***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Enielle tsemppiä, voi jestas kun ihan jännittää siun puolesta =)=)

Ananaskirsikka; Itsellä vähän samat ajatukset tuon synnytyksen kanssa kun on koko ajan tuntunut jotenkin niin kaukaiselta.. Ja nyt sitten iskee paniikki kun tajuaa että se voi vaikka olla edessä jo ensi yönä!!! Mie en ole ehtinyt ajatella asiaa ollenkaan tarpeeksi!!!!! Vaikka tosin, miten valmistaudut tuntemattomaan.....

LapsiG: Mies puhuu, että hänelle riittäisi nyt minun kanssani tämä yksi kun on jo yksi 8v edellisestä suhteesta. Itse olen vielä vähän kahden vaiheilla, mutta en nyt ole ajatellut asiaa sen enempää..ei nyt ainakaan ihan heti perään!!

Lenkille!
mamma ja Kirppu 37+1
 
Enielle kovasti tsemppiä!! Hui kun jännittää sun puolesta :)

Lapsiluku on luultavasti täynnä kun on tämä kaveri ulos saatu....Tosin niin sen piti ollakin jo ekan jälkeen :D

Synnytystä olen miettinyt vaan siltä kantilta että hartaasti toivon et saan synnyttää alakautta...Ajatus siitä ei tällä hetkellä pelota laisinkaan. Tiedän ettei se ole kivutonta mutta tiedän myös kuin moni siitä on kunnialla selvinny =)

SEE :hug: Uskon et olet pettynyt tällä hetkellä mut onneksi lopputulos eli vauva korvaa kaiken

Mimonmami hui kun siellä on ollu kauhun hetkiä :/ Onneksi nyt vissiin näyttää hyvältä.

Mul on lantio ihan tulessa kun pojan kans olin pulkkamäessä...Ei ois kyl pitäny rehkiä..Toivotaan et pääsen huomenna sängystä ylös :/ Siis toi 1,5vuotias tietty piti minua rinnehissinään ja nökötti pulkassa odottaen et mamma vetää mäen ylös :LOL:

Lily of the valley hyvä et tutkivat sun kintunkin ja kaikki oli hyvin =)

Nyt sohvalle köllimään! M&M 34+1
 
Enie Paljon tsemppiä tulevaan koitokseen. OOn sulle niin kateellinen. Mää kans :D

Nyt on sit eilen ja tänään pyöritty koko päivän kaupoissa eikä mitään muuta kun pirun kipeä alapää :/

Neuvolassa tänään käyty kaikki ihan ok. Vauva kuulemma kiinnittynyt ainakin. Seuraava käynti olis sit 17.12.. Toivottavasti ei sinne enää tarttis mennä :D

pippur1 ja masumuru 38+0
 
ENIE:
tsemppiä koitokseen!

MINÄ VAAN:
älä oo huolissas painostas, täällä tulee 1kg-2,8kg viikossa nestettä kroppaan.. nyt viime kk aikana tullut vaan sellaiset 10 kg!! Että niitä vaan ropisee... Turvotusta ihan kauheasti! =( Vauva oli mulla nyt maanantaina 36+1 jo 3,6KG!! Tulee hiukan alle 5 kg!!! Että samaistun verenpaine ja turvotus hommiin!!

tammikuun4 ja meloja 36+4 :heart:
 
Moi Kaikki Mammat :wave:

Mie liityn nyt tähän pinoon,olemme neuvolassa mennyt et laskettu aika on 30.12 mutta tänään kontrolli ultrassa laskettu aika selvis,se on 3.1.2010 Lapin keskus sairaala,ja mulla 2 entisestä liitosta pojat vm 99 ja vm 03 ja tämä,vaavi on uudesta suhteesta,liitto loppui kylläkin 5kk sitten...eli olen yksin odottaja ,ikää mulla on 34v =)

Verenpaineet olleet vähän koholla,ja pissa yhellä +,tänään verenpaine oli ok,äippäpolilla ja muutenkin kaikki oli hyvin masukilla 3kg piiperö siellä pötköttää..liitos kivut on hirveet! mutta tämä on väliaikaista ;) odotan vaan niin innolla pikkusta maailmaan ..oi että..

voimia kaikille :hug:

mamma ja piiperö rv 36+4 :heart:
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja napakettu:
SEE : :hug: luulen että on itselläkin sama edessä, kun ei ole vauva vieläkään kääntynyt. Ja alateitsekään en uskaltaisi ensisynnyttäjänä perätilassa synnyttää. Mulla on kohdussa rakennepoikkeama(tästä syystä vauva ei ilmeisestikään ole kääntynyt) minkä takia en tiedä uskaltaako sitä ulkokäännöstäkään lähteä tekemään. Onhan tässä nyt vielä aikaa kääntyä, mutta jotenkin musta vaan tuntuu että kaveri kölli loppuun asti perätilassa. Tärkeintä kuitenkin on tietysti se että vauva saadaan terveenä ja hyvinvoivana maailmaan.

ensisynnyttäjänä haluisin muuten kysellä tyhmän kysymyksen: mainitsit SEE että 4.1. leikataan jos ei ole aiemmin lähtenyt syntymään. Mitä sitten tapahtuu jos synnytys käynnistyy ennen sitä? tehdäänkö siinä sitten hätäsektio vai mitä sille tehdään?

napakettu & tirriäinen 33+6
Jos lähtee syntymään aiakisemmin niin sitten leikataan silloin kun alkaa syntyä, oli päivä tai yö. Ei se hätäsektio ole. Pitää vaan ajoissa lähteä sairaalaan jos supistukset tulee tiheästi ja on kipeitä. Jos lapsivedet menee niin makuuasennossa ambulanssilla sairaalaan. Tällaiset ohjeet tänään sain.

Mullahan esikoinen syntyi kiirrellisellä sektiolla sydänäänten laskun takia. 14 tuntia olin aktiivista synnytystä takana joten olen tietysti saanut vähän kokea tota normaali touhua, tietysti tuo ponnistusvaihe on jäänyt kokematta.



KIITOS KAIKILLE MYÖTÄTUNNOSTA
 
pinkgreen LapsiGalluppiin: Toivon, että saan vielä vähintään sen toisen lapsen joskus tulevaisuudessa, joskus 2012 ehkä :)..

Ananaskirsikka: en ole miettinyt synnytystä. Mies pohtii sitäkin jo mun puolesta :), ainakin siltä tuntuu. Se taitaa enemmän elää meikäläisen odotusta kuin minä.

Enie Tsemiä :) :flower: :heart:

Ja moii kaikille näin muutoin :)!
Täällä musta tuntuu, että ei tarvitse kuin seistä paikoillaan tai maata ja silti tuoksahtaa hielle. Iyy.. ei vieläkään pysty pitämään kunnolla talvitakkia päällä, mutta ei kehtaa liikuskella kaupungilla puoli pukeisena.. eli olen samaa mieltä ettei shoppailu sovi viimeisellään olevalle :) (mutta siinäkin on pikkuunen ongelma kun wawwa-tavarat on osin vielä hommaamatta ja joululahjoja ei ole vielä ainuttakaan. )
 
Enielle tsemppiä huomiselle!!! voisitko käydä vastasyntyneidenteholla huoneessa yks sanoo meidän PikkuMiehelle terkkuja äiskältä ja siskolta... meiltä on niin kovin pitkä matka sinne.. :ashamed:

SEE itte uhosin kans vimoseen asti että synnytän vaikka jalat edellä.. no Poju käänty mutta silti mut leikattiin, en tykänny.. Harmi juttu..mutta sanon tähän samoin ku kaikki sanoo mulle, synnytys son sekin vaikka itte et töitä tee mutta tulos on silti sama ja rakas :heart: :hug:

:hug: kaikille niitä tarvitseville..

-väsynyt väpä-
 
Enielle Huuuiii,se on menoa kohta :D tsemppiä :heart:

Tammikuun4 sulla kun toi koko arvio on noin hurja ni mille sun sf-mitta näyttää?? :eek:

LapsiG tää on nyt kolmas ja todennäkösesti viimenen,jos ei sit iltatähteä joskus tehdä tai voihan se mieli muutenkin muuttua ;)
 
heipsan tänään oli synnytystapa arvio ja vauva on nyt 2,5kg ja arvioitiin että pikkasen yli 3 kg on syntymäpaino,istukka oli 2luokkaa ja lapsivettä oli vähäsen joten seuraavalla viikolla mennään tarkastuttamaan tilanne uudestaa,,lepoa kehotettiin että vettä saataisiin lisää. ja jos tilanne ei ole muuttunut ruvetaan miettimään käynnistystä,,mutta oon ihan varma että tammikuulle silti mennään (toivon ainakin =) )

t.rontti rv36+2
 
Ai niin, meidän neidin(?) kokoa arvioitiin myös tänään siellä ultrassa, sanoi, että 2,8 kg olis nyt, ja laskettuna aikana paino olis hieman yli 3 kg. Aika pieniä vauvoja minä sit vissiin saan, vaikka kuinka syön. :LOL:

Synnytys Kieltämättä pyörii mielessä, mutta lähinnä siinä mielessä, että tulispa se jo pian. :D En oo suunnitellut miten sen pitäisi mennä, otan vastaan mitä tulee. Synnärikassia aloin just pakkaamaan, eväitä ainakin on tarpeeksi. :LOL: Oi miten tää on ihanan jännittävää aikaa, tää lasketun ajan odottaminen. :heart:
 
Synnytys. sitä ollaa ajateltu paljon ja nyt mua itteeni on alkanu jännittää himona se,
Poika kuulemma on aika iso nyt siis 34+1 2,8kg eli lasketuna aikana sen 4kiloo
no kyllä sen ulos saa eine sinne oo muutkaa jääny.

ENIE onnee synnytykseen, pian on pikkuset sylissä sulla :flower: :heart:

Lapsista VArmaan kait se kolmas viel tehdää en tiiä viel

joku uusiki tullu: tervetuloa :wave:

(.) täällä menkkamaista poltteluu ja jomotusta ollu taas tän päivän. Painaa ja vihloo tonne alas. OLISKO se merkki et availee paikkoja tai pehmittää...
No eipä muuta nyt köllöttelee
 
Alkuperäinen kirjoittaja tammikuun4:
Vauva oli mulla nyt maanantaina 36+1 jo 3,6KG!! Tulee hiukan alle 5 kg!!!
Miten ne noin ison loppuarvion antoi, kun mulla oli 35+1 painoarvio reilu 3-3,5kg ja lääkäri meinas, että reilu 4 kg, jos syntyy laskettuna-aikana. Joskin, jos aattelee, että vauva kasvaa noin 200g/viikko tässä viimeisinä viikkoina, olis sen mukaan sullakin 4.4kg, kun syntyy (ja mullakin 4-4,5... IIIIK!)... Pitäiskö mun alkaa kehitellä ittelleni joku paniikki, jos tässä tulee ittellekin oikeasti ISO vauva |O Taitaa tulla tästä sitten ensimmäinen vauva, joka jää sisään - mä en halua mitään viiskiloista synnyttää!!! EN!!

Olis ollut taas parempi olla tätäkään laskematta ja vaan miettiä ja toivoa sitä neljää kiloa :headwall:

Mulla oli tuo sf-mitta 34cm sekä 35+1, että tänään 36+0

Niin ja muuten, kerrankin: poks!
 
Enie onnea ja tsemppiä huomiselle! :flower: Toivottavasti saat vielä tämän yön nukuttua hyvin =)

SEE :hug:

Kokoarviot! Onko netissä missään taulukkoa, mistä voisi katsoa kuinka paljon vauva tulee suurinpiirtein painamaan, jos tietää tämän hetkisen painoarvion? Kun tuntuu teillä muillakin heittävän nuo arviot, vaikka nyt se vauvan paino olisi sama. Olisi kiva tietää jos joku taulukko jostain löytyisi!

Lapsigallup Mietin aiemmin että haluan ainakin kaksi lasta. Nyt sitten olen varovaisesti miettinyt sitä, että jos katsoo ensin miten tämän yhden kanssa sujuu ja sitten tulevaisuus näyttää haluaako sitä enempää tai pystyykö saamaan useampaa lasta. Itsekin koin jo tuon yritysvaiheen melko raskaaksi välillä, joten ei ehkä ainakaan ihan heti aleta toista yrittämään, jos useampaa lasta sitten halutaan.. Miehen mielipidettä en tiedä, kertoi joskus haluavansa vain yhden lapsen, joten voihan se olla ettei tosiaan useampaa meille sitten tulekaan; saa nähdä. Aika näyttää =)

Ananaskirsikka en toisaalta kovin paljon ole vielä synnytystä miettinyt, vaikka oikeasti PITÄISI! Uskoin, että nyt joulukuun aikana sitten alan valmistautumaan henkisesti siihen synnytykseen, mutta pah.. Edelleen asia tuntuu jotenkin kaukaiselta enkä osaa sitä kovin realistisesti ajatella. Tai ajattelen jotenkin niin ettei siihen pysty kuitenkaan valmistautumaan ja sillä selvä :D Kovasti vaan kaikki kyselee, että jännittääkö tai neuvolassa ja äitipolilla että mitä ajatuksia on synnytyksestä mielessä ja minä vaan vastaan ettei mitään :D Voi olla, että kunhan sitten synnytys lähtee käyntiin niin vasta sitten iskee se kunnon paniikki ja kadun etten tätä tämän enempää ole miettinyt :ashamed:

Lumi ja Lilliputti 36+3
 
enie :hug: synnytykseen ja tääl ollaan kyl henges mukana :heart: Ihana, koht sul nyytit sylkys.

VauvaG Tää o meille viimene raskaus. Sit o 4 mukeloo ja alakaa riittämään! Eiköhä oo jo osamme tehty kyläkoulun säilyttämiseks :LOL:
Haikee olo omal tavallaan, ko aattelee, ett viimene raskaus jonka saa kokea. Heti ko vaa mahollist, ni pitää ottaa pillerit käyttöön, ettei vua satu vahinkoo. Miun kroppakaa tosin ei taitas enää kestää tätä "rääkkiä", ny jo ollu kroppa nii helkutin kovil ja kipuiluja karseesti, ett kait se o uskottava, ett miun muksut o sit täs.

rontti1
:hug: ei sit olla varmaankaa yhtaikoo valittamas saikul :LOL:

Pitänee lähtee ettii jotai syömistä :ashamed:

Pörri ja Pätkä 33+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Väpä08:
Enielle tsemppiä huomiselle!!! voisitko käydä vastasyntyneidenteholla huoneessa yks sanoo meidän PikkuMiehelle terkkuja äiskältä ja siskolta... meiltä on niin kovin pitkä matka sinne.. :ashamed:
Kuinka pitkäksi välimatka teillä muuttui nyt kun poika siirtyi? Vaikka ei sillä matkan pituudella ole merkitystä, yhtä uuvuttavaa se on välimatkasta riippumatta, kun perheen lapset on ihan eri kaupungeissa :hug:
Muistakaa pyytää matkakulukorvaukseen hakemus (jos ette ole vielä saaneet). Myö ei olisi sellaista tajuttu, ellei yksi hoitaja olisi suoraan käteen lykännyt :snotty:

Enie teillä onkin huomenna melkoinen päivä :D Mahdatko saada yöllä edes nukuttua?

).( Mie sain tänään yhdenlaisen palkinnon siitä, että olen jaksanut rintapumppua. Molemmat lapset on nyt käyneet rinnalla :heart: :heart: Elämä rintamaitoa lypsäen, no se on jotain mitä en olisi osannut kuvitella. Raskasta, aikaa vievää ja ei mitenkään aina houkuttelevaa :snotty: Mie olen kymmenen viikkoa lypsänyt ja välillä on tehnyt mieli luovuttaa ja lopettaa koko homma. On se vain paljon helmpompaa, kun lapsi itse ilmoittaa nälästään ja vain nostetaan rinnalle imemään. Mie voisin vaikka kuinka pitkän sepustuksen kirjoitella maitomäärien vaihteluista, yrityksistä nostaa niitä yms. Mutta antaa nyt olla :D
Poika kävi rintaan kiinni kuin vanha tekijä. Heti oli oikea ote ja tehokas imu. Olisi varmaan ottanut koko rinnan suuhun, jos se olisi vain mahtunut :whistle: Tytöllä oli vähän taipumusta leikitellä nännillä. Kyllä hänellekin oikea ote saatiin ja hiukan hää imikin. Mutta taisi enempi olla sitä mieltä, että rinsessojen ei tarvitse tehdä työtä ruokansa eteen. Pullosta tyttö syö veljeään paremmin. Ja pullostahan vauva saa maidon helpommin kuin rinnasta.
Painoja en nyt tarkkaan muista :ashamed: Mutta poika on yli 2kg ja tyttö yli 1700g.

Hipkukka ja lapsukaiset 2kk 8pv (rv35+2)
 
VauvaG Kyllä mekin varmasti toinen lapsi vielä tehdään.. Aika näyttää milloin =) Mut mä oon henk.koht hieman "ainuita lapsia" vastaan..

SynnytysG Uteliaana ja innolla odotan!!! =) Toivon niin että saisin synnyttää alateitse, sektiota en missään nimessä haluaisi -en edes tiedä miksi niin sitä kammoksun.. Ensviikon tiistaina se lääkäriaika, meinaan siellä kyllä vaatimalla vaatia että pääsisin synnytyssairaalaan synnytystapa-arvioon.. Mua nimittäin pelottaa että mun häntäluu saattais olla tiellä.. Oon joskus nuorempana sen satuttanut, ja ennen raskautta polkupyörällä ajo sai sen ärtymään, mutta nyt raskausaikana pelkkä normaalilla tuolilla istuminen saa sen niin kipeeks että taju meinaa lähteä.. :| Mutta siis synnytystä odotan todella mielenkiinnolla :heart:

(.) Kauhee polttava tunne ollut koko päivän alamahassa sekä alapäässä.. Ihan ku menkat ois alkamassa.. Muutaman kerran supistellut, mutta tää poltto ei meinaa rauhottua.. Mistäköhän johtuu?

Tulisi jo se kunnon talvi, sitä ja pinon vauvauutisia odotellessa :heart:

iiris ja pojutsu 34+2
 
Hipkukka Ihanaa että vaavelit kunnossa ja päässeet tissille :heart: Kyllä alkoi hymyilyttää jo pelkkä mielikuva, ihanaaa!!! :p

Onks teillä mitään nimiä millä poikaa ja tyttöä kutsutte tai ootteko jo ihan virallisia nimiä miettineet?!
 
moi!
Mun sf mitta oli tänään 34!!!
En tiedä miks anto niin ison arvion?! Meillä miehellä kaikki sukulaiset syntyny noin 4,5 kg ja 56 cm oli ne sit tyttöjä tai poikia, joten kai se sit geeneissä on!
koko menee nyt muuten reilu 80 persentiilin käyrällä kun vielä 5 viikkoa sit meni yli 90 persentiilin käyrää... mahanympärys eli AC mitta menee kokoajan 95 persentiilin käyrää?!
Sokerit ollu mulla kokoajan matalat ja navan kohdalta mittaa hurjat 128cm.... ja painoa sellaiset 26 kg lisää.. ja edelleen nestettä kerää eli noin 1 kg viikossa tulee.. vikan 4-6 viikon aikana tosiaan se 10 noussu.. Aika lailla puhelinpylväät on jalat ja kädet.. Rinnat kasvanu b kupista h kuppiin.. :LOL: pituutta mulla on 165cm.. Neuvolassa sanoi että ei hätää vaikka painoa kertyy, kun selkeästi nestettä ja kuka nyt syömisellä sais tollaisia lukemia aikaankaan.. Äidillä tullut sellaiset 27,5 kg kun mua odottanut.. Nestettä ja verenpaineet tapissa vikat 2 kk, joten sekin vissiin kertautuu nyt sit mulla!
Tsemiä vaan..
ps. Kikka 3: jos kädet puutuu/sormet. Käyttäkää öisin esim. rullaluistelun rannesuojia niin ei puudu niin pahasti. ja nostakaa jalkopäätyä parilla puhelinluettelolla ym ylös, tai sit jos kaukosäädin sänky niin jalat taivasta kohti, helpottaa hiukan!

Tammikuun4 ja melojapoika 36+4 :heart:
 

Yhteistyössä