***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Onnea pikkuakka, ihania kuulumisia sulla!!!!!!!!!!!!!!!!!Varmaan mahtava tunne!! :heart:

Täällä np ultra takana:
Kaikki mainiosti , ihanaaaaa!! turvotus vaan 0.5, en menny seerumiin..
siellä se köllötteli ja heilutteli käsiä ja jalkoja! Istukka oli vähä edessä niin katto myös vatsan päältä..
Laskettu 28.12 eli nyt 12+2
Ja ehkä tonne voi kirjottaa että poika olo ...

Lapselle kerrottiin tänään, seki on ihan happy! Se on pitkään halunnu siskoa tai veljeä :heart:

nyt sit odotellaan rakenne ultraa, aika 12.8, tuntuu et seki on jo niin pian :D

-s-a-j :wave:
 
Päkä83 :hug:

Tehän olette hurjasti kirjoitelleet :D Pitää paremmalla ajalla tulla kaikki lukemaan :)

Mullakin oli tänään ensimmäinen ultra. Jännitin ihan hirveästi. Kaikki näytti olevan ihan hyvin.
Laskettuaika vaan siirtyi 8 päivällä eli on nyt sitten 7.1 :)
(no ei mulla oikeastaan ollut mitään hajua tuosta laskettusta ajasta kun kierto oli sen 47 päivää.. Tuo edellinenhän oli sen 28 päivän mukaan laskettu )
 
Pikkuakka :heart: Onnea,ihania uutisia :D

Ihan hirveesti tulee tekstiä päivän mittaan :) teettää töitä pysyä mukana ja muistaa et mitä on lukenu,niinpä tos äsken tuumasin et taidanpa ottaa vihkon käyttöön,mihi sit kirjottaa mitä piti kelleki kirjottaa...
Tänne ei sen kummenpia,eka neuvola takana,siellä ne normaalit alkujutskat,nyt kattoo lemmen viemää :D

Kengu ja Ruu 7+6
 
Enpäs oo ehtinyt käydä kirjoittelee, kun meillä on ollut vieraita viime viikon keskiviikosta lähtien ja on vieläkin. Oon kumminkin pikaiseen käynyt lueskelemassa. :)

Meillä on huomenna np-ultra jännittää kovasti. Lähinnä se, että onko kaverilla kaikki hyvin. Toivotaan näin. Tuun kertoo sit kuulumisia ja kommentoin tarkemmin juttujanne.

millis ja lupu 11+2
 
Päkä83 :hug:
Pikkuakka ihania uutisia !!

Täälläpä ei sen ihmeempiä taas, maha on pullahtanu niin ettei enää tiedä mitä laittais päälle, lauantaina olis lähtö sinne risteilylle, mitään hajua että mitä voin kiskoa päälle sinne ettei nuo kaverit heti hoksaa.. :p

Katotaanpa toimisko tämä nyt..

 
Hirveesti taas viestejä... eilenkin jäi luku-urakka kesken kun neiti 9kk tuli ja kiskoi modeemin johdot irti, eikä kone enää sen jälkeen suostunut menee nettiin...

Uusille tervetuloa mukaan, ja pikku-akalle tervetuloa takaisin! =) Kivaa, että on muitakin jyväskyläläisiä!
Ja Päkälle jaksuja, jaksuja ja jaksuja... :hug:

Mä kävin jo shoppailee äippävaatteita. Täällä mainosti yks liike -40% ja piti mennä sieltä ettii housuja. No, eihän niitä ollut kuin xxs tai sit l ja sitä isompia jälellä. Prrk. No, pari paitaa tuli sit ostettuu, vaik niille ei nyt ois niin tarvetta ollukaan... vaan kun halvalla sai, kuten joku, joka oli jo vauvalle shoppaillut bodeja :D
Mä en oo viel ostanut vauvalle mitään, tuo kakkonen on kuitenkin vielä niin vauva, et menee häntä hössöttäessa vielä mun aika :heart: (ja tietty esikoista!). Äidillä oli eilen synttärit ja kerroin hänelle synttärilahjaksi vauvasta. Meni ihan sanattomaksi, ei ois uskonut, et mä kerron seuraavaks vauvauutisen. Ja hetken kuluttua alkoikin sit jo hössöttää tuttuun tapaansa, vaik onki jo 7. lapsenlapsi tulossa...

Vauvasiemeniä tuntuu olevan liikkeellä, kun just kuulin, et työkaveri saa vauvan lokakuun lopussa. Pari siellä jo selvästi epäilee munkin olotilaa, mut meinasin kuitenkin kertoa vasta kesäloman jälkeen. Enää viikko töitä, sit 5 lomaa!!! (johan mä oon kohta kk siellä ollut äippäloman jälkeen, jo joutaaki lomalle :LOL: )


Hemuli 10+1
 
Ainiin muuten puhuin mun äidille tosta iskiaskivusta, niin sano että hällä ollut kans melkeen koko raskauden kun mua on oottanut, samanlaista jomotusta ja ettei sohvalta meinaa päästä ylös.. Että kai tuokin sitte kulkee suvussa. Ja mukavata tietää että tämä siis jatkuu luultavasti loppuun saakka.. nooh. kyllähän sen kestää. ;)
 
Huomenna ultra:) Kyllä jännittää. Mulla tuntu et tuli vaa pahaolo niistä rannekkeista. :D Varmaa iha väärässä kohdassa. Kyllä mä sitä kuvaa yritin tollottaa ja kattoo mihin kuuluis mut mun suonet ei oikein meinaa näkyä. :whistle:
Ai että on huono olo ollut tänään.Toivottavasti huomenna on parempi olo. :heart:
 
Siis en jaksa :'(
Koko ajan ollut tunne, että jotain pielessä ja alkaa tuntumaan siltä, ettei meille kääröä tule joulukuun lopulla...
Np ultra takana ja turvotus loppujen lopuksi 3,3mm ja jopa yli 4mm sai jossain vaiheessa kätilö. 2 eri kätilöä ja eri ultrilla asian katsoi (3 kätilö vielä takapiruna).
Kysyivät asiasta kai lääkäriltä ja oisin saanut heti luvan suoraan lapsivesipunktioon, mutta sanoivat, ettei sitä tehdä ennen 14rv ja mielummin vielä vasta lähempänä 15rv ja vastaus kestää sitten vielä viikon tai yli. Siinä varmistuu sitten vain nuo kromosomiasiat ja rakenneultrassa sitten vasta sydän puoli.
Voin siis rauhassa ootella yhteistuloksia veriseulan kanssa, mutta mitä se muuttaa...
tämä lapsi on sata varmasti sairas ja tää kaikki tulee päättymään keskeytykseen :'( oon niin varma.
Yhdelle olen kertonut, koska näki, että olen surunmurtama ja silmät itkusta turvonneet. Hänen lauseensa varmaan kiteyttää varmaan suurimman osan muiden ihmisten ajatuksista: " Ole onnellinen, sulla on 4 tervettä lasta." Aivan kuin tältä syntymättömältä lapselta ois viety jo valmiiksi ihmisarvo...
Ja jos ois ekan kohdalla näin käynyt, niin varmaan ois myötäeläjiä |O
En taida kertoa kellekkään enää, en uskalla :ashamed:
 
Tylsä Pistin :hug: :hug: :hug: :hug:

Voin vain kuvitella kamalaa oloasi. Olkoon viides tai vaikka sadas lapsi, ei se oloa helpota :(

Itsellä tunsin kans piston rinnassa kun viime viikolla totisesti havahduin ajattelemaan että mitä jos kaikki ei olekkaan kunnossa?? Siihen asti olin vain tyynesti ajatellut että kyllä kaikki hyvin on. Ensi keskiviikkona olisi np-ultra, mutta siihen asti yritän olla ajattelematta asiaa.

Voimia :hug:


Tanjuska77 ja Hermanni 11+2


Ja Pikku Akka Tervetuloa takaisin :hug: :heart:
 
Kiitos kaikille toivotuksista!!! :flower: Hienoa tulla takaisin, olin viimeiset 2vkoa jo aivan täysin asennoitunut tyhjennykseen ym! Olin ihan "järkyttynyt" kun lääkäri sanoi ultratessa lauseen "Kaikki hyvin, syke näkyy"! :eek:

Tylsä Pistin: :hug: ja voimia! Kamala tilanne mutta toivotaan vielä parasta!!! :|
 
Tylsä pistin :hug:

Mä en oikein muista vielä teidän nimimerkkeja, :ashamed:
mutta kiitos tuosta mun lasketunajan siirtämisestä tuolla ensimmäisellä sivulla :flower:

Sairaala tulee todennäköisesti olemaan kätilöopisto, siellä ovat nuo kaksi nuorinta syntyneet.
(esikoinen syntyi hyvinkäällä, sielä oli niin inhottava lääkäri, etten sinne halua enään mennä :ashamed: )

Hyvää yötä kaikille! :heart:
 
Luin reilut 4 sivua tekstiä ja nytkö pitäs sitten muistaa mitä ootte kirjotellu, no yritän muistaa edes jotain...
Päkä haleja kovasti :hug:

pikkuakalle onnea sykkeen löytymisestä..

Mulla taas paha olo iski :/ Mikäään ei meinaa mennä oikein kurkusta alas, yritän marjoja syödä ja helpottikin oloa, mutta vain vähän aikaa.. Oltiin reissussa miehen kanssa ja kerrottiin mun tädille ja sen miehelle ja itkuhan siinä pääsi ku oma mies kysyi tädiltä " tarvittas sellasta yhtä vaatekappaletta lainaan tuossa tammikuussa, onnistuuko?" :D
Täti rupes itkemään ja minä heti perään :) :heart:

Huomenna poksuu ja 9 viikko alkaa.. Juhannuksen olen miehen kanssa töissä ja ihan hyvä, viime juhannuksenkin olin :) se tietää vaan rahaa ja eipä ole paljon muita suunnitelmia :D

Nyt vois alkaa nukkumaan kun koko ajan oksu kurkussa :/


mamma ja verso 8+6 :heart:
 
Tylsäpistin :hug: Minä kun en vieläkään tiedä mitkä ne viitearvot pitäis olla niin onko sinulla tietoa? Eli onko miten pahasti yli sen? Omalla kohdalla vain lääkärin sanomaan uskon että hyvät on.
Mutta sekin sitten vielä, että minullä myös tuttu jolle ennustettiin aikoinaan kaikkien seulontojen tuloksena vaikeasti vammaista lasta, mutta toisin kävi. Niin terve tyttö syntyi kun olla ja osaa.
Sen vuoksi minä en näihin seulontoihin halua osallistuakkaan, koska ne ei tunnu olevan luotettavia, enkä tätä np-tutkimustakaan olis halunnu, mutta lääkäri vaan alkoi katsomaan ja halus kattoo vielä viikon päästä toisenkin kun ei saanut toiselta mitattua ekalla kerralla.
Eli, ei heitetä vielä kirvestä kaivoon, ja pidetään kovasti peukkuja ja varpaita pystyssä että kysessää olisi "väärä hälyytys".

Pistin muuten eilen huutonettiin huudon emmaljungan kaksosten vaunuihin :whistle:
Täälläkin olis ollu tuossa suht lähellä hyvät emmaljungat, mutta minulla oli niin kovin pahaolo silloin että ei päästy sitten hakemaan niitä. En sitten tiedä joko ne on menneet, että olishan voinu laittaa tietty yv:tä ja kysäistä, mutta ajattelin niiden jo menneen.
Vähän tietty arveluttaa nuo hankinnat, että jos jotain sattuu, mutta pakko niitä tavaroita on alkaa pikku hiljaa kyttäilemään ja hankkimaan kun kaksin kappalein saa osan tavaroista hommata.
Pinnasänkyjä on minusta aika heikosti liikkeellä käytettyinä. Tai sitten ne on etelä suomessa ja noutona niin....
No, jos ei käytettynä löydy niin sitten pitää ostaa uudet, joskin se tuntuu hiukka typerältä.
Toisaalta katsoin tuota olikohan se nyt Brion Sleepy sänkyä joka menee 6v asti, kun siitä saa sitten sellaisen junnu sängyn että kantsiiskos sellaiset sitten kuitenkin ostaa.
No, onneks näitä vielä ennättää miettiä ja tutkia mikä kannattaa ja mikä ei.

Tänään pitäis jaksaa lähteä heti aamusta kauppaan ja pankkiin ja sitten hakea tytöt tätinsä luota.
Olivat siellä taas pari yötä, ja on ollut kyllä ihanaa kun ei ole ruuanlaittoja tms. tarvinnut miettiä.

Toistaiseksi tuntuu, että tänä aamuna olis hiukka parempi olo, joskos se pysyis koko päivän jopa.

Aurinkoista torstaita kaikille.

 
Huomenta!

Aika herkällä tuulella tänään :D Pikkuakan kuulumiset sai täällä itkun aikaan =) Aivan ihania uutisia sinulla!! :heart: :heart:

Tylsä pistin toivottavasti olisi tosiaan vain väärä hälytys kyseessä! :hug: Eilen juuri tuota itsekin mietin, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin (np-ultra ensi viikolla) ja alkoi kaduttamaan, että edes osallistuin siihen veriseulaan ja nyt np-ultraan.. Mutta parempi kai se on tietää kuitenkin etukäteen, harmi vaan että voi tosiaan näyttää sitten väärinkin!

Alennusmyyntejä kierretty ja samalla periaatteella mennään täälläkin eli kun halvalla sain :LOL: Mutta hitto, jos oikeasti hyviä tarjouksia on niin kannattaahan ne ostaa :D (Anttilassa osta 5, maksa 2 löytötavaroista.. myös kengissä.. vinkki vinkki!.. ja vaatteissa hinnat kolmea ja viittä euroa!) Lasten vaatteita eilen sivusilmällä katsoin mutta en vielä langennut. Ensi viikolla sitten jos ultrassa näkyy että kaikki hyvin. Ei siis montaa päivää enää!

Väsymys on vähän hellittänyt, ihanaa! Olen jopa kahtena edellisenä iltana jaksanut valvoa kymmeneen, wau! :D

Lumi ja Lilliputti 11+2
 
TALVIVAUVA kiva kuulla että tässä isossa joukossa on edes yksi joka hevostelee. Minäkin jätin kerran ratsastuksen väliin. Ja lapset kovasti ihmetteli että mikäs nyt on kun ei äiti nouse ratsaille. Lapsille ei olla vielä siis kerrottu.

Miten te muut? joko olette lapsille kertoneet? kuinka ovat asiaan suhtautuneet?

Moni on alemyyntejä kiertäneet. Minä päätin etten itselleni ainakaan mitään osta. korkeintaan lapsille ja ehkä sitten myöhemmin mammavaatteita :D

nyt taas jatkaamaan aamuhommia!
Hyvää juhannusta kaikille! Tämä mamma myös duunailee pyhät.
 
Tulin vain nopeasti pyörähtämään... :heart:

:flower: Eli kaikille oikein ihanaa juhannusta pienten masusinttien kanssa :flower:

Pinkgreen lähdössä juhannuksen viettoon (mukanaan Jaffat ja Spritet :D) + junnu 11+3 :heart:
 
Oliha tuo eilinen sellainen järkytys, että oksat pois.
Pää oli kuin haminan kaupunki.
Soitin juuri äsken äitipolille ja kerroin etten nyt oikein ymmärtänyt missä mennään.
Sain jutella toisen ultranneen kätilön kanssa, joka oli tosi empaattinen.
Kyselin vaihtoehdoista; Istukkanäytteestäkin, josta ei eilen puhuttu, sekä tuosta lapsivesinäytteestä.
Istukkanäytteen taidan unohtaa, sillä niitä ei edes tehdä jyväskylässä vaan kuopiossa ja on kuulemma suurempi toimenpide ja riskit hieman suuremmat.

Riskiluku saadaan ensiviikolla (toivottavasti, ettei tää juhannus sotke liikaa). Todennäköisesti se siis hälyyttää, koska ikääkin jo löytyy.
Tää kätilö lupasi ottaa nimeni mieleen ja varata mulle ajan lääkärille heti kun nuo tulokset on käytettävissä, niin sitten saamme rauhassa miettiä vielä tuota lapsivesinäytettä.
Hän sanoi myös, että vaikka tuo näyteaika varattaisiin ja tulisinkin siihen, niin jos uudessa ultrassa näyttäisi asiat olevankin kunnossa, niin saisin vielä pyörtää päätökseni heti siinä vaiheessa kun haluan, sillä tuo päätös on vain ja ainoastaan minun ja mieheni.

Enie kysyit noista viitearvoista. Kun niskaturvoke on yli 3.0mm niin täällä (jyväskylän keskussairaalassa) ainakin tarjotaan mahdollisuutta tuohon lapsivesipunktioon.

Sitten kysyin vielä, että mitäs sitten jos lv-punktiosta tulee norm. kromosomit, niin pitääkö oikeasti odottaa vielä 20 viikolle asti tuota rakenneultraa, jossa sydäntä tarkastellaan.
Rakenneultraa kun tehdään jo 18 rv:sta lähtien. Kätilö sanoi, että lääkäri määrää aina tuon ajankohdan ja optimaalisin aika on 19-20rv, sillä 18rv ei vielä oikein kaikki näy kunnolla.

Hieman rauhoittuneempi on mieleni nyt, mutta jotenkin vaan sydämessäni on valmiiksi luovutusmeininki...en millään jaksa uskoa, että kaikki olisi ok.
Näin heti eilen kun vaavin niskasta saatiin kuvaa, että nyt on kovat turvotukset aivan silminnähden, ja se jatkui vielä takamukselle asti kapeana (vaikka kätilöt sano, että niin sen kuuluukin, mutten kyllä aiempien lapsieni np ultrissa muista näin olleen).

Kiva tosiaan kun nyt ei halua ainakaan kertoa kenellekkään, vaikka juuri nyt kaipaisi sitä tukea, turvaa ja lohdutusta...
...mutta ehkä itsesuojeluvaistoni ei anna periksi kertoa, sillä odotettavissa lienee noita kommentteja mitä mainitsinkin edellisessä viestissä, eli "ole onnellinen kun sulla on 4 tervettä lasta"...
...niin ja onhan se synti haluta viides terve lapsi :ashamed:
...ehkä mä pyydän liikaa ja siitä mua nyt rangaistaan :'(
 

Yhteistyössä