***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

25+0 POKS! :heart:

Mutta naurattaa kyllä, miten tässä 13 viikkoa pitäis vielä mennä "täysillä". Niin on raihnainen olo, kuin vanhuksella. :D

Mies käytti onneksi esikon tänään lääkärissä ja saatiin antibiootit, toivottavasti auttaa. Kurjaa koko perheelle, kun yksi yskii ja itkee koko yön monta yötä putkeen, siinä alkaa voimat loppua itse kultakin.

Kohta taidan mennä nukkumaan itsekin esikkoa halailemaan, kiusallanikin, tyttö oli vihainen kuin ampiainen äitille kun nukutin häntä, löi mua, ja yhtään ei saanut koskea, huusi vaan EI, EI, EI. :LOL:
 
Täällä uusi tammikuun mahan kasvattelija liittyy seuraan.

Miun tiedot etusivulle ois :
Toffeepallo...Ikää 26 v. Laskettu aika 16.1... Synnäri ois PKKS... Esikoinen...Tyttölupaus...Työnimi on Pampula
Oma vointi on ollu tosi hyvä. Kaikki arvot on ollu hyviä. Eikä ole syytä syödä mitään vitamiinejakaan. Nyt ois menossa viikkoja 22+5. Viime päivinä on tullu kuvioihin yöllinen selkäsärky, joten katotaan miten pitkään jaksan töissä käydä. Rakenneulrassa näky, että miun kohtu on tosi alhaalla ja istukka on kohdunsuun päällä, joten pääsen ultraan uudelleen viikolla 30-34. Sano, että yleensä nousee itestään, ei vielä ruvennu pelottelemaan sektiolla. No se pitää mennä tilanteen mukaan...
 
Omaa napaa tulossa. Anteeksi. :ashamed:

Sokerirasitus: Menen lokakuussa eka kertaa. Painoa ei ole tullut kuin +6 kg ja normi kuulema. Olen synnyttänyt TOD. ison vauvan eli kuopuksemme. Suvussamme tosi paljon näitä tapauksia. Sisareni ja äitini ovat käyneet myös rasituksissa vauvan ison koon vuoksi, mutta sokrujen kanssa ei ole ollut ikinä mitään jne.

Varmaan aika yksilölliset syyt joskus tuohon testiin? Meillä on pari diabeetikkoa suvussa, sekin saattaa olla yksi tekijä? Ihan ok mielellä menen, vaikka olenkin taatusti a) kiukkuinen b) huimauksesta heikkona, eväät mukaan testin jälkeiselle ajalle ennen kuin auton rattiin istuu. Kaverini vinkkasi - ja iki-ihana neuvolan täti!

Tänään oli rv. 22 neuvola. IHANA TAPAAMINEN TODELLA IHANAN NEUVOLANTÄDIN KANSSA! Siis uskomaton tunne. En jaksa nyt kuvailla tarkemmin. Nautin odotuksesta - mutta pitkään keskusteluamme tulimme tulokseen, että jään 3-5 päivän saikulle heti lähiaikoina. Huomenna menen töihin. Lääkäri kirjoittaa sairasloman, koska tilanteeni sitä nyt vaatii selvästi. :)

Helpottaa. Nukuin hyvät päikkärit ja nyt tuntuu olevan valoa tunnelin päässä. :)

Kiitos kaikille tuestanne, voikaa paksusti!

T. Oskari ja myllääjä rv. 22+0

p.s. Nyt Kelan sivuille! :D
 
Kaneli: Mikä sun synnäri on? Saako udella? =)

Täällä kaikki hyvin.. Paitsi vituttaa se pomo..siis se on niin uskomaton että kenelläkään ei oo tollasta esimiestä oikeesti :'( Kerron joskus myöhemmin.. :headwall: :headwall:

Kova mylläys mahassa joka päivä..ihan pistää välillä naurattamaan kun masu pomppii :D

Jaksamista kaikille :heart:


iiris ja adhd pojutsu 22+1
 
Toffeepallo: Tervetuloa mukaan ja onnittelut tyttö lupauksesta...,herahti vesi kielelle tuosta sinun nicistä =)

Voi vitsi nuo viikot käy ihan oikeasti vähiin :eek:
Varmaan pitää kohta oikeasti alkaa katsomaan noiden kaukalopussien sisälle molemmille vauvoille laitokselta haku kamat valmiiksi, että miehen ei tarvi kun kopata kaukalot sitten kainaloon ja varmistaa että pussukat on kans niissä vaatteineen.
Ja jos menee niin että joulukuun alussa jo aletaan hätyytellä niin aika ei kun vaan vähenee...
Apua, paniikkihan tässä kohta tulee =)

Pitkästä aikaa suht hyvin nukuttu yö takana. Unet sitä vastoin olikin jotain ihan naurettavia...,joulupukki oli meillä yhdessä unessa ja hän koki masennusta kun jalka oli kipeä eikä hän ehkä voi jakaa lahjoja jouluna maailman lapsille jne.... :LOL: :LOL: :LOL:

Kela tuli eilen kirje äitiysavustuksesta, en vai kyllä hoksannut katsoa joko ne on maksaneet ne vai maksavatko vasta sitten joulukuussa, kun otettiin kaikki kolme äitiyspakkausta rahana.

Jep, mutta kaipa sitä vois napata sokeri arvot että joko laitetaan leipäjuusto taas mikroon sulamaan aamupalaa varten...

Enie + Nörtti ja Hissu 25+4

 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
[

Pitkästä aikaa suht hyvin nukuttu yö takana. Unet sitä vastoin olikin jotain ihan naurettavia...,joulupukki oli meillä yhdessä unessa ja hän koki masennusta kun jalka oli kipeä eikä hän ehkä voi jakaa lahjoja jouluna maailman lapsille jne.... :LOL: :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL:

Työterveyslääkärillä käyty ja huima kahden päivän sairasloma saatu :saint: No, katsotaan miltä tuntuu sitten maanantaina!

Uusi sokerirasitustesti olisi sitten ensi viikolla, toivottavasti siinäkään ei olisi mitään hälyyttävää.

Oma painonnousu huolettaa :/ Vaikka syön ihan samalla tavalla nyt kuin aiemminkin (nyt ei ole tullut enää mässäiltyäkään!) niin silti paino nousee. Pitäisi olla stressaamatta tämän kanssa, kyllä kai sen painon kuuluu noustakin tässä vaiheessa, mutta silti jotenkin harmittaa. Kokonaispainonnousu on nyt sitten yli 5 kiloa, ei siis paljon, mutta tullut vain todella lyhyen ajan sisällä.

Oletteko alkaneet laulamaan vauvalle tuutulauluja? Itse olen yrittänyt kaivella muistini perukoista jotakin helppoa tuutulaulua, mutta mitään ei tule mieleen! Vinkkejä?

Lumi ja Lilliputti 24+4
 
Zuh
Sero - mulla myös tuntuu välillä että maha on täynnä ilmaa, mutta olen tutkimusteni perusteella päätynyt siihen että kyseessä on jonkin sorttinen supistus, eli koko kohtu on aina kova. Ehkä myös tuntuu kovemmalta jos Naatti on selkä eteenpäin, ehkä? Onhan se kummiskin jo 20 senttinen pötkylä.

Oskari olematon: Mun mielestä sokerirasitukseen pääsee, ei joudu. Kuitenkin se tehdään sun ja varsinkin lapsen hyvinvoinnin kannalta. Eväät kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan, ei syö syömättömyys vielä välttämättä pahaa tee, muttakun vetäiset sen litkun ja vielä sen jälkeen oot 2 tuntia syömättä niin olo voi olla tosi heikko.. Itse viimeksi makoilin vaan siellä odotuspenkillä puoliunessa kun en jaksanut istuillani olla.

Iiris - äläs sano, kyllä aika pitkälle omilla pomokokemuksillakin päästään :D

Lumi - ei itsellänikään ihan tuoreimmassa muistissa, tosin kummipojalle laulellut, mutta ainakin Sininen uni, Nukkumatti, Tuku tuku lampaitani, Aa tuuli lasta jne. En tosin ole vielä laulellut muuta kuin hittibiisejä. Ja tietysti melkein kappaleesta kuin kappaleesta saa "tuutulaulun" kun hidasta rytmiä ja laulelee hiljakseen!

~Zuh & Naatti 21+0 POKSMOKS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Oletteko alkaneet laulamaan vauvalle tuutulauluja? Itse olen yrittänyt kaivella muistini perukoista jotakin helppoa tuutulaulua, mutta mitään ei tule mieleen!
En ole, siis mussa on vissiin jotain vikaa, kun en osaa silleen jutella ja laulella tms. tälle masulle. Vaikka kuitenkin nyt tunnen suurempaa "yhteyttä" vauvaan kuin esikoisen raskausaikana, mutta silti. Se vaan tuntuu niin hassulta. :D No, kyllä kai sitä ehtii sitten lauleskella, voi vaikka synnärillä jo aloittaa. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Oletteko alkaneet laulamaan vauvalle tuutulauluja?
Meillä oli/on esikoisen kanssa laulettu nukkumaan vietäessä

Nuku, nuku nurmilintu
väsy, väsy västäräkki
nuku, kun minä nukutan
väsy, kun minä väsytän

Tuota voi laulaa, vaikka kuinka monta kertaa peräkkäin ja ajatella samalla jotain muuta :LOL: Ei tarvi keskittyä sanoihin. Tosin pojan lemppari on nyt pam-laulu eli Saku Sammakko. Hänen mielestään sammakko on pam :D Sekin on ihan sopiva. Joskus yritin laulaa Päivänsädettä ja Menninkäistä, mutta liian monimutkaiset sanat minulle...
Tuossahan nuo tulokkaat kuulevat samalla, kun esikoiselle puhelen/laulelen.
 
toffeepallo meillä on sama synnäri eli siis PKKS missäs päi asut?? sori jos utelin liikaa. mulla la 20.1

iiris- mun synnäri on PKKS, mahtaakohan tästä ketjusta olla siellä muita??

(.) aamulla ihana olo esikoinen vaan kiukutteli :( ei ollu kiva. mutta siivosin ja ja nyt alan tehdä pullaa.

prinsessa06 mie vein kelan paperit ihan jo sillä ajoissa kun ei tiiä aina näitä käsittely aikoja ja sit ku mie otin sen pakkauksen rahana niin sillä käyn ostaa imetys liivejä ja vauvalle tavaraa kun vaatteita on varmaan miljoona :LOL:
 
kaneli okei! ajattelin vaan kun se ei ollut tuolla listassa ja ollaan suht saman ikäsiä + lähekkäin la.t =) mut mä synnään tuol kättäril..

enie kuinka paljon siinä leipä juustossa on kaloreita? ..uskaltaakohan sitä itse laittaa suuhun :p
 
Moikka!
älkää murehtiko painonnousustanne suotta. TÄÄLLÄ TULLUT 14kg lisää painoa alkupainoon.. Että repikää huumorilla :LOL: :LOL:
Enkä oo syöny mitään sen ihmeempää.. Neuvolatäti ei ole yhtään huolissaan siitä!! mahaan on kaikki menny.. Katsokaa vaikka kuvasta...


Niin se aika kuluu...

tammikuun4 ja melojapoika 24+5 :heart: :kieh: B)
 
iiris: Piti ihan käydä katsomassa paketista paljonko siinä niitä kaloreita olis kun minä en kaloreista välitä vaan seuraan vaan hiilihydraatteja. Onneks muuten kävin katsomassa kun ei olekkaan kun yks sellainen puolipallon muotoinen pala enää pakastimessa...,minä siis vedän sellaisesta puolet aina joka aamu.
Kaloreita tuossa Riitan herkun versiossa on 294 per 100g, eli suurinpiirtein tuon puolikkaan pallon puolikaspala. Ompa mulla kevyt aamupala :LOL:
No, toisaalta kun en muuten juuri syö mitään päivän aikana normaalisti niin ihan hyvä että tulee noita kaloreitakin jostain edes.
 
Kaneli87 Mie asustelen Pyhäselässä, hamiksen puolella. Entäs sie? Missä käyt neuvolassa?

Mie saan kelan laput vasta puolentoista viikon päästä, kun on seuraavan kerran neuvola. No ei se haittaa. kerkeehän nuo laput täytellä sillonkin. Painoa miulle on tullu joku 5-6 kiloa lisää, tavan paidat vielä menee, mutta mammahousuja oon jo pari viikkoa käyttäny.

Miepä aloitin jo joululahjojen kahtelemisen ja oston, koska minnuu ei todellakaan kiinnosta joulukuussa viimesillään ehtiä kaupoista paniikissa lahjoja. Nyt saa rauhassa miettiä mitä haluaa ostaa. Eikä kerralla mene niin kamalasti rahhoo...
 
Mun piti jo eilen käydä kirjottelemassa,mut sepä sitte jäi ku oltii miltei koko päivä mettässä,marjastus lasten kanssa on niin IHANAA :eek: aikaa saa kyllä kulumaan ja marjojakin hyvin hitaaseen tahtiin tai ainoo joka meillä niitä ongelmia tuottaa on tuo meiän 1v5kk,kylhän tuo isompi siellä jo menee =)

Sairauslomista oli ollu puhetta,mulle yks ohjaaja aikoinaan sanoi et on omaa tyhmyyttä jos ei sairaslomaa hae vaikka on kipee,et ei meistä kukaan oo korvaamaton,vaikka välillä siltä ehkä tuntuukin ;) mä oon ainakin tätä neuvoa koittanut noudattaa ja jos sille on tuntunut et työnteosta ei tuu mitää ni parempi se on olla pois.
Viime raskaudessa jäin töistä pois joskus rv21 tienoil ja lääkäri kirjotti saikkua muutaman viikon pätkissä ja aina katottii tilanne uudestaan,mut ei must töihin menijäks enää ollu ja joskus 30+ kirjotti sit koko loppuajalle,oishan sitä mielellään töissäkin ollu ku aika pitkiks ne päivät kotona kävi ku kävely oli tuskaa ja sit jos käveli kärsi siitä pari päivää,nyt ainaki viel toistaseks vältytty pahemmilta liitoskivuilta :)

Jt :hug: ja voimia

Mussu itsekin tuosta "lapsettomuudesta" kärsineenä,eka lapsi saatiin melkein heti,mut toista sit tehtiinkin kolme vuotta,niin voi kyllä sanoa et puhuminen auttaa ja välil helpotti kummasti se että sanoi vaan utelijalle et tekishän sitä jos niitä niin vaan sais,sai sillä toisen ainakin hiljaseks.

Lisäkiloja mulle tullut tähän mennessä 0.9kg,mut kohta rupee varmasti taas puntari paukkuu ku alkaa viikkoja olemaan mulle passelisti siihen painon nousuun,ekasta ne viel lähti hyvin pois vaikka tulikin sit ajan kanssa takasin,siitä ei oikein voi syyttää ku itteää :kieh: mut kakkosest ei sit niin vaa lähtenykkää,12kg tuli ja 6lähti et saa nähä kuin nyt käy :ashamed:


 
Heippahei mammat...!!

Täällä oli puhetta kaukalopussien ostopaikasta. minä ostin omani BabyStylestä, tuollaisen eisbärchenin http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4226/pl# Tuossa saa ihan kivasti tuon yläosan kiristettyä pään lämmikkeeksi...

(.) Hetkellisiä huonoja oloja on alkanut tulemaan enemmän. Mies kysyikin, että nytkö se tytär siellä massussa on sitten alkanu vaikuttaan... Liekkö sokerit pääsee välillä liian alas vai mikä.... sitten tulee sellainen ikävä huippaus, meinaa taas nakata nurin väkisillä. Neuvola ois reilun viikon päästä, mutta pitäisiköhän sinne ottaa jo aikaisemmin yhteyttä, kun istuessakin alkaa välillä pyörimään...?
Vakuutusyhtiön paperitkin tuli jo eilen täytettäviksi, mutta en taas huonolta ololta jaksanut niitäkään täytellä...

Sikainfluenssarokote taitaa olla pian ajankohtanen. onko täällä muita, jotka epäröivät sen ottamista tai ovat jo varmoja etteivät ota? Mua epäilyttää hirveästi ottaa sellaista rokotetta, mitä ei olla testattu... vähän kakspiippunen juttu.

 
huh mikä urakka oli taas lukea kaikki tekstit :eek:

Pää on niin tyhjä nyt etten muista enää mitä piti kommentoida...

Te joilla istukka on edessä, tunnetteko jo liikkeet selvästi ja voimakkaina? Itse tunnen kyllä liikkeet mutta ovat kovin hentoja, pitäisiköhän jo alkaa huolestumaan...?
 
Istukka on Jammy mullakin edessä, mutta on vähän liikkuvaisempi vauva tulossa kuin mitä edellinen oli (istukka silloin tuolla takana missä sen "kuuluukin" olla). Edellinen ei oikeastaan edes potkinut vaan muljahteli. Nyt tulee kunnon muksauksia.

Sikarokote on laittanut minutkin mietteliääksi. En ole koskaan tavallistakaan influenssarokotetta ottanut, enkä kyllä koskaan ole "liikkuvia" tautejakaan sairastanut vaikka niihin päivittäin töissä törmää. Liekö sitten erittäin hyvä vastustuskyky?? Taidan pitkittää rokotetta mahdollisimman myöhään vaikka meitä hoitotyöläisiä ensimmäisenä aletaankin rokottaa. Eikä siihen kuulemma pakoteta, suositellaan vaan...
OnniMaija ja Vieno 23 "poks"
 

Yhteistyössä