***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Ultrassa käytiin tänään! Ja yksi pieni sintti siellä jalkojaan ojenteli :heart:
Laskettua aikaa aikaistettiin ja LA on 11.1.2010. Nyt onkin siis jo menossa huikeat rv 12! :D

Pahoinvoinnin takia olen käynyt homeopaatilla ja oi autuus, kun viime viikolla löytyi sopiva lääke! Jo muutamassa minuutissa alkoi olo paranemaan ja siitä lähtien ei ole ollut kuvotusta ollenkaan! Aivan ihanaa. Ilman sitä en olisi kyllä pystynyt näistä kauniista säistä nauttimaan, mutta nyt onkin ollut kiva viettää viikonloppua rannalla ja uimassa :)
Väsymys on tosin vaivannut. Joskus menee kokonaisia päiviä ihan vaan lorvimiseen, kun on niiiiiiiin väsy olo. Tänäänkin olisi pitänyt pestä monta koneellista pyykkiä, mutta en saanut yhtään aikaiseksi. Nyt onkin jo pakko mennä nukkumaan, jos saisi akkuja ladattua huomista varten.. :)

Doblereista: Minä tilasin tänään just täältä ja tämän vehkeen
http://www.raskauskeiju.com/page9.php?view=productPage&product=3&category=1
Joskos tulis jo tällä viikolla.

Sydänäänistä Toisella tytöllä nopeat yli 160 ja toisella oli 140-150 niin luulin että on poika mutta tyttö olikin.

Enie Itselläni on tuo sama doppleri ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Muistaakseni olen kuullut sillä rv 9 asti ja päivä päivältä on kuulunut vain paremmin. Ihanaa kun sillä saa koneelle nauhoitettua äänet muistoksi :)

Täällä ollaan sairaslomalla kun hb:t ja RR:t todella matalalla että huippaa jatkuvasti. Eikä tämä hellekkään auta asiaa yhtään.

Liikkeitä odottelen kovasti että koskas tuntuisi. Tosin mulla on istukka etuseinässä ni ei välttämättä tunnukkaan kovin helposti.

pippur1 ja masukki 14+4

moi!
täällä ei kummempia kuulumisia.. vika yö töissä ja sit ois pari vapaata.. nekin menee kyl ihan kotia siivotessa ja pyykkiä pestessä.. ihana ilma ollut tänään helsingissä, hiostava mutta kiva.. toivottavasti jatkuis nää lämpöset säät.. parvekkeen mittari näytti 28'c varjossa =)

ultraa odotellessa.. enää viikko siihen =) toivottavasti vaavelilla kaikki kunnossa..

iiris ja pojutsu 10+5

Heippa, mulla tänään vika työharjoittelupäivä, sitten puolentoista kuukauden kesäloma ennen lukuvuoden alkua! :D

Onko kellään muulla tulleet viiveellä rinnat kipeeksi? Mulla vasta nyt rinnat pinkeet ja kipeet, nyt on rv 14. Edelleen lentää oksu aamuisin, muttei onneksi joka aamu. =)

Mulla rinnat oli muutama viikko sitten pahimillaan.. Kasvoi ja turposi..kutisi ja kipuli.. Sitten oli vähän aikaan "normaalit".. Nyt taas jokatoinen päivä kipeet ja jokatoinen normit.. Pitää kyl vissiin liivikauppaan kohta lähtee kun tuntuu ettei tää kuppikoko enää riitä.. :/

Tää mamma pääsee ihan kohta nukkumaan ja sit parit vapaat =)

Aurinkoista tiistaita kaikille mammoilla ja masuille :heart:

myö 10+6

pippur1 mietin pitkään että hankkis sen laitteen kun on kaks että jos ei sitten toisen ääniä osaakkaan ottaa tai luulee kuulevansa vain yhdet ja samat koko ajan ettei sitten enempää huolestu, kun edelleekin minä skitsoan että jos vauvoille jotain sattuu jne... :ashamed:

lily ja iiris Minulla on sillai rinnat kipeänä että välillä päiviä välissä ettei mitään ja sitten taas ihan sika kipeänä. Eilenkin illalla tuntui ettei lakanaa vasten kärsi olla kun sattuu niin hirveästi.
Samalla kyllä oli kiukku herkkyyskin pinnassa, ja illalla kiukutti kun ei ollut mitään aihetta mistä olis voinut kiukutella B)

Jee, pinnikset löydetty! Nyt vaan pitää ne saada tänne.
Huutiksessa olis ollu aivan ihana kaksosten sänky mutta en uskaltanut sitä alkaa sieltä huutamaan vaikka mieli teki. En nimittäin vieläkään uskalla ajatella että kaikki menee ok loppuun asti niin sitten ajattelin että parempi hommata 2 tavan pinnistä jos toinen tuleekin kesken pois tai vaikka molemmat, mistä sitä tietää.
Kaukalot ei tullu vieläkään eilen :(
Kohta saa alkaa kysellä oralta että mihin ne on jäänyt kun toimitus piti olla 1-3pv. Ei sillä että kiire olis mutta pitäähän ne tulla sovitusti.

Niin ja tänään alkoi kesäloma, eli saikku vaihtui kesälomaksi ja loppuu elokuun 2pv eli sitten 3pv töihin jos kynnelle kykenee.

Enie + Nörtti ja Hissu 14+0 POKS!

Huomenta!

Nyt kun muistan taas, niin tervetuloa uusille! :wave:

Pauliina75 ihana kuva :heart:

Lili of the valley minulla oli alussa rinnat todella kipeät, sitten arkuus jo hävisi ja nyt rinnat tosi vaihtelevasti kipeät.

Nirppurotta ikävä että exä yrittää syyllistää sinua siitä, että homma ei toimi heillä.. :hug:

|.) Eilen tuli postissa jo aika rakenneultraan! :eek: Onpahan ainakin mitä odottaa, kun aika on elokuun loppupuolella :D Tehdäänkö rakenneultra mahan päältä vai alakautta?

Lumi ja Lilliputti 13+1

Täällä koko ajan ollu rinnat kipeet.. :(

Hei hauska juttu, huomasin miehen kanssa eilen illalla kun makoiltiin sängyllä, että mulle on tullu tosta rintojen välistä alaspäin napaan asti sellanen valkoinen viiva, siis sellasta valkosta nöyhytää viiva :D

Esikoisesta oli navasta alaspäin tumma viiva silloin joskus.. :D

Niinuska+Pirpana 10+1 (neuvola 9+5)

Lumi Minulla on rakenneultra tehty aina mahan päältä. Nyt tehtiin yllättäen np-ultrakin.

Enie Katsoin varmaan samaa kaksosten sänkyä huutiksessa. Se oli todella söpö. Meiltä yllättäen löytyy kaksi pinnasänkyä. Toinen valkoinen ja toinen puunvärinen, jospa vaikka maalas ne kivoiksi.

Pauliina Onnea hyvistä ultrakuulumisista, ihana kuva :heart:

Zaara ja Vaavit 12+3

Moi!

Ja kiitoksia kaikille vastauksista :flower:
Jotenkin mä muistin vaan että tuo vihlonta tulisi vasta myöhemmin. Mutta helpotti kuulla ettei olekkaan mitenkään vaarallista. (pitäisi ehkä lukea noita neuvolasta saatuja vihkosia, kun ne jutut ovat näköjään päässeet unohtumaan)
Pitää sitten itsekin tilata tuo doppleri :)

Pauliina75 Söpö kuva :heart:

Aurinkoista päivää kaikille!
Tiukun äiti+masumatkaaja rv.12+5

Moikka moi taas! :wave:

Noniin mitäs kaikkea oltiin höpsitty:

Tiukun äiti Mulla kanssa vihlonut masukkia koko alkuraskauden melkee ku kääntyy nopeasti tai just yöllä vaihtaa asentoo. Tänään viimeksi ku nousin ylös aamukaffelta viilsi oikee kunnolla et meinas tulla ihan tippalinssii ku satt. Onneks on jo tottunut ni ei aina mieti onko joku vialla.

Ja sitten Dopplerista Mies tilasi mulle semmosen huomenlahjaksi jo viikolla 6+2, mutta ekaa kertaa äänet kuului vasta 11+2 pari päivää ennen neukka lääkäriä. Aika pitkälle siis. Siihen vaikuttaa niin paljon kohdun ja masukin asento. Nyt kun tietää miss masukki on saan äänet kuuluviin joka kerta. Jos ei heti kuulu liikun itse vähän että masukki kääntyy.
Minusta sieltä myös kuuluu ihankuin joku "viuhtoisi" ja potkisi. Sittenhän sen tietää ku alkaa tuntumaan, jos kuuluu samalla niin olin oikeessa. :heart:

Pauliina75 ihana kuva :heart:

Nirppurotalle isot lohdutus halit tympeän exän takia. :hug:

On (.) Paha olo jatkuu vieläkin, väsyttää ja päätä särkee.. ihanaa tämä "muka seesteinen" keskiraskaus. Tosin juttelin siskonkanssa ja sekin oksensi molemmista tytöistään 6kuukautta putkeen. Taitaa olla geeneissä samoin kuin tosi iso painonnousu :/

Eipä tässä sen kummempia, taas pitkä päivä töissä ja kotiin keretään vasta puoliltaöin. Puoli vuosi inventaario tänään. :ashamed:

Jenninho+masukas 14+2

Enie oon kyllä huomannu että tuossa laitteessa on sellanen "huolestumis" vaara.. Mutta kun opit ensin että missä ne sun masukit on ni sitten sitä löytää joka kerralla todella helposti. Ensiksi se olikin aikamoista hakemista ja hyvä etten lusikkaa nurkkaan jo siinä vaiheessa heittänyt :D Mutta rauhottanut se on paljon meikäläistä mun aikasempien keskenmenojen takia.

Tylsää maata vain kotona mutta ei voi mitään kun ahistun tosta kuumuudesta. :/

pippur1 ja masukki 14+5

pippur1 :LOL:
No, minä aika hyvin tiedän missä kohden vesselit on kun ne liikeet tuntuu ja on jo viis ultraa takana niin senkin puolesta ne on paikannettu jo useamman kerran :whistle:
Eri asia tosiaan että osaako aparaattia käyttää niin että saa ne äänet esille.
Hissu on ainakin ultrassa sellainen piilottelija ettei anna mitata itseään tms. kun aina haluaa olla "väärin päin" :kieh:

zaara se oli tää http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=108325132

Enie Aivan! En itse tajunnukkaan että liikkeet tuntuu.. :D kun itselläni ei tosiaan tunnu.

Mä taidan lähteä äipän kanssa kaupungille ihmettelemään jos vaikka jotakin itselle löytäis.
Tosin saakos sitä sairaslomalla kotootaan mihkään lähteä :D

Heipsis.

Minut voisi poistaa listalta...

Tänään ultrassa ja huomenna sitten tod.näk. kaavintaan... Vauvan alku on lopettanut olemassa olonsa jokunen viikko sitten. Huomenna selvinnee tarkemmin, kun vielä sairaalalle uudestaan. Lääkäri tutkii ja päättävät sitten onnistuisiko lääkkeillä vai joudutaanko kaavintaan... Kohtu on jatkanut kasvamistaan normaalisti... mutta itse alkio/sikiö on lakannut kehittymästä. Mitään vuotoja tai kipuja minulla ei ole ollut.

Miljoonittain onnea kaikille odottajille. (Käyn kurkkimassa täällä aina aika-ajoin.) Voimia jokaiseen hetkeen ja onnea raskauteen.

rakuuna

Voi kurjuus Rakuuna, vetää sanattomaksi :hug:

on: Kertokaa ku muistelen et täälläkin jotkut joutu käyttään allergialääkettä et mitä käytätte? Mulle lääkäri sano et setiritziiniä (tai joku sellanen) sisältäväviä lääkkeitä voi käyttää jos ihan tukkoon menee, en oo viel uskaltanu ottaa mut pakko ehkä kohta.

Huonoja uutisiahan siellä edellisellä sivulla oli.. :'( Rakuunalle paljon voimia! Kurjalta tuntuu varmasti.. :hug:

Nirppurotta: Kaverilla kans ongelmia tyttönsä hoitamisesta exän kanssa. Sivusta seuranneena tiedän, ettei kovin mukavaa touhua.. toivottavasti saatte asiat järjestykseen ja pikku pojalle paremman mielen!

Pauliinan vauvalla ihana asento, kun noin pystyssä tönöttää.. :D

Miks mua ei koskee mitkään teidän vaivat.. ei siis löydy edes sitä rintojen arkuutta täällä. Ihan tavalliset patalaput roikkuu edelleen.. :/

Nyt kyllä kummasti omaa oloa helpotti kun pääsi sinne ultraan ja kaikki oli hyvin. Niska turvotuksen mittas, oli 1.0, eli ihan normi. En sitten kuitenkaan halunnut niitä veriseulontoja. En halua turhaa murehtimisen aihetta..
Kovin oli rauhallinen kaveri. Pari kertaa jalalla heilutteli, muuten vaan köllötteli. Sydänki pamppaili ihanasti.. :heart:

Nyt pienille päikkäreille kun piti niin aikasin herätä.. |O

:'( :hug: kaikille nyyttinsä menettäneille. Paljon on huonoja uutisia taas tullut, niitä ei kyllä olis enää kenellekään toivonut.
Paljon on taas tekstiä tullut muutamaan päivään enkä kyllä millään muista josko olen jo johonkin kommentoinut. Tuo doplerin hankkiminen on mullakin ollut mielessä, josko sen nyt sit tilaisi.. taas ihanan lämmin päivä, olo kuitenkin huono ja väsy painaa niin ei millään jaksa tuolla ulkona koko aikaa olla, mikä tietysti harmittaa ensi viikolla kun pitäs taas töihin lähteä. Mulla selkä alkaa temppuilla, saa nähdä pystynkö tekemään töitä senkään takia. Onneksi aikaisemmissa raskauksissa selkä ongelma on helpottanut loppuvaiheessa kun maha painaa niin paljon et pysyy nivelet paikoillaan, toiveissa siis että niin käy nytkin.
Ei vieläkään tullut aika siihen np-ultraan, jospa sit vaikka huomenna eikä kyllä kelan kotihoidon tuen päätöstäkään. noh odottavan aika on pitkä..

Muuten oma olo on vaihteleva, öklötys ei enää ole 24/7 vaan harvemmin. Autossa kuitenkin edelleen tulee tosi huono-olo. Huomenna täytyy soittaa neuvolaan jos tarvetta to mennä lääkäriin saikkua hakemaan. Tuntuu vaan ettei ilkiä kun tietää ettei töissä kukaan ole tekemässä mun töitä, mut kyllä oma hyvinvointi ja varsinkin vaavin hyvin vointi menee kaiken edelle. Väsymys on palannut ja siis tuo selkä kipuilee. Maha kasvaa, liikkeita odottelen.

Koitan olla aktiivisempi kirjoittelija, jospa aikaa olis aina päivisin kirjotella kun iltaisin iskee armoton väsy ettei jaksa.
Mutta lämmintä kesäpäivää kaikille mammoille toivotellen ja pienille tarroja jalkojen pohjaan,

talvivauva & vaavi 10+4

rakuuna :'( :hug:

millis1981 mulla meinaa olla sama ongelma... Nyt alkaa puskemaan finniä naamaan. Mullakaan ei ole ollut pahemmin näppyongelmia edes murrosiässä, mutta raskausaikana tuntuu olevan! Mulla on vielä sellainen pakkomielle, että kaikki on puristettava heti pois ja vaikka hampaat irvessä... :headwall:

Tica ja kääryle 11+3

Yhteistyössä