***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Väpälle paljon voimia!!!! :hug:

s-a-j Minä kans haluan jotain tuntemuskia. Täällä ei mitään että olisi tuloillansa. Ainut et neuvolassa eilen sanoivat et on kiinnittynyt..mutta mutta.. mitä se sit tarkoittaakaan :) Täälläkin olo on aikas vaikea kun liikkuminen sattuu mutta supistuksista sit taas ei mitään tietoa :D

Viikon verran olis pikkasella aikaa syntyä.. jos ei oo tullakseen ni sit sais pysyy joulun yli :D ja ihanko hän mua kuuntelis! uskokaa vaan ni oon just sit aattona synnärillä kun en haluis :D

pippur1 ja masumuru 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Jokohan siltä Enieltä kohta tulis uutisia? :whistle: :whistle: :whistle:

Siis jos ne lapset on jo syntyneet, niin eihän sillä tietenkään muuta tekemistä ole, kuin raportoida meille tänne, eihän? :xmas:
Ei tietenkään ole muuta tekemistä :xmas: :whistle: Noo, josko huomenna viimeistään kuullaan jotain :D

Väpä :hug:
 
Joo, hehee, ensimmäinen asia Eniellä on tulla välittömästi raportoimaan meille :D "Synnytin 5minuuttia sitten" ja sit synnytyskertomus perään :LOL: Ei sinänsä, minäkin odotan jo "kieli pitkällä" uutisia :heart:

Osaatteko neuvoa ruokia tai juomia, jotka poistaisivat nestettä tehokkaasti? Kerään nestettä nyt ihan älyttömästi itseeni, vettä olen koittanut juoda että nestekierto tehostuisi ja suolaa välttää :headwall: Ajattelin ensin kokeilla ruokavaliolla, jos muu ei auta niin kai se on joku nesteenpoistokuuri haettava...

Turvoksissa oleva Pinkgreen ja Tilleri 36+4
 
Väpälle :hug: rankkoja aikoja

ja Tiituli81 :lle :hug: myös, kylläpä siutakin nyt koetellaan. Eilen mietinkin että mitenköhän voit kun et oo täällä käynyt. Toivotaan että parantuu pian !

Tänne ei ihmeempiä, ihmeen hyvin nyt jaksaa, mulla näköjään alkuraskaus oli rankempaa, tai auttaa tietysti nyt kun saa omaan tahtiin tehdä, mut tulee aika lailla touhuttua. eihän tuo selkä ja iskias siitä aina tykkää mutta näillä mennään. Unet on loppunu ihan tyystin, joka ilta saa valvoa tunteja ennenkun unta saa, huono kun miehen pitää joka aamu lähtee töihin jo kolmen maissa, ni sit sekään ei saa nukuttua kun pyörin ( vaivalloisesti kylläkin ) menemää. kai mun täytyy kohta siirtyä sohvalle nukkumaan.

Täälläkin jo malttamattomana ootellaan uutisia Enieltä :heart:

NiiZ ja Pallero 33+3 :heart:
 
Enien kuulumisia odotellessa...

Pinkgreen: Nestettä saa tosiaan veden juomisen lisäksi pois mm. ananaksella ja karpalolla.

Tänne ei ihmeempää kuulu. Suppareita ei ole, mutta kamala närästys on taas löytänyt mulle. :x

:hug: niitä tarvitseville!

Peikonpähkinä ja Pampula 33+5

ps. Pitää vähän hehkuttaa, että pääsin opiskelemaan terveydenhoitajaksi joten jonakin päivänä minusta tulee neuvolantäti.
 
väpä, tiituli81, Janoschin tarinatuokio
:hug: kaikille voimahalit erinäisistä syistä

Täällä, valtakunnassa kaikki hyvin. Malttamattomana oottelen serkun kuulumisia..hällä tod.näk. aamupväst meni lapsveet, joten josko sitä pääsis koht kuulemaan vauvauutisia :heart:

Hilippasenpa uniloille :wave:

Pörri ja Pätkä 33+1
 
Pinkgreen Eli siis turvottaa? Turvotushan on yksi raskausmyrkytyksen oireista, erityisesti äkkiseltään tullen, eli neuvolaan tästä puhuisin ja kysyisin sieltä neuvoja, sen sijaan että mitään nesteenpoistokuuria hakisin omin päin. Minkään sortin luonteistuotteitahan tms. ei edes raskausaikana suositella käytettäväksi.
 
Lily: Neuvolassa just otin asian puheeksi ja siellä sanottiin, et pitäisi ruokavaliolla nyt koittaa hillitä tätä. Ei ole ihan äkkiseltään tullut, vähitellen. Sanoivat, että on tyypillistä raskauden loppuvaiheissa. Ja ei tätä nyt ihan kamalasti ole, hieman jalkaterissä ja sormissa. Sormukset ym. mahtuu kyllä, mutta ennen ei ole turvottanu juuri ollenkaan niin tottakai tämä nyt itsestäni tuntuu aivan "kauhealta":) Täytyy ens viikon neuvolassa nyt katsoa, onko helpottanut.
 
Heippa täältä reissun päältä! :wave:

Kylläpäs täällä on taas tapahtunut kaikenlaista. Kaikki p***a kerääntyy aina kerralla samaan osoitteeseen ja nyt tuntuu et se on tehnyt oikean kiertovierailun... Enie-uutisia odotellessa, jos saataisiin iloisia uutisia meitä piristämään.

tammikuun4 apua! :eek: Mulla ei oo turvotusta kun ihan sitä aitoo tavaraa, mutta nyt pelottaa et vauvasta tulee kauhean iso ja synnytys sit kauhee, eka kun oli niin helppo.

musssu iskee kohta joukkohysteria kun maalaillaan piruja seinille. :D

Katselin noita teidän viikkoja ja ajattelin et kääks kun ootte pitkällä. Sit mä yhtäkkiä tajusin, et mä oon yhtä pitkällä ja iskii paniikki. Apua kohta se jo tulee, en mä haluakaan synnyttää näin pian!! :eek:

MammaRoi Minäkin odottelen yksin. :)

hansukas Minä lopettelin Cipralexit 2 viikkoo sitten, vähän tuli "vierotusoireita", mutta muuten hyvällä menestyksellä. Mitä nyt tunteet on voimakkaammat (eli normaalit) kun hormoonit heittelee.

marijanna tervetuloa mukaan! :D

Hipkukka Ihana kuulla, että pääsit "luomusyöttöön". On se vaan niin ihana tunne ja yhteys. :heart:

Väpä08 Ei saa itkettää. :'( Parhaatkin ystävät lähtee täältä joskus. . Meidän pappa on nyt 17v, joten ei varmaan silläkään tassut enää kauaa laukkaa. :( Kovasti voimia, energiaa ja haleja. Vaikkei se varmaan mitään autakaan, mutta Kuopio on onneksi tosi hyvä sairaala. Everything happens for a reason. :hug:

tiituli81 voi kauheeta! miten tollasta pääsee tapahtumaan, ettei lääkärit huomaa?! :hug:

Janoschin tarinatuokio pikkasen törkeetä touhua! Minä en varmaan veis pariin kolmeen viikkoon tahallanikaan, että menee viesti mummolaan perille. Mut mä oonkin tällainen pimppu-iita.

(.) Täällä ei mitään ihmeellistä muuta kuin haen siskon tänään lentokentältä. :heart: Ihanaa, se kun asuu ulkomailla niin sitä näkee vaan 2-3 krt vuodessa.

Minävaa ja vaava 36+3
 
Enie - tsemppiä ja voimia synnytykseen!

Hipkukka - mukava kuulla hyviä uutisia vauvoista ja että olette päässeet jo imettämisen alkuun!

Peikonpähkinä - onnea opiskelupaikasta! Sulla on varmasti positiivinen asennen nettipalstailuun kun nykyisellä neuvoltädillä joka on nuori, on melko negatiivinen suhtautuminen. Harmi.

Väpä :hug: isosti haleja ja voimia. Välillä on hankalaa ja sitten taas hiukan helpottaa. Sydäntä kouraisi kun joudut antamaan koiralle ikuisen levon, vaikka varmasti on koirallesi niin. Itsellesi tekee kipeää kun on ollut kaverina niin monta vuotta. :'( Oma "pöpöni" makaa lattialla ja näkee unta ja vingahtelee ja murisee unen tahtiin. Itku melkein tulee kun ajattelee että joutuu tuosta luopumaan sitten joskus, mutta niinhän se on että koira elää sen hetken.

J.T. jopas on mummilla otsaa alkaa puhua pojallesi kodistaan myös hänen kotinaan. Tsemiä sinulle ja pidä pintasi.

Väsyttää taas niin tuhannesti. Olin aamulla kaupolla, mutta hengästytti kauheasti ja oli pakko tulla kotiin torkuille. Tylsää.

Eilen oli neuvola ja sf-mitta oli pienentynyt sentin viime kertaan nähden, eli oli nyt 29cm. Vauvan pää oli terkkarin mukaan jo korvia myöten lantiossa. Syntymäpainoarvio n. 3kg. Itse olen painanut 3300g syntyessä.
Oma paino on noussut raskauden aikana 9kg.
 
Tosi kiva mieli kun kaikki kaverit on lähdössä baariin.. Ja ilmeisesti mun mies kanssa :| Ei se nyt ihan kauheesti oo baareissa käynyt, mutta ärsyttää niin suunnattomasti.. Tuntuu siltä kun se ei ollenkaan ajattelis miltä musta tuntuu.. Toisaalta tunnen itteni "valittavaks puolisoks" -etten laskisi sitä minnekään.. Mut ärsyttää kun et ite pääse/jaksa mihinkään lähtee niin ois ees kiva että toinen ois vieressä.. :'(
 
Tervetuloa uusille.

Kaikille tarvitseville suuret :hug:

Enien kuulumisia täälläkin jännitetään.

Te olette taas niin monta sivua kirjoittanut, että en muista kaikkea mitä piti kommentoida mutta joku ainakin kyseli lapsiluvusta. Mulle tämä on ensimmäinen ja miehelle toinen. Mies haluais ison perheen. Itse en osaa vielä sano kuinka monta haluan mutta ei tämä ainakaan ainoaksi jää. Ollaan puhuttu, että seuraava saa tulla sitten häiden jälkeen eli syntyis aikasintaan 2012. Mulla kun kanssa tuota ikää alkaa olemaan niin sekin vähän rajoittaa sitten lasten määrää.

Täällä oli jossain vaiheessa puhetta jostain liikelaskennasta. En ollut sellaisesta kuullutkaan ennen. Onko siis tarkoitus laskea vauvan liikkeitä jossain tietyssä ajassa? Tuleeko sellaista tehdä kaikkien? Minulle ei ole sellaisesta puhuttu neuvolassa ollenkaan. Täällä kyllä liikkeitä tuntuu ja näkyy joka päivä runsaasti.

Sitten moni on ilmoittanut, ettei haluais jouluna olla synnyttämässä. Mä taidan olla siitä kummallinen odottaja, että vaikka laskettua aika on vasta tammikuun lopulla niin olisin ihan mielelläni jo jouluna synnyttämässä tai uutena vuotena viimeistään. Vaikka kivahan se olis kun mentäis alkuvuoteen.

Olo on ollut täällä tukala taas muutaman päivän ja nyt taitaa olla vielä flunssakin tulossa. Muukalainen on alknut jumppaileen öisin ja aiheuttaa sitten huonoa oloa kun myllää vatsassa. Onhan se kiva kun liikkuu mutta voisi vaihtaa liikkumiset päiväsaikaan.

Mutta jaksamisia kaikille ja masujen kasvatusta.

Vauva-10 ja Muukalainen 33+5
 
heip!

J.T minä sinuna nostaisin kissan pöydälle ex anoppisi kanssa ja sanoisin ihan suoraan noista kotipuheista ja omistushaluista poikaa kohtaan..! Johan tuo on väärin poikaasi kohtaan että joutuu varmistelemaan ja pohtimaan mikä on koti.. jaksuja ja pistä nainen ruotuun :hug:

Liikelaskentaan: eihän se ole joka tunti 10:n liikettä. vaan silloin kun vauva on hereillä ja liikkuu niin silloin tulis tulla se n. 10 liikettä ainakin.. eikös se näin mee? =)

nyt mentävä :wave:
 
Te jotka otitte äitiyspakkauksen! :wave: Jos teillä ei ole käyttöä kestovaipoille niin minä voisin ostaa edullisesti... :ashamed: Ajattelin tällä tulevalla vaavilla aloittaa kestoilun,kun menee rahaa esikoisenkin vaippoihin. Ja ne maksaa ...jos sulla ylimääräisenä niin laita yv :whistle: :wave: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja millis1981:
hipkukka Pitääkä vauvoilla olla joku tietty paino kun pääsevät kotiin vai miten se menee? Voivatko päästä välillä esim päivä/yökäynnille kotiin?
Mitään kotiinpääsy painoa ei ole määritelty. Moni näin luulee, vaikka tokihan painon lisääntyessä täyttyvät kriteeritkin. Kotiin pääsyn vaatimuksina on, että lapsi pystyy pitämään itse lämpönsä normi vaatteilla (ei tarvitse lämpöpetiä tms), jaksaa ja osaa syödä itse (pullosta/rinnasta) ja hengityskatkoksia ei ole saanut olla viikkoon. Ja lisäksi vielä monta muuta pikkujuttua jotka voi kotiutumista siirtää.
Meillä lapset täyttävät vasta yhden kriteerin. Eli eivät tarvitse lämpöpetiä. Hengitykseen tarvitsevat edelleen tukea, mutteivat lisähappea. Ja pojalla on vieläkin ollut syviä apneakohtauksia. Syömistä kyllä harjoitellaan, mutta suurin osa maidosta menee vieläkin nenämahaletkun kautta. Mutta ovathan nuo vielä pieniä (raskausviikoissa 35+3).

Joku kysyi onko heillä kutsumanimiä. Alusta asti heistä on keskolassa käytetty kutsumaniminä antamiamme hätäkastenimiä (heitä ei ole silti hätäkastettu). TYKSissä on tuollainen tapa. Kivempihan se on puhua 'Matista' kuin poika Meikäläisestä. Ja niinhän siinä kävi, ettei muita nimiä osattu noille ajatella. Joten nuo nimet on nyt lasten oikeat nimet. Ilmoitettiin nimet maistraattiin ja kastetaan sitten joskus. Lapsen syntymän jälkeenhän nimi pitäisi ilmoittaa 2kk kuluessa. Tosin tuo ei tarkka aika ole, eikä siitä mitään seuraa jos nimen virallistaminen viivästyy. Mutta KELA-korttia ei lapsille saa ennen nimeä.

Olikohan vielä jotain mitä joku kysyi :ashamed: Kysykää uudestaan niin yritän muistaa vastata.

 
Jännittävää odotella Enien vauvauutisia.

Väpä :hug: niinhän se usein menee, että vastoinkäymiset kerääntyy. Paljon voimia!

Hipkukka Ihanaa, että teidän pikkuiset ovat kasvaneet ja voimistuneet kovasti.

Omaa (.) Kävin tänään ultralääkärillä ja kaikki on hyvin. A vauvan painoarvio oli 2100g ja B 2500g. Kaikki virtaukset kohdillaan, mutta mittaaminen tuollaisesta vauvakasasta oli aika vaikeaa. Kohdunsuun tilannettakin koitettiin. Kanavaa oli vielä jäljellä 3cm ja kahdelle sormelle auki.(mitähän se mahtaa olla sentteinä tuo kaksi sormea?) Kohdunsuu oli kypsä/pehmeä. Seuraava käynti on jo ensi viikon keskiviikkona jolleivat vauvat ole syntyneet aikasemmin.

Zaara ja vauvelit 35+6
 

Yhteistyössä