***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Maha heiluu minne sattuu...vauva liikkuu ja touhuaa jotain ihmeitä. =) Samalla sitten tuntuu ällöttävälle alapäässä. Vihloo sun muuta...Argh. Jokohan se yrittää porata ittensä lähtökuoppiin. Ei vielä maanantaina ollut kiinnittynyt ultran mukaan.

Muuten ei uutta...

millis ja liinu 37+4
 
Millis1981: Mä mietin tänään et oletkohan sä synnyttämässä kun susta ei ollut tänne mitään kuulunut:D Tosin itsekin nyt vähemmän ollut koneella, kunnon siivouspäivää vietettiin talkoovoimin!

Mulla kanssa Tilleri keikkuu mahassa, on kuulemma osin kiinnittynyt muttei kokonaan. Alaselkään sattuu, alavatsa tuntuu kireältä ja alapää huutaa hoosiannaa. "Kyl se tästä"

Että valivali vaan täältä suunnalta :LOL:

Pinkgreen ja tilleri 37+4

edit: Niin ja pippur1lle onnea :xmas:
 
pinkgreentoivottaavasti ei tartte tänään lähtee laitokselle. Jos tulee joku yllärilähtö. =) Mies on meinaan pikkujouluissa. Se on kylä soitellut tarkastussoittoja, mutta on kummiskin ottanut ettei kykene mua viemään tai tulee heti perässä. Sovitiin, että tämän jälkeen ei sitten ota, että on kuskina kun tulee lähtö.
 
millis: Mun miehellä oli pikkujoulut viikko sitten perjantaina. Laitoin sille tekstarin "Synnytys alkanut!!! No ei vaiteskaan, vitsi vitsi! Mulla oli vaan semmosta asiaa, et..." Sitten jotain diipadaapa-asiaa mitä mulla nyt olikaan. Pakko sitä vähä oli säikytellä :D
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja NirppaII:
No niin meikäläinen ilmoittautuu sitten kanssa perätila-porukkaan.
Tänään soittelin synnärille / äippäpolille ku keskiviikkona olivat jo neuvolasta laittaneet lähetteen menemään eikä mitään ollut kuulunut. No lähetettä ei löytynyt, mutta koska viikkoja niin paljon ja vauvan asento kysymysmerkki, niin ottivat mut iltapäivästä. Ensin käyrille ja sitten vähän rajumpi sisätutkimus (1,5cm auki) ja ultraus ja vielä käyrille. Vauva perätilassa. Yrittivät kääntää, ei onnistunut. Kysyivät haluanko selvittää alateitse synnytystä vai varataanko sektio aika. No alateitse kiinnosti, niin kävin magneettikuvissa. Maanantaina kuulee sitten sen tulokset ja jos kuvien perusteella näyttää ok:lta niin sitten 29.12 synnytystapa-arvio. Muuten varataan aika sektioon viikolle 39 eli joko ihan vuoden loppuun tai ihan vuoden alkuun...

Mummo eli äitini on hälytetty valmiuteen, koska jos synnytys alkaa, niin pitää mennä kiiruusti synnärille. Pylly ei ollut vielä laskeutunut ihan alas eli voi vielä kääntyä, mutta on ep.tod.näköistä...

Joten ois vielä kiva kuulla Teiltä muilta perätilasynnyttäjiltä, että mihin vaihtoehtoon olette itse päätyneet sektioon vai alateitse yrittämiseen ja miksi. Itselleni tämä on toinen lapsi ja eka synnytys oli aika oppikirjamainen, joten sikäli ajattelin yritää alateitse jos vaan lantio ja muut mitat antaa periksi, mutta päätöstä en siis vielä ole tehnyt, kun tuloksia kuulee vasta.

Nyt painoarvio oli 3,1KG (37+2). Esikoisesta oli sama painoarvio viikolla 37+6 ja syntyi viikolla 41+ ja painoi reilu 3,2Kg. Menipä tää touhu jännittäväksi. Mieskin sanoi, että häntäkin alkoi jännittää.

Kopion nyt kun laiskottaa niin tuon aikaisemman kirjoitukseni tähän. Eli meillä tulossa sektio..... Ja tässä syy:

PERÄTILASSA ollaan ja alkaa olla niin ahdasta ettei varmaan enää käänny, pylly kiinnittynyt alas. Käännöstä ei yritetty sillä aikaisempi sektio esteenä.
ALAKAUTTA en voi yrittää perätilaa synnyttää koska häntäluu kaartuu kuulemma voimakkaasti eteenpäin.
SUUNNITELTU SEKTIO siis tulossa. Saatiin kuitenkin puhuttua aika tammikuun puolelle, jos masussa vaikka pysyisikin. Eli 4.1.2010 olisi sitten leikkaus jollei lähde aikaisemmin syntymään. Viikkoja tuolloin kasassa 40+1.

KOHDUNSUU alkanut kypsyä, ulkosuu auki 2 cm, pehmeä ja 1,5cm pituutta, sisäsuu suljettu. Supistellut aika lailla ja välillä tekee ihan kipeää, toivottavasti rauhoittuu. Taidan olla täällä nyt sitten ainoi joka EI toivo supistuksien saapuvan/voimistuvan loppuaikana.

PAINOARVIO tällä hetkellä 2700gr

Todella pettynyt olen että leikkaukseen taas joudun, olisin niin halunnut kokea tuon alakauttasynnytyksen, mutta asialle ei mitään voi, nyt pitää vaan hyväksyä tilanne, mutta kyllä vähän itku silmässä on :'(
 
pikaisesti vaan merkkaudun. rankka päivä takana laitoksella, aamulla menin , illalla tulin. vaavi oli pvän liikkumatta ja sitä sitten tutkittiin et mikä mahtaa olla kun ei liiku. mut loppu hyvin kaikki hyvin , alko liikkumaan 18 aikaan ja sain luvan lähtee kotiin ja huomen meen aamulla takas..!

tää vauva keksii nyt kaikki mahdolliset keinot pitää huolta yllä. nyt oon jo sitämieltä että tulis ulos niin loppuis murheet siitä miten se masussa jakselee..!

paineet taas/edelleen koholla 142/104. toivotaan huomiselle parempia lukemia!

tsori omanapa, voikaa hyvin ja palataan taas :wave:
 
Täällä sattui ja tapahtui kaikkea eilen, sit taas taysiin ja sillai.. Nopeasti:
prot ++
rr 149/99
lähete taysiin, taysissa arvot paremmat, ehkä vv virtsassa, siksi prot +!!
Paino noussut 2,7 kg VIIKOSSA TAAS!!!
nyt noin 15 kg kuukauden aikana.. PERKELEEN TURVOTUS!!!! :kieh: :ashamed: :snotty:
tj 15 ja tosiaan teen mitä vaan kun sen aika koittaa. Maanantaina uusiks tays!!
Nyt maate, jotta tää päänsärky, oksetusolo loppuis, mut turha toivo!! :headwall:

tammikuun4 ja melojapoika 37+5 :heart:
 
Toisilla onkin jo tosipaikat tulossa, mä vasta aloita valittamisen kun alkaa nämä ekat supistukset, jotka ei ole edes kovin kipeitä :LOL:

Onko muilla "henkisen rasituksen" supistuksia?
Mulla ei tee fyysinen rasitus juuri koskaan mitään tuntemuksia, ehkä 1-2krt viikossa joku nostaminen tai äkkinäinen liike saa vatsan kiristymään.
Mutta sitten kun hermot menee ja päässä soi hoosianna niin jo supistelee.
Ja aina viikonloppuisin hermot kiristyy ja on vkloppu valmiiksi pilalla, viimeistään supistusten takia.. eli töissäolo sopii mulle, oon aina hyvässä kunnossa ja hermotkin lepää ;)
Täytyy siis varmaan olla vähemmän kotona niin ei synnytyskään käynnisty ennenaikojaan :p
 
Huomenta

Tulin poksumaan eli 36+0 :)
Onneksi nää viikot kuluu..nyt ei sitte ole ollu merkkiäkään supistuksista..eilen kävin illalla pitkän lenkin käveleen eikä yhen yhtäkään supparia :kieh: Selkä on mulla alkanu temppuileen tosissaan ja taas yön kääntyilly kun hermosärky menee selästä jalkoihin..
Vauva "onneksi" liikkuu tosi paljon ja potkii kylkiin niin että rutisee..
Kyllä tääki alkaa olla niin kypsä tähän oottamiseen |O
Kukahan se sanoi tuossa aiemmin että me valitetaan aika lailla ja se on kyllä totta :D
Mutta kyllä täällä minusta on lupa valittaa kun kaikki tiietään miltä toisesta tuntuu..
Eli haluan antaa :hug: kaikille tasapuolisesti!!

Eilen saatiin onneksi loput jouluostokset tehtyä ja ruuatki ostettua joten nyt voi vaan köllötellä ja syödä!!!!

Ihanaa että pakkanen lauhtu vähän ja lunta tuiskuttaa, taidanki lähteä ulos koiran kans.

Viikonloppuja :wave:

Katjuska ja masukas 36+0
 
Voi helkkarin helkkari. :'( Niin kuin mä hehkutinkin, että vihdoinkin pääsen äitiyslomalle, ja saan nukkua ja levätä, niin katin kontit. Nyt sitten sekä tyttö että minä itse kipeänä. :'( Mulla on tosi surkea fiilis, kurkku ihan sairaan kipee, joka rööri täynnä limaa ja tosi väsynyt ja itkuinen olo. Ja tyttö samassa tilassa, yski koko yön ja itki yskäänsä vähän väliä. Oman huonon olon ja tytön yskän takia sain sit nukuttua max. 3 tuntia koko yönä... :'(

Ja tuolla hiton miehelläkään ei oikein tunnu riittävän ymmärrystä univelkaiselle, viimeisillään raskaana olevalle, kipeälle vaimolleen... :headwall:

Perun sen tervetuloa-toivotuksen, todellakin vauva saa nyt ymmärtää pysyä mahassa niin kauan, että sekä minä että esikko ollaan parannuttu, ja että olen saanut nukkua muutaman yön kunnolla. :snotty:
 
Poks 37+0 jostakin luin, että tämä olisi kaksosraskaudessa laskettuaika.

Ällö limajuttuja

Parina päivänä tullut reilusti valkovuotoa. Eilen sitten tuli yllättäen limatulppa ja siitä ei voinut erehtyä. En muista, että missään muussa raskaudessa olisi sitä tullut ainakaan noin paljon . Keltaista limaa ainakin desin verran.... yök :x
Jotakin siis tapahtuu.... supistuksetkin ovat saaneet ihan eri voiman.

Katsotaan olisiko tänään hyvä päivä lähteä synnyttämään. :D
 
Täälläkin poks poks poks 37+0 :)

Ja myöskin tuota limaa tulee ihan ÄLYTTÖMÄSTI!! Supistuksia ei oo näkyny taas hetkeen. Järkyt turvotukset, söin purkki ananasta äsken, jos auttais.
ONKS MUILLA IDEOITA TURVOTUKSEN POISTAMISEEN? runsas juominen, kävely tms ei oo auttanu. Mua siis sattuu varsinkin oikeeseen jalkapöytään kurjasti, ku tuntuu et varpaat poksahtaa ku on niin turvonneet.

Sori Oma napaisuus :D

Pinguli+Napero 37+0 :wave:
 
Pinguli ,samassa tilanteessa olet kuin minäkin turvotuksen kanssa.Jokapaikasta oon apua kyselly ja neuvoja mutta ei kukaan ole vielä taikasauvalla heilauttanut että kas näin kun teet niin lähtee.Oon siin ite koittanut tukisukat,pitänyt jalkoja kohoasennossa,syönyt/juonut anas pitoista,kävellyt hissunkissun melkein 24/7 ku särkee jalkoihin ettei paikoillaan olo lähes mahdotonta.Mulla jalat siis ihan reisitä asti turvoksissa ja polvet ovat tuplaantuneet puhumattakaan siitä alaspäin.aivan järkyn näköset jalat,kysyinkin mieheltäni et onx joku käyny salaa asentaa munjalkojen tilalle tukit :LOL: .
Mulla on joo maanantain äpoli ja aion siellä pistää lekuri koville jotta nyt saa luvan tehä jotain et alkas olo helpottaa ja mikä kaikista v***ta niin oon nyt valvonu 13 vuorokautta pautkeen niin et koko vuorokauden aika unta yhteensä 1-3 tuntia et mulla alkaa henkinen jaksaminen loppua just nyt.sain eilen tervarista päivstyksestä ensiavuksi opamoksia unettomuuteen mutta katinpaskat mitään auttanu,ei nukkunut siis yhtään noilla tropeilla.HERMOT menee :headwall: :headwall: :headwall: .
Että näin täällä,en toivo kelleen tällästä olotilaa mikä mulla nyt ja tähän siis vielä muut liitoskivut sun muut vaivat niin aaaarggg :headwall: .

Ihana lukea että joillain täällä ei siis mitään ihmeempiä vaivoja ja saa nauttia loppumetreistä täysin rinnoin.tuntee itsensä hieman kateeksi :ashamed: .

Mutta taas ulos köpöttelee ,jalat huutaa hoosiannaa ku hetken istuu,ainakin liikuntaa saa jos ei muuta positiivistä tästä osaa kaivella.mutta ei tää liikunta kiloja oo vieny,niitä tulee ihan hullua tahtia.:attn: turvotusta siis lahjotetaan jos joku haluaa :LOL:

Velmuliina ja juniori 36+2
 
Huomenta.. Tuntuu taas et tää vauva varmaan tahtoo olla kesään asti masussa, no kuka nyt tämmösillä pakkasilla tahtoo tuolta lämpimästä tulla :D

Pissalla saa käydä jo melkein 10 kertaa yössä kun tuo pikkanen painaa nyt ihan oudosti tuonne. Jeps jeps..kohta olisi se jouluaattokin sitten.. :/

pippur1 ja masumuru 39+2
 
Mulla auttanut turvotukseen runsas veden juonti ja vihreä tee =)

Täällä eilen petihommat sai aikaan kipeitä supistuksia, kolmen aikaan yöllä helpotti ja sain nukkua, sit 6 pirteenä heräsin :whistle:

Nyt olis ohjelmassa kinkun hakua, piparin ja torttujen tekoa. Laatikotkin meinasin väsätä..jos tuota joulutunnelmaa saisi =)

Mukavaa viikonloppua!!
Ja :hug: kaikille sitä tarvitseville!

mulish ja hippula POKS 34!! Täältä mekin tullaan :D
 
Kyselyä taas supistuksista:
Eilen illalla tuli yhtäkkiä ihan järkyttävän huono olo, ihan sellainen kun tulis mahatauti.
Vihloi mahaa sillai jännästi, sanoinkin miehelle et tekee oikein pahaa, et mahtaako olla mahatautia. Käännyin toiselle kyljelle ja tuo kipu tuli ja meni sillai aaltoina, alkoi pienellä nipistelyllä ja eteni sillai tuohon häpyluun kohdalle poltteeksi ja samalla särki selkää.
Oliko tuo nyt kipeä supistus vai mitä tuo oli? Mahatautia tuo tuskin oli kun ei sitten mahassa mitenkään kiertänyt tms.
Olisinko puol tuntia kärvistellyt ja "kipukohtauksia" tuli ehkä 5kpl, sitten taisin nukahtaa.. eli ei mitenkään pitkään kestänyt tuo olotila.
 

Yhteistyössä