***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Väpä, voimia! Itku tuli kun luin pikkumiehen sinnittelystä, toivottavasti kivut ja vaivat helpottaa ja pikkumies saisi keskittyä kasvamiseen :hug:

Täällä tajuntaan iski aamusta että parin päivän päästä on enää tasan kuukausi laskettuun! Herranjestas kuinka nopeesti aika meneekin sittenkin! Miettikää mikä taival meillä takana, ja enää pieni murto-osa edessä :heart:

Niinuska+Hipsu 35+3
 
Väpälle jaksamista ja iiiiso halaus! :hug: :'( Tuli itselle sellainen olo, ettei pitäis valittaa yhtään näitä loppuraskauden vaivoja kun toisilla on niitä ihan "oikeitakin" murheita ja huolia. :ashamed:

Ananaskirsikalle tsempit tälle päivälle!! :flower:

pikkuakka 35+1
 
pinkgreen Ei ole tarvinnut todistella henkilöllisyyttä. Eli pelkällä äitiyskortilla meinaan pärjätä. Ajattelin karsia turhat korutkin pois....
Minä näin myös viime yönä ensimmäisen synnytysunen. En muista siitä kuin todella hyvän olon ja kaksi pientä tyttö. :heart: :heart:

Väpä08 Paljon voimia sinulle ja pienelleMiehelle. :hug: :hug:

Minulla nuo supistukset kiusaa. Alkavat reippaasti ja loppuvat sitten. Siinä luulee jo, että nyt on tosi kyseessä sitten lopahtavat. Kävely on hankalaa ja se sattuu aivan sairaasti. Nyt en sitten haluakkaan ennen joulua synnyttämään. En haluasi olla joulua laitoksella, mutta minkä sille sitten voi.

Ananaskirsikalle onnea matkaan!!!!

Zaara ja vaavelit 37+2
 
väpä08 jaksamisia sinne :hug:

Ananaskirsikalle onnea matkaan!!!!

joku kyseli sitä et haluuko olla jouluna synnyttämässä ja täällä on endoton EI =) ku edelleenkin haluun sinne tammikuulle kamun syntyvän!! :saint:

rontti1 ja 37+6
 
Väpä08 :hug: Toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:

pinkgreen Ei tarvitse todistaa henkilöllisyyttään kun menee synnyttämään.

ON: Parempi yö takana pienten kanssa. Jos lähtisi vielä itsekin takaisin nukkumaan heidän kanssaan...,pakko nukkua silloin kun voi oli sitten yö tai päivä.

Pitäisi jossain välissä vielä kääriä loput lahjat paketteihin mutta eiköhän sen jossain välissä saa tehtyä. Mies on vielä tän viikon ma-ke töissä ja sitten jää sille piiiiiitkälle lomalle, eli menee sitten maaliskuun viimeinen päivä vasta töihin.
Mukava homma, niin on apua joka rakoseen sitten hänestä päivän aikana aina.

Enie + Nörtti ja Hissu 10pv
 
Ei sinne synnyttämään tarvita äitiyskortin lisäksi mitään henkkareita, eihän ne ketään sieltä voi pois ajaa synnyttämästä kuitenkaan. :) Tarvittaessahan sitä voi synnyttää vaikka toisella puolella Suomea (tai vaikka maailmaa), jos sattuu olemaan reissussa, eikä ne tietenkään voi käännyttää poiskaan sen perusteella, ettei ole henkkareita, tyyliin "voivoi, nyt saat mennä kotiis synnyttää ku ei oo papereita mukana" =) Mutta tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, vain tyhmiä vastauksia, ja tässä varmaan yksi niistä :LOL:
 
Väpälle ja pikkumiehelle voimia :hug:

Mä voisin hyvinki olla joulun laitoksella, eipähä tarviis veetuuntua miehen suvun kanssa joka tänne väkisin änkee :kieh:

Tänään neuvola, olis ollu jo viikko sitten mutta oli pakko perua kun pojat tuli kipeiks eikä meillä ole täällä mitään hoitoapua.

Sit kun mies tulee töistä käyn ostaa loput lahjat. Ajatella että joulu on niin lähellä.

mulish ja hippula 34+2
 
Väpälle ja perheelle :hug: , voimia pikkumiehelle!

Onnittelut kaikille vauvautuneille! :flower:

Neuvolassa käyty eikä vauvan päätä enää neuvolatäti "löytänyt" kun oli niin laskeutunut. Ja on sen kyllä tuntenutkin kun on kamalasti vihlonut ihan alas. Laskettu aika lähenee ja vaikka kärsimätön olen niin toisaalta toivoisin että joulun sais olla kotona eli tämä viikko jalat ristissä :xmas:
Kysymys jouluruuasta; RAKASTAN jouluherkkuja, kuten mätiä, graavi/kylmäsavulohta, poroa ym. niin mitä ootte mieltä, uskaltaisko kuitenkin jo näin lähellä synnytystä niitä syödä? Tietenkin esim. lohen pitää olla tuoretta eikä vakuumista. Neuvolasta kysyin ja terkka sanoi hymy huulilla, että kannattaa käyttää maalaisjärkeä kun hän ei voi niitä tietenkään ohjeistuksen mukaan suositellakaan. Eli sen puolesta uskaltaisin syödä...

Ihana jouluinen ilma!!!! Nautitaan siitä kaikkine kolotuksinemme!! :D

Sohvi&poitsu 38+1
 
(.) se vihloo vaan edelleen no tulis ees kunnon supistus välillä ;) no on pari jo tullukki ja sit nitä kivuttomii. tänää ostin viimeset lähjat rakkaalle miehelle :heart: ihteeni jännittää et mitä on niistä mieltä. tykkää varmasti. Eilen tuli TAAS TOSI ISO lima klöntti paperiin. Ja eilen vatsa ihan sekasin kolmesti sai päivän aikana pytyllä istuu vaikka yleensä joka toinen päivä..

Ihanaa lunta tulee joulu on pian :xmas:

Mie en graavi lohia viitti syyä nyt tänä jouluna kyllähä mie niist tykkään mutta ei oo erityista tarvetta nyt syyä..

Torttuja ja kaikkee muuta kyllä
 
Väpä :hug: toivottavasti leikkauksen jälkeen selviää kaikki ja pääsee poika sitten paranemaan ja pikkuhiljaa kotiinkin :heart:

pinkgreen ihana uni :LOL: itse näin vasta unta maailman helpoimmasta synnytyksestä, kätilötkin huokailivat siinä kuinka oli liian helppo (ei minkäänlaisia kipuja :D ) ja odottivat vähän haastavampaa synnyttäjää seuraavaksi että saisivat jotain tekemistä :LOL: Juu, ei taida tämäkään uni ehkä toteutua ;)

Ananaskirsikalle tsemppiä matkaan, vaikka et varmaan enää tätä luekaan!

Ja Petiten muistan minäkin, taisit olla alunperin samassa vauvakuume pinossa kuin minäkin :wave:

Kovasti täällä touhutaan joulun eteen, ehkä vähän liikaakin nyt hössötän kun tulee supistuksia kivasti (edelleen kivuttomia). Ja apua, taas poksutaan!! :eek: Enää tasan kaksi viikkoa laskettuun aikaan :heart:

Lumi ja Lilliputti 38+0 POKS!
 
Moikka

Ananaskirskikalle Tsemppiä!Täällä ollaan hengessä mukana!

Väpälle :hug: Koittakaa jaksaa koko perhe... Pienelle miehelle paljon voimia.

Jouluruuista: Kyllä mä aion ihan täysin nauttia graavikalasta ja kylmäsavulohesta...oon molempia syönyt myös raskausaikana...samoin esikoisesta. Mutta muistakaa, että tosiaan se kaupan kalatiskiltä ostettu kalakin saattaa olla sitä vakuumikalaa...eli kysymällä vaan selviää, onko varmasti tuoretta. Ite oon kyllä syönyt vakuumikalaakin.... On kuinteki äärimmäisen pieni riski saada Suomessa listeriaa,näin mun neuvolatätikin sanoi, kun esikoista odotin.

Eilen tehty sitte joulusiivous ja kuusikin koristeltu :heart: Sitte tein ison kasan riisisuklaaleivoksia jouluviemisiksi naapuriin, eksälle perheineen ja sitte omalle ja miehen sisaruksille. Tänään vielä leivon mummille kookoskakun ja sitte o kaikki muistettu.

Yöksi telkesin kissat saunaeteiseen, etteivät käy kuusen kimppuun, mutta kuinka ollakkaan, kun mies aamulla heräs töihin, niin toinen kissa nukku makkarissa, toine olkkarissa.... Miten lie sitte oven avanneet :D

J.t ja Pampuliini rv 35 *POKS* :heart:
 
Väpä08
Voimia koko perheelle :hug: Kyllä te vielä pojan kotiin saatte :hug:

pinkgreen
Toi bonuksien saanti synnytyksestä sai kyl hymyn huulille :D
Tuliski hyvät bonukset!! :LOL:
Mites ois lakiehdotus?! :LOL:

Mie sit otin tänää vähä rivakammi ja imuroin (taas) ja luuttusin (taas), tuli pari kivuliaampaa supparii jo imuroides, mut luututes tuliki sit useempi ja ny suppailee koko aja silleen ilkeesti :x Ei onneks viel tartte irvistellä, mut eipä nääkää kivoja oo.
Taijan siis jättää ton pihan kolaamisen isännälle, muutenha täs suattaa vaik kuinka kipeeks ittesä suaha :ashamed:

Nyt pyykkien laittoon kuivausrumpuun ja sit pihvin paistoon :p

Pörri ja Pätkä 34+4
 
Täällä myös hengissä ollaan hepatoosista huolimatta!

Eilen tehty joulusiivous osa 1/2 ja keskiviikkona pitäis pestä vessat ja sauna ja keittiö kuurata niin sitten saakin joulu jo tulla. Tässä just paketoin paketteja ja syön joulutorttuja :xmas:

huomenna pitää taas mennä kättärille käyrille ja labraan, illalla ja aamulla siis taas ruoatta :headwall:

esikkokin onnistu nappaamaan flunssan jostain ja on eilisestä ollut tosi kiukkuinen ja räkäinen, toivottavasti menis ohi ennen joulua!!!

Väpälle kovasti jaksuja ja pikkumiehelle hirmuisesti voimia ja taistelutahtoa :heart:

Tinii+masukki rv 34+4 (esikko 1v4kk)
 
Nyt tuli kirje postissa huomisesta lääkäri käynnistä ja ei siinä mitään mutta kirjeessä luki että tukihenkilö tai mies ei saa tulla mukaan :eek: Olin kyllä ihmeissäni..Miksi ei? Onko kellään tietoa.?

Nyt rupesi jännittämään ja vielä enemmän jännittää kun mikko ei pääse mukaan..Mutta turha sitä on murehtia kun ei pääse mukaan niin ei pääse :)

Patun pää tuntuu edelleen mun rinnan alla..Eli ei ainakaan itse ole patu kääntynyt..Nyt jatkan hommia.

Sannis ja patu rv 37+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
(tuskin siellä mitään plussa-pisteitä tai s-etua saa synnyttmämisestä) :LOL:
IHANA :D :LOL:

Sohvi Mä ainakin meinasin syödä kaloja ja mätiä.. Kohtuudella tietenkin =)

Kaneli Sä taidat lähtee piakkoin hakemaan pehmeetä pakettia ;) Siltä vähän kuulostaa toi touhu :D

Väpälle voimia :hug:


Täällä räkätauti jatkuu.. Huomenna lähdetään joulun viettoon mun porukoille Lappeenrantaan ja joulupäivänä miehen porukoille Tampereelle.. Ihan kivat matkat istua autossa :x Pakko saada vielä noi vähätkin pyykit pestyä ja jos nopeesti vähän imurois ja luuttuis niin kivempi sit tulla kotiin ku paikat ojennuksessa.. Mä pakkaan varmuuden vuoksi vauvan turvakaukalon ja joitain vaatteita+vaippoja mukaan, et jos tolla reissulla sattuu syntymään.. Ei varmaan mitään tapahdu mut otan kuitenkin nuo kamat mukaan..

Kai sitä ois myös lähdettävä kuuntelemaan tuomiota tästä turvotuksesta tonne neuvolaan..palaillaan illemmalla niiden kuulumisten kanssa =)

Ihana talvisää :heart:

iiris ja pojutsu 35+5
 
Väpä08 :hug:

Jouluruuista Ajattelinpa vähän kylmäsavulohta pistellä poskeen... on se niin herkkua! :p

(.) Vatsaan koskee!! Se yks ja sama kohta on kipee heti kun vähänkin jotain touhuaa... Neuvolan tädin mukaan loppuraskaudessa joillakin tulee mahaan tuollaisia kipeitä pisteitä. Mutta mää en jaksais tuota kipeetä pistettä just nyt! Tammikuu sais tulla nyt hyvin pian. |O

TIca & Veeruli 37+0 POKS!
 
sannis, no jopas on kumma kun ei mies saa tulla mukaan! Ei kyllä tule mieleen mitään syytä miksi ei...?

iiris, oletkos ihan Lappeenrannasta kotoisin? Me ollaan miehen kanssa molemmat ja ollaan täällä Lprssa jo joulun vietossa. Ite en muuten pakannut mitään vauvakamaa mukaan, ajattelin että jos pakkaan niin sit ei ainakaan synny täällä :) ja me ollaan täällä sen verran lähelle laskettua aikaa että toivoisin että syntys ni selviis esikoisen hoitoasioista helpommalla. Mut eiköhän tämä mene sen pari viikkoa yli ja sit ollaan Espoossa taas lasketusta päivästä lähtien. Ja käydään tuossa välissäkin kyllä yksi viikko kotona olemassa mut palataan sit taas takas tänne ja ollaan laskettua päivää edeltävään päivään saakka koska mies joutuu tulemaan tänne työasioissa enkä uskalla jäädä niin lähellä laskettua aikaa yksin esikoisen kanssa Espooseen, kun ei ole sitten varmuutta miten päästään sairaalaan ja kuinka kiire tulee ja mihin poika pääsis hoitoon, joten turvallisempaa tulla tänne. Yhdelle kaverille oli muuten sanottu neuvolassa ettei pitäisi viikon 36 jälkeen enää matkustaa ettei synny väärään sairaalaan... miulle ei kyl sanottu muuta kuin että olenhan selvittänyt mihin täällä menen synnyttämään jos täällä sattuis alkamaan. Eikä kai joulun aikaan voida matkustamista kieltää :).

Naps 36+0
 

Yhteistyössä