Heips
zaara Siellä ratin alla on sellainen läppä josta voi säätää ratin korkeutta. Nim.merkillä ratti jo ylimmässä asennossa kuin rekkakuskilla.
Voi Väpä08.. Kyllä se siitä iloksi muuttuu vielä. Muista että noi sun tunteet on ihan normaaleja juuri synnyttäneellä! :hug: Esikoisesta eka lääkärintarkastus kun tehtiin sanoivat, että lapsellasi on luultavasti Downin Syndrooma ja kärräsivät mut yksin itkemään verhon taakse huoneeseen. Epäilivät sitä 4 sormipoikkeaman takia (eli yksi kämmenen "viivoista" menee 4 sormen edestä kun norm. 3 ja kun ei näyttänyt tyypilliseltä suomalaiselta lapselta.. No ei kai kun oli puoliks englantilainen. Siinä sitten 2 vkoa odottelin kromosomitestejä, onneks todettiin täysin terve poika. Ei siinä osannut oikein yksin äitiydestä nauttia (isä ei siis kuvioissa) kun etsi vauvasta vikoja. Nyt taas jännitän sitä kuinka surkeana katson onnellisia perheitä jossa isä mukana, kun taas yksin tulevan lapsen kanssa. :'(
Tinzus Minä ostin esikoiselle Etolasta, leikkasivat siellä mittojen mukaan. Samalla ostin rullasta suoraan sitä patjan suojusta pari palaa (jos toinen pyykissä). Muuten on sitten vaan lakana päällä.
Samariini Ei toi painonnousu oo vielä mitään.
Täällä nyt +23,5kg, esikoisesta painoin 60 kg ja ennen synnytystä 93kg... Vauva painoi 3250g, mut sairaalaan jäi silti -10kg.
(.) Mulla on jalka tosi kipee, ilmeisesti rasitusvamma kun piti mennä keilaamaan...... Nyt nilkuttanut viikon ja tuntuu ihan kun siinä olisi oikein ruhje. Soitin tänään lääkäriin ja sanoivat että pitää hakea sauvat ens viikolla jos ei ala parantumaan. Supistelee edelleen ja nyt kun vauva liikkuu niin on ilmeisesti täysin suoraan pää alaspäin. Ihan kun maha olis laskeutunut ja virtsarakkoa oikein vihloo välillä kävellessä (pissa puhdas). Vauva kun polkee tai alkaa supistamaan, tuntuu samalla kohdunsuulla painetta. Yöt oon nukkunut nyt suht hyvin, mutta inhottavaa kun särkee kokoajan joka paikkaan. Vauvan liikkeetkin sattuu. Ja vali vali vali vali.
Rautalääkkeet saa kyllä mahan toimimaan vähän liiankin hyvin, ei oo ongelmia ummetuksen suhteen. Sitä on kuitenkin joskus mulla ollut, tällaisia neuvoja saanut ja toiminut. Kun yrittää istua siinä pöntöllä eteenpäin kumartuen ja käyttää aikaa (vaikka aku ankka)
Tai jos on pieni jakkara jalkojen alle, niin sen pitäis auttaa. Minä yritin hoitaa ummetusta aiemmin syömällä kuitupitoista ruokaa, niin en sitten juonut siihen nähden tarpeeksi ja ummetus jatkuikin siitä. Lisäks oon kuullut, että kehossa on tietynlainen muisti eli vaikka se ummetus helpottaa, niin sitä pitää silti jatkaa jonkun aikaa, muuten se palaa siihen vanhaan ulostustottumukseen. Muuten samat ohjeet kuin muuallakin eka kaurapuuroa ja päälle kuppi kahvia, nestettä, luumuja ym.
Täytyy lähteä mummolaan kun poika jo kaipaili, ennen kuin selkä menee niin jumiin että ajamisesta tulee tuskaa...
Valivali ja pimpulapampula 34+3