***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Momentti: Tervetuloa! Kiva, et tänne tulee lisää Kättäriläisiä =)

Pinguli: Ootko soitellut sairaalaan, että missä sun aika viipyy? Luulisi, että alkaisi jo tulemaan :eek:

Äeh, koitin äsken tilata kivan näköistä sitteriä verkkokaupasta. Nettipankki alkoi jotain takkuilemaan ja kun koitin uudelleen tilata niin koko tuote oli hävinnyt sivuilta! :(

Pinkgreen ja junnu 11+2
 
Onnea uusille palstalaisille! :heart:

JuhannusG: leirintäalueelle mökille mennään to-la. Kavereilla on asuntovaunu ja vietetään juhannusta heidän kans. Vähän jänskättää säät. Jos on kylmä ja sataa, kun ei olisi kiva tulla enää kipeäksi. Ja koiralla on juoksut loppumassa niin sekin vähän jännittää... Paikalla kun on 7 muuta koiraa, ainakin. Ei lisää vauvoja tähän perheeseen :LOL:

Luca78 Tervetuloa näille seuduille. Olen asunut näillä kulmilla nyt 9vuotta, ja sukulaiset on 4h automatkan päässä. Kirjoilla olen toisessa kunnassa mutta asun Turussa. Turun synnytysvalmennuksesta ei oo kyllä tietoa... aihe kiinnostaa kyllä kans. Trk olisi tarkoitus muuttaa kokonaan syksyn aikana.

Ananaskirsikka Löysin saman tuubi"uutuuden" ja ajattelin surautella saumurilla muutaman, kun idea vaikutti aika kätevältä. Pystyy käyttämään omia jo olemassa olevia paitoja paljon pidempään. Farkut siellä alla on varmaan periaatteessa ihan sama juttu kuin mitä muutenkin käyttää paidan alla. Sen varmaan näkee kun pukee päälleen että mikä on hyvä. Matala vyötärö varmaan helpommin katoaa näkyvistä.
 
Päkälle :hug:

Eka neuvola ensi keskiviikkona 24.6. ja sitten paperit Kättärille, josko sitä aikaa sieltä saisi asap....

On ollut pari päivää kyllä tosi *burb* olotila :x Ja noita vihlomisia ja juimimisia ollut jokunen, että kaitpa siellä kaveri oikeesti on, hope so :heart:

Juhannusta lähdetään viettelemään mökille Turun ulkosaaristoon. Isäntä lähtee uudella kaksipyöräisellä leikkikalullaan jo huomen aamupäivällä ja me tytöt, eli minä, Eve 3,5 v. ja koiruus lähdemme sitten klo 16 maissa autolla perässä kohti kehä 3 ja saaristotien ruuhkia :headwall:

Hiljaa hyvä tulee ja paljon eväitä ja dvd:tä mukana, niin kyllä me perille päästään :wave:

Toivotaan aurinkoista Juhannusta kaikille, voikaa hyvin :flower:

Von Lin Lin + SvenBjörn 7+5
 
Huomenta :wave:

Siis tää olo on kuin raadolla :x
Kuolema korjaa ennen synnytystä :attn:

Halaukset kaikille tarvitseville ja mukavaa juhannuksen odotusta....vaikka taitaa kylmissä merkeissä sekin sujua.

Oik.käynti oli viime vko:lla ja on se sellanen prässi,että huh huh.
Ja kun vastapuolena on narsismista kärsivä niin ei paljoa itkut auta.
Tosin,itkukhan siellä multa tuli,kun oksettava olo vain oaheni ja oli lopulta pakkoi kertoa sekä tuomarille että exälle :'(
Ja exä mulkas niin murhaavasti,että huh...
Hän kun aikanaan erotessamme sanoi,että vaikka menisin uusiksi naimisiin,tulen AINA olemaan hänen vaimonsa :|
Että näin.

Noh mutta np-ultra on 8.7. ja muksut tulee tänne piiiiitkälle kesälomalle sitä ennen.
Täytyy nyt kattoa tuota omaa budjettia,että käviskö kuitenkin yks. ultrassa,niin vois sitten jo kertoa lapsille ennen Jorvin ultraa :heart:

Nettis on hiukan räkäinen ja eilinen rokotuskin tekee olon aika kurjaksi,joten nyt täytyy taas rientää :wave:

TUULIA JA NÖPÖ 8+1
 
Päkä83 :hug: !!!

Saunominen ei kyllä kovin innostavaa puuhaa ole viime aikoina ollu, tavallisesti tykkään mut olo menee nyt heikoksi ja huippaa, joskus ihan vaan myös lämpimän suihkun jälkeen... :(

Juhannus menee meillä aikaerosta kärsien, Vancouveriin lähtö ylihuomenna, jaiks!!! :) En tiiä kuinka usein pääsen sit seuraavan kuukauden aikana palstalle, koitan nyt ainakin lukemaan ehtiä :)

Tervetuloa taas uusille, kiva että vielä pulpahtelee tänne tammipuolellekin uusia masuja :)

Jaa-a pitänee mennä hiljalleen vähän koittamaan pakata!

Tänään POKS 10+0!!!
:flower: :flower:

 
Päkä83 :hug:
Paljon olitte taas kirjoitelleet =) Näin lomalla ollessa tuntuu ettei kerkee kirjautumaan koneelle kun aina vaan lukaisen kuulumisenne. Eilinen oli kaikkein huonoin päivä tähän asti siis voinnin suhteen, tänään tuntuu ainakin vielä paremmalle. Väsymys tuli takaisin..
Joku uusi tulija kyseli ratsastuksesta; minä ratsastan, tosin nyt on 2 viikkoa taukoa koska on ollu niin paha olo. Saa nähdä vieläkö uskallan palata hepan selkään kunhan olo helpottuu. Mulla maha kanssas alkaa olla jo pallo niin tuntuu vähän oudolle könytä hepan selkään sen kanssa.. oman tuntemuksen mukaan voi ratsastella, mut kannattaa rauhottaa menoa raskauden edetessä. Tiedän tosin tuttavan joka ratsasti päivittäin koko raskauden ajan.
Mutta nyt pelailemaan lasten kanssa. Hyvää juhannusta kaikille jos en enää kerkeä kirjoitella!! JA hyviä vointeja ja tarroja vaavien sukkiin.

talvivauva ja vaavi 8+5


















 
Olin tänään antamassa verikokeen tota np-tutkimusta varten. Ei hitsit kun alko huippaa ja näkö meni. :( Aina sama juttu. Mahtaako kukaan tietää, kuinka paljon verikokeita raskauden aikana oikein otetaan? Hemoglobiinin otto sormenpäästä ei tee huippausta, mutta vähänkin isompi määrä neulalla otettuna, huih. :( Np-ultra ois 23.6., en oikein jännitä sitä kun kävin jo rv 9 tarkistuttamassa että kaikki on ok. Mutta näkeepähän nyt tällä kerralla mieskin sen masun asukin :heart:

Mites muilla pahoinvointi? Mulla nyt rv 11+2 ja pahoinvointia edellee. Tossa viikko sitten tuntu et se alkas helpottaan mutta ei! Yhtä pahaks on palannu, eikä mitään saa syötyä. Toivottavasti tää nyt näillä viikoilla rupeis helpottaa.
 
Päkälle :hug: tuli suru sun puolesta tosissaan :(

JuhannusG: kotona ollaan. Voi olla että jossakin päin ajellaan jossakin vaiheessa mutta ei mitään kummempia. En vain itse jaksanut innostua mistään reissuun lähdöstä. Toipuminen on vieläkin kesken sairastelusta ja muutenki tämä väsymys ei oikein innosta lähtemään mökillekkään.

Saunomisesta: saunon ihan normaalisti. vaikka heikkoa oloa saattaa joskus pukataakkin niin olen sen verran saunanarkkari että ilman ei voi olla :) viime raskaudessa siinä loppuvaiheessa tuntui että olisin voinut aina olla saunassa. se jotenki helpotti oloa.

Itsellä palelu tullut takaisin. miksiköhän se oli vähän aikaa pois?? ja tuo väsymys on aika ikävää.. Illalla nukahdin jo ysin jälkeen kun vien kuopusta nukkumaan ja nukuin sit kellon ympäri.. mikään ei jaksais nyt oikein kiinnostaa täällä kotona.

Mä en mene mihinkää veriseuloihin. en ole mennyt yhdeltäkään lapselta. nyt kun meillä ei ole muuta kuin tää np-ultra niin toki sinne menen mutta en välttämättä halua kuulla niitä turvotuksia.
 
Päkälle :hug:
Juhannuksesta... mekin ollaan ihan vain kotosalla, meil on hääpäivä ens maanantaina ja sunnuntaina juhlistetaan sitä jotenkin, kahdestaan ilman lapsia :heart: eli se suurempi juhlapäivä ku juhannus.

Saunasta.. Mulla tulee tosi huono olo saunoessa kun verenpaine laskee eli en tosiaan pysty mitään kunnon löylyjä ottamaan. Teenkin nyt niin,että meen ekana pikkasen lämmittelemään saunaan, meil on Heti valmis-kiuas ja jos sitä ei yhtään pistä etukäteen päälle niin saa sellaset höyrysauna-löylyt. :)

Seuloista... mä osallistun kaikkiin mahdollisiin. En totta puhuen jaksaisi hoitaa vaikeasti vammaista lasta, ja muutenkin...haluan tietää että kaikki on hyvin. :/ Np-ultrasta en edes tiedä,milloin se tulis olemaan,kai joskus heinäkuun loppupuolella?

Meillä lähti lapset mummilaan,joten on ihanan rauhallista ja saa ihan vapaasti nyt löösiä tässä sohvalla,ihanaa :heart: :heart:

Petite ja mimmi 7+2
 
Zuh
Pikaisesti vain ultra-kuulumisia: Omat vanhemma tulee käymään ja tuli pakkomielle että ultraan on päästävä. Hoitaja teki tutkimuksen ja meni sellaiseksi etsimiseksi ja vääntämiseksi ettei ottanut mitään maksua :D Sanoi vain ettei tällaisella harjoitussuorituksella kehtaa mitään veloittaa! Pienen pieni naatti ja sen vielä pienempi sydän siellä näkyi, saatiin kuvia ja kaikkea. Ja paha olokin on helpottanut, tästä se elämä taas alkaa!
 
Minävaa, voiko noita tabuja syödä raskaana? Luin tuosta lääkkeestä tietoa, mutta varmuutta en asiaan saanut. Ihan reseptilääkkeitä taitavat olla? Pitäisiköhän ottaa asia esille lääkärin vastaanotolla? =)
 
Kiitoksia kaikille! Tänä aamuna kävin hakemassa lääkkeet ja ylihuomenna pitäisi alkaa tulla runsasta verenvuotoa. Toivon vaan että helpottaisi edes jonkin verran ennen meän häitä.
onneksi en ehtinyt vielä porukoille mainita mitään mutta eiköhän työkaverit ole arvanneet raskaudesta. kiva vain nyt kertoa toisia uutisia...
eiköhän tämä tästä vielä joskus iloksi muutu. helpolla ei periksi anneta!
 
julppe Kyllä voi syödä! Neuvolalääkäri sanoi että on turvallinen ja kirjoitti reseptin. Kun aloin syömään niitä, olo parani lähes välittömästi. Jos kuulemma yökkäilee paljon niin annetaan takakautta.

Päkä83 Voi sua.. itsekin pelkään yhden keskenmenon ja toisen hyvän raskauden jälkeen silti joka kerta kun vähän kovemmin mahassa vääntää. :( Voimia ja haleja! :hug:

Minävaa ja paapero 10+1
 
Kiara siinä lootassahan on ne ohjeet :D Mun mielestä sen tuntee ku ne on kohdillaan, tosin oon vaan testannut, en käyttänyt...

Iita ja pikku-Muru

P.s. Mikä hiivatin koodi tuolta Lilypiestä pitää olla, että saa sen laskurin näkymään tässä?! :O Oon testannu jo vaiks mitä :headwall:
 
Ette te kuulkaas minusta eroon pääseet! Ultrassa näkyi pieni papu rv 7+6 ja sydän sykki aivan mahdottomasti!! :) :) :heart: :heart: Tuulimuna epäily kumottu!!! JEEEE!!!!

Pikkuakka ihan sekaisin :eek:

P.S. Tietoihin voi laittaa 2 lapsi, 25v, PHKS, LA 28.1

 
Lili78: kiitos! Juu vähän sama juttu, kaikki tutut ja sukulaiset asuu muualla. Aattelin seuraavalla neuvolakäynnillä vähän kysyä valmennuksista yms. En edes tiedä missä synnytän, mut ei kai täällä muuta ole kuin TYKS?

Tää paha olo vois jo loppua... eilen kauppareissulla meinas lähteä taju, tuli hirveen huono olo ja sellanen outo kuuma aalto ja oli pakko kaydä keskelle katua istumaan... huh.
Ja mulla tekee mieli vaan roskaruokaa, vaikken mikään fani ole aiemmin ollut.. :)

Juhannuksena aattelin kyllä uskaltautua saunaan, sinne pääsee niin harvoin! Sieltä sitten sateeseen seisomaan! :LOL:

Hauskaa juhannusta kaikille ja jaksamista!!
 

Yhteistyössä