***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

POKSISTA POKS!!! :flower: :flower: ihanaa 20+0 täys :flower: :flower: :flower: :heart:

HANKINNAT: meillä on kaikki ollu valmiina tätä toista varten jo kun esikoinen synty eli hänen pinnasänky, sitteri, turvakaukalo, vaunut, hoitopöytä ja läjä päin vaatteita on tallessa... tosin oon ostanu lisääki kun osa oli nii jo kuluneita ku monella lapsella serkuksilla kiertäneet jo.

 
Kiitos Enie uudesta pinosta! :flower:

Rhea Kiitos myötätunnosta :LOL: Utelen nyt että, missä tuppukylässä te sitten majailette? Kyllä mullekkin on varmasti mielettömästi apua siitä, että anoppi ja oma äitini ovat sitten niin paljon lähempänä. Jotain tukea ja turvaa :heart:

Lumi- Mulla sama ongelma...Painoa tullut aivan kamalasti.. :ashamed: 10kg yhteensä ja viime neuvolassa katsottiin niin näppärästi se 700g/vko.. |O Miten sulla?
Aluksi uskottelin itselleni että "tämä on ihan normaalia, luonto muokkaa hoikkaa kehoani valmistautumaan äitiyteen" tai jotain.. Nyt ei enää kehtaa valehdella edes itselleen! Itse olen mässännyt itseni tähän kuntoon!! Olen aina ollut fanaattinen liikunnan ja painoni suhteen, ja nyt ensimmäistä kertaa elämässä olen antanut itselleen vapauden syödä ja löhötä, hyvä niin, mutta kohtuu kaikessa.. Miksi aina pitää seilata ääri päästä, ääri päähän?! :kieh: Parasta tässä on se, ettei YHTÄÄn kiinnostaisi alkaa seuraamaan syömisiään, tai vielä vähemmän raahautua lenkkipolulle... Noh, ehkä sitten ensi viikolla otan itseäni niskasta kiinni! :LOL:

Elayne ja :heart: 22+2
 
LUMI Kiva uni, mäkin näin pari yötä sitten että sekä kädet että jalat näky selvästi mahan läpi ja sain otettua niistä kiinni. :D

Ja mahakarvoista, mustakin olis kiva jos ne ois vaaleita, tai no suurin osa onkin, mut seasta pilkistää kolme tai neljä pitkää mustaa karvaa.. :p On tuo ukko muutamat naurut saanu niistä että mikähän gorilla sieltä on tulossa.. :LOL:

Välillä stressaa kun meillä on töissä melkonen työvoimapula, töitä saa painaa kai enemmän ku koskaan, tälläkin viikolla alotettii loman jälkeen rennosti kuuden päivän työviikolla. Jotenki se on vaan pakko yrittää ottaa rauhallisesti vaikka mikä ois.
Täällä oli kai jossain vaiheessa juteltu työpaikoista ja asumisesta. Oon viinakaupassa siis töissä, että melkein seisomishommaa se on tämäki, ei juuri kerkee päivän aikana istahtaa, kuormien purkamisesta mut on onneks vapautettu, mut jotainhan se on yritettävä silti tehdä. Asutaan kans suur-Kouvolan alueella, niinkun täällä tais olla pari muutakin, melkeen kaupungissa mut kuitenkin melkeen maalla. :) Ja kaksiossa asutaan, miehen ja parin kissan kanssa, moni on ihmetelly että miten mahdutaan sitte tammikuussa, mut eiköhän sitä jotenkin. :)

Vaatteista sen verran että mammafarkkuja on kai kolmet, mut kahdet niistä jo puristaa !! Paitoja ostin tavallisia vähän pidempi mallisia, eiköhän niillä pärjää melko pitkään.
Miten muilla joilla työvaatteet erikseen firman puolesta, järjestetty äitiysvaatteet ? Meillä on kohtuu surkeet valikoimat, housut on, mut on kyllä niin muodottamat pellehousut että tosi kiva, paitoja ei kuulemma oo ollenkaan, pitäs vaan siirtyä aina vaan isompaan kokoon ja jos ei riitä niin miesten mallistoon !! Oon varmaan tosi siisti näky muutaman kuukauden päästä töissä !! :x Varmaan hienosti hihat viistää maata näin pitkällä ihmisellä kun minä.. :whistle:

Vielä pari viikkoa pitäis jaksaa r-ultraan, aika nopeesti on kyllä aika mennyt nyt. Oma olo alkaa olla jo parempi, ei enää niin kamalasti väsytä koko ajan, jaksaa jo kotonakin tehdä jotain.

Vakuutuksia pitäis lähtä kyselemään, todennäkösesti otetaan kyllä pohjantähdestä kun siellä on kaikki muutkin.

Nyt valmistautumaan töihin..

NiiZ ja Pallero 19+1 ( unohdin eilen POKSua.. :) !! )
 
POKS 19! :)

KArvamaha ilmoittautuu täälläkin! :D Minulla on joka raskaudessa tullut masuun karvoja. Ne ovat ihan vaaleita kylläkin mutta ärsyttävän paljon niitä on. Vaikka eihän niitä näe kuin läheltä katsottuna. Ja poikaa odottaessa niitä oli enemmän kuin tyttöä. Nyt siis voisi kuvitella että poitsu on masussa :D

kävin tänään lääkärissä siis. Nyt oli rytmit kohdillaan sydämessä. Sanoinkin lääkärille että yleensä pahimmat häiriöt tulevatkin illalla. No kaula ei ollut lähtenyt lyhenemään onneksi! Sain sit Gavisco ( kirjotetaanko se noin? ) reseptin tuohon närästykseen ja laittoi lähetteen äitipolille noiden mun kipujen takia ja kun aikasemmin on ollut ennenaikaisen synnytksen vaara niin suuri. Halusi tarkistaa että kaikki on ok. Ihnottava kun meillä ei ole terveyskeskuksessa ultralaittetta.

Meillä on kaikki periaatteessa valmiina vauvalle. Vauvan vaatteet ovat vielä vintillä laatikoissa ja saavat ollakin vielä tovin aikaa. Mun pitää tehdä muutamia lipastojärjestelyjä vielä. :D Kaappitilaa pitää hommata kyllä lisää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiz:
Ja kaksiossa asutaan, miehen ja parin kissan kanssa, moni on ihmetelly että miten mahdutaan sitte tammikuussa, mut eiköhän sitä jotenkin. :)
Kyllä te varmasti ihan hyvin mahdutte. Kunhan pinnasänky ja pari lelukoppaa sopii jonnekin. Meilläkin vaikka olisi tilaa ja pojalla oma huone, niin olkkarissa television edessä on silti lelulaatikoissa lempilelut ja niillä leikkii, joko olkkarissa tai keittiössä.
Vuoden päästä tähän olkkariin kai pitäs saada parkkitalon lisäksi mahtumaan nukkekotikin :whistle: :D Sit ei aikuisilla ole oikein muuta paikkaa oleskella kuin sohva :LOL: Nytkin on lattia ihan täys leluja, vaikka jo pari kertaa ollaan niitä pojan kaa keräilty takaisin laatikoihin.

Missähän iässä nuo lapset alkaa viihtymän itekseen omassa huoneessa? Vaikka mukavaahan se on, kun toinen leikkii lähellä ja selittää pikkuautoista äidilleen :D

 
POKS 21+0 :heart:

Näin ekan synnytysunen! Mulla tais maha olla oikeesti hieman kipee yöllä koska "supistus" tuntui todella tiukalta :D

Oon koittanut päästää miestäkin nauttimaan näistä lukuisista potkuista, ja Itikka potkiikin hänen koittaessa, mut ei vaan silti vielä tunne, vaik mä kyllä ihan selvästi tunnen kättäkin vasten :p

Kohta pitäis päästä katselemaan jo niitä tuplavaunuja, en oo uskaltanut mitään tehdä niiden eteen ennenku "pahin" on takana, eikös 23- viikkoisiakin voida jo pelastaa tjt jos jotain kävisi..?

Ei enää ihan niin masis MM ja Itikka, rv 22!

:flower: ja kiitos uudesta pinosta :)
 
Vakuutuksista Ainakaan Pohjolasta sitä ei voinut ottaa ihan raskauden alussa vaan siinäkin oli joku määritelty aika, varmaan muissakin yhtiöissä on sama?
No, nyt tosiaan otettiin kun kaksosista kyse vaikka iso rahahan tuo on...siihen ne 3 äitiyspakkauksen rahat (3x140e) sitten uppoaakin :whistle:

Nyt sain kelalta selventävät vastaukset: Eli tosiaan sen 60pv isä voi pitää heti isyysloman perään (siis monikko raskaudet) ja se maksetaan kun jälkitarkistus on tehty joten suositteli käymään siellä sitten mahd. pian synnytyksen jälkeen.

No, sitten siellä oli ihan uutta mulle se että isä ja äiti saavat 30pv korotettuna vanhempainrahaa, sekä äitiyspäivärahasta se 56pv on korotettuna :eek:

Sitten kysyin sitä peruste juttua, eli kun mulla 2007 on paaaaljon pienemmät tulot kun nyt on ollut ja soppari katkolla päätyöhön syyskuun loppuun (jatkuis jos kävisin töissä 1.10 edes sen päivän, nii pitää vähän miettiä miten keinottelee :kieh: ) ja etätyö hommaakin olis sitten senkin jälkeen tehdä. No, minä saisin kuulema sitten valita jos haluan niin tuon työtulon otettavaksi laskentaa ajalta 1.4-30.9.09 ajalta tai jos saikku jatkuu synnytykseen asti niin sitten voi halutessa käyttää tätä saikkupäivärahaa pohjana sinne laskentaan tai siis siitä se jatkuis samana kuulemma.

No, sitten jos lapset syntyy etuajassa niin käsitin aiemmin että äippäloman alun voi sitten siirtää siitä alkavaksi mutta että syö sieltä lopusta sitten pois niitä päiviä, mutta niinpä ei olekkaan!
Eli kun olen anonut äippäloman alkavaksi 30pv ennen niin olikohan se sitten alkava 20.11 ja jos lapset syntyykin vaikka 20.10 niin tuosta alkaen tuonne 19.11 olis extra äippäloma päiviä ja ne saa siihen lisäksi =)

Täähän näyttääkin ihan kivalta sitten tuon kelan puolesta...,tosin olishan se kiva kun isäkin sais rahat heti miten sitten maksuun mutta kyllähän ne sieltä sitten takautuvasti tulee jossain vaiheessa.

Siinäpä teillekin kela etuus pakettia jos joukossa muitakin yhtä ummikkoja näiden kanssa kuin minä B)

Muoks* Niin ja kysyin siitäkin uudesta isyysloman pituudesta kun siitäkin on ollut jos jonkinlaista juttua, esim. että vaikka lapsi syntyis 2009 mutta jos isä pitää isyyslomansa vasta 2010 niin sais jo tuon pidennetyn. Tai että se pidennys koskisi vanhempain vapaata jne...
Niin siitä ei virallisesti ole lakia siis vielä olemassa, ja näin ollen koko juttuakaan ei ole olemassa, mutta epäili että jos se vahvistuu ja laki tulee niin menisi ehkä niin, kuin muutkin etuudet että katsotaan sitä päivämäärä josta on maksettu mitään etuuksia. Eli jos äippäraha alkaa 2009 niin silloi mennän 2009 mukaan.
 
ultra kuulumisia li kävin rakenne ultrassa maanataina, ja siellä selvisi, että vauvalla on kaikki kunnossa :heart:
Lasketuksi ajaksi tarkentui 23.1 2010, joten sitä jäädään odottelemaan...
viikkoja on nyt sii 19+4, jos en äkkiseltään ihan pieleen laskenut.

Sukupuolta emme tälläkään kertaa halunneet tietää, ilmeisesti se kuitenkin näkyi, sillä ultraaja vähän vihjaili siihen suuntaan. En tiedä, vihjaisiko yös sukupuolta (tahtomattaan ehkä) se selviää sitten tammikuussa.

 
Aamu istuttu terveyskeskuksen labrassa sokerirasituskokeessa. Mua huijattiin etukäteen, että se litku olis muka jotenkin hyvänmakuista...hyi hel..... :(

Painonnoususta:Kävin eilen töissä vaa´alla ja näytti lukemia 80,7 (hui tällä kymmenluvulla en ole ollut kuuteen vuoteen...). Paino siis tullut alusta lisää äkkiseltään laskettuna 4,8 kiloa. Tää kaikki tuli oikeastaan kolmessa-neljässä viikossa, eli nopeaan tahtiin ja sen takia jouduin nyt tuohon sokerirasitukseen. Mä kyllä pahoitin vähän mieleni viimeksi neuvolassa, kun tuo painonnousu oli muka jotenkin niiiiiiiiin liian suurta. Jos 23 viikossa on tullut noin 5 kiloa niin onko se nyt niin helskutin paljon muka?? Sanoin miehellekin, että ihan jäi ahdistus päälle ja aloin taas katsomaan tarkemmin mitä syön.

Vakuutuksista: Ei tarvitse murehtia noista vakuutuksista ennen kuin Kirppu on maailmassa, koska mammalla on hepariinilääkitys. Eivät siis käsittääkseni myönnä vakuutusta yksikään vakuutusyhtiö, ennen lapsen syntymää.

Työvaatteista: Mulla on työnantajan puolesta "univormu", ja paita menee vielä ihan hyvin päälle. Housuista oon luopunut jo viikkoja sitten ja ollut sitten omissa housuissa. Varmaan sitten kun alkaa paitakin ahdistaa niin yritän vaihtaa suurempaa tai sitten vain pidän sitä auki ja omaa paitaa alla. En edes tiedä, oisko mahdollista saada työnantajan puolesta mammavaatteita työvaatteiksi, epäilen....

Me saatiin eilen tulevan lastenhuoneen lattiat laminoitua ja huonekalujakin kasaan, voi miten ihanaa :heart: :heart: :heart: Tulis jo viikonloppu, että pääsee rauhassa paneutumaan asiaan!

mamma ja Kirppu poksuvat tänään 23+0 !!!!!!!!!!!!!!!!
 
ullis :hug: joo en mäkään ymmärrä miten siitä joku saa hyvänmakusta tai sen mitenkää maistumaan cokikselle,niinku mulle viimeks labran täti sanoi :eek: minkähän maalaisia cokiksia täti lie juonut :whistle:

Kovasti ootte unia nähneet :D mä ehkä saatan viel niitä nähä mut en kyl enää aamul muista :ashamed:

Neuvolassa nyt siis käyty
Painoa tullut hurjat 525g/vko,nyt siis mennään jo +900g päälle lähtöpainon,noh herkuttelulla ehkä hieman osuutta asiaan :whistle:
sf-mitta 15cm
hb 106,käski syömään vitskuja ahkerammin,millähän muistais :whistle:
Syke 155
RR 115/80

ja viikkoja siis nyt 18+6 :heart: kahen viikon päästä rakenneultra :)
 
Ullis ja Piiuli Oliko se sellaisessa lasipullossa vai mukistako tarjosivat? Se ainakin on ihan hirveää litkua mikä on puhdasta vettä ja sokeria, joten tuo pullosta tarjottava "cola" on ainakin minusta suorastaan herkkua siihen verrattuna ja mulle kun se Pepsi maistuu niin ei tunnu missään :LOL:
Sitä sokeri vesi litkua piti niellä useassa erässä, mut ton pullo jutun vedän kerta istumalta melkein yhdellä hörpyllä pullon suusta aina alas.
 
Lili78 Ostin farkkuni sellaisesta äippävaateliikkeestä kuin Jasmin. Minäkin kyllä kävin doriksessa katsomassa farkkuja, mutten täläkertaa ostanut sieltä... Tuoltapa muuten löytyy liikkeet, jotka niitä myy: http://www.mama-licious.com/#/store-locator

Masukarvoja
ei näyttäis juurikaan olevan, edellisessä raskaudessa muistaakseni oli vaalea karvotusta enemmän kuin normaalisti...

Tica & Kääryle 21+2

 
sixkids
Tuosta sokerirasituksesta. Kysyin tuon cociksen" perään, kun se tosiaan on ihan hyvänmakuista. Labra sanoi, että se on poistettu ainakin meidän kunnasta käytöstä, antaa kuulema liikaa vääriä tuloksia, lähinna siis vääriä hyviä tuloksia. Ei nosta sokereita riittävästi.

Eli meillä jouduttiin juomaan sitä vesi-sokeri tököttiä ja se on tosiaan kamalaa.
 
Mie kun kävin sokerirasituksessa niin tarjoilivat täällä sitä väljähtänyttä 'cokista'. saa nähä mitä sitten juottavat, jos loppupuollella haluavat vielä noita arvoja katsastaa. Viimeks oli ok, mut kuitenkin löytyy sukurasitetta (äidilläni ollut kaikissa raskauksissa diabeteslääkitys ja nyt puhkesi II-tyypin diabetes) ja lisäksi tuo esikoinenkin oli niin iso syntyessään. Edellisessä raskaudessa ei rasitustestiä tehty, mitä suuresti ihmettelin. Mutta terkka ei silloin katsonut tarpeelliseksi :whistle:
 
Mahakarvoja on ainoastaan ollu kun poikia olen odottanut, nekin tuli vain sen viivan päälle, mahairokeesi :LOL:

Tänään ollut vähän stressipäivä. 3v poika lähti miehen kanssa eilen osastolle pitkään paastoon, joutuu olemaan 20h syömättä. Nyt ollut syömättä 17h ja sokerit ollu vaan 2.9. Alkaa hirvittää mihin asti ne antaa sen laskea. Niin, pojlla siis taipumusta huonoon sokeriin. Kipeäksi tullessaan kun ruoka ei maistu täytyy olla tarkkana sokereiden kanssa. On säikyttänyt pari kertaa kun laskenut yönaikana alle 2 ja alkanut kouristella Nyt onneksi saanut kaiken trvittavan kotiin vastaisuuden varalle.
No meni vähän asian viereen :ashamed:

mulish ja pallo 18+4
 
Enie ja sixkids pullosta mä sen oon saannu,ku meiltä poistettu käytöstä toi mukilitku :eek: aika outoa,jos toisilla toisinpäin,ihme käytäntöjä.Mä en kyllä välitä pepsistäkään,mut kyl toi litku on musta viel paljon pahempaa :x oksennusta sai pidätellä et alas sen sai ja joudun viel uuestaa sit litkua juomaan :$
 
Mikä tuo sokerirasitustesti on? Missä tilanteissa siihen joutuu? Mä en ole neuvolassa "päässyt" juomaan minkäänmoista litkua, eikä ole ollut edes moisesta puhetta...? Miksen mie tiiä mitään :/

Mulle iski kamala olo. Huippaa, päätä särkee ja oksettaa ihan yhtäkkiä ja ihan reporangaksi menin. Mietin pitäskö mennä naikkarille päivystykseen mut koitan nyt eka syödä ja juoda jotain ja mennä maate kun tyttökin päikkäröi.
 
Katti83 ja Tica- :heart: Kiitti. Kävin kattoos "store locatorin" ja kyllä, niitä housuja pitäisi olla myynnissä Turussakin. Saattaa olla, että ne oli just ne, joita jo kokeilin. Katsotaan seuraako tähän tarinaan jatkoa.. Olisi vaunujen haku luvassa perjantaina ja ne nielee sievoisen summa, ellei lapsen isä osallistu kuluihin. Saisi kyllä osallistua. Oon yksin ostanut kaukalon, pinniksen, sitterin, vaatteita jne jne.

J.T. joko haitte Speedit kotiin? Teitte kyllä tosi hyvän löydön! Huusin omat kärryt huuto.netistä ja hintaa tuli 300e, vähän käytetyt. Väri on punainen ja se on ehdottomasti mun lemppari.

Vakuutuksista - olen ottamassa Tapiolasta ja mun papereissa luki että varausmaksu 80e. Paperit on täyttämättä vielä, mutta pitää hoitaa se kuntoon pian.
 
Elayne: Kokkolassahan me.. eli ei mikään suuren suuri mesta. :kieh: Vaihtuuko sun synnäri sitten tänne, vai missä ajattelit jakaantua!? :LOL:

Ajattelin tulla ilmoittamaan, että mulle saa iäksi vaihtaa 27, mutta eipäs siellä etusivulla mitään tietoja ollutkaan vielä. Mielestäni ne oon kyllä ilmottanu aikoja sitten. No jos Enie ehdit jossain vaiheessa lisätä sinne 27v, k-pks, ja toinen tulossa.

Tänään tulossa muutama tyyppi kakkukahville. Oon nuhassa ja kurkku kipeä, joten jes! :snotty:

Joku kysyi painoarviota r-ultrassa. Meillä oli 313g.

Nyt poju hereille ja tukkaa föönaamaan..

Rhea ja Möhkis 20+4
 
Moikka!

Meillä oli maanantaina rakenneultra ja poikahan siellä oli niinkuin vyöhyketerapeutti arvaili jo rv2!! :D Jess! Kaikki oli hyvin!

Painoarvio oli niinkin paljon kuin 437g (rv 20+2) ja sanoi, että on vähän enemmän kuin mittarien mukaan, mutta kuulema normaalia, että kasvavat eri tahtiin. Mä kun itse olen tosi pieni ja maha on nyt viime viikkojen aikana vasta alkanut kunnolla kasvaa. Painoa ei ole tullut montaa kiloa. Sen mukaan laskettu aika olisi jo viikkoa aikaisemmin, mutta lääkäri ei halunnut sitä muuttaa.

Vakuutuksesta: Oltiin ajateltu ottaa vasta syntyneelle vauvalle, eikä ollenkaan syntymättömälle. Mutta onkohan se niin, että kun sitä voi hakea vasta tietyn ajan päästä syntymän jälkeen, niin jos vauvalla on sitä ennen jotain ongelmia, niin on varmasti vaikeampi saada vakuutus... vai?

20+4
 
luka78 Jos ottaa syntyneelle lapselle niin tapiolla sen saan kun tulee 2 kk täyteen, voi vaihdella muilla yhtiöillä. Ja tosiaan jos siihen mennessä ilmenee jotain niin sitä ei vakuutus korvaa koskaan. Joten jos meinaatte ottaa niin suosittelen kyllä että otatte jo tässä vaiheessa...
 
Lili78: Kyllä on Speedit jo haettu kotiin, värinä se turkoosi. Ihan haltioissani oon niitä täällä kämpässä työnnellyt, kun on niin älyttömän ketterät ja kevyet :heart: Pitää vaan katella jostain lastentarvikeliikkeestä ratasosaan se turvakaari, kun tässä mallissa sitä ei vakiona ole, mutta saa sitte lisävarusteena.

Kaukalojakin ollaan etitty ja päädyttiin Akta Gracon Logico S-merkkiseen. Meinattiin kyllä jakkaralta pudota, kun vertailtiin noita hintoja: paikallisessa lastentarvikeliikkeessä kaukalo ja telakka yht. 189e ja sitte Prismassa sama paketti 129e. Haetaan sitte tietty Prismasta ja saadaan bonuksilla maksettua :D

Kävin tänään tekemässä heräteostoksenkin: löysin meidän makkariin uudet hienot tapetit...ukko tykkää, kun just 5kk sitten tapetoi tuon huoneen. Mutta mää tahdoin mustavalkoista ja nyt tulee mustavalkoista... Olis vaan heti sillon myöntynyt mamman tahtoon..ei tarvis kahteen kertaan tehdä :saint:

J.t ja Pampu 19+2
 

Yhteistyössä