***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Noista bravadon liiveistä.. laitoin ne pesupussiin ja koneeseen. kun otin kuivamaan niin oikasin ne "läpyskät" ja laitoin kuivamaan.

vauvan vaatteet olen pessyt sensitive- pesuaineilla. minulla onkin kyllä ollut hyväihoisia vauvoja.. VAi pitäiskö sanoa ettei niin herkkäihoisia. :) esikoisen aikaan kokeilin miniriskiä mutta se jätti pyykit todella kovaksi. En tiiä nykypäivän miniriskistä millaista on.. kokeilusta on yli kymmenen vuotta aikaa :D

Mulla on ollut pakko nukkua liivit päällä todella kauan imetyksen aikaan. Maitoa tulee niin hirveesti ja kun kaikki lapset ovat nukkuneet kokonaisia öitä niin tissit ovat olleet aina niin täynnä ja vuotaneet.

huomenna oliskin sitten mahdollisuus päästä shoppailee viimeiset lahjat. Pitäkää nyt peukkuja että ei supistele kovin kovasti. Sitten rauhotun kotiin enkä tee muuta kuin paistan piparit ja tortut lasten kanssa :)

samariini ja o 32+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja iiris-:
Hei aijemmin synnyttäneet/imettäneet...

Miten yöllä?! Nukutteko liivit päällä vai miten estätte maidon sotkeentumisen lakanoihin?! Vai valuuko sitä edes imetysten välissä kuinka paljon?!
Joo siis ei mulla ainakaan imetysten välissä välttämättä, paitsi jos vauva oli kauan syömättä. Mutta kun toisesta rinnasta imetti, toisesta valui ihan hervottomana. :LOL: Joten pakko oli olla yölläkin liivit päällä, tai sitten en vaan yksinkertaisesti välittänyt siitä. Välillä nukuin kyllä ihan tissisilläänkin, meillä oli jotain pyyhe/lakanavirityksiä siinä mun puolella joka tapauksessa, myös siitä syystä, että vauva nukkui vieressäni, niin pulautteli runsaasti siihen, ja välillä ne kakatkin tuli läpi. :D
 
Maidontulosta/liiveistä yöllä täällä ainakin ois aikasempien kohdalla sänky lainehtinut,jos oi silman liivejä yrittäny nukkua ja kunnon suojia,multa ku sitä maitoa tulee ni sitä tulee tosiaan paljon ja sit se loppuu yks kaks :( viimeks kittasin kotikaljaakin urakalla et ois auttanu,mut mulla ei ainakaa tehonnu,oiskos kellään mitään muita hyviä vinkkejä? runsas juominenkaan ei täällä auta.

Ihan tajuttomasti tullu taas tekstiä,koita täällä nyt sit taas jotenki perässä pysyä ;)

Enie voipi se sit olla et mullakin muistissa tai luetun ymmärtämisessä vikaa ;) ei ois eka kerta :D

Myö siellä helsingissä käytiin tänään lääkäröimässä ja olikin yllättävän nopea reissu,olin varautunut siihen,et hyvä jos yhen mais päästää lähtee takas kotii,mut päästiikii jo yhelttoist ja hääpäivän kunniaks käytiin syömässä matkalla tosi romanttisesti Pukaron paronilla :LOL: no eipä haitannu vaikka lapset vähän remuskin :)
Sit käytii siin kaupaski,ni yks mies pysäytti naisensa mun kohalle,osotti mun mahaa ja sanoi tälle naiselleen;Kato,kohta sullakin on tollakin :LOL: jatkoivat matkaa ja kääntyi viel ympäri,et ei kuitenkaa ihan viel =) must se oli jotenki niin ihanaa.
Kotia ku päästii nukuin reilun kahen tunnin päikkärit ja kohta meinasin taas painua sänkyyn,jotta jaksaa aamul lähtee neuvolaa,kyllä varmaa vaaka näyttää nättejä lukemia,ku menny jo monta päivää synttäriherkkuja syödessä :ashamed:

Piiuli ja toukka 32+5 kamala ku mulla jo viikotki hukas,oiskohan noi nyt oikein
:whistle: meinasin jo laittaa 34+5 :LOL:
 
Kiitos vastauksista :flower:

Mulla lirahti TAAS tänään pissaa housuun kun yskäisin (tai sitä uskon sen olevan)..vauva varmaan jo niin alhaalla kun en usko että mulla niin löysät paikat on =)

Kauniita unia möllykät :heart:
 
tän siitä saa kun menee aikasin nukkumaan.. oon kukkunu hereillä jo tunnin ja miettiny tammikuulle kuntokuuria :LOL:
voi apua mikä homma onkaan edessä :whistle:

liiveistä ja imetyksestä ollu puhetta, mä taisin nukkuu liivit päällä niin ei paikat sottautunu..

pesuaineista, oon pessy ihan nestemäisellä arielilla, niin pesin esikonki aikaan eikä ollu mitään ihooireita.. täytyypi kattoo ku vaavi syntyy et onko merkin vaihto edes vai miten..

täällä moni jo odottaa synnytykseen lähtöä, mä en.. ekana sais alapää parantuu, enkä pistäs pahaksi jos olis tammikuun vauva, ei ois aina luokkansa pienin.... mut toivoni oon jo menettäny sen suhteen koska ihmeenä pidän jos menee yli lasketun, on se niin alhaalla tuolla ja kohonneet paineet ym....

mut josa sitä nyt takas sänkyyn, toivottavasti unten maille :wave:

s-a-j ja tirppa 37+1
 
tässä yön valvonut kohta....ensimmäistä odotan ja se tuossa niin mukavasti ( :p ) möyrii että oksat pois ja AUH!! saisi kans silti olla ensivuoden puolelle, ei tarvis kouluunkaan mennä sit niin aikaisin...
pää ei oikein toimi, kuuluu lienee "taudinkuvaan viikkoja täs nyt 36+3
tammikuun kolmas laskettu...

tuleepas mukava joulu...eh eh.... :LOL: :$ |O
 
Mä täällä taas kukun :kieh: tunti jo vierähtänyt,nooh kohta se ois muutenki ollu herätys :/

Mulla tais olla viime viikolla ku lirahteli housuun :ashamed: ja aina sen jälkeen,ku olin pissalla käynyt,ylös ku nous ja lähti kävelemään ni aina tuli jotain housuihin,tiiä sit oliko se valkkaria vai pissaa :/

Mua oikeesti hirvittää,ku en oo oikeesti sisäistäny viel koko asiaa et meille on tulos vauva,no jospa se siitä sit lähtis ku alkaa pesee noit vaatteit ;) mä vaan nautin tästä mahasta vaikka tukalaa alkaa oleenkin ja eilisen autoreissun myötä sain viel kamalat liitoskivutkin kaupan päällisiks.
Tänään oiski paljon ohjelmaa,aamusta neuvolaan sen jälkeen perhekahvilaan joulupipareita leipomaan,sit nakkaan vaan juniorin kotiin päikkäreille ja jatkan suoraan parturiin,ihanaa päästä täst pehkosta eroon :D

Piiuli ja toukka 32+6 :heart:
 
hansukas Tervetuloa porukkaan.

(.) Labrassa taas käyty ja huomenna KYS ja nyt sitten päässä vaan pyörii, että käynnistetäänköhän vai ei. Aika varma olen ettei käynnistetä sitten kuitenkaan ja pitää pihistellä joulun yli vielä jotenkin mennä ettei joulu menis sairaalassa.
Piti käydä neuvolasta niitä liuskoja hakemassa että saan testailla jos lorahtelee vaan en sitten muistanutkaan, ja eikös se kun kotiin pääsin niin taas lirahtanut jotain...,pissiä se ei ainakaan ollut siitä olen varma.

Illalla pitäis sitten miehen kanssa käydä postista hakemassa paketit pois lojumasta varulta jos sinne KYS:iin kuitenkin pitää jäädä, niin eivät sitten ennätä lähetellä niitä takas sinne mistä olen tavarat tilannut.

Enie + Nörtti ja Hissu 37+2
 
Huomenta huomenta! Vaikka nukkunut en olekaan juuri ollenkaan :whistle:

Kysymys näin aamutuimaan rakkaat kanssasisaret; minkälaista (valko)vuotoa teillä näin loppuraskaudesta ollut? Itselläni on nyt muutaman päivän ajan tullut kirkasta limaa (ei runsaasti eikä klönttejä tm.) niin voiskohan olla kuiten vaan valkkaria? Toiveita tietty elättelen että olis The Limatulppa vähitellen tulossa vaikka eihän sekään mikään tae kyllä ole synnytyksen käynnistymisestä...
Kiitos muuten kannustuksista kun viimeks niin v....tti, nyt mieliala jo paljon parempi taas vaihteeks :D

Sohvi 36+3
 
Huomenta mammat!

Tänä aamuna itkeskelin ja oli tosi alakuloinen olo enkä edes tiedä miksi... Mutta se meni ohi, kun tulin lukemaan teidän juttuja :) Jutut koskettavat ja tuntuu lohduttavalta ajatella, että meillä kaikilla on ihan samoja fiiliksiä ja tuntemuksia mm. pelkoja, yksinäisyyttä, alakuloisuutta, onnellisuutta ja herääviä äidinvaistoja... Välillä lukiessa tulee tippa linssiin ja välillä saa nauraa niin että oksat pois!

Haluan kiittää ihan jokaista mammaa täällä aidoista jutuista ja tosi hyvistä vinkeistä ja käytännön kokemuksista! Ootte kaikki ihania :heart:.

kevätesikoinen ja poju 33+3
 
iiris-
Miun oli kans pakko nukkuu liivit ja suojat päällä, ois ollu muute lakanat ja patjat märkänä :D
Sit imetyksen aikaa, oli pakko olla toisessa rinnassa se maitokeruri, tuli sen verra vauhikkaasti tota maitoo, ett keruriki oli aina täys ja ylihä se tuli.
Toine konsti mil saa imetyksen aikaa toisen tisun vuotamisen loppumaan o, ko painaa nänniä hellästi sisäänpäin.

Joo..kylläpä taas avauduin :LOL:

Mut josko sitä nopeesti pesis taas noi peilit ja ikkunat, enneko tytön kummitäti(rontti1) hyökkää kylään.
Pitää se ainaki yrittää näyttää olevasa tehokas :LOL:

Pörri ja pätkä 32+6
 
Limatulppa sit irtoo. Pitäsköhän mun hönkästä äitin helmoihin 300km päähän poikien kans...täällä kun en saa lapsia mihinkään jos pitää näytillä käydä. Ukko kun sinne reissuun lähti,eikä olekaan ku 1000km päässä.
 
Heipä heii!! Täällä käytiin eilen anoppi-ehdokkaan kanssa shoppailemassa ipana-juttuja ja oli ihan nolo-olo kuinka paljon hän satsasi ja minä vain seisoin vieressä (en siis saanut ostella). Tulee niin mieletön kiitollisuuden velka.. pitää ilmeisesti satsata sitten hyvään joululahjaan.

Yöt nukun edelleen todella hyvin, paitsi herään siihen kun pitää kylkeä vaihtaa - on se melkoinen operaatio. Osaako sitä arvostaa sitten ipanan syntymän jälkeen miten helppoa on vain kääntyä kyljeltä toiselle? Nyt lähinnä on jalat koukussa ja niillä nostan itseäni ylös ja käännyn =)

35+1
 
Käyn vaan moikkaamassa, vielä on 7 sivua teiän juttuja lukematta, kun ei oo kerenny koneelle.. :p
Ja kysymässä semmosen pikasen tyhmän kysymyksen, että olisko Kelalta pitäny tulla mahollisesti joku päätös tosta äitiysloman virallisesta alkamisesta ? En oo kuullu Kelasta sitte mitää vielä hakemusten jättämisen jälkeen.. :eek: muoks* Niin siis mulle kyllä työpaikka maksaa palkkaa ekat kuukaudet et sinänsä kai ei niin kiire niillä äippärahapäätöksillä..

Ja nyt synnärille tutstumaa pikkuhiljaa.. :wave:

NiiZ ja Pallero 33+1 :heart:
 
Niiz Sulle tulee oma päätös kotiin sitten kunhan työnantaja hakee omiaan sieltä. Eli sitten siinä vaan lukee että maksetaan työnantajalle sen ja sen verta siltä ja tältä ajalta ja sulle sen ja sen verta (kelan puolelta) jos olet vaikkapa tehnyt ylitöitä sinä aikana jolta ajalta palkkatulot otetaan laskennassa huomioon ja se on enemmän kuin sinun kk palkka niin kela maksaa sen erotuksen vielä lisäksi.
Mutta tulee kyllä sulle kotiin päätös sitten aikanaan.
 
Päivää! Pikaisesti vaan lukemassa!

Vieläkin oli uusia odottajia tullut mukaan, tervetuloa :flower:

Tänään sitten millakin alkoi mammaloma...joskaan ei varmasti tunnu yhtä mahtavalta, kuin teistä, jotka ootte loppuun asti olleet töissä...minä kun en oo töissä ollut heinäkuun kesäloman jälkeen... :ashamed:

Tänään on isän perunkirjoitukset....jännittää että minne saan auton tuolla keskustassa, kun en voi kävellä montaa kymmentä metriä enempää....

J.t ja Pampuliini 33+2
 
JEE!!! Nyt on kelan taistelut ohi. Päätös tuli saikkarirahoista ja ne on huomenna tilillä :) huhuh.

Mut sit täytyy kattoo et mitä äne keksii vielä sen äippärahahakemuksen kans :D

Tääl oli kyl eilen ihan uskomaton päivä.. Ei ainuttakaan supistusta. Eikä oo edelleenkään ollu. Toivottavasti olisi tyyntä myrskyn edellä.

pippur1 ja masumuru 37+6
 
Karjalaisii piirakoita väännettii isännän kans tossa äskettäin sit otin semmoset puoltoista tuntii unta, nytpa hyvä olla :p :D

Limatulpasta sohvi77 Nii mie huomasin ihan varmaan sattumalta vessa reissun yhteydessä sillonku esikko alko syntyy nii sen limatulpan. Se oli verensekaista limaa paksu klöntti ja selvästi sellasii veriviiruja tms.. siitä sit vuorokaus tai vähä reilu meni ja muksu maalimassa.

Hei te joilla viikkoja jo enenmpi niin teettekö miten usein sen neuvolasta saadun ohjeen mukaan niitä liikelaskentoja?? eli kirjaatte tunnilta ylös liikkeet mitä tuntee.?? mulla on yhen kerran nyt tehty paperille ja sit muuten vaa oon laskeskellu melkein päivittäin.
Huomaa että nyt alkaa olla kohdussa ahdas ku ei nii usein enää liikkeet tunnu ja sit kun se nukkuu kuulemma hyvin paljon. mut joka kerta ku oon laskenu nii oon saanu sen reippasti yli kymmen vajaaseen tuntiin.

huomenna sit olis jo taas torstai nopeesti viikko vierähtää....
 
Moikka!

Pippur1 munkin täytyy ikävä kyllä toppuutella sinua et unohdat vielä sen mahallaan nukkumisen...Mulla ei onnistun viimeks kun ehkä 1kk synnytyksen jälkeen kun tissit oli kipeet ja maitoa täynnä...

Imetyksen aikana käytin yöllä imetystoppia missä siis sisällä se tukiliivi ja siellä suojat. Samoja toppeja olen nyt jo käyttäny raskausaikana kun tissit on turvoksissa. Tosi mukavat päällä! H&M:lta ostettuja. Minusta näit samoja oli edelleen myynnissä sellaisissa 2kpl paketeissa, suosittelen! :)

Voi Mulish mikä tilanne sulla siellä! Ei kyl houkuttais toi 300km ajomatka...

Lima-asiaa :LOL: Sohvi77 kyseli, mulla vielä ihan "normaalia" valkovuotoa mut esikosta muistan et viimisillä viikoilla tuli reilusti ja alko olee kirkkaampaa ja venyvämpää limaa :whistle:
Limatulppa mulla oli sellanen kämmenen kokonen köntti, väri oli sellanen hieman kellertävä
Ihania juttuja :D

Enielle tsempit huomiseen :wave:

Voikaa hyvin! Miminen ja Mytty-miäs rv34
 

Yhteistyössä