Moips!
Jospa mäkin tänne vähän kirjoittelisin
En ole kirjoitellut, kun tunne itseni jotenkin ulkopuoliseksi :ashamed:
Mun mies ei siis ole mitenkään osallistunut vauvan odotukseen tai lasten hoitoon eikä kotitöihin. Ollaan lasten kanssa muuttamassa tammikuun aikana.
Välillä en edes "tajua/muista" että olen raskaana
Tuntuu ettei kukaan ole edes onnellinen mun puolestani. Ja toisaalta haluaisin kovasti nauttia tästä erittäin todennäköisesti (valitettavasti) viimeisestä raskaudesta.
(anteeksi valitus)
Tänään oli lääkärineuvola. Verenpaineet olleet aikaisemmin tosi hyvät, nyt sitten nousseet153/90.
Painoakin tullut 1,9kg/ 4 päivää
Proteiini +1.
Vauvan syke 142 ja Sf-mitta 36cm (taitaa mittajasta/ vauvan asennosta riippuen vaihdella, kun viime perjantaina oli vaan 33cm..)
Tarkoittaako tuossa kortista "pituus" sitä kohdukaulan pituutta, kohdunsuuta, kanavaa vai mitä? :ashamed:
Mulla siis vaan pehmentynyt vähän kohdunsuu ja sit tuo "pituus" < 2cm, ennen 3cm.
Eli eipä ole vauva syntymässä varmaan pitkään aikaan
Tosin ei ole supistellutkaan.
Neuvolatäti ja lääkäri olivat huolissaan verenpaineesta/ mahdollisesti tulevasta raskausmyrkytyksestä. Pitää mittailla kotona paineita, ja jos nousee, pitää käydä sairaalassa tarkistuttamassa, ettei mitään häikkää..
Lääkäri selitti että vauva vois jo vaikka syntyä, jos tulee tare käynnistää.
Ehkä olivat sen takia huolissaan, kun 2 edellistä raskautta käynnistetty pre-eklampsian takia (tosin vain kohtalaisen). Vaikkei vielä oireita ole/ arvot eivät pahoja ole, jospa pelkäävät että nopeasti pahenee, eikä neuvola ole jouluna auki tai jotain. Toivottavasti ei kuitenkaan mitään olisi
Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 37+5 :heart: