***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Noh, jospa nyt ei kuitenkaan alettaisi haukkumaan hulluiksi niitä, jotka aikovat kyseisen rokotuksen ottaa. Kuitenkin kukaan meistä ei tiedä mitä oikeasti seuraa, rokotuksesta TAI taudista.
Samaa mieltä, hullua voi olla olla se ottaa tai olla ottamatta - kukaan vain ei tiedä, kumpi on hullua ja kumpi ei tai edes, kumpi on hullumpaa!

Mulle TYKSin epidemia ylilääkäri (vai mikähän se on se titteli, vastaa voista epidemia jutuista kuitenkin) ehdottomasti suositteli rokotteen ottamista heti, kun se tulee - ja sen tason lääkäri jo varmasti asiastaan tietää.

Tosin en ole itse vielä muodostanut mielipidettä, otanko rokotteen vai en.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Mie tuossa hokasin (kun lyllersin miehen perässä kaupassa), että jos kerta sanotaan, että kaksosraskaudessa maha 24 viikolla vastaa yksösodottajan mahaa loppuraskaudessa. Niin tarkoittaako se myös sitä, että ne loppuraskauden vaivatkin alkavat samalla. Ainakin olo alkaa olemaan samanlainen kuin pojasta viimesillään |O Ja vielä jonkin aikaa pitäisi mahan kasvaa.
Sama huomattu täällä, että samanlaista alkaa olla kun tyttöjä odottaessa viimeisillään oli. Eli vaivat ja kaikki.
Monesti on käynyt mielessä, että mitäköhän vielä on luvassa.

Sero:
Minäpä laittelen nuo tiedot nyt sinne...,on sitten varmaan vilahtaneet taas ohi tai tallennus moka tullut, anteeksi :ashamed:

zaara Siitäköhän tuo hengästyminen mullakin johtuu? Tuntuu koko ajan että ahdeistaakin ihan samalla tavalla melkein kun oli astma pahimmoillaan tupakoinnin takia aikoinaan. Nykyäänhän en käytä astmalääkkeitä lainkaan kun se ongelma loppui kun lopetti tupakoinnin.

Enie + Nörtti ja Hissu 25+5
 
Rokotteesta vain pikaisesti kommentoin mitä minulle sanottiin lääkärillä, eli sen ottaminenhan on sikiön kannalta sama kuin taudin sairastaminen, mutta vain lievenpänä. Joten itse aion kyllä rokotteen ottaa. Mitään ylimääräisiä aineita siinä ei saa, pelkästään taudin aiheuttajaa, mutta oireet ovat lievemmät (ja myös vaikutukset sikiöön) kuin sairastamalla itse taudin. Itse olen niin infektioherkkä, että en halua ottaa ylimääräistä riskiä että saan raskaana ollessa influenssan jälkitautina keuhkokuumeen tms. jonka olen jo pari kertaa sairastanut ilman raskauttakin ja vaikutukset sikiöön olis varmaan suuremmat kuin rokotteella. Mutta tämäkin on sellainen asia, et jokainen miettii mikä on omassa tilanteessa paras ja toimii sen mukaan. Jos et yleensäkään sairasta influenssaa ja on hyvä vastustuskyky ja paranet yleensä ilman jälkitauteja, niin ehkä se rokotteen ottaminen voi olla turhaa. Sairastan parhaillaan jotain kausiflunssaa ja olen ollut viikon ihan pois pelistä, joten jos voin välttyä vielä sikainfluenssan saamasta, ni olen valmis rokotteeseen. Tästä rokotteestakaan ei vaan ole hirveesti kerrottu vielä missään, niin varmasti on vähän sekavat olot että mitä sen kanssa pitäs tehdä, kun ei välttämättä neuvolassakaan osata hirveesti kertoa. Itse ainakin toivoisin saavani jotain selkeämpää tietoa vielä.
 
Enie ja Hipkukka Voin vain kuvitella teidän olotilan, kun itselläni on just nyt sellainen olo, että nyt se vanhuus iski, ei voi mitään. Joka paikka paukkuu ja sattuu, liikkuminen on vaappumista ja supistaa aika herkästi. Niin että jos se on yhdenkin vauvan kanssa tätä jo tässä vaiheessa raskautta, niin sympatiat saatte kyllä täältä. :hug:
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja iiris-:
Alkuperäinen kirjoittaja Elayne:
Perustelu äsköiseen kannanottoon: Äitini on ylihoitaja ja nimenomaan KIELSI minua etten missään nimessä saa mennä ottamaan kyseistä rokotetta... Perustelu oli, että lyhyt/pitkäaikaisvaikutuksista kehittyvälle sikiölle ei ole ainuttakaan tieteellistä tutkimusta/selvitystä! Ehkäpä ylisuojelua, mutta riskit on olemassa. Jospa vaikka muistelee mitä raskauspahoinvointiin yleisesti käytetty lääke aiheutti n.40 vuotta sitten....
NÄINPÄ!!!! Mä en ymmärrä ketä hullu sen ottaa..ja samalla kantaa riskin tulevaisuudesta...
No ehkä ihan näin ehdoton ei kirjoituksissa kannata olla sillä moni sen varmaan päätyy ottamaan. Itse pähkäilen asiaa kovasti. Tällä hetkellä olen sitä mieltä etten ehkä sitä ota. Huoli tässä mulla on se että rokotetta ei ole vaan keretty tutkimaan tarpeeksi. Ja kyllä se rokote sisältää paljon muutakin kun vaan taudin aiheuttajaa.

Tutkittua tietoa ei ole eikä voi ollakaan mitä pitkäaikaisvaikutteita rokotteesta on minulle ja vauvalle, mutta eihän itse taudistakaan ole! Mutta se että saako taudin on epävarmaa mutta jos otan rokotteen niin silloin tuota taudin aiheuttajaa ja muita aineita varmuudella menee minuun ja vauvaan... VAIKEAA!
Itse tauti on ollut Suomessa hyvin lievää. Mutta se voi muuntautua ja tulla ärhäkämmäksi milloin vaan. Se hyvä puoli tossa rokotteessa on että jos äiti sen raskausaikana ottaa niin se antaa myös vauvalle vastustuskyvyn tuohon tautiin ja on siis valmiiksi turvassa kun syntyy, mutta onko siitä haittaa, KUKAAN EI SITÄ TIEDÄ!

Se mikä minua mietittyttää myös kun puhutaan että rokote on hyvin samanlainen kun tavallinen influenssarokote, MUTTA kun juuri sitäkään ei suositella raskaanaoleville niin miksi nyt sitten tätä suositellaan?
Tavallisen kausi-influenssan tiedetään altistavan sikiön skitsofrenialle jos äiti sen sairastaa raskauden viimeisellä kolmanneksella. mitenköhän tässä influenssassa sitten?

Sekavaa tekstiä mutta niin on mun ajatuksetkin tästä aiheesta? Kysymyksiä kysymyksien perään. Voi kun joku tietäisi oikean vastauksen....
 
Kuinka moni luottaa 100% siihen mitä rakenneultrassa on jalkovälissä näkynyt?
Meille ultraaja näytti ihan "lähikuvana" jalkoväliä ja totesi että olet varmasti nähnyt miehen alasti ja tiedät mikä tämä on :D Onpa se kuva meillä ihan printtinäkin.. ultraaja antoi nipun kuvia, että ota nyt vaikka nuo. Aloin niitä selaamaan ja pokka petti kun oli yksi kuva lähikuvassa jossa pienen pieni uloke, eipä juuri muuta ja nuoli vielä osoittamaan että tietää mitä kohtaa katsoa :LOL:
Siltikään en uskalla ostaa pojan vaatteita, tänäänkin kirppiksellä oli yksi pöytä täynnä pojan vaatteita, katselin ja ihastelin mut kantti ei anna myöhden ostella SELKEÄSTI pojalle sopivia. Mies on kyllä todennut jokaisesta vaatteesta minkä olen koko 20viikon aikana ostanut, että kaikki on poikamaisia, vaikka kuinka yritän ostaa sukupuolineutraaleja!

Ostin tänään turvavyönalentimen.. onko kokemusta sen käytöstä tai kuinka monella on kyseinen kapistus käytössä?
Ainakin kovin se myyjä sitä kehui ja sanoi että jos on istukka etuseinässä niin kuulemma 30min aikaa synnyttää törmäyksen jälkeen.. mulla on kyllä takaseinässä, mutta eipä tuosta varmaankaan haittaakaan ole :)

Täällä ei ole mitään hajua viikoista, just kävin poksumassa puoliväliä, mutta ilmeisesti mennäänkin ultran ja uuden lasketunajan mukaan jossain 19+ jotain..
 
On tuo sikainfluenssa rokote vaikea asia. Se vaan taitaa olla niin, ettei kukaan tiedä mikä on se pienempi paha. Pelkonahan on se, että virus muuttuu ja tulee todella vaaralliseksi, mutta toimiikohan rokote sitten enää.... eipä taida. Jos en odottaisi vauvoja en sitä paljoa miettisi. Ottaisin rokotteen, jos sitä jossain vaiheessa minulle tarjottaisiin.
Pandemialta tuskin kukaan pystyy välttymään. Ellei sitten linnottaudu kotiin. Mielenkiintoista oli minusta uutinen, että länsimaat lahjoittavat rokotetta kehitysmaille. Vielä jonkin aikaa sittenhän oli pelko ettei rokotetta riitä kaikille. Nyt sitä jaetaan jo eteenpäin mikä on tietysi kiva juttu, mutta vähän ihmetyttää....
 
Joo on tuo rokoteasia kyllä hankala, lueskelin itsekin siitä äsken lisätietoa. Vaikea vaan kun joka paikassa ollaan eri mieltä. Tosiaan kyllä sieltä rokotteesta löytyy paljon muutakin kuin taudinaiheuttajaa, vaikka sen käsityksen lääkäriltä sain ettei siinä juuri muuta olisi... Se oli jännä tieto että Kanadassa raskaana olevien rokotteesta on poistettu joku osa joka saattaa olla haitallinen lapsille ja raskaana oleville, mutta mainittiin samassa jutussa että Suomessa kaikki rokotetaan samalla lääkkeellä ja että suomessa sitä osaa ei ole poistettu. Nyt itselle tuli itseasiassa paljon epävarmempi olo tuosta rokotteesta kun mitä aiemmin.. Mut kun ei noita juttuja osaa oikein oman tiedon varassa arvioida. Toivottavasti joku kattavampi tietopaketti tulee vielä jotta osaa sitten tehdä päätöksen kun se on ajankohtaista. Tosiaan jos sen sikainfluenssan nyt heti saisi, niin varmaan se olisi kohtuulisen lievä kun toistaiseksi Suomessa ei vissiin (?) ole mitään vakavia tapauksia vielä ollut. Joten helpointa siitä ehkä olisi niin selvitä... Tosin nyt just kipeenä ollessa tuntus ihan hirveeltä ajatella et olisin vielä pari viikkoa lisää kipeenä toisen viruksen takia... Mut saattaahan se tulla joku muukin virus vielä tänä syksynä ihan jo ilman tuota sikainfluenssaakin. Tuntuu vaan et olin monta vuotta tosi terveenä ja nyt molempien raskauksien aikana jatkuvasti flunssassa... ja yskiminen tosiaan käy mahaan nyt kun on jo useamman päivän yskinyt. Mut viikko jo takana, et eiköhän tässä aleta vähitellen pakosti jo parantua :).

Joku muukin oli saanut rakenneultrassa kuulla että istukka kohdunsuulla, minulla kanssa tämä tilanne. Pidetään yhdessä peukut pystyssä että istukat lähtevät nousemaan! Minulla on uusintaultra viikolla 28.

Turvavyönalenninta olen itsekin miettinyt, jo viime raskaudessakin ja silloin ehkä tuli enemmän autollakin ajeltua kun nyt, mut ei tullut hankittua silloin. Kerropas Sero sit kun olet päässyt enemmän testailemaan että miltä se vaikutti.

Itse luotan aika 100% siihen kun rakenneultrassa sanottiin olevan poika. Mut tosiaan kyllähän niitä on sattunut että on pieleen mennyt. Mutta nyt meille ainakin sanottiin että selvä tapaus.

Kaukalopussin tilaamista oon kans miettinyt ja nyt pähkäilen sen vaunulan pussin ja sit ton pikkukarhupussin välillä jonka joku olikin babystylesta tilannut. Pikkukarhupussissa olis päänympärys mahdollista kiristää, mut mites siitä vaunulan pussista, saako siitä kiristettyä? Tai onko se kuinka tarpeellista? Esikoisella ei ollut tuollaista pussia ollenkaan, niin en oikein osaa taas arvioida että mitä ominaisuuksia siinä pitäs olla. Hirveen kuuma se ei ainakaan sais olla et tosiaan olis sit lähinnä automatkoilla käytössä.
 
moikkelis kaikille! :wave:

Täällä voidaan hyvin. Levähtely on pitänyt supistuksia vähempänä :) tai kipeitä suppareita on tullut vähemmän :)

Sikainfluenssa rokote EN ole kyllä yhtään varma mitä tuosta rokotteesta pitäis ajatella. Toisesta paikasta lukee että lääkärit suosittelee ottamaan rokotteen ja toisessa paikkaa kielletään ottamasta. Ketä tässä nyt uskoo :eek: Ajattelin neuvolan lääkäriltä kysellä ens viikolla asiasta niin jospa sitä jonkunlaiseen päätöksen sais aikaan :D

turvavyönalentimesta Itse olen myös ostanut alentimen ja en oo ku kerran päässyt kokeilemaan ja olen kyllä tyytyväinen siihen. Hirvitti ajella autolla kun se vyö oli tuossa alavatsalla..

Täällä pikku-ukkeli pitää melkoista elämää masussa. Välillä koko masu on ihan toispuoleinen :LOL:
Viime yönä liikehtiminen alkoi klo 03 ja en pystynyt itse tietenkään nukkumaan kuin vasta joskus klo 06 jälkeen. No, tämähän on hyvää harjoitusta tulevaa varten :)

imppu& vilho 23+6 :heart:
 
pippur1 ja Lily Olkaapas hyvä! Minäkin katselin aikaisemmin tuota pussia huutonetistä ja totesin että tulee samanhintaiseksi ostaa se tuolta babystylestä uutena. Niitä tais olla aikaisemmin vielä jokin muukin väri, mutta eipä ollut enää, kun vihdoin ja viimein selvisin käymään tuolla liikkeessä.

Painihan täällä näköjään monikin tuon rokoteasian kanssa. Olen sitä mieltä, että se on jokaisen oma valinta ottaako vai ei... enkä painostaisi ketään muuttamaan mieltä. Itse kuitenkin epäilen vielä sen ottoa. Pitänee ottaa yhteyttä asiasta paremmin tietävään sulukaiseen ja kysyä hänen mielipidettä...

Pojan kohdalla luotin täysin rakenneultraan, kun mekin saatiin lähikuva vehkeistä. Nyt olo on vähän epävarmempi, kun tyttöä luvattiin, mutta uskalsin silti ostaa tyttövaatteita kirppikseltä. Myydään sitten eteenpäin jos tammikuussa syliin saadaankin poika. Eikä kirppikseltä hankitut vaatteet maksa niin paljoa, että harmittais jos ne ei käykkään.
 
Lauantaita! Kävin lukemassa ja koitan kommentoida mitä muistan...

Rokotteesta: Mä en missään nimessä aio ottaa rokotetta, joka on häthätää rakennettu, ilman perinpohjaisia testauksia... Oma neuvolaterkkakin sanoi, että rokote tule Suomeen auttamattoman myöhässä, ja on saattanut tauti jo muuntua niin, ettei rokotteella välttämättä ole edes suojaavaa vaikutusta.

Istukan paikasta ollut puhetta Mulla on istukka kohdunsuun vieressä, eli ei enää siinä suulla. Mutta seurataan sitä edelleen, että nousee riittävästi. Nurinkuriselta vaan kuulostaa. että kun se on tuossa "edessä" niin virallisesti se on silloin takaseinäistukka ;)

(.) Vointi ei ole taaskaan hääppönen. Yksin kun joudun näitä isän kuolemanjälkeisiä asioita hoitamaan, niin aika lailla stressiä pukkaa. Lisäksi on käynyt ilmi, että en olekkaan pesän ainoa osakas, eli mulla on isän puolelta sisaruksia, joista en ole tiennyt, se vaikeuttaa kaikkea- En saa mitään virallisia asioita hoidettua ilman kaikkien suostumusta ja näitä sisaruksia nyt vaan ei saada kiinni. Ei ollut poliisit saaneet kiinni ilmoittaakseen kuolemasta, ei ollut isän vuokranantaja saanut kiinni saadakseen suostumuksen asunnon tyhjentämiseen jne...... Eli aika raskasta on elo tällä hetkellä.....

Enie: Tuo poikaveikkaus on ihan mun oma... mukamas näin poitsumaisia viitteitä ultrakuvassa, mutta ei siis mikään varma juttu. Eli mennään vaan poikaololla eteenpäin, ei tarvi laittaa sinistä sydäntä =)

J.t ja Pampu-potkuttelija rv 21+5
 
Naps Mulle tuli eilen tuo vaunulan kaukalopussi ja kyllä minua ainakin harmitti näin jälkeenpäin tuo ettei huppua voi kiristää.. Aika ison oloinen muutenkin.. saa nähdä miten mahtuu tuohon Brion mini-kaukaloon... :snotty: Noh äkkiähän sen kujan ompelee ja laittaa jonku kuminauha-virityksen..

350 kilsan ajomatka edessä.. Juuri pääsin töistä ja nyt nokka kohti pohjoista! Anoppila kutsuu.. |O
 
Sukupuoleen luottamisesta: No, meillä on helppo kun ultrat niin usein niin ei ole vielä muutosta sukupuoliin tullut, vaan aina sieltä vaan tyttö ja poika löytyy =)

Turvavyönalennin: Öööö, nyt tuli taas mulle jotain uutta :snotty:
Meillä neuvolassa on julisteet seinällä (olleet siellä esikoisesta asti eli yli 15v :LOL: ) jossa neuvotaan alavyö laittamaan menemään mahan alta, ja niin yritän muistaa tehdäkin, mutta en kyllä ole alentimesta koskaan ennen muistaakseni kuullut.
Mitenkä se toimii? Eli millä tavalla se vetää sen vyön sinne mahan alle, kun saahan sen sieltä kulkemaan kun laittaa, vai meneekö se jotenkin eri tavoin sitten?

Janoschin tarinatuokio Joo, niin käsitin mutta niin vahva että eiköhän uskota ;)

Ja nyt tekemään kasviskeittoa :p
 
Täällä yksi aivan väsynyt ja maassa. Nyt ketuttaa kaikki eikä mikään kiinnosta, kait se on tuo työ mikä on tähän hiljalleen ajanut, sekä kotiolot lisäksi-mies. Olen vissiin nyt jotenkin herkässä tilassa kun itkettänyt monena päivänä. Hyvä se on miesten lähteä istumaan iltaa ja juomaan,eikä se tunnu heissä aiheuttavan mitään,edes pientä mielipahaa. Harmittaa kun tyttö näkee äitin itkevän. Koitan tässä juuri keksiä mihin lähetään kyläileen kun koti ahdistaa...
Mummon luokse siis saunaan,liekö tuo piristää mutta i hope.
santtu ja iita 22+3
 
prinsessa-06: Täällä toinen, joka tänään on ollut alamaissa. Hassua, kun vielä eilen oli niin hyvä mieli ja tänään sitten mättää kaikki. Kai ne on nää hormoonihirviöt :LOL:
Välillä tuntuu, ettei mies ole yhtään niin innoissaan tästä raskaudesta tai kiinnostunut minun voinnistani, kuin toivoisin. Ehkä sitä sellaista paapomista ja silittelyä on sitten vain elokuvissa. Mietin, olenko itsekäs kun toivoisin joskus pientä kehua siitä, miten hyvin olen jaksanut töissä tai kiitosta siitä, miten paljon edelleenkin teen kotitöitä (ts. kaikki kotityöt). Tänäänkin jynssäsin kontillani kylpyhuoneen lattiaa puhtaaksi. Olen vielä sen luonteinen, että en montaa kertaa apua pyytele. Jos olen kerran asiasta maininnut ja mitään ei silti tapahdu niin en kysy toista kertaa. Eilen pyysin apua imuroimiseen ja tuohon kylpyhuoneen pesuun ja kun aamulla mies ei asiaa mitenkäään noteerannut niin en sitten mitään kysellytkään. Oikein marttyyri, prkl! =)

Olisihan se kiva jos mies enemmän kyselisi vointia ja sitä voisiko olla enemmän avuksi. Toisaalta, kyllähän tuo välittää kun kerran tuo kaupasta mun lempikarkkejakin ilman pyytämistä =)

Miten te muut, koetteko saavanne siipoiltanne tarpeeksi tukea, ovatko he kiinnostuneita voinnistanne?

Tsempillä eteenpäin!
mamma ja Kirppu 25+3
 
Minä en ainakaan saa yhtään tukea mieheltä, eikä ole yhtään kiinnostunut mun voinnista :ashamed: Sanoo vaan etten voi olla väsynyt tai muuta vastaavaa :(
Enkä nyt tarkoita että pitäsisi palvoa tai sellaista. Olisi kiva jos vaikka ihan vähän olisi kiinnostunut ja antaisi vaikka joskus pienet päiväunet nukkua tms..
Tai joskus joku kaveri soittaisi tai lähettäisi viestiä että mitäs mulle kuuluu tai miten olen jaksellut :)
Tulikohan nyt epäselvästi kirjoitettua kun ei taas pää toimi ja väsyttää :ashamed:

Ullis82 :hug: Et ole itsekäs. Kyllä sitä jokainen kaipaa joskus kehuja :hug: :)
Toivottavasti miehesi ymmärtäisi sinua pikkaisen kehua ja kiittää sinua ;)
 
Ei enää yhtään kauppakeskus-reissua ennen synnytystä |O Ei edes montaa tuntia kierrelty ja silti miun lonkat on tulessa, jalat turvoksissa, jalkapohjissa tuntuu olevan vesityynyt, selkä kiljuu ja olo on ihan jyrän alle jäänyt :kieh: Voimille otti... Toipumiseen taitaa mennä ainakin huominen ja ehkä ylihuominen ja...

No, löyty jotain tulokkaille ja itselle ostin H&M:ltä äitiysneuletunikan, jota ajattelin sitten siellä sukupippalossakin pitää. Jonkin kivan ja juhlavan koristevyön kun lisää (korostamaan mahaa ;) ) niin on ihan passeli. Viitsin ostaa, kun ajattelin, että tuo menee sitten arkikäytössäkin. Mahaa on kuitenkin jo sen verran, ettei normivaatteita voi kuvitella pitävänsä ja synnytykseen vielä aikaa.

Rokotetta tosiaan olen miettynyt ja pohtinut. Vielä en tiedä mihin päädyn. Yhdellä tuttavaperheellä, jonka kanssa mekin satunnaisesti olemme tekemisissä todettiin sikainfluenssa. Joten melko lähellä sekin on jo meitä käynyt :snotty: Toisaalta mietin noita rokotteen riskejä, toisaalta muistelen sitäkin miten voimaton ja väsynyt olin pojan syntymän jälkeen (synnytyksestä johtuen). Silloin sairastin mahataudin, enkä ole eläissäni niin voimakasta tautia sairastanut :$ Varmasti se miten rankka synnytys oli ja se että olin siitä vasta toipumisen alussa vaikutti asiaan. Joten nyt mietin sitäkin vaihtoehtoa, että jos tästäkin olisin yhtä 'heikko' ja saisin influenssan, niin kuinka raju tauti siitä tulisi? Kummassa tapauksessa riski on suurempi tai ikävät seuraukset todennäköisempiä? Sitä ei tosiaan kukaan osaa ennustaa/kertoa, joten itse on asia vain pähkäiltävä ja päätettävä :| Kamalan hankala juttu...

Hipkukka 23+5
 
Turvavyönalentimesta: Se on sellainen "kangas" minkä päällä istutaan, joka tulee penkkiin kiinni (penkin ympäri) ja siinä on sellainen osa minkä läpi turvavyö tulee eli se tulee jalkovälistä ja pitää turvavyön alhaalla. En ole vielä koittanut sitä käytännössä, mut ite joudun ainakin nyt jo nyppimään turvavyötä kokoajan alemmas kun hivuttautuu hiljakseen mahan päälle. Enkä halua edes tietää miltä tuntuu äkkijarrutus turvavyö mahan päällä.. hui!

Ultraustuloksesta:
Ehkä munkin täytyy yrittää edes luottaa siihen tulokseen, koska sanoi heti alussa että älkää niitä pinkkejä vaunuja ostako.. ja sitten vielä näytti lähikuvaa että jos tuossa se nyt on.. olet varmaan joskus miehen nähnyt alasti ja tiedät mikä tuo on :D
Ehkä se siis pitää paikkansa! Uskalsin siis ottaa yhdeltä tutulta noin 80cm vaatteita, kun oli antamassa pois. Lähinnä sellasia juhlavaatteita muutamia ja toppaliiviä jne. vaikka ne onkin vielä isoja, mut oli tosi nättejä :) Mut silti vauvanvaatteita en uskalla ostaa pojalle.. jännä sinänsä! Mut kai sitä sit ajatusmaailma ajattelee niin et tarvis heti pukea ne pojan vaatteet jos onkin tyttö, ja taas ne isot ehtii hyvin myymään pois alta :LOL:
 
Elayne, kiitos kommentistasi! Täytyy tosiaan miettiä sitten tuon kiristysominaisuuden kannalta myös tätä asiaa. Itsekin vähän ihmettelin sitä kun nuo pussit on niin hirveen pitkiä, se pikkukarhukin n. 80 cm (vaunulan pussi taisi olla 75 cm), et miten se mahtuu kaukaloon. Luulen että sillä pussilla on tammikuussa syntyvällä vauvalla eniten käyttöä just tuon ekan talven/kevään ajan joten meille riittäs oikeestaan vähän pienemmätkin pussit. Täytyy ehkä käydä ihan jossain liikkeessä katsomassa, kun sais aikaseks. Tai saahan sen palauttaa tietysti jos netistä tilaa. Niin ja hitsi jos oliskin niin reipas että tekiskin itse sen pussin, mut mie en varmaan ole. Enkä ehkä osaiskaan. Tosin joskus aina yllätän itseni, mut luulen et se on silloin enemmän hyvää tuuria kuin taitoa :).

Ullis82, itse koen että mies huomioi ihan sopivasti, vaikkei ole niin innostunut kuin itse olen tästä raskaudesta. Ja eka raskaudessa kyl oli paljon kiinnostuneempi, luki sitä neuvolasta saatua vaukirjan vihkoa jossa isälle oma puoli viikko viikolta kerrottuna mitä raskaudessa tapahtuu, siis kun pyysin lukemaan :) ei oma-aloitteisesti ja hän luki siis useamman viikon kerralla ettei tarvii koko ajan lukea. Nyt ei jaksa sitä lukea (ajattelee vissiin et osaa jo kaiken :)), mut tunnustelee kyllä vauvan liikkeitä kun pyydän kokeilemaan. Nyt tuntuu että eniten häneltä toivon sitä että auttaa iltaisin pojan kanssa että saan itse levätäkin jossain välissä. Ja kotityöt meillä hoidetaan kyllä varmaan tasan puoliksi vaikka itse olenkin kotona päivät, koska pojan kanssa en ehdi juuri muuta kuin astiat laittaa ja ehkä pyykkiä koneeseen ja siivota ruokapöydästä jäljet joka syötön jälkeen. Tosin ihan vauva-aikana tein aika pitkälti kotityöt itse koska silloin oli aikaa, kun vauva vaan nukkui, mut nyt tämä poika ei paljon nuku päikkäreitä ja ne ajat koitan aina itse levätä. Mut siis kyllä itselläkin on semmoinen olo ettei mies ole niin kiinnostunut tai innostunut tästä raskaudesta kuin minä, mut ehkä hän ei vain osaa näyttää sitä ja kyllä hän ihan varmasti onnellinen tästä raskaudesta on. Ja eihän se hänelle voi niin konkreettista ollakaan kuin minulle, kun ei hän tunne liikkeitä eikä väsymystä eikä mitään. Sitten kun poika syntyi niin hän oli ihan täysillä tasapuolisesti mukana ja siitä olen tosi onnellinen. Mutta jos olet kovin yksin kotitöiden kanssa ja väsynyt niin koita saada mies tajuamaan että apua tarvitaan ja että toivoisit että hän olis vähän oma-aloitteisempi ettei siun tarviis kaikkea pyytää! Ja ota vaikka puheeksi että miten nuo asiat sitten hoidetaan kun vauva on syntynyt koska sit tarviit apua vielä enemmän kotitöiden kanssa. Ja Tiukun äiti, tuo on kyllä inhottavaa jos mies vähättelee siun vointia... Tsemppiä!

Jaksamista alamaissa oleville! Toivottavasit saunareissu piristi prinsessa-06!
 
Kiitos Ullis82, Tiukun äiti ja Naps noihin juttuihin voinen yhtyä. Mun eka raskaus oli niin oireeton ja helppo, että ei sen puolesta tarvinnut ainakaan miestä vaivata/huolestuttaa. Nyt hän ei ehkä ajattele että vaikka tämäkin raskaus etenee hyvin, niin meillä on tuo 3v energiapakkaus joka kiukuttelee äidille joka ikinen päivä ja isälleen ei. Kotitöitä mies ei hirveästi erikseen pyytämättä tee, jos tekee niin ärsyttävän hitaalla aikataululla. Itsehän tässä tulee päivittäin siivoiltua, puolihuomaamattaan.
Ei mun mies edes käy usein istumassa, ja ennen maaliskuuta (kun muutimme) ei koskaan. Nyt kun joskus lauantaisin menee niin se on musta aina huono ajoitus :ashamed: en vaan haluis jäädä tytön kanssa kotiin tappelemaan, siksi tänäänkin pois piti lähteä. Ja baareissa mies ei käy, olen onnellinen siitä, hän pakkaa pleikkarin mukaan ja rentoutuu veljensä luona oluella :headwall:
Me naiset taidetaan vaan olla sellasia että pitäs helliä ja muuta koko ajan...
Onnellisia silti ollaan sekä esikoisesta että tulevastakin vauvasta, Vaukirjaa luetaan joka viikko :LOL:

Illan reissu piristi, kiitos kysymästä, ja kyllä se mielikin alkoi piristyä kun ilta eteni.
Hitsi BB:ssä soi Elvis Presleyn In the ghetto niin oli pakko you tubesta se etsiä, tässä nyt sitten valvoskelen (ja lisään univelkaani) kuuntelemalla elvistä, hitsi ettei se eläny mun aikana.
 

Yhteistyössä