Sannis, mä olin yksin, johtui tosin siitä, että mies oli esikon kanssa kotona. Ei mua kyllä kukaan kieltänyt sitä ottamasta mukaan, mutta meidän sairaalassa ei ole edes synnyttäneiden osastolla vierailukieltoa, joten oisko tuossa sitten syy?
Mulle tuli tänään soitto lekurilta niistä magneettikuvista ja lantio on hyvän mallinen alatiesynnytykseen (pari senttiä yli kriteerirajojen), mutta häntä luu kaartuu jotenkin eteen eli tutkivat sen vielä käsikopelolla ja jos se on joustava, niin voin synnyttää alakautta, kunhan painoarvio pysyy alle 4kg. Tämä arvio tehdään ensi viikolla. Lisäks jos nyt lähden synnyttämään, niin ilmeisesti vielä ultraavat asennon ja pohtivat sitten, mitä kautta synnytetään jos siis ennen tuota synnytystapa-arviota päättää tulla. Aamulla näytti jo siltä, että tänään vois olla lähtö, mutta kaikki supparit laantu. Ois päässyt tästä stressistä, jotenkin vaan tahtois tän nyt ulos tavalla tai toisella, kunhan kaikki menis hyvin ja sais terveen nyytin syliin. Sairaalakassinkin nyt pakkasin lähes valmiiksi. Lehti ja lakut unohtui ostaa ja vähän rahaa ajattelin ottaa myös, en ota kukkaroa. Ja kännykän laturi pitää muistaa.
Sain myös ohjeet, että jos lapsivedet menee niin makuulla sairaalaan ettei napanuora pääse luiskahtamaan ulos.