***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Sero Mie kävin esikoisen odotusaikana lihaskuntojumpassa. Eihän jumpalle ole mitään estettä, kyllä sen sitten tietää kun ei enää voi jotain tehdä. Sitkeästi minä kävin melko pitkälle, vähän jouduin tahtia hidastamaan loppupuolella ja pitämään huilitaukoja. Ja esim mahallaan tehtävät liikkeet jätin kans tekemättä, alkuraskaudesta aiheutti yökkäilyä ja lopussa sellaiset vastalauseet mahassa, että...
Vatsatanssia harrastin kanssa pitkälle, Ja niitä liikkeitä tein vielä kotonakin itsekseni viimeisellä viikolla. Ovat kuitenkin selkää ja vatsaa vahvistavia. Vatsatanssihan on alunperin ollut naisten tanssi naisille. Ja osa niistä liikkeistä on sellaisia jotka auttaa vauvan laskeutumista ja on käytetty synnytyksessä.

Mut kyllä se on jotenkin hupasaa, miten heti ollaan kauhean huolissaan toisen jaksamisesta kun maha vähän kasvaa. Tai hyvähän se on. Mutta kun välillä tuntuu, että vieraat on hysteerisen huolissaan mun jaksamisesta, vaikka itellä on ihan normaali olo :D
 
Lily ja muutkin: Joudun siis yksin purkamaan eripainoisia kuormia, hiusvärejä, shampoita, meikkejä, mitä milloinkin.. olen katsonut laatikoiden painoa kyljestä kun siinä on sellainen tarra missä kerrotaan lähettäjä, paino, sisältö jne. ne on yleensä välillä 13-20kg. Ja välillä täytyy nostaa niitä hartiakorkeudesta ja teen tosiaan työtä yksin, joten en voi pyytää ketään nostelemaan.
Sitten täytyy kasailla erilaisia pahvitötteröitä, siis sellaisia mitä kaupoissa on hiusväri- shampootelineitä jne. Ja siihenkin siis tarvii nostella ne hiusvärit/shampoot, kahdessa osassa. Ja nyt nostan ne kroppaa vasten, kun pelkillä käsillä en ylety enkä jaksa. Ja työssä on paljon kyykistelyä ja kumartelua, koska iso osa päivästä kuluu jossain lattianrajassa kyykyssä tai kumarassa.

Jumpasta: Mä ainakin toivoisin että pystyisin käymään edes tuohon marraskuuhun asti.. eli noin viikolla 28 jumpassa, kun sen jälkeen vaan on niin hyvä olo ja kroppakin pysyisi pienessä liikkeessä. Huomenna ajattelin koittaa käydä salilla, pitkästä aikaa.. jos tekis enimmäkseen käsiä ja jalkoja, jättäisi tuon keskivartalon jo vähemmälle.

Ootteko keskustelleet miehen kanssa ennen rakenneultraa että mitä tehdään jos mahdollisia "vikoja" löytyy?
Just äsken puhuttiin että mitkä on ne tilanteet että raskaus keskeytetään ja millon jatketaan. Ihan varmuuden vuoksi :)
 
Lily of.. ?

Eilen kävin vähän vilkaisemassa vaunuja ja kyllä iski innostus päälle :D Pakko saada nyt ne vaunut! :LOL: Siis ihan mitkä tahansa ;) Tänään lähtee sitten mieskin mukaan, toivottavasti tullaan sitten kotiin vaunujen kanssa =)

Eilen tuli hyvä mieli myös siitä, kun mies alkoi suunnitella uutta järjestystä kotiin vauvan tulon myötä, mitä laitetaan minnekin ja minne hän voi tehdä hyllyjä ja missä olisi helpoin vaipat vaihtaa :heart: Ihanaa kun alkaa toinenkin vihdoin olla mukana tässä odotuksessa =)

Miten olette päättäneet lapsen sukunimen, jos ette ole naimisissa tai ei ole yhteistä sukunimeä? Täällä ei vaan päästä päätökseen! |O Mietin jääkö itseäni harmittamaan oli se sukunimi kumpi tahansa.

Lumi ja Lilliputti 23+4
 
Zuh
Oih uutta, aurinkoisen syksyistä aamua!

Lily of the valley: Pakko on täälläkin ollut kurkata syyskuisia. Ja tullut vain siihen tulokseen että se viimeinen 4 viikkoa voi olla TOSI PITKÄ AIKA! Onneksi on joulu ja uudetvuodet siinä välissä - eli puuhaa niin paljon kuin vain jaksaa touhuta!

Sero: Meillä on ollut alusta lähtien selvät sävelet mitä tehdään jos jotakin vakavaa ongelmaa ilmenisi. Helpointa on kun on tehnyt "päätöksen" jo ennenkuin tilanne on päällä ja molemmat on samaa mieltä.

Lumi-: Meillä on vielä eri nimet ja minulle on aina ollut selvää että lapselle tulee miehen sukunimi. Itselläni tosin mietinnässä vielä otanko uuden sukunimen sitten joskus alttarilla, mutta se ei luultavasti tapahdu ennen Naattia kummiskaan! Itse ehkä ajattelen että on miehen tehtävä jatkaa sukua jne. jolloin lapselle kuuluu miehen sukunimi..

Aamujumppaa, potkin mammaa vatsaan.. lallallaaa..

~Zuh & Naatti 20+0 POKS!! Puolivälissä ollaan niin että hujahti, justhan mä sen plussan näin!
 
Lumi meillä esikoinen sai miehen sukunimen,kun tiesin että itsestäni myös joskus tulee samaa sukunimeä kantava,neljä vuotta siinä meni,mut nyt ollaa kaikki samal nimel :)

Niinuska onnea ultraan :heart:

Sero on teillä outoa toimintaa,tosin jos ois ollu harjotteluaika ni ehkä ihan ymmärrettävä,mut miks laittaa lappu et tää aika ei sovi meille :/ mut hyvä et sait oman aikasi takaisin :D

Enie toivottavasti ei oo lapsivettä :hug: hui,ku aatteleeki!toivottavasti siellä kaikki hyvin ku heti ku palstan avasin ni huomasin ettet oo aamulla käynyt niinku normaalisti,toivotaan vaan et pikkuiset siellä antaa äiteen nukkua =)

Lily kyllä mä aina toisinaan käyn vakoilemassa,mut nyt viime aikoina ruvennu hirvittää ku jotenki alkaa tuntuu omakin synnytys jo niin läheiseltä ja mä haluun viel naatiskella täst raskaudesta :whistle:

Nyt mun täytyy kehasta tota meidän 1v5kk neitiä,siltä oli eilen kestovaippa pudonnu jalasta ja mitä tää tekikään ku alkoi pissattaa,meni potalle pissille :D en oi skyllä uskonu jos en ois omin silmin ollu todistamassa :heart: iso tyttöhän tuo jo on :ashamed:

Piiuli ja toukka 20+1
 
Moips!

Mä en enään muista mitä olette kirjoittaneet, vaikka olen moneen kertaan lukenut :ashamed:

Eilen oli neuvola, minulla ja tytöllä yhteinen.
Paino ei ollut onneksi tullut kun 800g viime kerrasta eli 160g/viikko. Verenpainekin oli vielä ihan ok eli 124/71. Hemoglobiinikin oli noussut vähän (112->117) vaikken ole vielä mitään rautaa saanut ostettua/ syötyä. Vauvan syke oli 157, niin kuin viimeeksikin.
Ainoa mikä mua huoletti että sf-mitta oli vaan 19cm. Mitäs jos vauvalla onkin joku hätä :ashamed:
Mulla on aina mennyt (edellisissä raskauksissa) tuo sf-mitta yläkäyrällä tai sen yläpuolella.
Tosin jokainen raskaus on tietysti erilainen ja ei saisi verrata niitä keskenään :ashamed:
6.10 olisi sitten jo toinen lääkärineuvola. Ja sitä ennen pitäisi käydä siitä toisessa sokerirasituksessakin.

Joskus kirjoititte äidin syntymäkoosta, vaikuttaako lapsien kokoon tai muuta sellaista.
Itse olen ainakin ollut syntyessäni melko saman kokoinen kun nuo mun lapsoset :)
Minä olin 51cm ja 3kg900g, typy oli 51cm 3kg970g, ja pojat 53cm 3kg930g sekä 53cm 4kg120g..

Aurinkoista päivää ja hyviä vointeja kaikille! :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 23+1 :heart:
 
Lily ot the valley kiva että joku muukin on siellä käynyt lukemassa,minä kanssa, alotin jo elokuussa :D Mua vaan jännittää ihan kamalasti, kun ei voi yhtään tietää miten synnytän, jos onki normisynnytys niin varmaan kuolen.

nostamiset en tiedä paljonko pyörätuoli painaa, mutta kyllä ärsyttää sitä nostella takakonttiin vaikka onkin farmari, mutta ite olen 153cm pitkä niin vartaloa vasten pitää nostaa. Alan suosiolla käyttämään taksia avustettavan kanssa sillon tällöin, en muutenkaan tykkää ajella keskustassa.

Kävin eilen työn ohessa Vaunupuodissa,oli ihan pakko kun oltiin asioilla siellä päin :p No vaunuja ei voi vakavasti katellakaan kun hinta alk.550e, alakertaan en lähteny ettei avustettava jää yksin, sielä kuulemma jo 200e: lla olisi. No kuitenkin ostin esikoiselle uuden turvaistuimen kun entinen päänsivutuki halkesi- onko toi styrox nyt muka turvallinen,häh? Sellanen 15kilosta ylöspäin ja 79e,ihan perus josta saa myöhemmin korokkeen. Himottaisi se vauvan istuin joka menee suoraan 3-4 vuotiaaksi, oli 349e...

Töissä oli eilen hyvin erikoinen sattumus. Talon 3 koiraa olivat omassa aitauksessaan pihassa, kuulin naisen puhetta mutten mennyt katsomaan kun luulin työparin tulevan.
Kohta sanoo avustettava että mitä helv****ä, koira menee tuolla (tiellä), joku nainen vei sitä. Mä hyppäsin ylös että mitä sä näit, ja menin huutelemaan koiraa. Tulos oli 2 koiraa jäljellä ja 1 puuttui. Joku oli päättänyt varastaa koiran :eek: Onneksi 1 silminnäkijä näki että nainen oli nostanut koiran autoon. Siinä sitten talon emännälle soitto ja hän soitti poliisille, eläintaloon,radioon jne. Tunti eteenpäin hän soittaa että koira löytynyt löytöeläintalosta! Kennelliitosta olivat hälle soittanut, kun eläintalo oli koiran sirusta saanut tiedot! Mutta mikä tässä hommassa oli pointti?!

Piiuli nyt vaan pottatreeneihin, kun kerran itse jo potalle meni =)

Eilen oli viikon "pakollinen" lähikontakti miehen kanssa, ja sanoin hänelle että näinköhän loppua kohden enää pystyy, ja taitaa mahasta tulla nyt isompi... :|

Aurinkoista perjantaita kaikille!
santtu ja iita 21+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Miten olette päättäneet lapsen sukunimen, jos ette ole naimisissa tai ei ole yhteistä sukunimeä? Täällä ei vaan päästä päätökseen! |O Mietin jääkö itseäni harmittamaan oli se sukunimi kumpi tahansa.
Meillä menee miehen sukunimen mukaan, kaipa sitä jossain vaiheessa naimisiinkin mennään sitten...,tiedä vaikka ennen ristiäisiä tai samaan aikaan tai sitten 10v päästä :LOL:

Prinsessa-06: Täällä yks löytöeläinkodin pitäjä mies pölli ainakin yhteen aikaan jopa ihmisten pihalta koiria sinne, että sai sitten pulituttaa maksut niistä koirista. Eli kyllä sitä kaikenlaisia hupsuja maailmassa riittää.

(.) Nyt ei ole ollut mitään imelän tuoksahteluja, mutta tuo alapää on taas entistä kipeempi heti aamusta. Siitä en tosin huolestu kun se ei mitenkään uutta sinällään ole. Lääkärikin viimeks sitten jo viekkas että paikat aukeilee yksin kertaisesti kerta mitään tulehduksiakaan ei löydy.
Nehän yritti toissa kerralla ottaa papa koettakin mutta eivät saaneet otettua kun kohdun kaula jotenkin kaartaa eteen päin tms.
Mut sitten tavan tulehdus hommeli näytteet on ottaneet topsiin tutkittavaksi kahdella viime kerralla eikä niissä mitään ole ollut.

Eilen huolestuin sitten siinä määrin itse että piti taas doblerilla kuunnella ääniä kun Nörtti oli ollut niin passiivinen koko päivän, että onko siellä joku hätänä oikein tosissaan. Siellähän ne sydämmet jumpsutti nätisti :heart:
Onneks sitten illalla kun sammutti valot ja laittoi masun päälle vielä peittoa pimennykseksi alkoi potkiminen :kieh:

Tänään en kyllä sitten tee muuta kun pelaan pokeria ja makaan niin ei tule mitään ylimääräistä rasitusta sitten ja tietty pitää niitä nameja syödä :whistle:

Enie + Nörtti ja Hissu 24+4
 
Prinsessa06: olipa outo koirajuttu. En kyllä minäkään oikein ymmärrä tuota pointtia... Oliko sitä tekijää saatu kiinni?

Täällä näköjään supistelee päivittäin... :/ Ja selkä on ku tulessa aina loppupäivää kohti. Tänään se on kyllä vihoitellu jo aamusta asti. Ens viikolla lupasin miehelle, että jos jatkuu, niin meen käymään lääkärissä. Tukivyökään ei pitemmän päälle auta. En tiedä sitten onko se mulle vähän liian pieni tai kapea? Lähinnä se ahdistaa tuolla housuissa ku töissä oon kuitenkin farkut jalassa koko ajan.

Mä oon yrittäny ettii meille kehtoa. Sellaista korkeaa kehtoa (ei lattiatasossa olevaa). Kamalan kalliitahan nuo on uutena varsinkin ja yhtä jo kyselin huuot.netissä mutta liian kallis sekin oli... Ehkä mä vielä semmosen löydän.

Enie: Ok. Paljastetaan nyt. Jos joku mut tunnistaa tutukseen täällä niin pitää sitten suunsa kiinni. Tyttö meille tulee! 3. tyttö... Huh! :heart: Vaaleanpunaisen sydämen voi mun perään laittaa. Ja Enielle asiasta kolmanteen. Voisithan tuota selvittää että onko lapsivettä. Mulla kyllä valkkarikin välillä haisee imelältä, mutta sinuna selvittäisin kun on tuplat ja riskiraskaus.

Mä oon muuten käyny nyt 2 kertaa siellä joogassa ja eilen tein niitä kotonakin tyttöjen kans. Voi että se on mukavaa. Tasapaino ei aina oikein pidä, mut harjotellaan...

Mukavat viikonloput!

Peikonpähkinä ja Pampula 20+5
 
Peikonpähkina: Minä laitan sulle sydämmen tuonne sykkimään, ja onnittelut :heart:
Niin, minä mietin käynkö neuvolassa tikulla tökittävänä että katsovat onko se lapsivettä, mutta kun nyt ei tuoksahda mikään niin ajattelin että antaa olla.
Ja täytyy tunnustaa että mulla ei ole minkään valtakunnan kokemusta valkovuodosta, eli luulen sen sitten olevan sellaista valkoista ja paksua???
 
Peikonpähkinä eläintalosta eivät kerro koiran omistajalle tuntomerkkejä tuojasta, poliisille vain. Työkaveri arveli että joku on joko ärsyyntyny haukkumisesta liikaa että vei, tai joku luuli pelastavansa koiran jos niitä vaikka pidetään huonosti (täällä käy jehovia n.kerran kuussa ja koskaan ei oo talon väki paikalla, en tunne heikäläisiä mutta olen kuullut juttuja)

Mä vien avustettavan tänään salille, ja saisin kuulemma itekin tehä jotakin, mut en kehtaa :ashamed: laitteet kyllä houkuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Peikonpähkina: Minä laitan sulle sydämmen tuonne sykkimään, ja onnittelut :heart:
Niin, minä mietin käynkö neuvolassa tikulla tökittävänä että katsovat onko se lapsivettä, mutta kun nyt ei tuoksahda mikään niin ajattelin että antaa olla.
Ja täytyy tunnustaa että mulla ei ole minkään valtakunnan kokemusta valkovuodosta, eli luulen sen sitten olevan sellaista valkoista ja paksua???

Kyllä valkovuoto on kaikkea mahdollista. Kirkasta, vetistä, paksua, valkoista.... Jokaisella naisella tulee valkovuotoa enemmän tai vähemmän. Myös heti vastasyntyneellä tyttövauvalla tulee valkovuotoa. Eli seuraa tilannetta. Se voi myös lorahtaa housuun ja vaikutaa lapsivedeltä/pissalta...
 
Sukunimestä: Ei olla edes pahemmin keskusteltu, kun miehen nimen haluan antaa, vaikka oma onkin harvinainen ja miehen ei. Miehellä jo 2lasta edellisestä liitosta ja mielestäni lasten täytyy olla samalla sukunimellä :)

Rakenneultrasta: Päätettiin että jos on vika minkä pystyy leikkauksella korjaamaan ja silti pystyy elämään normaalia elämää, niin raskaus saa jatkua. Mutta mikäli elin ennuste on muutaman prosentin luokkaa, sitten on varmaankin pakko tehdä jotain päätöksiä.
Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki olisi hyvin!

Mulla onkin huomenna tasan puoliväli.. eli huomenna poksuu 20+0.
Tänään siis vielä 19+6
 
Perjantaita:)

Lumi- : Meillä sama ongelma sukunimen suhteen. Jos tietäisikin, että jatkossa otan miehen sukunimen niin ei olisi "ongelmaa" päättää asiaa, mutta kun hamassa tulevaisuudessa joskus menemme naimisiin, säilytän suurella varmuudella oman erikoisen sukunimeni. Huoh:/ Mies on ehkä hieman sillä kannalla, että vauvakin tulisi mun nimelle. Saas nyt nähdä. Kamalan vaikeita asioita tämmöset:)

Jippii, vapaa viikonloppu ja pääsee mukavalle pienelle päiväreissulle maakuntaan huomenna:)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille naisille (ja myös pienille miehille siellä masuissa) :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peikonpähkinä:
Kyllä valkovuoto on kaikkea mahdollista. Kirkasta, vetistä, paksua, valkoista.... Jokaisella naisella tulee valkovuotoa enemmän tai vähemmän. Myös heti vastasyntyneellä tyttövauvalla tulee valkovuotoa. Eli seuraa tilannetta. Se voi myös lorahtaa housuun ja vaikutaa lapsivedeltä/pissalta...
Huoh...,jospa se olis ollut sitä sitten.
Pitäis ehkä käydä tutustumassa netissä aiheeseen tarkemmin jo tässä vaiheessa elämää, minä kun olen luullut tosiaan että se on jotain sellaista vaaleaa ja paksua vuotoa
:ashamed:
 
Zuh
prinsessa 06 - äh että ihmiset osaa olla idiootteja! Tosin mun mies ei ole koskaan ymmärtänyt miten ihmiset jättää koiria esim. kaupan eteen hihnaan. Vertaa aina siihen että jättäisitkö 800 euron arvoisen tv:n siihen napattavaksi :D Hieman kärjistettyä, tiedän, mutta kyllähän koirankin saa halutessaan aika helposti myytyä eteenpäin hyvällä hinnalla. Meillä varsinkin koiruli on mallia "nuolen varkaat puolikuoliaaksi" niin ei ois kovin hankala viedä mukanaan..

Eniekin oppii joka päivä jotain uutta, on tämä naisen eläminen ihmeellistä ;)

Sukunimistä: Oh, aika monta muutakin jolla on erikoinen oma sukunimi! En ole vielä saanut päätettyä otanko miehen sukunimen, itselläni erikoinen nimi ja miehellä tietysti perus -nen loppuinen perusnimi. Mutta toisaalta olen ehkä sen verran vanhanaikainen että kaikilla pitäisi olla sama nimi ja ei tässä mun nimessä nyt mitään niiiiiin ihmeellistä ole että siitä pitäisin kynsin ja hampain kiinni. Tosin ehkä voisin käyttää sitä "taitelijanimenä" jos perustan joskus oman yrityksen, tai osana yrityksen nimeä.. Pohdinta jatkukoon..

~Zuh
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikonpähkinä:
Kyllä valkovuoto on kaikkea mahdollista. Kirkasta, vetistä, paksua, valkoista.... Jokaisella naisella tulee valkovuotoa enemmän tai vähemmän. Myös heti vastasyntyneellä tyttövauvalla tulee valkovuotoa. Eli seuraa tilannetta. Se voi myös lorahtaa housuun ja vaikutaa lapsivedeltä/pissalta...
Huoh...,jospa se olis ollut sitä sitten.
Pitäis ehkä käydä tutustumassa netissä aiheeseen tarkemmin jo tässä vaiheessa elämää, minä kun olen luullut tosiaan että se on jotain sellaista vaaleaa ja paksua vuotoa
:ashamed:
Miulla ainakin normaalistikin tuo valkovuodon koostumus vaihtelee kuukautiskierron mukaan. Nyt raskausaikana se on hyvinkin vetistä ja runsastakin ja välillä tunnen kun valuu :$ Varsinkin tuo vetisin valkovuoto, tuntuu miulla ärsyttävän häpyhuulten ihoa (kutisee), jos en tarpeeksi usein vaihda pikkuhousun suojaa (parhaimmillaan 2h välein).
Ja valkovuodon tuoksukin vaihtelee. Välillä jopa sen mukaan miten mausteista ruokaa olen syönyt.

 
Alkuperäinen kirjoittaja lokakuu10:
TANJUSKA77 Ootko menossa sairaalan tutustumiskäynnille?
Katsoin vaan että sullakin synnärinä Seks.
Nythän se synnäri on uusissa tiloissa.
Minä en tutustumiskäynnille pääse kun olen aikaisemmin synnyttänyt.
Olisin vain niin kovasti halunnut nähdä uuden synnärin :)
Jos olet tutustumaan menossa niin jos millään viitsisit vähän kertoa mulle minkä lainen paikka oli ja onko siellä mahdollisuus päästä siihen altaaseen.
Meillä oli aika lähekkäin noi lasketut ajatkin. Saas nähä vaikka oltaisiin siellä yhtä aikaa

Nyt kattomaan telkkaria.
lokakuu10 ja saukko 23
Enpäs ollut katsonutkaan että tuut kans Seksiin :LOL:
Saas nähdä ettei vaan olla samaan aikaan :p Kurja siellä toi remonttihomma, mut toivottavasti asiat on jo tammikuussa vähän paremmalla mallilla!

Kun käytiin rakenneultrassa niin ajeltiin isännän kanssa ihmeissään (lääkärin neuvosta) katselemaan ulkoapäin uutta synnäriä. Me kun sille naurettiin ettei me nyt enää ees tiedettäis minne pitäis ajaa jos hätä tulis :p Eli me mennään kyllä ehdottomasti sitten tutustumiskierrokselle :heart: Mä voi piirtää sulle sit karttaa vaikka uudesta paikasta :D Mut tosi tyhmää ettette pääse tutustumaan uuteen :(
Missä te muuten asutte? Me ollaan Nurmosta.


Tanjuska77 ja Hermanni 23+4
 
Zuh ja Hipkukka: Niinpä :D Ei siis vielä tarvitse olla huolissaan iästä, kun vielä uuttakin voi oppia :LOL:
No, ei tosin. Minä en ole koskaan ajatellut asiaa sen kummemmin ja olen vain luullut sitten välillä että on vain "se" mielessä enempi jos on ollut kosteampaa kautta alapäässä
:whistle: :ashamed: :LOL:
Tää on just tätä, että noinkin sitten joka päiväinen ja yksinkertainen asia on täyttä hepreaa, mut jos se olis jotain koneisiin liittyvää niin olisin jo vaippaiässä selvittänyt sen asian :LOL:
 
Neuvola käynneistä: mulla ei oo ollu lääkärii viel ollenkaa,miksköhä?? ja neuvola täti luona oon käyny tosi harvakseltaan eli viikolla 8, 15, tulossa 22

Taas mahtuu kauheesti huolta ja hämmennystä: eli vatsani on mun mielestä tosi pieni verrattuna muihin mahoihin joita olen nähny ennen 20 viikkoa. tuntuu kuin vain vatsa läskit roikkuis eli ei oo sellasta kaunista pallo mahaa niinku muilla.
 

Yhteistyössä