..Pikaisesti lukaisin suunnilleen parin päivän tapahtumat, oon hieman pihalla mutta haleja tarvitseville,
Enielle käynnistystoiveita ja
masunympärys on 107cm.
Maanantaiaamuna pissalle mennessä pönttö oli veressä, housut ja lattia ja kaikki. Äkkilähtö Naikkarille ja käyrille. Näytti hyvältä ja kun saatiin lupa mennä odotushuoneeseen lääkärille pääsyä venailemaan niin vuoto alko uudestaan, takas laverille ja syömäkielto, pitkä käyrä ja inha epätietoisuus... Lääkärille kun päästiin ni ultra näytti että vuoto ei tullut istukasta, eikä koskaan selvinnykään että mistä johtui. Kohdunsuu oli sormelle auki, pehmeä ja kanavaa vielä 2cm jäljellä, raivotarjonnassa mutta tarjoutuva osa todella alhaalla, josta syystä synnytyshuoneeseen seurantaan. Olin siellä koko illan pelkällä tipalla piuhoissa, ja sit alkoi supistukset |O 3 min välein ja alkoi olla kipeitä-- kortisonia ja sup. estolääkettä kunnon annokset (kätilö ihmetteli että miksi ihmeessä, kun viikot niin "hyvät" kuitenki (ma 34+5 mut lääkärihän niistä päättää..) ) ja viimein ne sitten rauhoittuikin. Mut eivät uskaltaneet päästää mua kotiin, vaikka vuotokin oli loppumaan päin ja enää rusehtavaa, joten pääsin osastolle yöksi, olin siellä seurannassa eilisen (myöskin estolääkettä en enää aamun jälkeen saanut, sit tuli päätös et tulee jos tulee) ja tänään pääsin kuitenkin kotiin kun tilanne on rauhallinen. Siispä
POKS 35+0 tänään, masun paisuttelu jatkuu, ihana olla kotona vaikka sain käskyn ottaa pari päivää iisimmin ja miettimään sen joulusiivouksen suhteen... Vuoto on enää pientä rusahtavaa tuhrutusta, suppareita tulee ihan ku ennenkin eli jotain touhutessa. Mutta se punanen pönttö säikäytti kamalasti!!!!
Ja pääsinpä todistamaan toisen synnytyksen alkua-- huonekaveri lähti eilisaamuna vauvan sydänkäyrän heikkouden takia synnärille seurantaan, oli koko päivän pois ja illalla tuli takasin- oltuaan 2 min siltä meni vedet, litsun lätsyn kuului vaan, tumma tyttö huusi Jehovaa ja se kärrättiin takasin :wave: Sainkin nukkua viime yön hieman paremmin ku sai olla huoneessa yksin.
Esikoista oli tuskallinen ikävä, mies jäi kotiin hänen kanssa heti ma ja mainiosti pärjäsivätkin
Ens viikolla on (mun synttäreinä!) vika neuvolalääkäri, ellei nyt sit jtn tässä tapahdu ennen. Enpä usko, niin se meinas Mimosakin tulla näillä viikoilla mutta päättikin sitten viihtyä sisällä vielä kuukauden. Ei sitä tänne harmauteen kannatakaan vielä punkea
Kotiutunut Mimonmami ja Itikka rv 36...