***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Enie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänään kyselin itse seulan tuloksia ja ei ollut vielä tullut aamulla ja kätilö lupasi ilmoittaa heti jos tulee. Samalla varasin jo tuon lv-punktio ajan, ettei tarvitse ootella että sieltä jotain ehdottavat.
Aika 7.7 heti aamulla 8.15, pelottaa...

Päivällä kätilö soitti ja kertoi, että ikävä kyllä hälytti tuo seula. Sanoin, että tiesin sen, mutta kuinka hirveän pieni tuo riskiluku on. Luku oli 1:170, joten hieman helpottuneempi olo nyt, kun ei tuo luku ollut pelkäämääni 1:5, mutta silti jännitystä tulee olemaan pitkään ilmassa.
N. viikossa/vähän yli lupaili jo tuloksia sitten, joten viikolla 29 ollaan varmaan sitten viisaampia...toivottavasti ei keskeytyksen kokemusta rikkaampana :'(

Piprane ema ja Tiuhti :'( :hug: Voimia.

Itellä tosi paha mieli. Poitsu 3-v lähti tänään isälleen, mutta ei lainkaan mielellään. Ei olisi millään halunnut herätä päikkäreiltä, kun tiesi, että isi tulee sitten hakemaan. Herättyyään oikein itki ettei halua mennä isin luo. Ei kuulemma tykkää olla siellä, kun isän uudella naisystävällä on kaksi lasta, 2 ja 5 vuotiaat, joista poitsu ei tykkää. Mitäs tässä pitäis tehdä? Sanoa eksälle, ettei poika halua tulla? Inhottava tilanne.

Itellä on sitten se np-ultra ja veriseula 15.7. ja viikkoa ennen eli 7.7. on eka neuvolalääkäri. En tiedä yhtään, montako lääkärikäyntiä täälläpäin on tapana olla. Esikoisesta olin kaksi kertaa. Ihmetyttää vaan, kun sain ohjeen tuosta kaksoisseulonnasta,ja siinä luki, että ne tehdään viimeistään rv 11 mennessä ja nyt kun menen, on sitten jo rv 12+ . Ei kai sillä viikolla mitään merkitystä ole...

Mutta ei kummempia....kesäloma alkoi ja 5 ihanaa vapaata viikkoa edessä =)

Nirppurotta ja Pampu rv 9+4

Johan oli taas tekstiä tullut,kun ei pariin päivään oo täällä päässy käymään =)

Äityli30 Onnea sykkeistä :heart:

Piprane ema ja tiuhti-81 :hug: ja voimia eteenpäin,toivottavasti pian palaatte tänne odotuspuolelle ja pysytte loppuun asti

Myy-88 Tervetuloa :wave:

Tylsä pistin :hug: toivottavasti kuitenkin väärä hälytys ja kaikki onkin vauvalla hyvin,kurjaa kun joutuu pelkäämään pienoisen puolesta

Nyt mäkin pystyn kuvitella kuin kauheelle tuntuu niillä joilla ollut jonkinlaista vuotoa,mulla ku ei näist kahest aikasemmast oo tullu mitää,mut nyt ke illal wc:ssa käydessä jäi papruun verensekaista limaa :x sydän hyppäs kurkkuun ja olin jo ihan varma et tää oli tässä ja veren/liman määrä oli vielä tosi pieni,mut olin ihan varma et siitä se alkaa,mut eipä oo sen illan jälkee verta näkyny,limaa kylläkin :$
Eilinen päivä meillä menikin puuhamaassa,pikkasen olin väsyksissä ku kotia päästiin ja aamullakin oli viel tosi pahoja käynnistys ongelmia,millää ei meinannu päästä sängystä ylös ja oltii viel luvattu mennä kaverien luo uimaan,pakkohan se oli mennä ja nyt ollaa sit rauhallisesti kotona :D Vois vaikka käydä kohta nukkumaa

Tuli tänään aika np-ultraankin se ois 13.7

Pipranen ema ja tiuhti: Todella kurjia uutisia olette saaneet.. :hug: Paljon voimia ja tarrasukkia uuteen yritykseen!

myy-88: Tervetuloa mukaan! :wave:

zaara: Ihania kuvia. Ihan oli identtisen näköisiä vielä tässä vaiheessa. :D

Poika nukkui viimeyönä huomattavasti paremmin. Kolmen maissa heräs hetkeks ja sitten jatkoi unia yhdeksään saakka.. :heart: Jospa se tästä nyt taas helpottaisi.

Ollaan oltu pihalla taas koko päivä ja ihoa poltaa sieltä sun täältä. Onneks poikaa tajusin rasvata.. =) Kävin myös kampaajalla päivällä ja kummasti vaikuttaa omaan fiilikseen ku ei oo sellanen lehmän nuolema karvaläjä enää!

Nyt syömään vihdoin. Ei näin helteillä tahdon ruoka maistua..

Rhea ja Möhkö 10+6 (huomenna poksuu!)

Tässä tulee joukkoon uusi odottaja. Tärppi tuli nopeemmin kun ootettiin,ekasta kierrosta. Laskin itse vähemmän viikkoja kun neuvola koska tein pari negaa ja plussan vasta 1.6. Mutta neuvolan mukaan viikkoja nyt 11+3, la.12.1.09. Eka neuvola oli 16.6. ja vapaaehtosessa sikiöseulonnassa kävin. Eka ultra on 1.7. ja kyllä haluanki jo nähdä et sielä masussa oikeesti on joku,ei tunnu todelta oikeen vielä :whistle:
Meillä 1 tyttö ennestään,3v kohta. Vanhemmat 26v. Synnytyssairaala phks.
Eka raskaus ei aiheuttanut mitään oireita,välil oli ku ei oliskaan raskaana, synnytys oli suunniteltu sektio nukutuksessa perätilan takia, joten luonnollisesti mua jännittää tuleva tosi paljon. Ja oireita oli 3vk pahoinvointia aamusta iltaan,onneksi meni jo ohi.Mahasta vihlasee joskus etenkin äkkiliikkeet.

AH, Suomen kesä ja aurinko :) Kerranki täällä pohjoisessa on lämmintä, varjossa +25 ja auringossa joku +33 :heart:
Aivan ihana ilma ollut, heräsin vaan puol kolmelta, jotem päivästä puolet meni hukkaan, mut minkäs teet kun unirytmi on mikä on...

Vielä pitäs töihin jaksaa. Muutenki kamala ilta tiedossa, koska uusi tyttö tulee ja sit pitäs opettaa blokkaamaan ja sitten toinen blokkari pitäs opettaa tiskin taakse, vaikka se kyllä jo osaa jotakin, mutta ei osaa käyttää tätä kassakonetta, mitä me käytetään.. ja täällä on isot katujuhlat kaupungissa ja luvassa kiire ilta.. Voih.
Niin ja mun mies on häissä soittamassa ja piti tilata uusi dj, dj, joka ei oo koskaan soittanu. Eilen harjotteli pari-kolme tuntia :D Jeah!!!

mamma ja verso 10+1 :heart:

Huomiseen! :D

Heips! Pitkästä aikaa =)

Ihanan aurinkoista ja lämpöistä on ollut, valitettavasti tämä aika on kestettävä töissä... Loma (1vk) oli ja meni. Loput pidän joskus syssymmällä :/

Olen lueskellut osan jutuistanne ja palaan kommentoimaan niitä vielä myöhemmin. Pahoittelut ja syvä osanotto Piprane emalle ja tiuhtille :'( Jaksamisia kummallekin surussa...

ON (.) Eka neukkakäynti takana - la varmistui 26.1.2009. Yksi tyyppi siellä näytti olevan, syke näkyi mutta sydänääniä ei vielä kuulunut. Seuraavaksi sitten nt-ultraan ja rakenneultraan, niiden jälkeen vasta seuraava neuvolakäynti! Aika hassua että toissynnyttäjällä näin harvoin käyntejä on! Kohta sitä varmaan saa itsekseen hoitaa koko synnytyksenkin! Lääkärikäynti (1kpl) on sitten ihan loppuraskaudessa. Säästöt on ainakin äitiysneuvolaan iskeneet... :headwall:

piprane ema ja Tiuhti Voimia teille, olen todella pahoillani menetyksestänne. :hug:

Tylsä pistin Jaksamista tähän piinaavaan odotteluun! Uskon ja toivon, että normaalit kromosomit teidän pikkurakkaalta kuitenkin löytyy! :hug:

Omaa napaa: hirveän kiireen ja esikoisen dramaattisten sairastelujen takia en ehtinyt hirveästi koko veriseulaa edes muistaa, mutta tulokset tuli takaisin normaaleina. Tietenkin se ei tarkoita, että lapsi on varmasti terve, mutta lähdetään nyt siitä oletuksesta kuitenkin liikkeelle. Raskausviikko 14 jo menossa, oikeasti en voi ymmärtää, miten nopeasti tää aika menee. :D Masukin on kasvanut mukavaa vauhtia, alkaa olla jo sellainen, että näyttää alkuraskauden mahalta, eikä pizzamahalta. =)

Enie Minulta vois ottaa pois tuon poikaolon, koska nyt on tyttöolo. Mutta siis ei tarvitse kirjoittaa mitään oloa, koska nämä mun "aavistukset" ei koskaan pidä paikkaansa kuitenkaan. :D

:heart:

Täällä ei ole ollenkaan tota seulaa, tulee kuulemma tänne Kaarinaan ens vuonna vasta..
'Sokerirasitukseen en joutunut ainakaan vielä :)
Ultra kolmen viikon päästä ja neuvolalääkäri samoihin aikoihin :)
Täällä vissii kaks neuvolalääkäriä..

Niinuska+Pirpana 9+2 (sen voi vaihtaa tonne etusivulle, jos jaksaa, LA siis 28.1. neuvolan mukaa)

Myy-88 ja prinsessa-06 Tervetuloa mukaan porukkaan.

Muisti palailee pätkittäin niin nytpä sitten siihen mahallaan oloon kommentti.
En ole hetkeen voinut olla enää vatsallaan esim. lehtiä lukiessa, kun sitä on kuin tasapainolauta.
Masu on jo sen verta iso pallo että ei onnaa. Nukkua en koskaan tykkää mahallaan tai selällään (selällään tulee oksettava olo) vaan nukun kylkiasennossa tai sitten puoli kyljellään.

Vaunut: Ne tuli eilen :heart: Ihan onnesta mykkänä ja ihmeissään niiden kanssa.
Piti hetki miettiä aina mistä mitäkin tapahtuu ja netissä käydä emmaljungan sivuilla "vakoilemassa" myös vähän vinkkejä. Ei silloin 10v sitten nuorimmaisela olleet emmaljungat ihan noin hienot olleet (nuorimmainen siis täyttää ens viikolla 10v!). Mutta eiköhän ne nyt suurin piirtein tullut hoksattua toimintoineen miten menee.
Yks ongelma vain on, että ne ei mahdu meidän ulko-ovesta menemään :(
Eli pakko sitten muu vaunu osa säilyttää aitassa ja tuoda aina kantokopat vain sisälle.
Nyt ne tosin on sisällä litteänä, kun ei viitti suotta aitassa säilytellä ellei ole pakko.

Muuten ei mitään kummallista. Välillä tulee syönnin päälle yhtä äkkiä järkyttävän pahaolo, mutta kohtalaisen seesteistä ollut muuten sillä saralla muutama päivä.
Kovasti masussa touhua riittää ja liikeet tuntuu.

Enie + Nörtti ja Hissu 13+4

Tervetuloa uusille minunkn puolesta!

(.) Helteet vetää olon vähän väsyneeksi ja veltoksi. Mulla on suuri ongelma siinä, että muistaisin juoda nestettä tavallista enemmän... Muutenkin olen tosi huono juomaan vettä tms.
Eilien tuli ekaa kertaa pientä vuotoa paperiin, mutta ei onneksi enää tänä aamuna... pistää se kuitenkin vähän miettimään, että mihin suuntaan tästä lähetään. Kovasti odottelen maanantaita, joko ne sykkeet sais kuulumaan.

Tica 11+0 POKS!

hellouuu!
Mahalllaan nukkumis g: nukun puolix mahallaan, pakko vaik välillä ei kauheen hyvältä tunnukkaan. kai kohta on luovutettava :whistle:

Täällä tää raskaus menee niin kivasti et oon ollu vähä ihmeissään, nyt kun on väsy helpottanu oikeestaan jo ennen juhannusta niin jaksan valvoa vaik kui myöhään enkä silti oo aamulla ihan töttöröö.. Eilenki istuttiin melkein 02 naapurin takapihalla :D
tänään varmaan myös...

Oireita ei juur ole siis minkäänmoisia ja auringostakin voi nauttia, aikasta ihanaa.. Esikosta en todellakaa pystynyt olee auringossa vaik silloin viikot meni samaa tahtiin ku nyt.

-s- 13+5 jos oikein muistan :D

Sateista päivää täältä!

Mulla ei oo mitää ongelmia nukkua mahallaan,melkein se on se paras asento vielä,se on nautittava siitä vielä kun voi,kohta ei voi siitäkään ku haaveilla.

Aikasta hiljasta täällä ollut tänää,kaikki tietty nauttimasta hyvästä ulkoilmasta,taitaa olla tää maankolkka ainoo paikka missä vettä sataa ja mittarikin näyttää 14astetta B) suoen kesä :o

Eipä täällä sen ihmeempiä,hitaasti vaan päivä kuluu ku joutuu sisäl olemaa

Kengu ja Ruu 9+2

Huh hellettä! B) Koko ajan saa juoda jotakin ja silti janottaa. Väsymyskin iskee eikä jaksaisi muuta kuin olla vaan. Heti kun joutuu aurinkoon tuntuu että ihoa polttelee, vaikka nyt on kunnon aurinkovoiteet laitettu. Joten loppupäivä menee kyllä sisällä =)

Tänään kerrottu sukulaisille tästä masuasukista! Oli aivan ihanaa ja ihanat reaktiot kaikilla :D

piprane ema ja Tiuhti surullisia uutisia :'( voimia kummallekin! :hug:

Lumi ja Lilliputti 12+5

Olen käynyt plussauksesta lähtien tällä palstalla lueskelemassa viestejä, ja nyt vihdoin päätin osallistua itsekin!

Täällä siis mamma 26 vuotta ensimmäisen Salamatkustajan kanssa. Sairaalana meillä on KOKS. Viikkoja meillä on takana 13+3 ja kaikki on mennyt ainakin tähän asti uskomattoman hyvin. Nt-ultrassa käytiin reilu kaksi viikkoa sitten ja mahayksikön asuttaja oli kovin energinen ja liikkuvainen kaveri, selvää uimamaisteri ainesta. Turvotusta oli 0,7 mm eli hyvä tulos. Veriseulan tuloksista ei ole kuulunut mitään, käytäntönä on, että soittavat jos on ei niin hyviä uutisia. Toivon, ettei mitään enää kuulukkaan, onhan tässä jo yli 2 viikkoa kulunut.
Sydänääniä on päästy kuuntelemaan nyt jo kaksi kertaa, 160 kertaa minuutissa lyö pienen sydän. Aika hurjaa!!

Vointi on ollut kaikin puolin mainio, jos väsymystä ja ruokahaluttomuutta ei oteta lukuun. Minkäänmoista pahoinvointia ei ole ollut, thank God! Paino ei ole noussut yhtään, tai oli jo välissä kilon mutta tippui taas kun kesäloma alkoi. Maha kuitenkin näkyy jo pikkiriikkisen ja jossain takeissa tekee vetskari tiukkaa. En malttaisi odottaa mahan kasvua.

Päivä kerrallaan mennään, mitään hankintoja en ole vielä tehnyt. Rakenneultra on elokuussa, rv 20. Seuraava koetinkivi on kahden viikon päästä, jolloin aloitan Klexane-pistokset muutaman vuoden takaisen laskimotukoksen vuoksi. Onko täällä muita tähän rääkkiin joutuneita / joutuvia?

Alles klar,
mamma ja Salamatkustaja 13+3

B)

Tervetuloa ullis. =)

Täällä kiva lauantai-ilta takana. Oltiin anoppilassa ja kattelee asuntoja parilla asuntoalueella. Mut niin vaikea päättää mistä sitä alkaisi katselemaan isompaa asuntoa. Jos ja kun nyt edes alkaa tosissaan katsoo. Niin vaikea päättää mitä sitä touhua tämän asian kanssa.

Ei mitään uutta muuten. Tissit taas vaihteeksi kipeät ja pikku hiljaa tuo masukin alkaa näköjään kasvamaan. 1,5 vkon päästä on taas neuvola tai siis toka neuvola.

millis ja lupu 13+0

Laitan kirjanmerkin..

Taas on päivä paahduttu pihalla ja just saatiin poju nukkumaan.. toivottavasti ei edellisyön rumba toistu tänä yönä. Oli miehen siskon tyttökin kyläilemässä tänään.. awww!

Täälläkin poksuu tänään ja viikon päästä olisi jo ensimmäinen kolmannes takana! :attn:

Huomenna katsomaan Aarne Alligaattoria ja taikuri Luttista.. B)

Rhea ja Möhkö 11+0

Yhteistyössä