***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Lööra ja Pauliina75: Tervetuloa mukaan :heart:

Rhea: Toivottavasti kisut saavat hyvän kodin :heart:

Mitenkäs teidän kaikkien saunomiset? Nykyään ainakin itsellä tuntuu, että aina kun saunaan eksyn niin tulee todella heikko olo. Onko teillä muilla ollut samankaltaisia tuntemuksia?

Pinkgreen ja junnu 11+1
 
pinkgreen täällä saunominen vie ihan voimat..hyvä et 5min jaksaa ku sit jo ihan veto pois ja sen jälkeen kauhee jano..

täällä kauhee väsy iski..koko päivänä nukkunu päikkäreitä ja nyt se sit kostaantu.. :(
 
Heissan!Mistä niitä pahoinvointi rankkeita saa ja paljo maksaa ja auttaako ne? Kävin tänään Lahdessa apteekissa niin heillä ei ollut. :( Onko muilla koko on pahanmaku suussa? Vaikka pesen 2x päivässä hampaat niin koko ajan ihan kauhee maku suussa. :snotty:
 
heippa!

En ookka moneeen päivään kirjotellu lukenu kyllä päivittäin!

Täällä poksahti tänään maaginen 12 viikon raja rikki :heart: Kivaa..
Huomenna np- ultra.. Aivan ihanaa päästä näkemään uus tulokas, jota en ole viel nähnyt..!

Alotin tekemään jo tulokkaalle vauva-albumia, esikko sai lahjaksi semmosen hienon ite tehdyn niin pakko mun on tehdä tälle kakkosellekki yhtä hieno.. Siin on vaan aikas kova homma teksteille kuville ym.. tehdä paikat ja sit kuvittaa se nalle puh ym. disneyn hahmoilla.. Mutta onnex täs on aikaa nyt tehdä.. =)

Kastemekko g: ostettiin esikolle mekko jota käytetään tällekki ja toivon mukaan lapset ottaa joskus sen sit omille lapsilleen :p

Saunasta oli kans puhetta: oon ollu saunalakossa plussauksesta asti, ajatuskin sinne menosta on ahdistanu ja juuri ennen ku luin näitä tän päivän juttuja sanoin ukolle et tänään vois yrittää saunoo :D

Ainiin, ennen ku poistun niin onnittelut kaikille jo ultrassa käyneille, ihania kuvia ollu :heart:

Ja kenellä huoli painaa, sormet pystyssä toivon että kaikki hyvin!

-s- 12+0
 
Päkä83 :hug: :hug:
Uusille tervetuloa :wave:

Monet olikin jo käyneet nt-ultrassa. Ite odottelen vielä aikaa,mutta koska tehdään veriseula myös, niin viimeistään rv11 pitäis päästä, eli parin-kolmen viikon päästä. Olo on vaihteleva, välillä loistava, välillä öklöttää mutta väsymys painaa päälle muusta voinnista riippumatta. Masu on jo valtava, ei uskois että vasta rv8. No kaippa sen kuuluukin tokasta tulla helpommin. Esikoistesta masu oli tällänen vasta tuolla rv18.

Sain tänään töissäkin tietää, että voin joko ottaa kaikki tulevat lomat rahana tai sitten jäädä aiemmin pois töistä. Eli ottaako rahana, joista puolet vie verokarhu, vai jäädäkö pois töistä jo lokakuun puolivälissä...? Loppuviikko taas vapaata, kun pidän ylityötunnit pois. Ensi viikolla 4 työpäivää ja sitten ahh.... 5 viikkoa kesälomaa :D

Sikälimikäli en täällä enää tällä viikolla kirjoittele, niin ennakkoon jo kaikille tammimasuille erittäin hyvää juhannusta :wave:

Nirppis ja Pampula rv 8+1
 
Päkä83 :hug: Voimia sinne.

Omaa napaa: np-ultrassa kaikki näytti hienolta, turvotus oli 1.2 mm. Veriseulan tulokset tulee vasta sitten reilun viikon kuluttua. Oli se ihana pikku köllöttelijä. :heart: Ihan uskomatonta, et sellainen asuu mun masussa. Jotenkin olen tässä toisessa raskaudessa vielä hämmästyneempi kuin ekassa, tää vaan tuntuu ihan uskomattomalta, et mun sisällä kasvaa oikea ihminen. :eek:

Muuten, kysyin tänään, niin Naistenklinikalla on kai politiikka muuttunut sitten mun esikoisen 2007, eli nykyään kerrotaan rakenneultrassa sukupuoli, jos se näkyy. Hyvä et kysyin, kun muuten olisin varannut ajan yksityiselle.

Torstaina se sit poksahtais 12+0, ja kun np-ultrakin on takana, voi tässä kai virallisesti alkaa huokaista helpotuksesta. =)

Ai niin ja kävin ostamassa Bebesistä äitiysvaatteita: 2 housut, yhden hameen, 2 mekkoa ja yhden puseron. Vähän innostuin. :D
 
Lily of the valley: Saman verran turvotusta ku täällä =) Mä kävin eilen Kättärillä ultrassa ja kätilö sanoi, että hän kertoo sukupuolen rakennultrassa kysyttäessä, mutta ei johdattele kysymykseen. Eli siinä vaiheessa kun hän kysyy "oliko jotain kysymyksiä", sen voi kysästä ja kertovat jos näkyy. Mutta hän ei suoraan kysy "haluatteko tietää" :)
 
Moikka kaikille!!

Onnea hyville ultra uutisille :heart:

Päkälle halauksia.. tiedän tunteen, mutta kyllä siitäkin pääsee yli.. Anna itselles ja miehelles aikaa sulatella asiaa :'( :hug:

Saunasta...mua vähän jännittää nyt juhannuksena ku rakastan saunomista yli kaiken et millanen olo tulee kun käyn joka ilta kuumassa suihkussa niin sielläkin tulee usein huono olo... :/ Me lähdetään mun vanhempien luokse Lappeenrantaan viettelemään jussia..

Olga Amelie : Mulla on sama juttu tän mahan kanssa.. Vaikka ekaa odotan niin tuntuu et oon kunnon valas jo!! Painoa on tullut kyllä varmaan jo 4-5 kiloo mut ei ne oo voinu tohon mahaan vain yht äkkiä tulla! :D Farkkuja voi pitää päällä jos on vetuketju ja nappi auki, mut silti nekin ahdistaa.. Ei vaan jotenkin uskaltais vielä ostella niit mamma vaatteita ku sit jos ostan niitä ni oon sata varma et jotain pahaa tapahtuu :D Sekoo pää näitten ajatusten ja huolien kanssa.. Myöskään minä en ole "MUISTANUT" viedä sitä pissanäytettä !! Huomenna pakko viedä se niin on sitten sekin pois päiväjärjestyksestä..

Olo oli noin viikon verran hieman helpompi.. Rinnatkaan ei ollu niin kipeet.. ja oli jo varma et jotain on masussa vialla.. Kerkesin miehellekkin sanoo et jokohan tää huono vointisuus ois nyt ohi niin seuraavana päivänä kaikki tuli kahta kauheempana takaisin.. :ashamed:

Jos huomenna vielä kävis moikkailemassa =) Hyviä unia kaikille mammoille ja masuille :heart:

iiris ja pojutsu 8+6 :p P.s. huomenna po po po po poooooksuuuu... hih!
 
Huono olo vaan jatkuu, eli ei uutta auringon alla.

Saunasta En muutenkaan tykkää saunoa hirveästi, niin en sen kummempaa eroa ole huomannut. Välillä huippailee saunassa mutta se on ollut jo ennen raskauttakin eli ei liity siihen.

Juhannus G:
Mitens meinasitte viettää juhannusta?
Me varmaan ollaan vaan kotosalla neljän seinän sisällä jos vettä sataa. Olisi tuolla yksi kiinnostava tapahtuma, mutta eipä sinne taida minusta olla lähtijäksi.

Mitens onko muilla kipuiluja niiden kiinnikkeiden kanssa? Minulla on alkanut olla aika kipeitä vihlontoja ja riipaisuja, niin kävellessä, sängyssä kääntyessä kuin äkki liikkeistäkin. Vasen puoli on pahempi.

Masukeilla onkin näemmä aktiivi aamu menneillään kun käy molempien kohdalla melkoinen mylvintä masussa :heart:

Enie + Nörtti ja Hissu 12+1
 
Päkä83 tosi surullisia uutisia :hug: :'(

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Saunassa oon käyny ihan normaalisti eli melkein joka toinen päivä, mutta kovin kauaa en siellä normaalistikaan ole ollut eikä nytkään pysty olemaan.

Kipuja on vaihtelevasti. Kävely tuo sellaisen jännän tunteen alamahalle, ei tarvitse edes pitkään kävellä. Ei varsinaisesti kipua, mutta tuntuu epämiellyttävälle ja tulee tunne että nyt olisi paras pysähtyä. Repäisykipuja on ollut muutamia äkkinäisistä liikkeistä.

Paino ei ole vielä noussut yhtään.. Toisaalta ihan hyvä juttu minun kohdalla kun painoa on liikaa ennestään, mutta silti mietin onko kaikki hyvin :D Mies juuri eilen sanoi, että ihan kuin minun maha olisi vain pienentynyt :eek: Äh, kaikesta sitä voikin olla huolissaan.. Jos sitten paino olisi noussut niin sekin olisi huono juttu :D

Lumi ja Lilliputti 11+1
 
Päkä83 :hug: :hug: jaksuja!

Saunassa mä olen käynyt ihan normaalisti, pari kertaa viikossa, ei tee yhtään pahaa. Ihana, kun saa rauhassa istua siellä eikä joku ole koko aikaa vaatimassa sitä tai tätä B) Aiemmissa raskauksissa jätin saunomisen vähemmälle vasta lopuvaiheessa, silloin ei enää pystynyt. Ts. kävin hieman lämpimässä saunassa istuskelemassa ilman löylyjä =)

Jänskä päivä tänään: meen ekaa kertaa neuvolaan! Varmaan otetaan verikokeita, jne..? Th sanoi, että varaa sitten reilu tunti tähän ekaan käyntiin, aika pitkä aika mun mielestä. Olen jo valmistautunut henkisesti kuuntelemaan 'saarnaa' ylipainosta. Itepähän kiloni kannan, vaikkei se tietty hyväksi olekaan... Mutta se on niiiiin vaikeeta. Ekan lapsen jälkeen nämä jäi ja siinä on reisissä, lantiolla ja 'vyötäröllä' pysynyt :( eikä mulle sitten kolmatta odottaessa tullutkaan yhtään painoa lisää, hyvä niin, toivotaan, että nyt pystyn samaan.

Ananas + mini-tyyppi rv 9+0
 
Huomenta kaikille! Nopea päivitys kun en oo koneelle ehtinyt (vieraita ollut pitkään) , sit töihin ja alkaa loooooomaaaaaa ja ollaan 10 pvää reissussa lämpimässä.
:D :D

Sen verran lukasin että Päkälle suuren suuret :hug: VOIMIA!

Oma (.) joka todellakin näyttää tuolta...syykin selvisi; nt-ultra oli eilen ja kohtu on eteenpäin kallellaan. Olin myös tuntevani vauvan liikettä parina päivänä kun selälläni makasin ja haluan nyt uskoa että se oli sitä oikeesti kun kerran vatsanahan alla pötköttelee ;) Nt-ultrasta siis hyviä kuulumisia; vauveli vastasi täysin viikkoja ja kovasti liikkui. Turvotusta oli 0,8mm mikä lienee hyvä arvo. Saatiin aivan sulosia kuvia mukaan mutta valitettavasti en osaa/ehdi niitä koneelle nyt laittamaan. Ultraus tehtiin ensin alakautta mutta sitten vatsan päältä kun näkyi paremmin.

Mutta nyt täytyy rientää töihin....Mukavaa päivää kaikille!!!!

Sohvi 11+3
 
Huomenia! Päkälle :hug: Ei ole reilua...

).) Menin töihin ja tulin puolen tunnin päästä takas kotiin. Oksensin sitten ekaa kertaa töissä. :x Parille työkaverille sanoin ku ottivat mun hommat että vauva se vaan oksettaa. Esimiehelle en sanonu muuta ku että oksensin ja oon tän ja huomisen pois. Viikonlopun päivystän ja sen teen vaikka pää kainalossa. On nimittäin niin rahakas keikka että kannattaa. Soitin äsken neuvolaan ja saan huomenna Primperan-reseptin pahoinvointiin että voin olla joskus töissäkin. Ymmärsi hyvin tilanteen. Harmittaa vaan, kun maanantaina on eka neuvola niin eiköhän siellä ole sijainen... Voi :kieh: ! Olisin vaan halunnu että olis se oma terkka ollu, mut antaa nyt sijaisen tehdä. Toivotaan ettei se oo opiskelija vaan jonku toisen alueen terkka sitten.

Metallican keikka oli LOISTAVA!!!!!! Vaikka mua pelottikin istua toiseksi ylimmäisellä rivillä... Mut nyt sitten joutuu oottaan Sonisphere Festareita heinäkuulle että näkee Metallican uudelleen...

Saunomisesta sen verran että mulla tekee pahaa. Ennen käytiin joka toinen päivä saunassa, mut nyt en voi istua siellä yhtään ku tulee niin kamala olo. oon pari kertaa oksentanu ihan reippaasti saunasta suihkuun tullessa. onneksi meillä on kylppärissäkin pönttö. Viime raskaudessa en alussa käynytkään saunassa kun meillä ei ollu saunaa. Vasta puolessa välissä kävin ja silloin käytiinkin melkein joka päivä. Ainoastaan viimeset viikot istuin sitten alemmilla lauteilla ku teki pahaa (tai sitten en päässy lyllertämään ylälauteille asti).

Juhannuksen päivystän joten päivät menee töissä ja illat kotona. Pitää varmaan grillata(ehkä naapureiden kans) ja ottaa rennosti illat. Tuo päivystyshomma nyt on onneksi ihan iisi homma ja rahakaskin vielä joten mua ei haittaa ollenkaan ku olen töissä. Kunhan ne pillerit nyt auttais tähän :x oloon.

Nyt vois mennä sohvalle köllimään ja olemaan vaan. Iltapäivällä pitää muksut hakee sitten hoidosta. Ihanaa ku ne meni sinne. Viikonlopun ja alkuviikon elivät ku pellossa ku anoppi ja appi oli kylässä ja sen huomas sitten käytöksestä eilen. :headwall: Ku ei mene mikään jakeluun niin appivanhemmille ku lapsillekaan. Samanlaisia lahopäitä kaikki... Jospa arki taas palautuis uomilleen. Toivottavasti. :/

Peikonpähkinä ja Pampula 8+2 :heart:
 
Päkälle :hug:

Joku kyseli niistä pahoinvointi rannekkeista. Mä ostin yliopiston apteekista, ku muualla ei ollu. Ja mulla autto ainakin. Tosin sit ne alko mua ahdistaa ku olivat kokoajan ranteessa, niin otin pois. Mut nyt pahoinvointi onki lähes loppunut.


Mäkään en oo viel saanu np ultraa, ja osallistun myös siihen veriseulaan.. Viikkoja nyt 10+4 eikä aikaa kuulu eikä näy :(

Jussina mies on töissä ja mä meen pojan kans mun vanhemmille :)

Mitähän muuta tääl kyseltiin.. hmm... noooo, enpä muista enää :)

Pinguli+Napero 10+4 (muistankohan viikot nyt ees oikein ) :D
 

Yhteistyössä