***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Voi pippur1 :hug: :heart: Ei sun tarvitse enää kauaa olla raskaana:) Mulla on kanssa välillä tommosta vihlontaa, just yks päivä kaupungilla kävelin ja tuntu todella inhottavalta. Oon aatellut, että vaavi se siellä vain painaa rakkoa lyttyyn (joskin myös mietin jo et onko mulla joku virtsarakon tulehdus) :eek:

Tänne suunnalle ei oikeastaan mitään kummempaa. Käväisin Terveys-ja kauneusmessuilla käppäilemässä, jalkoihin levitettiin siellä jotain aromageeliä, josta sitten lopuksi sain kuulla että sitä ei suositella raskaana oleville. No kiva kiva... Tokkopa yhdestä kokeilukerrasta nyt mitään haittaakaan oli.

Huomenna olisi vielä yksi asiakashieronta mulla, tosin ihan vain tuttavalleni. Teen sivutoimisesti hierojan hommia, mutta huomisen jälkeen jätän nekin pois kuten päätyöni. Ei oikein enää jaksa yhtä hyvin kuin ilman mahaa:)

Pinkgreen ja tilleri 32+6
 
pippur1 Ootko jutellut neuvolassa tosta? Kannattais oikeasti. :hug:

Mullakin vihloo sekä alapäätä että virtsarakkoa. Mietin kans tota pissatulehdusta, mutta en usko siihen, koska virtsarakkoon kohdistuva kipu ei tunnu pissatessa.

Yhtenä päivänä tosin oli hetkellisesti niin kovat häpyluun vihlonnat, et en pystynyt pissaamaan, koska sattui niin, ettei voinut rentouttaa niitä alapään lihaksia! |O
 
s-a-j Ei meidän tytöt ainakaan ole ollut pienempiä joten tuskin voi siitä mitään päätellä. Näillä viikoilla sukupuolta ei kuulemma voi edes nähdä luotettavasti kun vauvat ovat niin kippurassa. Tietysti jos just sattuu sopivasti olemaan niin sitten.

pippur1 Täällä on vähän samat tuntemukset. Minä käytän koko ajan ohutta sidettä kotonakin valkkarin takia mutta myös tuon pissi homman vuoksi, koska tuntuu että koko ajan on hätä, ja kun menee vessaan niin ei välttämättä tule kuin muutama tippa.
Olenkin tehnyt itse diagnoosin että nuo sankarit painaa tuolla tuohon rakkoon niin hyvin että se tuo sen tunteen.
Minulla kans sellainen tuntemus niin kuin olisi pissa tulehdus mutta ei se ole kun testit on puhtaita.
Kovasti jaksamista :hug:

zaara :wave: Et kai ole joutunut jo osastolle ??? :wave:

(.) Täällä on aamu alkanut suppareilla. Leipäjuustoa unohtui eilen ostaa lisää pakastimeen niin pitääkin tänään tehdä vaihteeksi aamupalaa varten viikon satsi ananas rahkaa :p
Aika kevyet on eväät mulla :LOL:

Enie + Hissu ja Nörtti 33+6
 
Mussu Joo tunsin sit kopulta ku aloin tehdä sitä liike laskentaa nii noin 12 liikettä 10 minuutissa. ei ollu hätä sit enää.

Täällä tauti helpotti ei ollu kummanen jos nyt sitä possua oli. Huomenna sais tyttökin siihen rokotteen
 
Tänään vapaa. Ja kotona ollaan koko perhe. Eilen olin töissä aamussa,ja hyvin jaksoin vaikka menin jo 7.30 töihin. Tiistaina olisi pitkä päivä,nimittäin 8-17 :| Saa nähdä miten jaksan.

Patu jaksaa kääntyillä ja vääntyillä..Mutta nyt kun patu kääntyy niin koko maha velloo mukana. Keskiviikkona neuvola, saa kuulla että mitä patulle kuuluu. :)

Nyt jatkamaan aamutoimia!!

Sannis ja patu rv 32+3
 
pippur1 täälläkin samanlainen tunne, että olisi pissatulehdus. Koko ajan pissattaa, vaikkei sitten mitään oikein tulisikaan ja välillä koskee (tosin ei pissatessa). Mutta parikin testiä tehty eikä ole tulehduksesta kyse eli ilmeisesti vauva vain painaa siellä. Mutta onhan tämä rasittavaa, etenkin yöllä kun käy vessassa ja heti kun pääsee takaisin sänkyyn tulee tunne että taas pissittää |O Ja ei kun takaisin vessaan eikä siellä tule yhtään mitään, mutta tunne ei vaan helpota. Ja sidettä pidän minäkin koko ajan.

Ja viime päivinä minullekin on tullut tunne, etten haluaisi enää olla raskaana. Lonkkiin vihloo niin pahasti välillä ja mikään asento ei ole hyvä!

Vaatteita löytyy aika neutraaleja kun emme sukupuolta tiedä. Lähinnä aika vaaleaa on kaikki (joistakin liikkeistä ei saa muuta kuin vaaleanpunaista, vaaleansinistä tai valkoista). Keltainen ja oranssi sopii minusta kummallekin, samoin tummanpunainen. Ehkä juuri nuo vaaleanpunaiset ja vaaleansiniset on semmoisia tyypillisiä tytön ja pojan värejä, mutta muuten mielestäni kummallakin voi käyttää muitakin värejä. Ja paljonhan se riippuu sitten, miten niitä vaatteita yhdistelee: esim. ruskean kanssa käy tosi hyvin vaaleanpunainen tai -sininen.

Yhdentoista tunnin unien jälkeen edelleen väsyttää :| Tosin valvoin siinä välissä taas pari tuntia eli ei ihan yhteen putkeen tullut nukuttua.

Lumi ja Lilliputti 32+6
 
Moikka kaikki! Mulla kans vihlontaa välillä. Neuvolassa kaikki ok, sano vaan et tarkistetaan vauvan kokoa seuraavalla lääkäriajalla (pääsen siis sairaalalle siihen, et ei tehdäkään neuvolassa).

Nyt on alkanu huolestuttaan vähän toi synnytys, mitenhän selviin siitä.. Tähän asti oon ollu niin huoleton :/ .. Tsempatkaa mua, pliis!!! =)
 
poks 32+0 :heart:

(.) vointi ihan kohtalainen, nukkua vois vaikka kuinka kauheasti.. supistuksia tulee ja menee mutta tätähän se on ollut jo pitemmän aikaa. Vilho edelleenki viihtyy poikittain ja potkut saa minut kiljahtamaan välillä ku käy niin kipeästi, ilmeisesti suoraan johonki hermoon osuu.?!

Vaatteista Mä olen laittanut vain "poika"-vaatteita. Itse tykkään paljon ruskeasta, oranssista, vihreästä väreinä ja niitä on myös meijän poitsun vaatteissa. Ihan pienet 56cm vaatteet lähestulkoon kaikki on neutraaleja (valkoista, beigeä..).

 
Täällä kärsitään kovista liitoskivuista. Aamupäivät on kaikkein pahimmat, vain pehmeällä sohvalla on hyvä olla. Sängystä ylöspääseminen ja vessaan könyäminen on kyllä hankalaa.
Hassua esikoisen aikana en ollut yhtään näin raihnainen, vaan elämäni kunnossa.

No huomenna ylimääräinen neuvolalääkäri, jos jäis sairaslomalle. Kaks viikkoa olis vielä töitä ennen äippälomaa. Vauva-vaate rumba siis odottaa ja joulusisustukset. Tosin ulko- ja sisävaloja on jo laitettu, tykkään laittaa heti kun illat on pimeitä...
 
Zuh
Vauvan liikkeistä: Meillä Naatti pönkää vieläkin aina ihan vaakatasoon, tuntuu että maha halkeaa keskeltä kahtia! Odotan tosi innolla ettei enää mahdu kovin paljon pyöriskelemään, on mammalla välillä aika tukala olo..

Näläntunne - kylläisyys: Koko ajan nälkä ja sitä mukaa koko ajan syömässä. Nauroin eilen että ihan bulimikoksi tuntee itsensä - syö koko ajan ja ihana oksentaminen on taas tullut toisinaan kuvioihin. Närästää vain yksinkertaisesti niin julmetusti että tulee yltä. Noh, pysyypähän paino paremmin kurissa :LOL:

Kaneli87: Naatilla on ainakin ihan selkeästi hiljaisempia päiviä. Eilen olin enemmän liikkeellä niin tänään Naatti selkeästi nukkuu enemmän ja on rauhallisemmin kun eilen sai höykyytystä kerrakseen.

Mieletön innostus käsitöihin iski! Olen tehnyt vaikka mitä kivaa pientä ja hommannut tarvikkeita varmaan ensi vuodenkin käsitöihin :) Kerrankin on aikaa ja hyvin kuluu tunnit kun kutoo ja kattoo telkkarin hömppäohjelmia!

~Zuh & Naatti 29+2
 
pippur1 - soitathan heti huomenna jo neuvolaan sun olosta. Ei oo kiva olla kun on mieli maassa. Siihen kun on saatavana apua. :hug:

Vaatteet - ensin hankin neutraaleja värejä pelkästään, mutta tyttölupauksen jälkeen olen ostanut jotain punaista ja vaaleanpunaista, mutta myös vihreää, ruskeaa, valkoista ja lilaa vaatetta. Uutena en ole ostanut kuin ihan pari hassua vaatetta. Sairaalasta kotiutumisvaatteet aijon ostaa uudet.

Mulla on ihania työkavereita; sain Phillipsin itkuhälyttimen ilmaiseksi yhdeltä jolla se oli olllut käytössä 2 lapsen ajan. Hälytin on pakattuna alkuperäiseen pakettiinsa ja kaikki osat on tallella ohjekirjaa myöten ja laite kuin uusi. Eikä hän halunnut mitään vastineeksi laitteesta.

Enää 12 päivää töitä jäljellä. Sitten alkaa pesän rakentaminen viimein. Tänäänkin ollaan koira kanssa vain nukuttu. Vähän harmittaa että aika menee lepoon, mutta eipä tässä nyt muutakaan voi.

Jännättiin perjantaina töissä että ketkä on sairaana tulevalla viikolla, kun yhden läheisen työkaverin perhe oli possuflunssassa ja hän itse jäi perjantaina kotiin sairastamaan. Käsidesiä kului aika tarmokkaasti töissä ja muutama valitteli oloaan perjantaina. Onneksi itse olen ainakin toistaiseksi kunnossa sen osalta. huh. Johan nyt tulikin 2 vkoa täyteen rokotteen saamisesta.

Zuh - mitä käsitöitä olet innostunut tekemään? Mulla olisi tarkoitus vielä tänään lähteä Prismaan lankaa ostamaan. :)

Lili 32 POKS
 
ööh... oikee herkuttelu viikonloppu takana, ei ois pitäny...

noo siitä se sit taas iloks muuttuu. Mulla alkaa varhennettu äippäloma keskiviikkona, vaikka olen ollu kotona jo 1.5 kuukautta jäin siks varhennetulle koska tulot suurenee oon ollu tähän asti opintotuella nii tulot nyt sit tuplaantuu.
 

Yhteistyössä