyy lisää. Varmaan jo kaikki hampaat paikattu... :ashamed: Mulla reikiintyy hampaat tosi helposti ja jatkuvalla syötöllä... (huono syljen eritys)

(.) Huippaus/pyörryttävä olo vain jatkuu ja sen mukana myös kuvotusolo...!! Huomenna käyn antamassa verinäytteitä. Perusverenkuva, josta näkyy onko hb laskenu ja sitten kilpirauhasarvot. Saikkuaki olisin saanut, mutta en nyt ottanut... Voin kuitenkin aina olla tarvittaessa kolme päivää pois esimiehen luvalla. Mietinkin nyt pitäskö jäädä kotiin levähtelemään... tällä viikolla ei kuitenkaan oo niin kiirus ja stressi ku viime viikolla.
 
Olihan luku-urakka viikonlopun jäljiltä =)

Jammy mulla istukka eessä ja tunnen kyllä liikkeet hyvin,mut ei niitä vielä ulospäin tunne.

Rokotteesta olen sitä mieltä et jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee ja minun näkemykseni asiaan on myös kielteinen,kun tuntuu että tavallinen flunssakin saa tehdä töitä et minun kroppaan pääsee jyllämään ja influenssoja ikinä sairastanutkaan niin toiveissa eletään että tää possutautikin kiertää ja jos nyt siltä alkaa näyttäämään et pahenee pahenemistaan ja tosiaan siitä kunnon pandemia aikaan saadaan niin mietitään sitten ehkä uudelleen.

Sero ja äityli onnea poikalupauksista ja Rhea onnea tyttövahvistuksesta :heart:

Ullis Kyllä meillä mies kyselee,välillä tuntuu et liiankin kanssa ja näin raskausaikoina osallistunut kotitöihinkin useammin kuin normaalisti tosin vois se olla enemmänkin,mut jos ees silloin tällöin täyttää astianpesukoneen ja saa pyykinpesukoneen päälle ni ei pidä valittaa :D olla vaan tyytyväinen siitäkin pienestä.
Mä oon sit taas luonteeltani niin pään hakkaaja et mähän jaksan muistuttaa asiasta vaikka kakskyt kertaa ja ehkä siinä kohtaa jos ei vieläkään mitään tapahdu,teen ite :ashamed:

Turvavyönalennin taitais olla mullakin aika turha kapistus ku hyvin tuon vyön saan tonne mahan alle muutenkin,johtuiskohan noista ylimääräisistä läskeistä.

Lili78 tsemppiä töihin,toivottavasti niitä nyt jatkossa pystyt tekemään =)

Pinkgreen aivan ku oisit meidän tietokoneesta puhunu :eek: teki täs joku aika sit aivan saman tempun,mä olin jo lähös viemää takuuhuoltoo ku kokeilin viel et josko se lähtis päälle ni lähtihän se ja sen jälkee toiminu taas moitteettomasti :D jos se yrittää vaa viestittää et istutaa liikaa koneella,täytyy pitää pakkotaukoja välillä :LOL: harmi vaan ku meillä on toinenki kone :/

Kuka niistä isoista rinnoistaan täällä joku aika sit puhui?
Täällä ja yks niistä kärsivä,turpoo vaan turpoamistaan,d-kupin rintsikat jo pursuaa tosi nätisti ylitte :kieh: joutuu tästä kai liivi ostoksille :/

Täällä saatiin viikonloppuna hyviä uutisia,kun mies kertoi et heillä pomo saanut jonku rakennusprojektin talveksi eli töitä taas piisaa,se kun ollut hieman epävarmaa rakennusalalla miten niitä töitä talveksi piisaa,tosin oli pomo kuulemma sanonut heti silloin ku oli mies kertonu raskaudesta et täytyy sit yrittää löytää talveks töitä ku meilläkin perhe vaan kasvaa :D aika ihana pomo,ku meitäkin ajattelee :heart: aikaisemmin ku ovat pitäneet "lomaa" kuukauden päivät vähintään ku tää pomo halunnut viettää talvella lomaa ni nää työntekijät on sit pitäneet omat käyttämättä jääneet lomat siinä+sit jos on tarvinu ni ollu lomautettuna.

Puolukoitten putsaukseen pitäs lähtee mut millää ei jaksais,kiva niitä ois kerätä kunhan joku vois hoitaa ton putsauksen mun puolesta :ashamed:

Piiuli ja toukka 21+4
 
Hurjasti tullut tekstiä taas =)

Hammastarkistuksesta täälläkin kaupunki tarjoaisi sen, mutta en käytä hyödykseni, koska käyn yksityisellä. Ensi viikolla olisi taas aika sinne kidutuspenkkiin, juurihoito alkakoon :kieh: mies ei myöskään mene, on hammaspolin asiakkaana ja siellä laittavat kalustoa kuntoon. Mulla on hampaat ollut myös aivan reikiintymättömät siihen asti, kunnes eka lapsi oli syntynyt. Nyt ei taida olla kuin yksi tai kaksi hammasta missä ei reikää ole :/

Turvavyönalentimesta mä olen kans ajatellut, että vois olla oikein hyvä juttu, mutta enpä ole saanut aikaiseksi hommata. Mulla turvavyö tuppaa jotenkin aina nousemaan tuohon vatsan päälle autoa ajaessa ja kädellä sitä koitan siitä sitten laskea, kunnes se taas nousee...

Sikaflunssarokotetta en aio ottaa ja tuski tarvitsisikaan, koska mullahan se oli tuolla elokuussa. Lienee jonkun sortin vastustuskyky tulleen siitä sairastamisesta.

Oskari Olematon hyvä, että sinäkin saat nyt levätä!

Onko teidän miehet jo puhuneet työpaikoissaan jäävänsä isyyslomalle tai ylipäänsä tulevasta perheenlisäyksestä? Mun mies ei ole vielä kertonut pomolleen, kyllä sitä kuulemma vielä ehtii. Ja nuo joulun ja uudenvuoden välipäivät on joka tapauksessa lomalla, jos vaikka vauveli silloin syntyisikin jo.

Tietokoneet näemmä muillakin sohlanneet :LOL: meillä poika 5v pelasi tänään aamulla jotakin peliä ja huusi sitten, että äiti tule katsomaan... Ruutuun oli auennut joku sivu, joka väitti, että kahdessa kansiossa ja C- ja D- asemalla olisi kaikkiaan yhteensä lähemmäs 1000 troijalaista??? Mä olen ihan käsi tietokoneen kanssa ja soitin sitten ATK-tukeen(eli mun veljelle :LOL: ) ja niinhän se kone taas lähti pelittämään, kun on hyvä neuvoja. Eikä tässä sitten loppujen lopuksi mitään tainnut olla, jotain se käski tallentamaan koneeseen, olisko se virus sitten niiden kautta tullut... Tiedä häntä :whistle:

(.) mulla on aika nyt sairaslomalla mennyt levätessä. Kaupassa käynnit saa aikaan supistuksia, ei kovinkaan kivuliaita, mutta sellaisia, että pitää ajatella miten hengittelee... Yöt saan suht hyvin nukuttua, vessassa pitää käydä kerran yössä. Pahempi on ehkä se, että mun puutuu kädet! Ja ihan oudosti. Jos nukun vasemmalla kyljelläni, puutuu mun oikeakin käsi. Vaikka se on siis siinä ns. päällä... Päiväunista on tullut tapa, mutta ei se haittaa edes yöunia. Yöt nukun köykäseen 10 tuntia ja siihen tunnin-parin päikkärit päälle, ja silti väsyttää :p

Ananaskirsikka+Mini 27+1(mihin tää aika rientää...?)
 
Moips!

Anteeksi tyhmä kysymys. Ajattelin silti kysyä, koska te varmaan osaatte vastata :D
Siis milloinkas se pitikään viimeistään kertoa työnantajalle, että olisi äippälomalle jäämässä?
Kun minä en nyt millään muista :ashamed:
Tuli vaan mieleen kun tänään tuli kelalta päätös että "loma" alkais 28.11 :)

Hammastarkastuksesta En ole muistanut koko tarksitusta :ashamed:
Lapsille sentään olen muistanut varata. Hyvä kun muistutitte, kiitos :D Jopa saan tällä viikolla varattua ajan..
Sokerirasitus olisi sitten 9.10. Lääkärineuvola on jo 6.10, mutta en enään saanut aikaa ennen sitä.. No ei voi mitään.

Turvavyönalenninta tuskin hommaan kun ei meillä ole edes autoa :D :ashamed:
Mutta olisi se varmasti kätevä jos olisi siihen tarvetta :)

Iloista päivää kaikille ja hyviä vointeja! :)
Tiukun äiti ja masumatkaaja 24+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Onko teidän miehet jo puhuneet työpaikoissaan jäävänsä isyyslomalle tai ylipäänsä tulevasta perheenlisäyksestä? Mun mies ei ole vielä kertonut pomolleen, kyllä sitä kuulemma vielä ehtii. Ja nuo joulun ja uudenvuoden välipäivät on joka tapauksessa lomalla, jos vaikka vauveli silloin syntyisikin jo.
Meillä mies on kertonut, että meille on kaksoset tulossa ja lasketun noin suunnilleen. Sitä ei ole vielä ilmoittanut, kuinka pitkän isyysloman aikoo pitää. Ja meidän pitää vielä selvitellä noita monikkojen lisäpäiviä, että jos mies pitäisi niiden avulla pidennetyn isyysloman.
Eikös se ollut niin, että jos aikoo kaksi viikkoa tai enempi pitää isyyslomaa, täytyy siitä ilmoittaa kahta kuukautta etukäteen työnantajalle. Lyhyemmästä isyyslomasta riittää kun ilmoittaa kuukautta etukäteen, lasketusta laskien. Eli ihan loputtomiin ei kannata vetkutella tuon kertomisen kanssa.


Tänään oli neuvola, jos myöhemmin kirjoittelen tuloksista paremmin. Mitään häikkää ei ollut. Sydänääniä, kun kuunneltiin niin kuului hyvin kuinka toisella oli hikka :D Aika söpöstä.

Hipkukka 23+6
 
Jenninho :hug: :hug: :hug: Täällä samaa vikaa taas ilmassa. Tuntuu että ne pahat olot välillä hellittää pariksi päiväksi ja sitten taas alkaa. Tänään taas hankalampi päivä ollut.

Lumi Mulla luki tänään vau kirjassa että raskauden viimeinen kolmannes alkoi ja ollaan siis rv 26+0 ja viikoissa ajateltuna 27 viikolla.
Sokerista meinasin sulle laittaa että taitaa olla liian korkealla tunnin arvo jos huono olo tuli, mutta sinähän olitkin jo vastaukset saanut.

Oskari Olematon Just oli tuosta hammas per raskaus hommasta puhetta hammashoitajan kanssa ja se sanoi että se on ihan huuhaa puhetta.
Raskauden aikana hampaat kuulemma vaan reikiintyy helpommin kun tulee syötyä useasti pieniä annoksia ja näin ollen happohyökkäyksiä usein suussa..., kai se niin on sitten.
Minulla ainakin ekan raskausaikana tuli reilusti reikiä (siihen mennessä eläissäni ollut 1 reikä ) ja toisen raskauden aikana ei tullut kun 1 reikä. Jännä nähdä miten nyt tuplien aikana käy kun pitää tosiaan puputtaa syödä pikkuisen joka välissä jos mahdollista.

Samoin muuten tää mun hammalääkäri sanoi, että mahdolliset "operaatiot" pitäis hampaisiin tehdä toisella kolmanneksella. Ei sitten ollut puhetta että mihin se perustuu, onko se joku ihan lääketieteellinen juttu vai onko ihan mukavuus juttu vaan.

Isyysloman ilmoittamisesta Meillä mies koitti ilmoittaa, mutta ei selvinnyt minkälainen lomake hänen tulisi lopulta tehdä töihin, koska ei ole tarkaa tietoa koska se sitten alkais.
Epäilen tosin että nyt on jo unohtanut taas koko asian kun taas minä koitan hoputtaa että tekee sen mahdollisimman pian, että se 2kk etukäteen ilmoittamisen ehto täytyy kans, vaikka vauvat syntyis marraskuussa ja pääsis kotiin jo silloin.
Eihän hänen mitään järkeä ole isyyslomalle jäädä ennen kuin vauvat on kotona.
Hän ilmoittaa suoraan sen 18+60pv koska pitää sen 100% varmasti.


 
Tiukun äiti mulla on sellanen kuva et kahta kuukautta ennen ku meinaa töistä pois jäädä pitää työnantajalle ilmoittaa,eli sullahan rupee pikkuhiljaa tulee kiire :D mut jos oon väärässä korjata saapi,mut näin mä muistelin et kaveri sanoi ku mietti tätä asiaa taannoin
 
Hei kertokaapas mielipiteitänne hankinnoista:

Ensinnäkin tuteista, tuttipulloista ja tuttipullo-sterilaattorista. Eli kuinka monta tuttia ja tuttipulloa on viisasta hommata tulokkaalle aluksi? Luin netistä ristiriitaista tietoa siitä, kuinka usein niitä pitäisi keittää ja puhdistaa-> onkohan noissa sterilaattoreissa mitään järkeä (esim. Phillips Avent)? Onko tuommoinen ihan rahan haaskausta :eek:

Toinen hankinta joka mietityttää on itkuhälytin. Kannattaako moista hankkia etukäteen vai katsoa vasta tilanteen mukaan? Meillä siis vauvan syntyessä kaksi kerroksinen 150 neliöinen talo, makuuhuoneet yläkerrassa.

Nimim. ensikertalainen hukassa (taas:D)
 
Tuttipulloista esikoinen oli enimmäkseen pulloruokinnalla, pulloja oli ehkä n 7kpl. Pienenä söi usein, piti pari kertaa päivässä pestä. Neuvolasta sanotiin joka päivä pitää keittää, itse keitin joka pesun yhteydessä, aika homma niissä oli. Sterilaattoreista ei ole kokemusta. Jos aikoo imettää, ei niitä pulloja tarvitse varalle kuin pari, jos kauppa suht lähellä hakee sitten lisää tarpeen mukaan.

Meillä lapset nukkuneet päikkärit ulkona, itkuhälytin ihan kätevä. Mutta en sitten tiedä miten näitä tammikuun vauvoja pääsee ulos nukuttamaan. Sisäkäytössä hälytin meillä ei ole ollut, mutta asutaankin yhdessä kerroksessa.

Rokotuksen kanssa olen ihan pihalla, en tiedä ketä uskoa.
 
Kelan muistilistalta löytyy mm. tuo milloin pitää työnantajalle ilmoittaa äipppälomasta http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/010302083339EH?OpenDocument
Se näyttäs olevan tuo 2 kk, ennen lomalle jäämistä...

Meillä mies tais kertoa työpaikalla jo hyvissä ajoin, että on perheenlisäystä tulossa ja aikoo isyyslomaa taas pitää, tosin ollaan samassa rakennuksessa töissä.... joten kyllähän ne näki itsekkin heti kun masu alkoi kasvamaan. :D
 
Vielä pulloista, steriloijasta ja itkuhälyttimestä Meillä oli pulloja yhden päivän tarpeisiin, varmaan se 7 kpl. Poika joi joka syötöllä myös pullosta. ystävälläni, jolla maito riitti, oli vain muutama pullo. Keitin pullot ennen kiinteiden aloittamista jokaisen pesun jälkeen... siinnä oli melkoinen homma päivystää kattilan ääressä kun kaikki ei mahtunu kerrallaan. Nyt ostin sitten Tefalin steriloijan, jospa se helpottais vähän tulevaa pullorumbaa...
Itkuhälytin on ollu ihan kätevä kapistus....
 
pinkgreen Kuinka pienellä/isolla paikkakunnalla asutte eli kuinka helppo olisi vielä syntymän jälkeen pikaisesti hakea mitä tarvitsee? Meillä lähimarketista löytyy tuttipulloja yms, joten niitä ei esikoiselle hommattu valmiiksi kuin 3kpl.
Äidinmaidon lypsyä varten ostin pumpun kotimatkalla laitokselta kotiin. Silloin tiesin, että maitoa tosiaan nousee ja olin jo yhden tiehyt tukoksen kokenut, joten tiesin tarvitsevani pumppua.
Sterilisoija on kätevä silloin, kun käytetään paljon pulloja. Meillä esikoinen oli täysimetyksellä 4kuukautta. Pullosta joi kaiken kaikkiaan 6 kertaa. Joten eipä ollut kummoinen homma keitellä pulloja kattilassa :D Kiinteitä kun alettiin syömään opetteli samantien nokkamukiin.
Eli jos vain ajattelit kokeilla imetystä, niin älä turhaan kauheata arsenaalia pulloja ostele. Niitäkin ehtii haalia sitten syntymän jälkeen. Mutta kannattaa etukäteen vähän katsella mistä sitten saa, jos tarvetta tuleekin.
Nyt en tiedä miten noita hankkisin. Jotenkin oletan, että kaksosten kanssa tuo pullojen tarve olisi suurempi kuin mitä tuon pojan kanssa oli...

Itkuhälytintä meillä ei ole esikoisella ollut käytössä kertaakaan. Vaunuissa, kun nukkui sain aina vaunut laitettua olohuoneen ikkunan alle, josta näin ja kuulin hyvin miten nukkui ja koska heräsi. Ensimmäisen kerran koin tarvitsevani itkuhälytintä, kun poika oli 10kk ja nukahti autoon. Enkä mie raaskinut häntä herättää, joten jouduin vähän väliä käymään autolla kurkkimassa. Mutta tuokin tarve on yksilöllistä.
Nyt mie ajattelin itkuhälyttimen hommata. Esikoinen vie sen verran huomiota joten tilanteita joissa sitä tarvin tulee varmasti.
 

Yhteistyössä