***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Täällä ikkunat ja peilit pesty! Loput herkut synttäreille ostettu,tietenkin kakku puuttuu mutta mennään sitä huomenna katsomaan.

Täällä sataa lunta ihanaa :D Joonas nukkuu ja mikko siivoilee kellaria..Kohta iltapalaa ja c.s.i:tä katsomaan.

En tiedä onko merkki lähestyvästä synnytyksestä,mutta mahaa nippailee ja tuntuu välillä ikävää painetta mahassa. Nyt tuntuu sellasta painetta tuolla alhaalla kun tässä istun. :| Rupean pikku hiljaa odottamaan sitä synnytystä. Olikos se nyt niin että rv 37 eteenpäin on täysiaikainen vauva?

Sannis ja patu rv 35+6
 
sannis Minä luin sinun kirjoituksen alun, että "Täällä ikkunat ja PALLIT pesty!" :LOL: :LOL: :LOL:

Alkaa vähän huominen pyörimään mielessä ja miettii kaikkea mahdollista mitä pitää valmistella jos sinne jäädäänkin, että täällä kotona olis hommat kohdillaan.

 
No nyt minnuuta alkoi jännittää se huominen. Tuntuu, että vauvan liikkeet on viime päivinä vähentyneet, ja lisäksi kun se painokaan ei oo noussut, niin mitäs jos se istukka oikeasti toimiikin jo nyt huonosti? Mitä jos ne laittaakin minut jo heti huomenna käynnistykseen? :eek:

No ei kai sentään, kai mä oon ihan hullu kun edes mietin tällaisia. :LOL:
 
mimonmami
:hug: olipa pelottava kokemus sul, onneks ei kuitenkaa mitää sen vakavampaa. Tsemppiä sinne!

Sannis
Juu-u..rv37 etiäpäi katotaan vauva täysikäseks

Täällä tungetaan jalkoja kylkiluihi ja yritetään sivusta ulos :D
Tuntuu jäynältä, ko saa koskettaa Pätkän jalkapohjaa masun läpi. O kyl nii selevä tapaus :D

Ihanaa..mie pääsen huomen tuas poksumaan

Pörri ja pätkä 32+6
 
mimonmami , hui mikä tarina, mutta voin niin eläytyä ja muistaa sen pelon joka tuollanen verenvuoto saa aikaan.. :ashamed: Sillon rv 28 kun minulla oli ekan kerran verenvuotoa jonka syytä ei saatu selville mutta johtui istukasta ni säikäytti oikein kunnolla kun luulin pissaanneeni housuun mutta se olikin verta.. toisella kerralla en säikähtänyt sitä alkua niinkään..(pysyin suht rauhallisena ja en ihan niin hikoillut, tärinää oli kyllä :) )...
Mutta siis, hienoa että vauva jaksaa hyvin ja päätti kasvaa viellä tovin masun lämmössä :flower: :heart:

Enielle tsemppiä käynnistykseen, joka toivottavasti tulisi tapahtumaan..:p

).( Meidän PieniMies muutti ma iltana KYSsiin, savonlinnassa ei enää Pikkuselle pärjätty ja häntä ei saatu ravittua tarvittavalla tavalla. Nyt on hänet ultrattu, masusta ja päästä.. kaikki ok. Keuhkoissa on kuvien mukaan jokin pieni vaurio. Masu on valtava, ruoka menee sisään mutta ei tule ulos..syy??..ei toinna kysyä..kukaan ei ole sitä minulle varmaksi osannut kertoa.. :| Ei pitäisi olla mtn vaarallista, vatsa on kuulemma positiivisella tavalla kuitenkin pullea.. toivottavasti se alkaisi toimia.

Mun on pakko kehua kun kävin puntarissa..Jeah..kiloja on noin 4kg alkuun. Tyssiltä tässä vaiheessa painoa oli tippunut tyssin syntymäpainon verran..ja lekuri sanoin jälkitarkastuksessa minulle huonolla suomella päin naamaa että "Olette aika painava"..ai kerpeleen ketutus jonka se sai aikaan..
Okei, olin iso, valtava ja painava ja tiesin sen mutta onko oikein sanoa noin..?? Painonvartoilla tippui sitten 15kg puoleentoista kk kun niihin liityin.. nyt oon päättäny että saan sen 5kg kans pois joka oli alla kun pojua jäin oottamaan.. esikoiselta tuli siis 20kg..

tämmöstä.. Hyvää Joulun odotusta..

-Väpä-
 
Ja nenä kohden KYS:ä.
Illalla varmaan täällä taas kotona päivittelen tilannetta, jotenkin ei usko että alkavat mitään tekemään.
Mutta läppäri lähtee mukaan, et vaikka sinne jäiskin niin jossain vaiheessa päivitän tilanteen :)

Enie + Nörtti ja Hissu 37+3
 
Väpä :hug: ja voimia sinne,toivottavasti poika pääsee nopeesti kyssistä "kotiin" sinne lähisairaalaan ja alkaisi vatsa toimimaan,eikä muutakaan häikkää enää ilmaantuisi :hug:

Enielle vielä aamutsempit mukaan :heart:

Poksuva Piiuli ja toukka 33 :heart:
 
Rv 36 alkoi!! Enää viikko ja vauva on täysiaikainen :heart:

Patu selvästi yrittää masusta pihalle kun potkii niin kovaa että kylkiin sattuu ja meinaa tulla pissat housuun kun toinen jyrää päätään tuonne alas. Yöt nukun edelleen niin ja näin..Mutta illalla kyllä väsyttää kun sänkyyn pääsen. Nyt jatkan siivoilua!!

Sannis ja patu rv 36
 
ENIELLE tsemppiä matkaan!

Täällä alkanut öisin supistella, viime yönä supisteli klo 2-5.30 ja sitä ennen kivut sekoittui uneen. Otin särkylääkettä ja sain noin tunnin nukuttua kunnes alkoi uudestaan. Soitin äitipolille josko olisin päässy tilanne arvioon ku koko lantion seutu on kuin tulessa, mut eivätpä ottaneet, käski levätä ja jos supistelut jatkuu niin sit soitto synnärille. Äitipolille en päässy kun ei enää estellä vauvaa syntymästä.. Kyllä ahistaa nyt. Tosin edellisessä raskaudessa supisteli myös yöt läpeensä useemman viikon ajan ennen ku lähtö oikeesti tuli, mut tuo oli kuitenkin erilaista viime yönä. Toivotaan ettei pikkumies vielä synny, sais ainakin sen 3 viikkoo vielä kasvaa massussa.

Täällä alkaa useempi olla jo ihan loppusuoralla, saas nähdä kuka saa nyytin/nyytit seuraavana syliin
:heart:

talvivauva ja vaavi 33+6 :heart:
 
Täällä poksutaan myös, rv 33+0 :flower:

Enielle kovasti tsemppiä matkaan!!
Ja väpän pikkuiselle voimia ja vanhemmille tietysti myös, hullun rankkaa varmasti.

Liikelaskennasta on täällä puhuttu ja mä en oo sellasta yhtään harrastanut mutta sellainen väkkärä masussa elelee ettei kovin huolissaan ole tarvinnut olla!

Tänään olis neuvola ja kiinnostaa kovasti että onko se hb lähtenyt nousuun. Ennen raskauttahan oli 147, aina ollut korkea, jopa liiankin, ja nyt sitten viimeks 110 ja hirveä väsymys. Olo on ainakin hieman helpottanut ja liikasykkeetkin rauhottuneet, lääkitys (Propral) tosin jatkuvassa käytössä.

Unettomuus on vaivannut kovasti mutta nyt on pari paremmin nukuttua yötä takana, saanut unta ehkä jopa 6h parilla heräämisellä. Esikon unet on onneks parantuneet, toivottavasti ei tulis kovasti takapakkia kun pieni tulee taloon.

Kättärille menijöiltä piti kysellä että onko kaikki köyneet tai aikomassa mennä tutustumiskäynnille? Mä ajattelin jättää sen väliin kun on niin vaikee saada esikolle hoitajaa. Ensimmäisenhän synnytin Tammisaaressa vaikka asutaan Helsingissä ja haluisinkin sinne niin kovasti nytkin muttei esikon takia ole mahdollista.

Nyt täytyy lähteä tytön kanssa aamupuurolle joten kaikille mammoille oikein hyviä vointeja :heart:

Tinii+masukki rv 33+0 (Esikko melkein 1v4kk)

MUOKS:pakko lisätä että masukki oli maanantai yönä porautunut oikein tonne alas ja masu on reilusti laskenut. Helpottanut omaa oloa ja nukkumista tosi paljon! Jännittää mitä sf-mitalle on käynyt..
 
mimonmami :hug: Toivottavasti raskauden loppuaika menee hyvin tuosta kertomastasi tapauksesta huolimatta!

Enielle tsemppiä. Kuulumisia odotellaan jännityksellä!

Lily
Toivotaan, että kaikki on hyvin! Ja vauva saa tarvitsemansa ravinnon ja jaksaa vielä kasvaa masussa!

(.) Eilen oli neuvolapäivä, kaikki hyvin! Verenpaineet hyvät, painoa tullu 600 g/vko. Nyt on kyllä turvotusta keränny sormiin, naamaan ja ehkä vähän jalkoihinkin, että en ihmettele yhtään painon nousua. Sykkeet oli pikkusella 140 lyönnin luokkaa, tälläkertaa maltto olla paikallaankin kuuntelun ajan. :D Sf-mitta oli kasvanu kahdella sentillä kahdessa viikossa eli nyt 32.

Piti vielä laittaa viimeiset hiusvaärit päähän ennen vauvan syntymää... en halua näyttää väsyneeltä harmaavarpuselta kun vauva syntyy!

Nyt mulla on supistelut kyllä rauhottunu kovasti viimeviikoista tai sitten niihin on vaan tottunut, ei enää kaikkia nipistelyjä huomaa... ehkäpä niiihin ei ihan näin helpolla kuitenkaan totu. :| Eilen oli vain jotain polttelua vatsassa ja selässä, sitten tässä koneella istuesa veti reidet ihan makaronille, kuin ois käyny 100m pikajuoksun vetäsemässä! Tänään aamulla pientä supistelua, mutta siinäpä ne. Alkaa tuntumaan siltä, ettei ennen tammikuuta taida tapahtuakkaan mitään...

Tica & Veeruli 35+3
Muoks: meni viikot sekaisin.... niitä oliki jo 35+, eikä 34+
 
Enie- uutisia odotellessa :)

ja kiitoksia kaikille haleista ja myötätunnoista :)

Illalla supisteli vielä aikalailla mutta oma sänky teki tehtävänsä, nyt mulla on sellasta "poissaolopöhnää" lukuunottamatta ihan normaali ja tavallinen olo. Ekana tuli kyl tosiaan mieleen Väpä08n tarina kun se veri siellä vedessä lillui. Voimia kamalasti sinne, kamalasti sulle on sanottu siitä painostakin, todella asiatonta :| Toivottavasti pojan masu alkaa pelittämään pian.

Toissa- ja viime viikon aikana tuli sitä venyvää limaa, ja kun tissitkin poltteli siinä määrin ni arvasin itsekin kyllä kohdunsuun olevan kypsymässä. Ehkäpä veri tuli kohdunsuulta? Aika paljon sitä vaan tuli, mut jossei kerta istukasta ni enpä muutakaan paikkaa keksi :) Oon vaan onnellinen et sai tulla vielä hetkeksi kotiin kasvattelemaan, nyt oonki sit ihan varma että menee yliaikaseks :LOL:

MM ja Itikka 35+1
 
täällä pukkaa flussaa.. yök, muutenkin olo tosi huono ja turvoksissa!! =(

vielä olis 22 yötä jos ens vuonna aikois synnyttää!! kumpa pääsis sinne asti! vaikka toisaalta olis se ihana saada jätkä kainaloon jo jouluna!! =)

odottavan aika tuntuu tosi pppiiiitttkkääälllttä!!


tammikuun4 ja meloja 36+4 :heart:
 
Nettipimennossa oltu pari päivää.. tuskaa :LOL:

Synnytystapa-arviossa käyty ja ai että sattui!!! :x Tosissaan tuntui siltä, että koko nyrkkiä yritti sinne survoa (painoi todella kovasti!) ja sitä toista reikääkin piti mennä sorkkimaan |O Paikat edelleen hellinä, en voi kuvitella kuinka paljon synnytys sattuu kun tuokin tuntui niin inhalle :|

Mutta normaalikokoinen vauva on meille tulossa eikä enempää seurailla kasvua. Paikat oli pehmenneet ja yhdelle sormelle auki.

Lumi ja Lilliputti 36+3
 

Yhteistyössä