***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Ruoka tehty perheelle ja nyt taas pötköttelen sohvalla. :) Päiväunet nukuttu myös jo.

Patu tunkee kylkeen kättään koko ajan. Rupeaa pienellä olemaan ahdasta,ja sen kyllä huomaa kun patu kääntyy koko maha velloo ja jos oikein patu pyörii rupeaa supistamaan!!

lokakuu10: Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin kunnossa :hug:

Sannis ja patu rv 35+5
 
lokakuulle voimia :hug:

Just tuossa ihmettelin kun vaavi ollu taas muutaman päivän aika hissukseen masussa, mut nyt sai jonkun pyrähdyksen ettei oo noin paljon liikuskellukkaan kun oikein sattuu kunnolla kun koittaa jotain raajaa työntää kyljen läpi. Saa taas meikäläinen mielenrauhan :)

Täällä taas tehdään sadatta kertaa varmaan raskaus aikana jauhelihakeittoa.. kui se voi olla niin hyvää.. Söisin sitä vaan pelkästään.. NAMI!
 
Pullat ja keksit paisteltu tänää jouluks, kivaa oli :D
Pitänee varmaan piilottaa ne, jottei tule sokerinhimoissa syötyy :whistle:

Pätkä se vaa jaksaa pönkittää kylkiluita ja :x ny ne menkkamaiset jomotukset o rantautunu tänne. Ei kiva ei :headwall:

Huomenna pitänee lähtee tilaamaan se kukkalaite mummin hauvalle :'(
Ja sit ois keskimmäisen 4-vuotis nvla iltapväst. Mitähä valitettavaa ne siellä taas keksii |O Huomenna voi olla tunteet sen verran pinnalla ton kukkalaitteen tilauksen jälkeen, ett kuulee neuvolassa täti taas kunniasa jos alkaa kovastiki valittaa :ashamed:

Kauppaan se taitaa pitää hilippasta, piäsööpähä vähäks aikaa pois tästä kodin hulinasta :whistle:

Pörri ja Pätkä 32+5
 
heippa vaan,,ollut taas niin laiska et pikaseen lukenu kuulumiset ja siihempä se on jäänytki.

pörri jaksuja sinne :hug:

vauvan vaatteita oon pessu bio luvilin hajusteettomalla pesu aineella.
mahan ympärys on 109cm ainakin syönnin jälkeen!! :LOL:

torstaina olis se synnytystapa arviokin hui tänään tulee jo rv 36 :D
 
Huh huijaa, mikä ostosreissu naapurikaupungin lastentarvikeliikkeeseen etsimään imetystyynyä ja äitiyslaatikon pakkaukseen reunapehmusteita. Joista kumpaakaan ei edes löytynyt. Matkalla pelotti "miehen kaahaaminen", kun tällä tiellä viime syksynä parikin kertaa näin peurat tiellä juuri auringonlaskun aikaan. Eikä se mies kaahaa, ku ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Mutta itsekin olen autoillut paljon, niin mielummin ajais itse ku istuis vieressä neuvomassa...Mutta toisaalta tän mahan kanssa on kiva vaan istua. No menomatka meni ok, mutta päästyämme n. 500m päähän liikkeestä, niin autoon tuli tosi paha palaneen haju... Jarrut sitten jumitti ja molemmat renkaat edessä tulikuumat. No auto lähimpään huoltoon ja jopa torstaiksi saatiin korjausaika. No autoliikkeestä on matkaa n. 2-3km linjurille, mistä ois päästy tunnin välein n. 2km päähän kotoota. Mut mulla karmea pissihätä, ei hanskoja, ei kaulaliinaa, eikä pipoa... Ei auttanut ku sanoa miehelle että nyt otetaan taksi. Taksi tuli heti ja reissulle hintaa 30 euroa. Mutta se taksikuski oli ihan hullu kaahaamaan, se oli autossa peittänyt tupakan hajun ilmanraikastimella (meinas tulla pahaolo) ja räpytteli navigaattoria puolimatkaa, kun ei löytänyt tän kylän sitä katua missä asutaan... Pelotti, en enää ikinä arvostele ukon ajotapaa, koska se on oikeesti ihan rauhallinen ja varma kuski etenkin jos minä tai esikoinen ollaan kyydissä. EIkä siinä muuten mitään, mutta tuo mettätie on pirun pimeä, mutkainen ja siellä on näitä hirvielukoita nähty ihan omastakin takaa tarpeeksi usein...

No itseäni lohduttaakseni törsäsin sitten lisää rahaa ja tilasin netistä imetystyynyn ja lansinoh-rasvaa (jos tilas yli 50 eurolla, niin sai 12 euron joulualen ja imetystyyny maksoi tietysti 49 euroa...). Esikoisen imetysaikana käytin tuota lansinoh rasvaa ja se oli tosi hyvää, tosin on arvokastakin...

Huomenna mulla tietysti sekä labra (n. 10 km päässä kotoa) ja iltapäivällä kodin naapurissa lääkäri. Mut kun on vaan yks auto ja labraan päästävä, niin saan herätä viemään ukkokultaa jo klo 5.00 töihin. Hoh hoijaa... Kotia se pääsee onneks julkisella, mut tarpeeks aikasi aamusta täältä mihkää pääse. Ja sama homma torstaina, kun sen pitää tulla korjatulla autolla kotio. Ja siihen auton remppaan menee sitten vielä se parisen sataa...
Koskahan mä nukun? No tänäkin aamuna heräsin jo 4.35, et toivottavasti huomennakin. Herään sitten suosiolla keittää aamukahvit...

Aika halpa imetystyyny tuli...no ois se auto kosahtanut ukon huomisella työmatkalla (sama matka)... Mut taksikulut ois säästetty.
 
Täällä tasasen tappavaa.. Viime yönä supisteli ihan urakalla, kipeestikkin.. mut meni ohi..

Rahaa ei oo penniäkään tilillä, mulla eikä miehellä.. Kaikki isot laskut+veromätkyt tässä kuussa ni jippii!! :| Voisin vaan nukkua nää viimiset viikot ja lähtee synnyttämää.. Sais jotain sisältöö tähän elämään :D

Pesuaineista Mä oon pessyt ihan tavallisilla aineilla, laittanut vain tosi vähän huuhteluainetta..

Myötätuntohaleja kaikille supistuksista nauttiville/kärsiville :hug: :heart:

Mies sano eilen mulle et sais tää raskausaika jo loppua, et se ei kestä mua enää :D Mitä häh?! Oonko ollu jotenki kiree tai kiukutellu tai muuten vaan hankala.. I don't think so B)

Illan jatkoja, iiris ja KERRANKIN rauhallinen (jolla ollut vaan kolme kertaa tänään hikka -vissiin ennätys, yleensä joku 20 kertaa ) pojutsu 33+5
 
NirppaII Jopas on ollut reissu. Pakko kysyä että miksi et käytettynä ostanut imetystyynyä? Itse ostin yksillä kaksosilla olleen imetystyynyt 15e ja niin on kuin pakasta vedetty. Sattui vielä sellaisella kankaalla olemaan jolla olisin uuden tilannut jos ei olis käytettyä löytynyt.

mulish Laita vaan tänne niitä suppareita tulemaan lisää. Tämä eipäs juupas peli alkaa rassaamaan tosissaan. Saisivat tällä viikolla kyllä syntyä ettei joulu menis laitoksella.
Tai no sanoinkin miehelle että jos eivät tällä viikolla synny niin sitten olen jouluun ja vähän yli hengittämättäkin että eivät sitten synnykkään vasta kun joulun jälkeen.
 
Oli pakko etsiä mittanauha kun lueskelin teidän mahanympärysmittoja :). 102 cm nyt 34+1. Pieni maha tämä kaiketi on verrattuna moniin mutta viime raskaudessa en edes päässyt yli 100 sentin vaikka 41+4 saakka mentiin, joten siihen nähdän kyllä tosi iso jo!
 
Ainiin, Jensille piti sanoa Bravadon liiveistä että olen heittänyt semmoisenaan koneeseen ja sitten vaan kuivumaan laittaessa ottanut sisuslärpsykät erilleen ja "muotoillut" ne oikeaan muotoon.

Vauvan vaatteet on pesty hajusteettomalla bioluvililla tai omolla ja huuhteluaineena minirisk. Annostelen noita pesuaineita sekä huuhteluaineita vain puolet ohjeesta, kun pesukoneen huoltomies sanoi että uusissa koneissa nuo pakkausten ohjeet antaa ihan liian ison annostuksen, eli pitäs annostella käsinpesuohjeen eli 10 litran mukaan. Meidän pesukoneessa olikin huoltomiehen käydessä ihan mielettömät pesuainekertymät... sai pestä monta kertaa tyhjänä ennen kuin kone ei enää vaahdonnut.

Lansinoh voidetta itsekin käytin viime imetysaikana ja se oli tosi hyvä juttu kyl. Nyt huomasin et Ainulla on kans lanonliinivoidetta ja ostin sitä kokeeksi prismasta. Saa nähdä onko yhtä hyvää. Pitäs kai olla kun samaa ainetta, mut sen näkee sit :). Mut kantsii tosiaan jotain lanoliinivoidetta ostaa, itsellä ainakaan bepanthen ei tehonnut samalla tavalla kun tuo lanoliini.
 
Joo, lansinoh oli kyllä ihan ehdotonta! Käytin sitä jo sairaalassa ja heti piti ostaa kotiinkin. Ei imetyksestä ois tullu muuten mitään.

Ostin tänään lindexiltä imetystopin tais maksaa vajaat 15 e, jos en ihan väärin muista. Saa nähdä oliko turha vai hyvä ostos... voi olla yöllä huomattavasti mukavampi, kuin imetysliivit. Ostin vaan s-koon ja toivon, että se mahtuu kun tästä mahasta päästään.
 
Hei aijemmin synnyttäneet/imettäneet...

Miten yöllä?! Nukutteko liivit päällä vai miten estätte maidon sotkeentumisen lakanoihin?! Vai valuuko sitä edes imetysten välissä kuinka paljon?!

Muoks. Missä tota lansinoh-voidetta myydään? Onko minkä hintainen?
 
iiris- Mulla ainaski piti olla liivit ja suojukset koko yön päällä, muuten oli vuodevaatteetkin märkänä... :| Maitoa tuli varsinkin jos nukkui mahallaan. Nyt ajattelin saada nuo suojukset pysymään tuossa imetystopissa... saa nähdä onnistuuko.

Lansinoh-voidetta saa apteekeista, hintaa en muista. Sairaalassa ollessa sain sitä hoitajilta aina purkkiin.
 
Tais ne supistukset jolleki nyt mennä, tai sit ukko vei mennessään ku leville lähti.
Nyt sauna lämpenemäs ja sinne rentoutuu :D

Imetyksestä , nukuin liivit ja suojat päällä, muuten yöllä kastu koko sänky.Joskus ei kyllä liivitkään suojineen auttanu. Imetyksen ajaksi otin pehmeän pyyhkeen alle ettei sänky kastu, alkuun aina tuli niin reippaasti maitoa että tuli yli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja iiris-:
Hei aijemmin synnyttäneet/imettäneet...

Miten yöllä?! Nukutteko liivit päällä vai miten estätte maidon sotkeentumisen lakanoihin?! Vai valuuko sitä edes imetysten välissä kuinka paljon?!

Muoks. Missä tota lansinoh-voidetta myydään? Onko minkä hintainen?
Aluksi joutuu nukkumaan liivit (tuettomat) ja liivinsuojat päällä. Mutta parin kuukauden jälkeen, kun maidon nouseminen tasaantuu ei välttämättä enää tarvitse. (Ellei satu liian pitkää väliä edelliseen imetykseen /lypsyyn).
Esikoisen aikaan mulla oli lisäksi oman lakanan alla muovilakana. Imetin yöllä sängyssä maaten ja siinä saattoi tulla vähän ylikin. Varsinkin kun välillä tuppasin nukahtamaan kesken imetyksen (ei ilmeisesti poikaa häirinny, vaan jatkoi syömistä) :ashamed: Seuraavan kerran heräsin, kun vauva taas halusi rintaa...

Lansinoh-rasvaa saa apteekista. Mie juuri kävin ostamassa, oliskohan ollut n.10e se pikkutuubi. (Pari vuotta sitten oli paljon kalliimpaa, halventunut :whistle: ) Onneksi tuo on riittoisaa ja helposti levittyvää, ei kulu ihan niin paljon kuin bebanthenia. Meillä ei esikoinen pitänyt bebanthenin mausta, ei suostunut imemään, jos olin käyttänyt. Lansinoh kelpasi, ja sitä ei myöskään tarvitse pestä pois ennen imetystä, ei haittaa vaikka vauva saisi suuhunsa.
Kannattaa muuten vinkata jollekin, joka haluaa jonkin lahjan tuoda vastasyntyneelle tai äidille sairaalaan :wave: Mie olen muutaman kerran vienyt ja tiedän olleen pidetty ja käytetty lahja.
 
Oivoi.. joku mainitsi mahallaan nukkumisen. Ei enää kauaa kun saa taas nukkua mahallaan, oi oi oi...

Täällä ei edelleenkään koko päivänä oo tullu supparin supparia.. Kuka ne on vieny ni palauttakoon heti tänne :D

VAuva taas on liikkunu tosi vähän. Sai aikasemmin sen yhen pyrähdyksen mut muuten ei yhtikäs mitään.. Aika outoa.

Tä ruppee vaan olemaan aika piinaavaa kun odottaa ja odottaa et koska sais lähtee synnärille..

Jos sit lähtis huomen taas shoppailemaan kun ei muutakaan tekemistä oo.. jos kuluttais vähätkin rahansa :D
 
Mulla oli imetysliivit yötä päivää päällä viime kerralla. Ja yöllä kun imetti niin jos ei muistanut laittaa liivinsuojuksia oli paita aivan varmasti märkä!! :|

Tulin juuri saunasta vaikka en siellä enää kauan viihdy,on siellä ihana käydä pikku löylyt ottamassa. Patu tunkee päätään alas ja se tekee välillä kipeää..Mutta jos syntyy saisi syntyä nyt eikä jouluaattona :D haluan olla kotona jouluna,tottakai parempi jos patu syntyisi vasta tammikuussa!!

Nyt iltapalalle ja nukkumaan!!

Sannis ja patu rv 35+5
 
Minä taisin pitää pyyhettä taiteltuna alla, mut toi lakanansuojushan on kans varmaan varulta ihan hyvä pitää sängyssä. Minä ainakin nukahdin aina imetyksen aikana.

Huhuu... joku on tyystin vienyt mun supparit pois. Toisaalta tää on luultavasti viimeisin lapsi minkä teen, joten täytyy nauttia loppuun saakka. On tää niin ainutlaatuista ja ihanaa. :D

Hyvät yöt!

Minävaa ja paapero 36+0
 

Yhteistyössä