***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Lily of valley:
Oon kuullu että pari viikkoa ennen synnytystä tulee flunssa vanhan kansan mukaan, joten jos vaikka merkkais jotain. Mulla alko flunssa reilu viikko sitten torrstaina, kesti kunnolla kolme päivää ja nyt vieläkin nokka vuotaa sitkeää limaa!! TSEMIÄ ja jaksamista! :hug: :heart:

omaa napaa: nukuin melkein koko yön täydellisesti. puol 6 vasta vessaan ekan kerran! :p mitä nyt aina välillä heräs siihen että lomkat puutu ja häntäluu poksahteli :p , mut kaikkeen tottuu!!

HALEJA KAIKILLE TARVITSEVILLE JA ONNITTELUT VAUVAUTUNEILLE!!!


tammikuun4 ja melojapoika 37+6 :heart:
 
Lily of.. ja Velmuliina : :hug:

Sero: kirjoittamasi oli juuri kuin minun suustani! Eilen minullakin alkoi poltella ylämahaa tosi kipeästi! mutta ei ollut pahaa oloa tai mitään. Ajattelin kanssa että tuleeko nyt mahatauti että kohta laatta lentää. Mut ei se meni ohi ja oli vähän aikaa poissa ja tuli uudestaan! |O Minullakin oli näitä kohtauksia puolikymmentä ja sitten ne loppui. Kun nukkumaan laitoin niin alkoi poltella selkää ihan julmetusti ja pyysin miestä hieromaan niin sitten alkoi supistella masun puolella. :( Tätä kesti tovin aikaa ja kipuilin sängyssä ja sitten olen jossakin vaiheessa nukahtanut.

Pinguli: ei mulla tahdo oikein mikään auttaa tuohon turvotukseen. Minä kun en pysty enää kävelemään kunnolla niin liikunta on jäänyt kokonaan. Mulish tuossa mainitsikin vihreän teen.. Syön ananasta ja juon vihreetä teetä. Se ehkä pikkaisen helpottaa oloa mutta ei minulla ainakaan vie turvotusta pois kokonaan. Ananaksen voimaan en enää usko mutta syön sitä sen takia että vie makean nälkää ja toivon että toimisi tuon vihreän teen kanssa :D :D

Samariini ja O 34+3
 
voin naiset kertoa että turvotus ei lakkaa ennenkuin ootte synnyttänyt, mulla tulee 38 vkoa huomenna täyteen ja ei auta vedet, ananakset ym. yli 10 kg noussut paino viimeisen kk aikana! jalat kuin pölkyt ym. johonki 34 viikolle asti vousu 500g viikossa, nyt sellaista 2,7 kg VIIKOSSA!!
tsemiä vaan!
tammikuun4
 
Sattuu alamahaan ja tulee kellertävää paksua limaa :eek: Toivon todella ettei synnytys nyt käynnisty kun vauva on perätilassa. Täytyy seurailla omaa oloa ja jos pahenee soittelen äippäpolille.

Nyt lähden lepäämään :)

Sannis ja patu rv 37+2
 
heippa..täällä vointi on vallan mainio!! :D olen oikein reipas ollu tänn aamua,,olen leiponu ja siivoillu!! =) jännä että aika monia supistelee,,itellä ei ole vielä ollut ku muutama harjotus supistus siis täysin kivutonta,,ei siis taija tää napero ainakaan ennen tammikuuta tulla ja HYVÄ niin!! =) jaksamisia vaivojen kanssa kärvistelijöille.. :hug:

t.rontti1 ja 37+4 :heart:
 
( . ) vihloo alhaalta ikävästi ja kivuttomia suppareita tullu aikas lailla. siivoilin ja leivoin itsekki tuossa on ollu aika energinen päivä ja samalla myös tullu nukuttuu kahet päikkärit... :D
joulu tunnelmaa haen tässä kynttilöin ja jos tekis torttuja
 
Tulin sit tännekin pikaisesti kertoilemaan, että meille syntyi eilen 18.12. (rv 39+3) klo 8.17 pieni tummatukkainen prinsessa 3110 g ja 48 cm. Tänään kotiuduttiin, kun ei ollut oikein mitään syytä jäädä sairaalan ja esikoinen alkoi hermostua siellä. Muuten kaikki ok, eka yö nukuttiin kahdella pitkällä syötöllä - tyttö osasi onneksi heti imeä tosi terhakkaasti.

Synnytys meni tosi nopeasti ja helposti. Lähdin yöllä puoli kolmen aikaan synnärille nukkumaan, kun oli jo toinen yö peräkkäin, etten saanut nukuttua, kun aina heti kun nukahdin, tuli vähän kipeä supistus. Siellä sitten todettiin etteivät uskalla antaa mitään kipulääkettä, kun kohdunsuu oli jo 4 cm auki. Pari tuntia yritin sitten torkkua unilääkkeen avulla - taas sama juttu: heti kun torkahdin, heräsin supistukseen, mutta muuten niiden väli saattoi olla puoli tuntia tai enemmänkin. Puoli kuuden aikaan sitten lähdin ammeeseen, kun kätilö meinasi, että lämmin vesi voisi saada synnytyksen kunnolla käyntiin. Ammeessa ollessa supituksia alkoi tullakin useammin ja säännöllisemmin, n. 3-5 minuutin välein, mutta edelleenkään eivät olleet kovin kipeitä. Ammeesta tulin pois joskus seitsemän jälkeen, ja silloin olinkin jo 7 cm auki. (Tähän asti olisin voinut olla ihan hyvin kotona, sen verran lieviä olivat supistukset.) Puoli kahdeksan maissa sain spinaalipuudutuksen ja tyttö syntyi kahden minuutin ponnistuksella klo 8.17. Tikkejä tuli pari pinnallisiin nirhaumiin, mutta olo on kyllä ihan toinen kuin sen viimekertasen epparin jälkeen.

Bellona ja tyttö 1 vrk
 
Sero : mulla on kans ihan samanlaisia tuntemuksia... ja sitte on kuitenki aina ihan epävarma olo, että onko nää nyt supistuksia vai mitä ihmettä...?? Kyllä tuntee välillä itsensä niiiin tyhmäksi, ku ei supistuksia erota. Mä olen kyllä saanu nyt hyvin nukuttua, en turhia ole heräilly. Ja jos vessareissulla alkaa kipuileee, niin ei koske niin kovaa ettenkö heti nukahtaisi. Joten jäämme odottelee niitä kivuliaampia suppareita.

Kyllä alkaa jo pikkulhiljaa tuntuu siltä, että sais syntyy. Mutta toisaalta, ehkä mieluummin sit ens vuoden puolella niin saa olla "pidempään lapsi".

Zilla ja Lumi 38+4
 
Onnea Bellona :flower:

Sitten vähän valitusta...
Niin ihanaa kun maalla asuminen onkaan niin meidän kylän tk:n palveluissa ei ole mitään kehuttavaa!! Koira veti mut nurin aamulla portaissa. Onneksi oli paksu ja pitkä takki päällä, joten alastulo oli melko pehmeä. Mahaa alkoi kumminkin vihlomaan kummallisesti, liikkeet kyllä tuntui. Soitin tk:n päivystykseen ja käskivät käymään. No tk:ssa oli päivystämässä juuri ja juuri suomea puhuva mieslääkäri. Tämä itse pätevyys sitten kuunteli sydänääniä jollain ihme torvella ja sanoi että kaikki kunnossa. Tulipa käytyä mutta ei kyllä ollut mitään hyötyä. Jospa masussa on kumminkin kaikki kunnossa :heart:
 
Onnittelut Bellonalle! Ihanaa kun niitä vauvoja alkaa putkahdella kiihtyvään tahtiin! :heart:

Täällä onneksi nyt vähän parempi olo, tosin en tiedä, miten sitä ensi yönäkään saa sen paremmin nukuttua, mutta kuitenkin vähän parempi mieli. Aika paljon supistellut kyllä tänään, kun käytiin kaupassa jne. On tää jännää aikaa, kun ei yhtään tiedä, meneekö 1 päivä vaiko (melkein) 4 viikkoa vielä.
 
Täällä mahakipu loppui :) Mutta nyt sitten patu pyörii mahassa hirveästi ja mua hiukan närästää. Jännää nähdä tiistaina onko tilanne muuttunut mihinkään.

Bellona: Paljon onnea :hug: :heart:

Tylsää olla sisällä kun aika matelee ja poitsulla menee hermot kun ei ulos pääse. Täällä pakkasta -20 astetta :/ Olen koko ajan yrittänyt keksiä poitsule tekemistä,ja nyt sain sen katsomaan dvd:tä.

Sannis ja patu rv 37+2
 

Yhteistyössä