***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Vajaa 2 viikkoa sitten viimeeksi tänne ehdin, ja onpa tullut paljon viestejä!

Jotain nyt tuolta aiemmilta sivuilta sitten bongasin ja kommentoin...

Äidin syntymäpaino ja lapsen syntymäpaino no joo... mä oon ite ollut valtava vauva, 4650g. Omat tenavat on olleet 3940g (ja 50cm) ja 3960g (54cm), et jos sama tahti jatkuu, tää on sit 3980g (58cm!) :D . Sit taas esim. anopilla eka lapsi oli vajaa 3kg, toinen 4kg... et eipä noista voi mitään päätellä...

Vauvan "musiikkimausta" ootte myös puhuneet . Esikoinen tykkäs jo kohdussa Deep Purplesta - ja sama jatkuu yhä! Potki silloin sen tahdissa. Muuten kaikki sellaset, missä oli selvä rytmi, sai vauvan potkimaan samassa tahdissa.

Joku kyseli myös äippälomasta ja työstä. Mulla alkaa äippäloma 2.12. Opiskelen töiden ohessa. Työt meinaan kyllä lopettaa heti, kun äippäloma alkaa, mut opintoja jatkan niin pitkään kun jaksan ja vastaavasti synnytyksen jälkeen heti kun jaksan. Vielä en jaksa stressata tai suunnitella, miten opintoja teen, kun mistäs sitä voi oloaan tietää 2kk päähän?! Normisti mä oon ollut alkuraskautta lukuunottamatta tosi pirteä koko raskauden (no, okei ne viimoset viikot on olleet pääkopalle raskaita, kun ei vaan vauvat synny!), mut tässä raskaudessa on ollut viikko tai pari ilman tolkutonta väsymystä... Hemppaa ei oo mitattu kun pari kertaa, viimeeks olin just sen viikon ollut pirteempi, joten en pyytänyt. Mut näillä viikoillahan sitä yleensä aletaan syödä lisärautaa. Mulla on seuraava neuvola lokakuun alussa.
Siitä tulikin mieleen, kun joku puhui myös uudelleen synnyttäjien neuvolamääristä. Mulla on olleet neuvolat viikoilla 8, sit ulta viikolla 11, lääkärineuvola 12, tavisneuvola 19 ja seuraava viikolla 26. Et eipä noita kovin montaa oo ollut... tokihan sinne voi soittaa, jos joku asia huolettaa... sokerirasituksessa en oo ikinä ollut, moni sillä "pelotteli" kun oon 2 4-kilosta lasta jo pukannut, mut ainakin vielä ei oo neuvola sitä ottanut puheeksi. Kaitpa sit jos alkais pissassa näkyy sokeria tai alkaisin ykskaks turvota hirveesti?
Ja tuohon opiskeluun vielä, et meillä ois keväällä opintomatka Brysseliin. Vauvan pitäis silloin olla n.3kk ja lähden sit vauvan kanssa sinne! (ellei sit mies opettele imettämään :LOL: )

Sit vähän omaa napaa. Viime viikolla tuli nukuttuu yöt huonosti, kun suonenvedot alkoivat. Magnesiumtabletit toivat avun, mut eipä oo niitä tarvinnut enää napsia, kun pääsin palaamaan normaaliin liikuntarytmiin. Edellinen viikko meni siis koulussa, toisella paikkakunnalla, eikä siellä sit tullut niin paljoo liikuttuu. Ehkä tuli myös syötyä herkkuja vähän normia enemmän.. :ashamed: et nopeesti nuo vaikuttaa, nyt kun taas liikkuu ja herkut on vähän vähemmällä, voi koko kroppa paremmin. (Vaan millähän sais tän väsymyksen pois?!!)

Suppareistakin on ollut puhetta. Mulla niitä tulee ihan yhtä paljon levossa kuin liikkeessä. Suurin osa on kivuttomia, osa polttelee selässä asti. Aikaisemmissa raskauksissa ne ei oo sitli avanneet paikkoja, joten tuskin nytkään. Seuraava neuvola on lääkärineuvola, siellähän tulee paikat tutkittua.


Hemuli 22+3 tai jotain sinne päin... :heart:
 
Heippa taas:)

Pieni sairaslomaG
: Onko kenelläkään tietoa missä vaiheessa esim. seisomatyöläiset tavallisesti jää sairaslomalle? Siis kaikki ei nyt varmaankaan jää ollenkaan ja porskuttaa äitiyslomaan asti, mutta esim. meidän työpaikalla on tulossa eräs tapahtuma marraskuun alkupäivinä, jossa totisesti riittää vilinää, vilskettä ja suuria ihmismääriä. Hieman epäilen etten ole kykenevä olemaan sellaisessa hulinassa töissä (vaikka vain päivän kestääkin). Ja tuo olisi 19 päivää ennen äitiyslomani alkua. Onko "tavallista" saikutella esim. 3 viikkoa ennen äitiysloman alkua?
On tosiaan jo alkanut vähän turvottelemaan tuo seisominen, vaikka tukisukat onkin käytössä. Ja jos nyt jo turvottaa niin mites sitten 2kk kuluttua :whistle:

Supistuksista: Mä en ole vielä havainnut mitään supistuksiin viittaavaa, tai sitten en osaa vain tulkita niitä.

Neuvolakäynnit ja ultrat: Mä olen käynyt nyt neuvolassa neljä kertaa. Yksi näistä kerroista on ollut neuvolalääkäri. Ensi kuun alussa on seuraava aika ja se on myös lääkäriaika. Loppuraskaudesta on sitten vielä se kolmas lekurin aika. Ultria mulla ei enää ole (mikäli sikäli kaikki vain menee suunnitellusti). Joten Tillerin näkee seuraavan kerran sitten vasta tammikuussa:)

Pinkgreen ja tilleri 23+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja millis1981:
Mulla on ensi tiistaina lääkäriin meno. On toi toisen jalan verenpurkautuma mennyt niin häijyn näköiseksi ja siinä on yksi aika kipeä suonikohju. Pitää kuulemma mennä lääkäriin näytille ettei hyytymä vaaraa. Ja miettivät mitä tehdään kun mulla seisomatyö 8tuntia/päivä. Kirjoittaiskohan nuo loppuunsaakka sairasloman? Missäs vaiheessa sitä muuten menee sitten kelan rahalle jos pidempi saikku?
Toisaan riippuu sinun TES:stä minkä aikaa työnantaja maksaa.
Meillä kunnallisella puolella se on niin, että ekat 60pv on täysipalkka sitten 120pv 2/3 palkka ja sen jälkeen tippuu pelkästään Kelan piiriin.
Tuon 2/3 palkan aikana kela sitten maksaa sen erotuksen vielä mikä jää työnantajan puolelta saamatta.

Ultrat: Täällä meillä on normaalissa raskaudessa 4 ultraa.

(.) Kylläpä olis nukuttanut vielä pidempään |O
Outoa kun tavallaan nousen jo kukonlaulun aikaan ylös.
Johtuiskohan nyt siitä kilpirauhasen vajaatoiminnasta sitten tää väsymys nykyisin?
No, ens viikon jälkeen taas verikokeet ja KYS käynti niin siellähän se taso taas selviää ja varmaan ultralääkäri ottaa taas kantaa siihen kun diabetes lääkärin mielestä ok.

Pikkuisetkin antoi nukkua, vaikka tavallaan nostavat elämän tuossa aamusta, ilmeisesti aamupalaa aina vailla

Enie + Nörtti ja Hissu 24+3 :LOL:
 
Joku, en nyt muista kuka, valitteli huimausta. Täällä sama juttu, eilen mittasin töissä verenpaineen ja oli vaan 100/53 :eek: Ihme jos pyörryttää! Jos tämän illan vielä yrittäis pysyä tolpillaan töissä, aamusella sitte soittelis neuvolaan neuvoja. Aivan outo vaiva mulle jolla verenpaineet on normaalisti hyvinki korkeat! Töissäolon mullaki tekee hankalaksi se että on paljon kurkotteluja, nostamisia ja hyppäämistä istumasta seisalleen (oon teho-osastolla sairaanhoitajana), just nuo äkilliset asennonvaihdot tuntuu kyllä vievän tajun!

Kotona on vielä sitte yks potilas; kissan jalka leikattiin maanantaina toistamiseen ja nyt sitä pitää suihkutella ja hoitaa, aika äreä alkaa kattiparka olla jo meikäläiseen kun aamuin illoin joutuu toista "rääkkäämään"... :whistle:

Neuvolakäyntien määrästä; eipä mullakaan näkyy ole tähän mennessä kuin kaks tavallista neuvolakäyntiä, sitte lisäksi kaks ultraa (tai oikeastaan kolme) ja kolme muuta lääkärikäyntiä, sillon niiden supistusten takia. Maanantaina olis seuraava neuvola, sillon vissiin katellaan niitä kelan papereita.

mutta nyt töihin, yritetään ainakin... :|

Katti+ Paavo 21+6 :heart:

*muoks kirjotushäröjä* :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Heippa taas:)

Pieni sairaslomaG
: Onko kenelläkään tietoa missä vaiheessa esim. seisomatyöläiset tavallisesti jää sairaslomalle? Siis kaikki ei nyt varmaankaan jää ollenkaan ja porskuttaa äitiyslomaan asti, mutta esim. meidän työpaikalla on tulossa eräs tapahtuma marraskuun alkupäivinä, jossa totisesti riittää vilinää, vilskettä ja suuria ihmismääriä. Hieman epäilen etten ole kykenevä olemaan sellaisessa hulinassa töissä (vaikka vain päivän kestääkin). Ja tuo olisi 19 päivää ennen äitiyslomani alkua. Onko "tavallista" saikutella esim. 3 viikkoa ennen äitiysloman alkua?
On tosiaan jo alkanut vähän turvottelemaan tuo seisominen, vaikka tukisukat onkin käytössä. Ja jos nyt jo turvottaa niin mites sitten 2kk kuluttua :whistle:
Mä olen kanssa seisomatyössä. Jalat on ihan sairaan kipeet, neljän-viiden työpäivän putki on jo ihan tuskaa, eikä jalat oikein edes 'palaudu', vaikka niiden jälkeen olisikin pari päivää vapaata. Mulla äitiysloma alkaa marraskuun puolivälissä, mutta olen jo nyt töihin sanonut, että varmaan turha odotella enää marraskuussa lainkaan töihin. Terkkari sanoi kyllä kirjoittavansa mulle nyt jo muutamia päiviä sairaslomaa, kun vaan otan ja soitan hänelle. Mutta se on jotenkin NIIIIN vaikeeta jäädä pois töistä, kunnei ole mitään 'kunnon' vaivaa :ashamed: terkkari sanoi kyllä myös, että lääkäriltä saisi heti sen 1-2 viikkoakin, jos vaan otan yhteyttä, mutta en mä niin paljon lepoa tarvitse, päivä siellä täällä helpottaisi jo huomattavasti. Miten sä olet jaksellut töissä seistä?

Mä muuten otin ja varasin sitten sen 4D-ultrankin, vaikka eka ajattelin etten raaski =) muutaman viikon päästä menossa sinne vauvaa katsomaan :heart: kaikki vanhemmat lapset lähtee mukaan ja mies tietty kans. Tulee sitten heillekin vähän konkreettisemmaksi tämä odotus =)

Ja nyt seisoskelemaan :whistle:

Ananaskirsikka+Mini 25+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa-06:
pikkuakka tiedätkö paljon Kelasta saa takasin? Tuo Tiina asuu meidän kadulla, hitsi ettei olla vierusnaapureita ;) mieli tekis mennä 4D:hen.
Kaivelin esikoisen ultrakuitit esiin ja silloin ainakin Kela on maksanut vajaan 70e takaisin, maksettavaa oli jäänyt 150e. Kaipa se suunnilleen samoissa on nytkin. Mene ihmeessä jos vaan kukkaro antaa myöden! Ja kannattaa ottaa oma Dvd-levy mukaan niin saa filmin vauvasta kotiin viemisiksi. =)

pikkuakka 20+4
 
Sukupuolesta: Tuijotettiin ystävän kanssa 4D- videota läpi eestaas kuva kuvalta hidastettuna, ja tultiin yhtämielisesti siihen tulokseen että tyttö on tulossa !! Oli kyllä ihan maallikollekin hyvät näkymät, kun rauhassa pääsi katsomaan-- häpyhuulet ne oli, ja tehtiin myös vertailevaa tutkimusta ystävän pojan kuvista. "Jos se poika olisi, ni ei sillä kyllä pippeliä olis, eikä pallejakaan" ... Enie laitatko mulle punaisen sykkivän sydämen :) Jos se nyt menisikin mettään ni se ei ketään tapa, mut mä olen kyllä aivan varma että tyttö se sittenkin on, niiden otoksien jälkeen :) Uskallan jopa sitten ottaa tytön pienoiset vaatteet esille pinkkeine koristeineen :)

Eilisen puolesta POKS!

MM ja Tytikkä 22+1 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Meille tuli Pohjolasta päätös, että hoitokuluvakuutus myönnetään normaalisti. Nopeasti tuli päätös (no eipä ihme kun laittavat laskun samalla!):D

ananaskirsikka: Ennen meni 8h seisten ihan hyvin, mutta nyt huomaan 5-6 tunnin kohdalla ettei enää jaksaisi. Oikeastaan viimeisen tunnin olen melkeinpä istunut ja hieronut jalkojani (tehokas työntekijä). Etenkin pohkeet tuntuvat turpoavan kamalasti. Viime viikolla oli yksi 9h työpäivä ja se oli kyllä todellakin liikaa. Mulla on myös viikolla yleensä vapaapäiviä, kuten tänään, jolloin jalat voivat hyvin. Onko sulla mahdollisuutta istua välillä työnlomassa pieniä hetkiä?

Eli jos menee yksityiselle puolelle lääkäriin niin saa varmaan suoraan ton 2vko:akin saikkua heti kättelyssä? Mullakin tulee jotenkin "huono omatunto" jos edes mietin saikkua. Tuntuu, että aina pitäisi olla ihan kuoleman kielissä että olisi "oikeutettu" olemaan sairaslomalla hyvällä omatunnolla. Hölmö ajattelutapa sinänsä :ashamed:

Mimonmami: Onnea tyttöveikkauksesta :heart:

 
pippur1 itse kävin tänään ostamassa tukivyön Lastentarvikeliikkeestä. Kannatti kyllä käydä paikan päällä eikä tilata netistä, koska pääsi kokeilemaan erilaisia ja ennen kaikkea sai sopivan kokoisen! Eli on sitten tarpeeksi napakka. Ihan liian ison olisin itse valinnut, mutta nyt kun pääsi kokeilemaan niin pienempi koko oli parempi. Valitsin sellaisen melko leveän, kapeampi olisi ollut puolet halvempi, mutta ei kyllä ainakaan minulla tukenut yhtään selkää!

 
saikkupalkka Lueskelin ja kyselin tuosta omasta työehtosopimuksesta ja saikku asiasta niin saan 3kk täyden palkan. Oon ollut yli 8vuotta meinaan talossa.

pinkgreen Mulla on ensi viikolla neuvolalääkäri juuri tuon työnvuoksi. Ei antanut paljon vaihtoehtoja asian suhteen. Sanoi, että tultava näytille ja neuvottelee jatkosta. Mulla kanssa 5h menee helposti, mutta sen jälkeen särkee sitten jalkoja ja turvottaa. Mä en mielellään ottaisi mitään 1-2 vkon saikkuja. LAittaisi kunnolla sitten kerralla. Meillä on ainakin järjestää kaikki raskaana olevat ottaneet vikat 3-5 vkoa saikkua lopusta. Meillä työpaikkalääkäri kirjoittaa sen suoraan ei tartte paljoa selitellä. Oon ite ajatellut jos nyt jaksaisi olla edes kuukauden töissä ja sitten jäisi pois. Mutta katsotaan nyt mitä se lääkäri sanoo.
Kävin tänään kyllä ostaa tukisukat. Ne on helpottanut hiukka oloa, mutta on ne niin ärsyttävät hikisessä leipomossa.

millis ja lupu 23+5
 
Jospa tästä pikkuhiljaa alkais tosissaan hankkia vauvakamoja tulokkaille. Tänään toi posti kevyttoppiksen (äitiyspakkauksen). Kannatti kysellä taapero-pinossa, josko joku malttaisi luopua. Meillä kun tuo kevyttoppis oli kaikista käytetyin puku koko pakkauksessa ja nytkin molemmille vauvoille sen halusin. Nykyisessä pakkauksessahan sitä ei enää ole.
Ja perhekerhossa yksi äiti tarjosi vajaan vuoden vanhaa kaukaloa jalustalla. Saman merkkinen kuin meillä jo on. Joten pikkuhiljaa, pikkuhiljaa alkaa näitä tavaroita ilmaantua.

Kastemekko-projekti etenee myös hyvin ensimmäisestä mekosta on helma valmis. Yläosa vielä puuttuu. :D Saa nähä milloin on kokonaan valmis, puhumattakaan siitä toisestakin kastemekosta. No, siirretään sitten ristiäisiä sen mukaan miten mekot valmistuu :LOL:

Hipkukka 22+2
 
Heippa tytöt,

Enie Kerro heti missä sä asut, mä muutan kanssa sinne! Kun tuntuu, että siellä on kaikki palvelut 100 kertaa paremmin! :D

Mä ostin tänään jo yhdet imetysliivit. Eipähän ainakaan pääse sit yllättämään toi imetysliivien tarve, kun siihen on niin vähän aikaa... :whistle: :D

Mua harmittaa, kun tuntuu, että on toi paino lähtenyt aika kovaan nousuun. En kyllä oo kotona punninnut, mut neuvolassa viimeksi oli kuitenkin aika kovat lukemat/vko, ja noi yliopiston ovet paljastavat aina totuuden, kun näkee peilikuvansa niistä. Lantion leveys on kasvanut ihan yhtäkkiä hirveesti... :/ En yleensä ole edes mitenkään ulkonäöstäni kiinnostunut ihminen, mutta nyt alkaa olla vähän sellainen valas-fiilis. Pitää vissiin alkaa rajoittamaan noita makeita, ja alkaa syömään enemmän vihanneksia.
 
Lily of the valley: :D Niin täällä kyllä tuntuu olevan, ilmankos sopan puolen budjetti paukkaa monta kertaa vuodessa yli ja aina heille myönnetään lisää rahaa niin paljon kun vaan tarviivat.

Hjälp: Nyt kun ei ole hetkeen panikoitu niin nyt se tuli! Minulla ei ole valkovuotoa, ei tulehdusta tms. ja nyt sitten pikkarit tuoksahti imelälle ! :eek:
Tai siis suojus, kun aina on suoja paikoillaan. Tuli vaan mieleen tuon nuorimmaisen odotusaika ja lapsiveden tihkuminen :(
Toivottavasti ei ollut sitä, ja täytyy tarkkailla tilannetta.
Tuossa ruokaa laittaessa tuntui sellainen pikkuinen "lirahdus", eli....
 
(.) Täällä on ollut aivan hirveä hässäkkä päällä! En ole kerennyt lukemaan teidän kirjotuksia melkein viikkoon. Viime viikonloppu meni mökillä ilman nettiä ja maanantaina menin taas kesäloman jälkeen töihin. Lisäksi poika meni päivähoitoon ja mies oli reissuhommissa... illat onkin siten menny kotihommien ja eilinen harrastuksen merkeissä. Töissäkin on niin kiire, ettei ole kerennyt vilkaista tänne tammivauvoihin vaikka istun 8h koneen ääressä! Huuh... millohan veto loppuu kesken... :|
No ainakin äitiysloma koittaa tässä hässäkäss pikemmin! :D
Lisäksi nyt huomasin, että raudat on jääny varmaan viikon ajalta ottamatta.... sekä kilpirauhaslääkkeet uselta päivältä! :ashamed: pitäs varmaan hankkia sellanen dosetti vai mikä senyt olikaan... tai kohta maataan reporankana saikulla....

Neuvolakäynneistä Mulla on ollut tähän mennessä tasasesti 4 viikon välein. En kyllä nyt jaksa laskea monta kertaa näihin viikkoihin niitä mahtuu... ei pää enää toimi. :ashamed:

Tica& Kääryle 22+3
 
Siitä rakenneultrasta: Soitin aamulla ja sanoin ettei mulle sovi tämä uus aika, ja koko se viikko mihin ne sitä tarjos on huono töiden kannalta. Ystävällinen täti sitten sanoi ettei sitä ainakaan pitkittää voi, että rv 20 täytyis olla täynnä niin sitten näkee kaiken paremmin ja että jos menee hiukankin vielä pidemmälle kun tuo rv 22 niin ei ole hyvä, kun tulee kiire noitten muitten juttujen kanssa.
Hän tarjosi sieltä ensimmäisenä sitä samaa aikaa minkä joutuivat perumaan..
Eli se aika mikä peruttiin, on taas mulla :LOL:
Ihme touhua, siinä oli joku sellainen juttu että tämä uus aika olis ollut joku sellainen missä lääkäri opettaa kätilöä tekemään rakenneultraa ja tämän ajan mikä mulla nytkin sitten taas on, sen tekee "vain" kätilö. Että se uuden ajan ultra olis ollut tarkempi.. mut halusin ennemmin pitää sen vanhan ajan, ihan kätilön tekemänä rakenneultrana. Kun sanoikin sieltä et se "opetusultra" voi vähän kestää kauemman. Tietty olis varmaan päässyt näkemään ehkä 4D:tä, mut olis tietty voinut tulla hysteeriseksi kun kaikki olis katottu NIIIIN tarkkaan.. eli loppu hyvin kaikki hyvin. Pääsen 18.9 rakenneultraan :)

Muuten tänne kuuluu ihan sitä samaa, nyt huomaan että nostelu on jotenkin vaikeampaa.
Maha alkaa niinkun olla tiellä ja vähän vihloo.. mut näillä mennään vielä.
Missä vaiheessa yleensä on raskaat nostelut syytä lopettaa tai onko ollenkaan?

Olin eilen latinojumpassa ja siellä yks nainen tuli ihmeissään kysymään että odotatko vauvaa ja ohjaaja toitotti kokoajan ettei tarvi hypätä jos siltä tuntuu ja katsoi päälle.. sielläkin on joku 60 naista kerralla, olin ainoa joka on raskaana, enkä ole kertaakaan nähnyt siellä ketään joka odottaisi. Taisin siis olla ihmetys kun pystyy jumppaamaan raskaana
:LOL:

19+5
 
Sero Siis mitä raskasta sinä nostelet? Teetkö sellaista työtä missä joutuu raskasta nostelemaan?

Itselläni ei viime raskaus missään vaiheessa rajoittanut nosteluja, mutta eihän tähän peruskaupunkilaiseen elämään oikein kuulu paljon kauppakassia raskaampaa nosteltavaa. :D Eli sanoisin, että oman olon mukaan, jos se masu alkaa varoitella että älä nosta, niin sitä on sitten järkevää kuunnella minun mielestäni.

Onko kukaan muu alkanut lukea noita syyskuussa jne. poksuvien ketjuja? :D Mulla on niin hirveät himotukset päästä jo synnyttämään, että pakko lukea välillä muiden jännityksiä, niiden kenellä se aika on jo kohta käsillä. :D

Enie Toivottavasti on "väärä hälytys" eli ei olis lapsivettä. :hug:
 
POKS 23 :heart:

Nyt sitten iski kamala räkätauti :snotty:
Kuumetta ei onneksi oo.

TANJUSKA77 Ootko menossa sairaalan tutustumiskäynnille?
Katsoin vaan että sullakin synnärinä Seks.
Nythän se synnäri on uusissa tiloissa.
Minä en tutustumiskäynnille pääse kun olen aikaisemmin synnyttänyt.
Olisin vain niin kovasti halunnut nähdä uuden synnärin :)
Jos olet tutustumaan menossa niin jos millään viitsisit vähän kertoa mulle minkä lainen paikka oli ja onko siellä mahdollisuus päästä siihen altaaseen.
Meillä oli aika lähekkäin noi lasketut ajatkin. Saas nähä vaikka oltaisiin siellä yhtä aikaa

Nyt kattomaan telkkaria.
lokakuu10 ja saukko 23
 
Sero Täällä kans maha alkaa olee tiellä.. Töissä sen varsinkin huomaa kun joutuu niin paljon kyykkimään ja kumartelemaan. Tuntuu niin hassulle kun "ennen" ollut tosi notkea niin nyt vaan masu ottaa kiinni :D

Energinen toinenkolmannes jatkuu: Muutto tosiaan tossa kuun vaihteessa niin alottelin jo vähän tavaroiden kattelemista ja joidenkin pakkaamista.. Herranjumala miten voi tulla paljon kaatopaikka kamaa vaikka vasta vuosi sitten katsonut kaikki läpi edellisessä muutossa.. =) Noh pakkailtu on, siivottu siinä samalla, tein miehelle ison kattilallisen kaalikeittoa (yrittää kuulemma laihduttaa :D ) ja vielä marjapiirakan paistoin...

Tässä tää yksi vapaapäivä siis menikin ja huomenna taas töihin...

Rhea Nyt kertomaan kuulumisia sieltä !!!! :kieh: ;)



iiris ja pojutsu 21+1


**Muoks. Lily Mä en edes viitti mennä lukemaan kun sit en malta odottaa et sais oman vaavelin syliin tuhnuttamaan :heart:
 
Sero Mä oon ainakin töissä jättänyt jo jonkun aikaa sitten kaikki raskaat hommat pois. En nostele enää 25 kg jauhosäkkejä, vaan ne käydään nostaa mulle valmiiksi. Samoinkun mulle tehdään kevyempiä taikinalaatikoita. Ja sitten en pura enää isoja kuormia yksikseen.

 

Yhteistyössä