***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Neuvolassa käyty

Kaikki ennallaan mitä tutkittiinkaan.
Sykeitä sai hakea tosissaan varmaan puol tuntia melkein että sai molemmat
yhtä aikaa kuuluviin. Potkivat vain taas laitteita mutta tykytykset osasivat piilottaa :LOL:
Nyt kun on koittanut syödä enemmän niin painoa on tullut reilusti lisää, mutta siitä ei kuulema nyt
saa murehtia...,niin helppo se on sanoa.
Sovittiin että sitten muutama kuukausi synnytyksestä kävisin ravitsemusterapeutin juttusilla koska tässä vaiheessa se on aika turha homma enää. Tulee liikaa asioita päällekäin huolehdittavaksi jos pitää alkaa vielä vauvojen kanssa syömisienkin perään laskemaan että tulee tarpeeksi kaloreita.

Vierailuista Ei ollut neuvolaan ainakaan tiedoitettu eikä nämä äidit ketä siellä KYS:ssä on nyt synnyttämässä olleet niin ole mitään vierailu kielto juttuja tullut. Ainoa että jos on flunssassa niin ei sais mennä, niin ja sisarukset ei saa mennä. Eli isä pääsee kyllä ainakin toistaiseksi.
Pitää vielä ens viikolla kysyä asiaa sitten sieltä erikseen jos muistaa että mikä siellä on käytäntö sitten, kun tilannehan elää koko ajan.

Miestä pyydettiin muutenkin varoittamaan siitä väen paljoudesta joka tulee synnytyksessä olemaan mukana, jos hän sinne mukaan ennättää sitten. Saattaahan se olla itsellekin outoa kun on tottunut aiemmilla kerroilla että vain kätilö on paikalla, tosin esikoinen kun syntyi niin kohta siellä oli enemmänkin porukkaa kun hänellä oli napanuora kaulanympäri ja vähän repula, eli ei pärähtänyt itkuun heti ja veren sokerit oli alhaalla ja kiidätettiin sinne tehon puolelle heti. Sai hän sentään 6 pistettä heti ja sitten 8 onko se nyt 10minsan jälkeen.

Mutta kuten Hipkukkakin kertoi niin tulee olemaan omat lastenlääkärit molemmille, omat hoitajat tai kaksikin per nenä, ja kaksi kätilöäkin ja ketä kaikkea paikalla eli täys miehitys omana komppanianaan molemmilla.

Lily Täällä kans eilinen oksenneltiin, muut päivät menny pahalla ololla vaan
 
Heipsan mammat!

Tervetuloo uudet mammat!

Olipas paljon ehtinyt tulla taas monta sivua kuulumisia! Hitsi, kun ei työkiireiltä kerkiä vielä kunnolla hengailemaan täällä :D noh, reilun viikon päästä sitten...

"Mielenkiintoista" tietoa on tosiaan tullut esille mm. synnytystapa-arvioista... oli mullekin ihan uutta toi, että saattavat tutkailla p-aukon kauttakin... kaikkee me joudutaan kokemaan...

Kateellisena olen lukenut teidän juttuja, kun jotkut pääsee tosi usein ultraan. Täällä ei pääse kuin sen 2 kertaa (molemmat jo takana). Vain jos on jotain erityistä aihetta, niin sitten useemmin. Ois niiiiiiin kiva päästä näkemään vauva, minkä kokoinen hän on ja nähdä miten päin kelluskelee jne. Nyt pitää vaan arvailla :|

Mullakin on alkanut alaselkä vihloa ja kipeytyä :kieh: välillä oikein hermostuttaa tää hermokipu!! Ja hitsi vieköön: napa on ilkeentuntunen ja ihan repeämispisteessä täälläkin :eek: Ja kuten monella muullakin: synnytys on alkanut muakin mietityttää... pelottaa tällä hetkellä eniten se, että vauva on "jättihulk" ja jos sitten joutuukin sektioon...

Huomenna ois viimeinen neuvolakäynti Tampereella. Saapa nähdä minkä sf mittaustuloksen tällä kertaa saavat, kun tuntuu heitelleen aika paljon. Seuraava käynti pitääkin sopia sitten Pirkkalaan :).

Mukavaa torstaita ja hyviä vointeja!

Kevätesikoinen ja poju 30+4
 
sairaakassista: mulla on jo ns. muistilappu käsilaukussa jotta jos tulee pikalähtö niin siitä kurkkaan et mitä pakkaan laukkuun. ja laiitelen sen sit valmiiks lähempänä jouluu, ku ei sais oikeestaa ennen sitä syntyy ku joulu viikolla on se 36 viikkoo täynnä

jos on esikoinen syntyny aiemmin nii voiko tää toinen tulla kans aiemmin tai olla todennäköistä että samoille viikoille asettuu?? mulla vaa on tuntemukset sellaset. Tai sit mennää pari viikkoo yli
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaneli87:
jos on esikoinen syntyny aiemmin nii voiko tää toinen tulla kans aiemmin tai olla todennäköistä että samoille viikoille asettuu?? mulla vaa on tuntemukset sellaset. Tai sit mennää pari viikkoo yli
No mulle ainakin sanottiin Naikkarilta, kun soitin sinne suppareista joku viikko sitten, että se, että esikoiseni on syntynyt 41+0 on hyvä merkki sen suhteen, että myös tämä pysyisi masussa täysiaikaiseksi. Joten voikohan siitä sitten yleistää myös toiseen suuntaan, ehkä...

pippur1 No ennen viikkoa 38+0 ei ainakaan saa tulla, ei varmasti! |O Pidän jalat ristissä, ja sairaalakassia en ainakaan pakkaa! :D
 
lily :LOL: mun puolesta sit taas sais tulla ensviikosta lähtien eli 36+0:n jälkeen.
Enien kirjotukset 5kg vilkkuu vaan näköpiirissä..hahaha no joo..

Sain muuten tuossa edellisillalla merkillisen kohtauksen.. Ensin nauroin ihan hysteerisenä vartin verran niin että henki melkein loppu mun napaa kun se on pullahtanu ulos.. Ja siitä kun toivuin ni aloin ihan järjettömästi itkemään.. ettei meinannu loppua tulla. Mies katto mua vierestä silmät suurina et mitä hänen pitäisi tehä, raukka :D mutta tais olla mulla ekaa kertaa oikein kunnon hormooniryöppy.
 
Onpas vetämätön olo tänään :| Kaupoilla käyty ja ruuan tein enkä enempää sitten jaksakaan.. Taitaa jäädä siivous vielä huomiselle.

Synnytys on alkanut nyt mietityttämään siinä mielessä, että miten jaksan sen fyysisesti? Nyt kun on vähän kipeä ja muutenkin särkee aina sinne ja tänne, ei saa nukuttua kunnolla jne. niin miten ihmeessä sitä edes jaksaa synnyttää?? :D Vai saako sitä jostain sitten voimia kun on vain pakko jaksaa?

Mitenkähän sitä saisi jo tajuntaan, että ei tässä nyt enää niin pitkä aika olekaan..? Oikeasti, muutama hassu viikko ja jotenkin on alkanut tulla sellainen tunne, että tämä syntyisi jo joulun tienoilla (la 4.1.). Tai varmaan kun oletan syntyvän ajoissa niin syntyykin reilusti sitten lasketun ajan jälkeen :D

Pakko lähteä lepäilemään!

Lumi ja Lilliputti 33+3
 
heip!
täällä yks nuha nenu :snotty:

Ois niin helppoo ku ei tartteis miettii syntyykö lapsi milloin, tää joulunaika/vuodenvaihde tekee tähän vaan oman semmosen sumplimisen.. Miettii esikoista, sen joulua ja tulevan lapsen syntymävuotta ja ja ja.. viimex laskettu oli tosiaan 3.1.2006 ja tyttö syntyi 28.12.05 ja näin ollen on sitten aina kaikista nuorin eskarissa, koulussa ym.. nyt sit tän kakkosenki kans tod. näk. käy samoin.. ois niin kiva et sais rauhassa kasvaa ja kehittyy, vuos kun tekee eskari/koulumaailmassa paljon.. :/
No nää lapset tulee ku tulee, mut helpompaa ois jos ei moisia tartteis "murehtii"

aatella enää pariviikkoo niin meil alkaa täällä tosiaan tapahtuu.. huisin nopeesti on aika menny.

-s-a-j viikolla 35 mennään
 
Ihana, ihana ja ihanimmistakin ihanin :heart:
Tulin poksumaan 30+0!!!
Taas yks pylväs saavutettu, seuraava oiski rv35. :attn: Sinne onki viel matkaa.
rv32 oiski sit taas ultra, katotaan vauvan kasvua. Kiva, kiva!!!

Ny hyökkään isännän taakse sohvalle makaamaan, eli kohta makaan siinä yksin, ko eihä hää enää mahu, ko mie tunkeuvun :whistle:

Pörri ja Pätkä 30+0
 
millis1981 Pikkasen olis kyllä ärsyttävää tulla kipeeksi äitiysloman aluksi ja reilua lääkäriltä sanoa, että "se on vaan ressi joka laukeaa".
Edelleen jatkuu kauhea tuskanhiki töissä.. istuin oikein avoimen ikkunankin ääressä, että tulis vähän viileempi. En usko että täällä olis normaalia lämpimämpääkään.. Varmaan on vaan omantunnontuskia tekemättömistä töistä.

..ja mun työtuolikin on nyt ihan persiistä.. selkä huutaa hoosiannaa! (Ei oo hyvä päivä tänään!)

Ja nouu, mulla olis juurikin viikot 37-38+2 joulusta -> uuden vuoden aattoon.. Saa syntyä aikaisintaan 38+3, ettei olis vaan vuoden viimeinen ipana :). Ja kun sillä mun äijällä on keikka uutena vuotena, niin oltais eri paikkakunnillakin :$
 
Enie: ei muuten lääkäri reagoinut mitenkään siihen närästyslääkkeeseen kun pyysin sitä nexiumia. Oli vain hiljaa ja alkoi tutkia kirjaa jossa oli raskausajan lääkityksestä. No onneksi sentän´än kirjoitti toista lääkettä. se oli joku ranitidin tai jotain.
Mut tuokin auttaa. Arvatkaa vaan oliko ensimmäisen tabletin oton jälkeen outoa mennä nukkumaan kun ei kurkussa poltellut eikä rintalastaa korventanut! :D ja todella nopeasti vaikuttaa. mulle ei koskaan raskausaikana ole määrätty mitään lääkettä närästykseen. aina vain sanottu että syö rennietä. enkä varmaan olisi edes tajunnut pyytää ilman enien vinkkiä! ;) kiitos siis vielä!
Vitsi mä olen onnellinen kun tuo lääke auttoi! :)

siis ihmiset!! hei!! ette kai te vielä pakkaile sairaalakasseja!! ei tässä nyt vielä mihinkään synnyttämään lähetä!! :) itse sain just 30 viikkoo eilen täyteen ja toiset pakkaa jo kamoja.. tuntuu aika hurjalta kun itsellä on vielä aikaa.. :)

täällä taas supparit jatkunut koko päivän. :( pakko kai sitä on jossakin vaiheessa lääkäriin mennä jos ne ala rauhottuu. ens viikolla olis neuvola.
ikävä kun niitä tulee levossakin.. :/
 
pippuriko? se kirjotti tuosta huonosti nukkumisesta...Täällä nukutaan myös todella huonosti. Viime yökin meni pyörimiseen ja nukuin todella kevyesti :kieh:

Pojat kävin eilen hakemassa päiväkodista ja isommalle nousi illalla kuume ilmeisesti rokotteen ansiosta. Tänään alkoi sitten huolettaa että onko sittenkään rokotteesta tuo kuume kun valittaa kovaa vatsakipua. Täytyy nyt katsella mihin suuntaan tämä menee...

Huomenna pitäis aiakin itselle varata lääkäri-aika kun poskiontelo ei tyhjene ja henkee ei saanut tänään taas kunnolla. Toivotaan että kaikki vaivat katoais yhtä npeesti kun tulikin ja joskus sais myös nukuttua :)

Biarritz ja alien 29+4
 
Täysi ikäisyydestä Eikös se raja tosiaan mene niissä diagnoosi koodeissakin ennen vk 37 ja 37 vk:n jälkeiset kun on kyseessä sairausloma supisteluiden takia?
Viimeksi se lääkäri sanoi että vasta viikolla 37 voitaisiin ottaa näyte onko keuhkot kehittyneet.

Isän vanhempainvapaan pidennys Kävin kelalle viemässä äsken nipun taas matkakorvaus lappuja KYS käynneiltä niin kysyin samalla että miten se nyt sitten menee. Siellä kans sanottiin samalla tavalla kun puhelin neuvonnasta minulle, että koskee niitä joiden etuus alkaa ensivuoden puolella, eli ei siis maksuajankohdan mukaan vaan sen mukaan koska se etuus alkaa.
Joten jos äippäloma alkaa tän vuoden puolella niin sitten sitä ei saa.

Sikarokote Nyt oli nuorimmainen saanut koulussa rokotteen, vanhimmalle ei vielä vielä ole pistetty eikä tietoa koska saa.
 
saameri..alapää sanoo kohta ihtensä irti :kieh: jotenki tuo kumpu on kipee..ei ole kipeä kun painelee mutta koitappas kävellä,mut silti ei voi jättää lenkkiäkään väliin jospa se tästä..

meillä olis LA 5.1 ja todellakin toivon että syntys tammikuun puolelle..lapsena ite kadehdin niitä jotka täyttäävät alkuvuodesta ku itse täytän loppu vuodesta,joten joulukuussa vaan rauhallisesti eteempäin ja jalat ristiin!! :D
 
Zuh
Huh kun ootte ahkeria kirjottelemaan!

Tutkimuksista: Mulla on varmaan ollut jotain perverssejä kaikki gynekologit.. Eihän normaalissa gynekologisxessa tutkimuksessa mitään muuta inhottavaa olekaan kun kaksi sormea siellä minne ei sormilla ole asiaa :D En sitten tiedä voisko olla jokin rakenteellinen juttu tms. että sitäkin kautta pitää jotain sorkkia..

Isä synnytykseen: Tämä eukko jää kotiin jos en miestä saa mukaan! Täällä pidetään ensisynnyttäjiä vähintään 3 vuorokautta osastolla, joka on jo sinänsä ihan tuskaa, saati sitten jos ei edes mies pääse piristämään! Eli jos tammikuussa on vierailukielto ja täällä päin uutisoidaan että nainen karkasi sairaalasta vauvansa kanssa niin se oon sitten minä :LOL:

Mulish: Pisti vain silmääni että sulla epäillään homealtistusta? En häpeäkseni muista sen aiemmista kirjoituksista paljoakaan, mutta itselläni on myös ollut sama tilanne ja ns. "tiedän" asiasta jonkun verran.

Eilen käyty ultrassa ja harjoittelijalääkäri teki TUSKAISEN sisätutkimuksen.. Sitten koko illan tihkuttelinkin verta ja kirosin sen kovia otteita. Onneksi loppui yöllä ja mielenrauha on saavutettu. Kaikki paikat kiinni ja supistukset eivät saa mitään aikaan, eli ennenaikaisuuden vaaraa ei ole. Maanantaina sitten TAAS lääkärille sisätutkimukseen ja lisää saikkua, kun ei tämä tilanne tästä mihinkään ole muuttumassa.

~Zuh & Naatti 29+6
 
Omg! Vai että pepun kautta tutkitaan sitten. No hyvä että ilmotitte, ois voinu olla pikkasen järkytytys ilman ennakkovarotuksia :D

Oon huomannu, et nyt aletaan olemaan siinä vaiheessa et jos joku ei ole palstaillut hetkeen niin tulee heti mieleen "no nyt se on varmasti jo synnyttämässä!". Soittelin tänään ihan kauppa-asioista miehelle töihin kaksi kertaa. Hän ei vastannut heti ja soitti paniikissa takasin et "Nytkö tuli lähtö sairaalaan" :D Pitää vissiin olla sit soittelematta ollenkaan ennenkun h-hetki on käsillä :LOL:

Sairaalakassi... Voe mahoton, emmä edes tiedä mitä sinne pakkaisin! Paitsi no äitiyskortin. Onhan noita listoja olemassa, mutta ehkä pakkaan sen tuossa joulukuun puolella sitten.

Täälläkin hieman flunssainen olo, pää kipeä ja todella vetämätön olotila. Voi kyllä johtua ihan tästä muuttostressistä.

rontti1: Mulla sama mietinnässä, la on 4.1 ja todella toivon et menee tammikuulle. Oon itse kanssa loppuvuodesta syntynyt ja tiedän ton tunteen lapsuudesta kun kaverit täytti vuosia jo alkuvuodesta. Ei ole meillä ollut helppoa ;) Täytyy laittaa alapää ilmastointiteipillä kiinni jos uhkaa aikasemmin syntyä :D

Pinkgreen ja tilleri 33+3
 
Voi jee.. neuvola takana ja taas sitten joudun raskausmyrkytys verikokeisiin :D Pissa oli prot. ++ ja verenpaine 150/100, turvotus + ja pahaolo on ja pääsärkee.. Voe voe..

Ekstää koskaan lopu. Puhutaan että nainen on elämänsä kunnossa raskaanaollessa.. no minen ainakaan ole :D kaikkea muuta.

Mun sf-mitta ei ainakaan samallai kerro isosta vauvasta. Sf oli 31cm.




:wave:
 

Yhteistyössä