***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Mä alan nyt kyllä kallistua siihen odotukseen, että ei tää uuteenvuoteen asti masussa pysy. Kuitenkin tänäänkin aamu alkoi sellaisella menkkajomotuksella ja sen jälkeen jatkui vielä epämiellyttävät supparit. Vaikka eihän sitä tietenkään tiedä, mutta sellainen on fiilis.
 
Täällä yö nukuttu huonosti. Ensin kun kävin nukkumaan sydän tykytti kauheasti ja hieman sitä säikähdin. Sitten vauva alkoi pyöriä masussa,ja sitten alkoi mahaa juilia kauheasti :/ Nyt aamulla on tullut todella vetistä limaa ja mahaa polttelee..Aamulla aika kipeästikin ihan kuin olisi menkat alkamassa!! Ja vasta tiistaina se lääkäri.Toivottavasti nyt ei vauva ala tulla ennen sitä.

Nyt pitäisi lähteä ulos joonaksen kanssa kun pakkanen on laskenut -8 asteeseen..Ja luntakin satelee. :)

Sannis ja patu rv 37+3
 
Bellona :flower: onnea perheenlisäyksestä

Eile oli sit ne mummin hautajaiset, ja kyl oli vaikee olla siellä. Itkuha se tuli :'( Puoltoista tuntii seisomista kirkossa ja hautausmaalla yhteensä(ortodoksiset hautajaiset), mut hyvi jakso seisoo.
Nyt on rakas mummi paremmassa paikassa ja itekki saa "jatkaa" levollisin mielin joulunodotusta.
Tosin silmät o iha turvoksissa siitä itkemisestä, otti kyl koville.

Pätkä liikkuu hirveesti masus, iha ko toinen haluis kertoo, ett "älä äiti miusta hätäile" :)

En tiä, mut himottais lähtee käymään vähä kirppareil, sais muuta ajateltavaa, mut kehtaako sitä ny tän näkösenä minnekää mennä. Kattoovat varmaan kieroon, ko silmät o ko kananmunat :whistle:

Pörri ja Pätkä 34+3
 
Täällä jalkapöytä näyttää ihan kamalalta tuosta turvotuksesta, pakko laittaa isot villasukat vaan jalkaan, ettei muut näe minkään ohuiden sukkien läpi samaa kuin mitä minä nään. Ihmiset saa pian traumoja :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinzus:
Täällä jalkapöytä näyttää ihan kamalalta tuosta turvotuksesta, pakko laittaa isot villasukat vaan jalkaan, ettei muut näe minkään ohuiden sukkien läpi samaa kuin mitä minä nään. Ihmiset saa pian traumoja :)
Sama tääl :D Mul sentään turvotus hieman laskenu eilisestä. Join itse puristettua greippimehua eilen ennen nukkumaanmenoa ja se ilmeisesti poisti sitten nestettä jonkin verran, koska kävin jopa kaks kertaa yöllä vessassaki, mitä ei yleensä tapahdu.
 
ENIE: Turvotukseen auttaa nexium jota itselläni on refluksitautiin käytössä.
Sitä kuulemma käyttävät osastollakin hoitokeinona joka päiväisellä annostuksella turvotuksen poissa pitoon.


onko se jokin sellainen lääke mitä lääkäri määrää vai voiko sitä omin päin ottaa?! Mulla meinaan kans refluksitautia ja en ikinä siihen mitään lääkettä ole hakenu!
Tota turvotusta on meinaan niin paljon! :ashamed:

Huomenna taas Taysiin aika kontrolliin ja sit tiedetään mitä tapahtuu!
Aamulla tuli jo riideltyä miehen kanssa ihan turhasta, mut minkä sitä itelleen voi ku hermo ei pidä! :ashamed:
Kai se siitä!

Pakko yrittää olla pirteäpi, kai?

Tammikuun4 ja melojapoika 38!!! POOOOKKKSSS!!! :heart:
 
Huomenia! :)

mulishn valf täällä on ihan samanlaiset kivut. Yöllä kun punkeaa vessaan niin sattuu kylkiin ja aamuisin myös mahaan. Mä yritän vaan vaihtaa kylkeä ja olen välillä heräillyt selältään.

Enkelinäiti kyllä minäkin muistan, onnea odotukseen. Toivotaan että kaikki menee varmasti hyvin.

Pippur1 Synttärionnittelut! :heart:

Lily of the valley Onnea lopputyön valmistumisen johdosta! Nyt on tosiaan aihetta juhlaan. :)

millis1981 mulla kans kun vauva liikkuu vihloo niin perkuleesti, kuulemma paikat valmistautuu ja repeilee kohdunsuulta.

Täällä kans oli viikko sitten flunssa ja räkää röörit täynnä edelleen. :(

Onnea bellonalle! :heart: :heart: :heart:

Pörri :hug: Niin se on tämäkin mamma tuolla silmät turvoksissa kävellyt, jos ei joku ole jo nähnyt itkuisen näköistä odottavaa äiti niin jo on aikakin! :saint:

(.)Suppailee harvoin, turvottaa jonkin verran, maha kipeytyy nukkuessa, äläpäätä vihloo, närästää, maha ihan sekaisin, räkä valuu, ym. Eli kaikki kunnossa. :LOL: Ajelin taas 2h Tampereelle, täällä ollut nyt pari päivää ja tänään kotia Jyväskylään. Mä en ole ajatellut synnytystä juuri ollenkaan, menee niin ku menee. Mut nyt.. ihan kauhee paniikki iski päälle, et apua en mä haluu, sattuu, en mä jaksa sitä ja kuin pisteenä i:n päälle apua miten pärjään yksin 2 lapsen kanssa. |O Kyllä sitä taas jaksaa pyöritellä näitä juttuja...

Minävaa ja vaavi 37+5
 
joulu Jos saisin valita, niin välttämättä en halua olla laitoksella joulun aikaa...mutta jos tää päättää silloin syntyä niin eihän sille voi mitään.

enkeliäiti Minäkin muistan sinut. Kävin myöskin vähän vakoilemassa. Tsemppiä odotukseen.

..kävinpä käppäilee puolisen tuntia. Niin saa raitista ilmaa. :)

millis ja liinu 37+6
 
Joku täällä kyseli, että miltä tuntuisi olla laitoksella joulua. Mä itse toivoisin, että saisin olla mutta kuitenkin runsas kuukausi vielä laskettuun joten en usko että sinne pääsen. Mulla kun alkaa olemaan jo kyllästynyt olotila. Vatsasta en haluaisi vielä eroon ja niistä ihanista (kivuliaista) tunteista kun Muukalainen vaihtaa asentoa. Mä kuitenkin haluasiin eroon jo näistä kauheista vaivoista joista kärsin.

Täällä on alkanut taas olla supistuksia, kivuttomia ja kivuliaita mutta ei kuitenkaan niin paljon, että mitään tapahtuisi. Kai sitä vaan pitää asennoitua, että ens vuodelle mennään. Kun ei vaan lasketun ajan yli.

Sf mitta oli taas suurentunut keskiviikon neuvolassa useita senttejä niin sain ajan alkuvuoteen (4.1.) ultraan jossa painoarviota. Jos on jo silloin iso niin toivon saavani käynnistyksen ennen laskettua.

Mutta nyt hyvää sunnuntain jatkoa mammoille ja masuille.

Vauva-10 ja Muukalainen 35+0 POKS!!!!
 
Sunnuntaita! En ookkaan päässyt pitkään aikaan kirjautumaan....

Bellonalle onnittelut vauvasta :heart: :flower:

Täälläkin muistetaan Enkelinäiti hyvin. Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin ja pikkuinen ihme pysyy matkassa loppuun asti :heart:

Joulusta laitoksella: Itellä on laskettu aika vasta reilun kk:n päästä eli tuskin sitä pelkoa on. Mutta ite olen niin jouluihminen ja suunnittelen joulua jo kauan ennen h-hetkeä, eli en haluaisi joulua laitoksella viettää.

(.) Eilen käytiin pojan kanssa aamusella miehen työmaalla ihmettelemässä työkoneita ja pesemässä autoa. Sitte lumpustin kaupoilla hakemassa laatikkoja varten juurekset ja muuta, joka säilyy. Lisäks hain juomia ja vielä joulukuusenkin. Ja siitähän seuras sitte taas aivan älyttömät liitoskivut ja toi nivunen ärtyi.... Tänään pitäis tehä joulusiivous mun äidin kanssa, mutta taitaa enemmänki käydä niin, et mä vaan tomuttelen pölyt ja leivon... Olo ei o vieläkään tasaantunut tosta eilisestä...

Kaikille meille tasapuolisesti vielä jaksuhaleja kaikkien vaivojen ja harmitusten keskellä....pian tää odotus on ohi ja palkinto sylissä :hug: :heart:

J.t ja Pampuliini 34+6 (kai)
 
Onnea bellona!

Enkelinäiti muistetaan hyvin täälläkin!- KAMALASTI onnea ja voimia odotukseen :heart:

Myös rakuunalle kiitokset muistamisesta :)

Miehen sisko sai eilen pienen tytön, on siis nyt serkku valmiina Itikalle ja tietty esikoisellekin :) Mennään tänään pientä Kättärille katsomaan ja haaveilen josko alkaisin sympatiasynnyttää... :LOL: :LOL:

Mulla ei varsinaisesti tekis pahaa olla laitoksella jouluna, joskin toivon et sukulaiset toisi sitten mulle sinne kinkkua ;)

Lisää limatulppaa on tulla löllystänyt ulos, ah kaunista. Vauva PORAA päätä alas niin et välillä kiemurtelen tuskasta täällä :|

Hui mikä lumimyräkkä, pitää ajaa hullun varovasti!!

Mimonmami ja Itikka 36+4
 
Vauvaonnittelut Bellonalle! :heart:

Pörri :hug: :hug: raskas päivä sulla ollut

(.) Se olis sitten tänään laskettu aika =) ei mitään oloja, että syntyis, huomenna sitten käynnistykseen. Ei ole sitäkään vielä ehtinyt jännittämään, kun on niin paljon touhua tässä ollut ja vielä koko loppupäivän onkin =) mutta yöllä sitten varmaankin valvon, mietin ja jännitän :wave:

Ananaskirsikka+Einari 40+0 :heart:
 
Täällä olo on taas normaali. Nukuin paäikkärit joten se taisi auttaa maha särkyyn ja pahaan oloon.

Meillä mies kipeä,mahatautia luultavasti liikkeellä. Nyt vain toivon etten minä tai joonas saa sitä ennen joulua. Olisi ihanaa olla kotona jouluna ja sen jälkeen vauva saa syntyä,se on vaan eri asia miten vauva syntyy :D Rupeaa jännittämään tiistai..

ananaskirsikka: Tsemppiä synnytykseen :heart:

Sannis ja patu rv 37+3
 
Napakettu: Mä olin keskiviikkona ihan neukkutädillä ja se ei löytänyt päätä. Oletti, että se on laskeutunut jo niin alas ettei saa siitä kiinni. Lääkäri oli viereisessä huoneessa ihan sattumalta ja pyysi tätä myös tsekkaamaan tilanteen. Myös lääkäri oli asennosta epävarma ja laittoivat to aamuna mulle lähetteen synnärille ultrattavaksi. Perjantaina puoleen päivään mennessä ei kuulunut mitään ja soitin synnärille, niin lähete ei ollut mennyt perille faxilla. (eivät laittaneet postilla koska epäilivät postin kulkua näin joulun alla...) Mutta koska mulla viikkoja 37+, niin ottivat mut vielä perjantai iltapäivällä ultraan. Käskivät varata aikaa 4h jos kääntävät. Ensin sisätutkimus+käyrä, ultraus, kääntöyritys (ei onnistunut) ja taas käyrä. Aikaa meni vajaa 3h. Tämä heepu ei ollut vielä kiinnittynyt pyllystä, joten pieni toivo on että vois kääntyä, mutta joka päivä todennäköisyys vähenee. Magneettikuvat ottivat muuten myös perjantaina, kun sattui "röntgenissä" olemaan aikaa ja maanantaina kuulen sitten tulokset, voinko edes harkita alatiesynnytystä, jos tämä ei suostu kääntymään. 29.12 on synnytystapa-arvio, jos magneettikuvat näyttävät hyviltä... Muuten varataan aika sektioon raskausviikolle 39 eli joko ihan vuoden loppuun tai seuraavan alkuun. Jos synnytys alkaa nyt ennenkuin tiedetään synnytystapa, niin kauan ei saa kotona odotella, vaan tarkistukseen sairaalalle... Onneks äitini tuli jouluksi meille ja on loppiaiseen asti, niin on esikolle hoitaja valmiina. (Kaikki sukulaiset asuu vähintään 1,5h matkan päässä...)

Kyllä tää asentojuttu vaan stressaa, koko ajan yritän tutkiskella missä asennossa asukki on... Mut en mä erota päätä pyllystä. Tässä välissä on mun mielestä jo kertaalleen ollut poikittain, joten kai se vielä mahtuu siellä kääntymään... en mä vaan tiiä. No ei auta kuin toivoa, että älyää kääntyä. Mä en millään tahtois sitä sektiota...vaikka kai siitäkin selviää.
 
tammikuun4 Se on resepti lääke. Minulla itsellä on se käytössä 40mg vahvuisena ja sai tosiaan käyttää koko raskauden ja sen avulla ei tarvinnut närästyksistäkään kärsiä.
Sitä en vain tosiaan itsekkään tiennyt että se auttaa turvotukseen ennen kuin lääkkäri äitipolilla sanoi ja kertoi että sitä käyttävät osastollakin äideille turvotuksen ehkäisyyn ja käski minunkin syödä sitä koko ajan vaikkei refluksin kanssa oliskaan paha kausi.

ananaskirsikka Tsemppiä huomiseen ja nukuhan yö hyvin niin on kunnolla voimia koitokseen.
Jännät paikat sulla tosiaan, muistaa sen oman tilan reilu viikko sitten, tosin kyllä nukuin hyvin yön kun en älyä jännittää tuollaisia tilanteita.

 

Yhteistyössä