***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Tiukun äiti: Varmaan vaihtelee paikkakunnittain, mutta mulla on lääkärineuvola huomenna, Espoossa asustelen.

Valkovuodosta: On lisääntynyt mullakin, kaikissa muodoissaan.

Pitää myöhemmin palata lukemaan paremmin kaikki uudet jutut, joudun nyt lähtemään töihin tuuraamaan pariksi tunniksi.

Pinkgreen+ junnu 13+0 POKS :heart:

Zuh
Huh, olipas tekstiä neljän päivän tauon jälkeen. Lahopää vain ei muista enää puoliakaan :p

Verenpaineista: Eikai se lääkäri niistä kovin huolissaan ollut, ovat vain aikamoisesti laskeneet kun normaalisti ovat sitä optimaalista 125/80 luokkaa. Siskolle soittelin kyllä heti lääkärin jälkeen ja hänellä oli ollut ihan sama tilanne. Eli tämäkään ei jaksa huolettaa!

Pinguli: Minulla myös on kohtu taaksepäin kallellaan, kuten muillakin perheeni naisilla. Siskolla ainakin pysyi maha tosi hyvin "piilossa" pitkään, tosin kasvaa ns. sisään päin ja pistää kaikki sisuskalut entistä ahtaammalle. Itselläni kohtu oli varhaisultrassa ainakin vielä tosi vahvasti oikealla puolella, sen tosin kai pitäisi sieltä hivuttautua keskemmälle ajan myötä.

Mitä en tee raskaana: Öh, mitä normaalia minä teen? Ei ole normaalia mulle maata vaan sohvalla ja katsoa kaikenmaailman hömppäsarjoja. Remontit jäissä, puutarhahommat jäissä, siivouskin suureksi osaksi jäissä. Voittaispa elämä pian!

Oma napa: Sairaslomalla edelleen, mikään kiinteä ei meinaa pysyä sisällä. Tiputuskunnossa en onneksi ole, jotain aina ehtii imeytymään kun ei ihan heti tule pois. On vain niin tyhmää että tuntee huonoa omaatuntoa kotona olemisesta, eikä pomo yhtään helpota asiaa..

Zuh & Naatti 9+2

Olipas taas paljon tullut tekstiä kun en ole hetkeen käynyt.... pitää lukea joskus kunnolla kaikki paremmalla ajalla!

Mutta suuuuuri halaus kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:

Meillä käytiin viime viikolla np-ultrassa ja siellä oli kaikki niinkuin pitikin :heart: Kaiffari sieltä vilkutteli ja mönki ympyrää :D Turvotus oli 1 mm ja kaikki elimet näkyi hyvin paikallaan. Pitkä vaavi oli ja siksi kone ilmoitti lasketuksi ajaksi 31.12... eieiei... naurettiin kätilön kans et kyllä mennään sillä 4.1 ; se kuulostaa paljon paremmalta =)

Minä täällä oon päässyt todella helpolla, ei pahoinvointia eikä mitään, kesän helteetkin on tuntunut mukavalta ja saunassakin olen viihtynyt viimeaikoina paljon tavallista pitempään! Taitaa tulla aika kamala lapsi kun nyt päästää mut näin helpolla :LOL:
Väsymyskin alkaa helpotaamaan; varmaan suurimmaksi osaksi sillä kun nyt alkoi kesäloma!!
Viikonloppu tehtiin helteessä meillä pihakivikökkää ja tänään sama operaatio jatkuu miehen veljen työnä. Sain ainakin selkäni käristettyä hyvin jos ei muuta :whistle:

Tanjuska77 & Hermanni 13

Heipä hei!

Täällä väsymys ihan hiukan helpottaa ja eilen sain pestyä moonta koneellista pyykkiä ja siivosin melkee koko kämpän! :)

tuon mukulan huone on siivoomatta.. Huh, siinä tän päivän urakka..

Viikon pitäny jo pissata purkkiin ja tänää aamulla muistin :D
Ottavat jotain virtsatietulehduskokeita.. Täytyy heti viedä se sinne, ettei unohdu..

UIltraan on vielä 2 viikkoa ja 4 päivää. Tyhmää. :D

Torstai aamuna lähdetään reissaamaan Ahvenanmaalle likan kanssa sukulaisten luokse (äidän suku on sieltä) ja tullaan sunnuntaina, sitte tiistai-keskiviikkona lähdetään mäntyharjulle mökille. :)

Niinuska+Pirpana 10+0 (neuvolan mukaan 9+4)

Moi.
Ihan pikanen päivitys vaan kun kamala kiire töissä.
Kaiki hyvin paitsi että kamala olo jatkuu!

Ihanaa on että siskollekkin on nyt kerrottu masukista ja sehän olikin ihanan innoissaan ja onnellinen! ja siskon tytöt kanssa kyseli kovasti että missä masukki on ja saako sitä silittää! :heart: :heart:

Ei tässä sen kummempia, takasin vaan ahertamaan, tänään 14tunnin työpäivä!

Jenninho+masukas 14+1

Tiukun äiti Mulla neuvolalääkäri tänään eli viikoilla 11+2. Muuten ois ollu vasta ens viikon maanantaina, mutta mulla alkaa työt silloin, niin otettiin sitten viikkoa aikaisemmin. Meillä on täällä ensisynnyttäjällä kolme lääkärikäyntiä ja uudelleensynnyttäjällä kaksi käyntiä. Ensimmäinen tässä alussa ja toinen ihan raskauden loppupuolella. Täällä ei tartte ite huolehtia ajanvarauksesta, neuvolassa kyllä hoitavat aina sen. Asun Oulun seudulla...

Jännittää jo kovasti, kuuluuko tänään ne sydänäänet.... :heart:

Päivä menee hitaasti.. :kieh: Huomenna sinne ultraan vihdoin!! :attn: Jännittää, pelottaa, ahdistaa..

Tervetuloa kaikille uusille odottajille! :wave:

Minä en ainakaan ole huomannut, että valkovuoto olisi mitenkään lisääntynyt. Onneksi! :p

Tänne ei muuta uutta.. menen tappamaan aikaa tekemällä raparperisoppaa. :p

Rhea ja Möhkö 11+2

Päivää!

Nyt on pakko tulla tänne märisemään. Eksä alkoi taas haastaa riitaa, koska on kuulemma mun ja miehen syytä, ettei poika halua mennä isänsä luo. Poika ei tule vielä toimeen eksän kihlatun lasten kanssa, eikä siksi haluan sinne mennä. Nytkin viimeksi itkua väänsi, kun isä tuli hakemaan. Oon koittanut parhaani mukaan tähän asti tukea ja kannustaa sekä poikaa että eksää tässä tilanteessa, enkä missään vaiheessa ole puuttunut eksän ja puolisonsa asumisjärjestelyihin tai muutenkaan heidän tapaansa olla pojan kanssa. Nyt eksä ilmoitti, että emme saa pojan kanssa nukkua enää perhepedissä, koska heilläkään poika ei saa nukkua vieressä johan on perkele jos luulee voivansa sanella, miten meillä eletään ja nukutaan. Oon kuulemma yhteistyökyvytön lehmä joka ei ajattele lainkaan pojan parasta vaan omaa napaani. Kiukuttaa ja hatuttaa.

Muuten täällä kaikki ok. Masu kasvaa ja tänään poksuu :heart:

Nirppurotta ja Pampu rv 10+o

imppuli Tervetuloa mukaan ja onnittelut :flower:

Nirppurotta :hug: Käsittämätöntä käytöstä exältäsi. Tosin niinhän se on että suurinta ääntä pitävät ne joilla ei ole puhtaat jauhot pussissa. Tai tässä tapauksessa, exäsi kohdistaa sinuun vihat kun huomaa että lapsi ei tykkää olla siellä. Voimia.

Huh hellettä mutta ei auta valittaa =)

Vatsallaan nukkumisesta: mä nukun puolittain kyljellä ja vatsalla, vähän on jo sellanen olo että kohta pitää olla vaan kyljellään.
Valkovuodosta: En ole huomannut että olisi mitenkään lisääntynyt, ei ollut esikoisestakaan.
Lääkärikäynneistä: Meillä Tampereella ainakin 3 olisi kuulunu ekassa raskaudessa, mutta mä ramppasin ultrassa siinä loppuajasta ja sen teki lääkäri niin sillä mulla jäi kahteen sit noi neuvolalääkärit. Nyt oon ollut yhdessä jo rv8+ kesälomien takia että pääsin omalle lääkärille, muutoin ois ollu rv 12.. mutta jatkosta en nyt sitten tiedä montako on.
Synnytystapa-arviosta: Ei ollut täällä ainakaan automaattisesti esikoisesta, ois ollu kyllä hyvä meinaan, mutta kerrompa joskus vaikka myöhemmin tosta mun esikoisen syntymästä. Nyt tästä pääsen ajoissa kyllä.

Nirppurotta :hug:

Jaksuja ja tsemmpejä kovasti kaikille ultran odottajille ja muille kanssa :hug:

EIpä meille tänne mitään uutta, rinnat on kipeytyny nyt. Kävin shoppailemassa vähän löysempiä vaatteita, kun en raaski törsätä noihin äippävaatteisiin niin paljoo.
Elokuun alusta mä jään sitten hoitovapaalle pojasta ja joulukuulla alkais se äitiysvapaa. Siinä tarttis sitten sitä muuttoo ruveta puuhaamaan kyllä..

-c-
rv 12+3

Miten nuo sykkeet siis vaikuttaa siihen onko mahdollisesti tyttö vai poika tulossa? :heart:

Mulla huomenna neuvola, jossa toivottavasti kuunnellaan myös sydänäänet! Can´t wait!

Sehän ois kohta heinäkuu, mihin tämä kuukausi on oikein vierähtänyt =)

Äitini mukaan pojalla on matalampi syke kuin tytöllä. En muista tasan tarkkaan nuita, mutta pojalla alle tai n. 150 ja tytöllä jossain 160 huiteilla.... Tämä on siis pelkkä uskomus, mutta kuulemma meidän perheessä ei vielä poikkeuksia ole ollut...

Mullakin noi tyttö- ja poikasykkeet pitäneet paikkansa,mutta vasta noin puolenvälin jälkeen. Alussa olleet korkeat kummastakin. Ja kolme poikaa yhtä tyttöä vastaan tullut.
Olin pettynyt,kun ei sykkeitä edes yritetty kuunnella neuvolassa,mutta kuulemma niin aataminaikuinen laite,ettei sillä kuule vielä aikoihin :| Kirjotinkin tuolla 35+ odottajissa näistä mein neuvolan laitteista, on vähän ajastaan jälessä. :D
Kaikki kuitenkin ok,ja th tosi kivantuntuinen. Tästä siis jatketaan :wave:

Moips!

Sain sitten varattua vihdoin sen lääkäriajan. On 15.7, eli silloin olisi rv.14+6 :)

nirppurotta :hug:

Mulla on välillä tuntunut sellaista inhottavaa vihlontaa alavatsassa yöllä kun olen siirtynyt toiseen asentoon nukkuessa. Viime yönä vasemmalle.
Tietäisikö joku mistä tuo voisi johtua? Ei kai ole mitään vakavaa :ashamed:

Kun te noista sydänäänistä olette kirjoitelleet, niin enhän mä enään malttais päästä niitä kuuntelemaan :D
Kirjoittelitte jos aikaa sitten niistä jutuista, (en muista nimeä :ashamed: ) millä pystyy kotona niitä sydänääniä kuuntelemaan.. Onko ne hyviä? Entä onko sitä vaikea itse käyttää?
Kannattako sellaisen ostaa? Mistä olette niitä ostaneet? Entä paljon ne maksaa?
Mä kun olen miettinyt jospa sellaisen hankkisi niin voisi sitten itse tarkistaa "onko kaikki hyvin" :)

Aurinkoista päivää kaikille!

Tiukun äiti+masumatkaaja rv.12+4 :heart:

Tiukun äiti: Itsekin olen dopplerin tilaamista miettinyt ja selailin netistä eri vaihtoehtoja ostaa ko. laite. Itse pidän tätä parhaana tarjouksena, myyjällä siis käsittääkseni useampi kappale noita laitteita myynnissä (ovat ihan uusia) :)

http://www.mikko.fi/search/search.action?_process=Search&userId=80272&status=PUBLISHED&tradeTypes=SELL

Vertailin myös huuto.netin valikoimaan ja muutaman nettikaupan, mutta tuossa oli hinta/laatu hyvin kohdallaan, että häneltä varmaan tilaan :)

Mä ostin sen doplerin huutonetistä käytettynä 20e :) Viel en oo saanu kuuluviin ääniä.

Tiukun äiti: Se vihlonta on ihan normaalia kun kohdun kannattimet tms löystyy. Mulla noita kans tosi paljon. Myös ihan kävellessä.

valkkarista täälläkin myös ajoittain aika runsasta ja selkeesti useammin kun ennen.

tiukun äiti Mullakin on samaa vihlontaa. Varsinkin nyt ollut useammin. Ihan normaalia. Oli neuvolasta saamassani kirjassa juttu asiasta. =)

Vielä olisi neljä viikkoa töitä ennen kesälomaa. Sitten olisi neljän viikon paussi. Ihanaa!!

Ollaan tässä suunniteltu jos mentäisiin naimisiin lokakuussa, niin oltaisiin sitten koko perhe samalla sukunimellä. Meillä oli suunnitelmissa pitää ensi kesänä isot häät, mutta jotenkin nyt ei enää huvita pitää mitään isoja juhlia kun vauvakin tulossa.

millis ja lupu 13+2

Yhteistyössä