Huh huijaa, mikä ostosreissu naapurikaupungin lastentarvikeliikkeeseen etsimään imetystyynyä ja äitiyslaatikon pakkaukseen reunapehmusteita. Joista kumpaakaan ei edes löytynyt. Matkalla pelotti "miehen kaahaaminen", kun tällä tiellä viime syksynä parikin kertaa näin peurat tiellä juuri auringonlaskun aikaan. Eikä se mies kaahaa, ku ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Mutta itsekin olen autoillut paljon, niin mielummin ajais itse ku istuis vieressä neuvomassa...Mutta toisaalta tän mahan kanssa on kiva vaan istua. No menomatka meni ok, mutta päästyämme n. 500m päähän liikkeestä, niin autoon tuli tosi paha palaneen haju... Jarrut sitten jumitti ja molemmat renkaat edessä tulikuumat. No auto lähimpään huoltoon ja jopa torstaiksi saatiin korjausaika. No autoliikkeestä on matkaa n. 2-3km linjurille, mistä ois päästy tunnin välein n. 2km päähän kotoota. Mut mulla karmea pissihätä, ei hanskoja, ei kaulaliinaa, eikä pipoa... Ei auttanut ku sanoa miehelle että nyt otetaan taksi. Taksi tuli heti ja reissulle hintaa 30 euroa. Mutta se taksikuski oli ihan hullu kaahaamaan, se oli autossa peittänyt tupakan hajun ilmanraikastimella (meinas tulla pahaolo) ja räpytteli navigaattoria puolimatkaa, kun ei löytänyt tän kylän sitä katua missä asutaan... Pelotti, en enää ikinä arvostele ukon ajotapaa, koska se on oikeesti ihan rauhallinen ja varma kuski etenkin jos minä tai esikoinen ollaan kyydissä. EIkä siinä muuten mitään, mutta tuo mettätie on pirun pimeä, mutkainen ja siellä on näitä hirvielukoita nähty ihan omastakin takaa tarpeeksi usein...
No itseäni lohduttaakseni törsäsin sitten lisää rahaa ja tilasin netistä imetystyynyn ja lansinoh-rasvaa (jos tilas yli 50 eurolla, niin sai 12 euron joulualen ja imetystyyny maksoi tietysti 49 euroa...). Esikoisen imetysaikana käytin tuota lansinoh rasvaa ja se oli tosi hyvää, tosin on arvokastakin...
Huomenna mulla tietysti sekä labra (n. 10 km päässä kotoa) ja iltapäivällä kodin naapurissa lääkäri. Mut kun on vaan yks auto ja labraan päästävä, niin saan herätä viemään ukkokultaa jo klo 5.00 töihin. Hoh hoijaa... Kotia se pääsee onneks julkisella, mut tarpeeks aikasi aamusta täältä mihkää pääse. Ja sama homma torstaina, kun sen pitää tulla korjatulla autolla kotio. Ja siihen auton remppaan menee sitten vielä se parisen sataa...
Koskahan mä nukun? No tänäkin aamuna heräsin jo 4.35, et toivottavasti huomennakin. Herään sitten suosiolla keittää aamukahvit...
Aika halpa imetystyyny tuli...no ois se auto kosahtanut ukon huomisella työmatkalla (sama matka)... Mut taksikulut ois säästetty.