***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

APUJA KAIVATTAIS

Mistä ihmeestä tiedän menikö pissat housuun vai lapsivesi?
Soitin tk:n päivystykseen, heillä ei ole siellä liuskoja eivätkä osaa hakea niitä neuvolan puolelta.
Soitin KYS:n synnytyssaliin niin kätilö käski haistella sidettä ja katsoa väriä, mutta kun valkovuotokinhan voi olla ihan samanlaista lirua joskus ja haista makealle.
Eli ei ole muuta keinoa olla 100% varma kuin lähteä ajamaan sinne ja testamaan, ja varmaan arvaattekin ettei huvita turhaan ajaella 260km taas :headwall: :headwall: :headwall:

Tässä tulee tää pienen paikan huono puoli hyvin esiin jos muuten onkin äideille viimeisen päälle palvelut, mutta kun neuvola on kiinni niin....
 
enie, mulla on muistikuva et se tosiaan hais makealle.. et sit ku se sitä vettä oli niin sen kyl ties satavarmaksi, tai siis mä olin aivan varma että on lapsivettä ja sitä alko tulee sillain hulahtelemalla jokusien minuuttien välein...
 
Hui, mitkä paikat eniellä :whistle:

Mie kävin tänää siel ultras..
Pätkä oli KÄÄNTYNY RT:N :heart: Ihanan huojentunu olo, vaik voiha hää viel takaski kääntyy, mut olipa kiva ylläri.
Painoarvio oli 1800g, iso jätkä siis jo :D
Kaikki oli ok, ei paikat lähteneet lyhentyy/aukee.
Ny en vaa enää saa olla auton kyydis pitkiä matkoja, ettei vaa takas käänny pt:n.

Isompien kaa tuli tänää väsättyy joulukortteja ja vaikka ite sanonki, ni eipä oo täst kämpäst lähteny ikuna noi kauniita kortteja liikenteeseen. Oon nii ylpee itteeni :whistle: Muksut oli onessaan ja liimaa ja tussien viivoja löytyki sit jokapaikast, mut pääasia, ett kivaa oli :)

Huomenna oiski sit miun "vapaa"pvä..ihana lähtee yksin kaupungille, ilman yhtää muksuu. Saan iha rauhas kierrellä ja lepuuttaa hermoja :whistle:

Koht saunaan ja sit sikiöt unille ja töllötintä vahtaamaa.

Pörri ja Pätkä 32+1
 
pinkgreen Hyvältähän sä näytti. Olin itsekin kuvitellut sen synnytyshuoneen erilaiseksi. :) Pari tuntiahan siellä vierähti. :)

kaneli oon täysin samaa mieltä luumusoseesta. =)

tsemppii kaikille joilla supistelee tai on muuten vaan pahoinvointia. :hug:

enie toivottavasti selviää.
 
Vesien menosta: Mulla edellinen käynnisty siis vesien menolla 37+1 mutta nyt täytyy sanoo että en muista enää miltä se tuntu haisi tai näytti ja tunnen olevani tällä hetkellä ihan ensisynnyttäjä kun en muista miten se vesien meno sit tapahtu
 
Enie Mulla lirahteli kuopuksesta lapsivettä ja ne olisi voinut tunnistaa siitä, ettei yski aivasta tai tee jotain muuta mikä saa pissat tulemaan housuun. Itse kyllä luulin silloin vaan pissaavani :eek: etten haistellut tai muuten tutkinut niitä lirahduksia. Olet tainnut jo lähteä matkaan... Minä lähtisin sinuna kyllä näytille kun tuota matkaakin on niin paljon. Kun et tiedä edes kohdunsuun tilannetta niin olishan se kamala synnyttää kaksoset autossa.... :hug:

 
zaara Kotona vielä olen ja tutkailen tilannetta. Supistelee koko ajan muttei niin kipeästi ettenkö selviäisi niistä.
Sitä nestettä (mitä nyt sitten olikaan) tuli pari kertaa niin, että kun nousin pitkäältä olosta ylös niin ei voinut pidätellä yhtään kun se vaan holisi siteeseen.
 
Minulla tuli yksi päivä ihan lorisemalla valkovuotoa. Olin tullut suihkusta ja makasin hetken soffalla kylpytakki päällä ilman alkkareita, niin noustessani lorisi ihan valtoimenaan. Jaa mistäkö tiedän että se oli valkovuotoa. No tunnistin ulkonäöstä, koska oli pakko laittaa käsi alle, ettei mene olohuoneen matolle. :LOL: Anteeksi yksityiskohdat! :D Siis kyllä sitä valkkariakin VOI lorista paljon just noin, kun nousee makuulta, mutta siltikin jos olisin Enie, eli odottaisin kaksosia, ja vielä on suppareitakin, niin lähtisin sinne näytille myös, kuten zaarakin sanoi.
 
Minäkin kehoittaisin Enietä käymään näytillä. Jos sinua itseäsi yhtään huolettaa/epäilyttää. Vaikka matka ei houkuttelisikaan. Miekin melko vastahakoisena silloin lähdin, oikeastaan vain jotta mies rauhoittuisi. Mie kuvittelin hyvin selviäväni seuraavaan päivään, jolloin olisin päässyt käymään gynellä lähisairaalassa. Onneksi lähdettiin, koska jos olisi kotiin jääty olisi jouduttu muutaman tunnin sisällä soittamaan ambulanssi. (Meiltä sen verran matkaa myös sairaalle, että olisivat voineet pistää medihelinkin hakemaan :snotty: ) Ja tämänkin olen vasta nyt viime aikoina tajunnut :ashamed:

Parempihan se on turhaan käydä, kuin joutua myöhemmin jossittelemaan...
 
Hui, alkoi jännittää nyt Enien puolesta. Lähdithän jo matkaan?

Minä kellotin tänään eka kerran supistuksia, tuli 7-8 min välein kun sohvalla makoilin. Sitä se tunnin lenkki, imurointi ja muut kotihommat näköjään teettää. Jotenkin vain luotan siihen, että kyllä ne supistukset alkaa ärhäköitymään sitten kun on tosi kyseessä. Nyt ei kipua ole lainkaan, tuntuu vain inhottavan pinkeeltä.

Mies veikkaili, että parin viikon sisällä ollaan synnärillä :LOL:

mamma ja Kirppu 36+2
 
Kevätesikoinen mulla ei vaan ole ollut fiiliksiä eikä energiaa kaivaa äippälaatikkoa esille. Ton miehen kanssakin kun saa usein päätään vaivata niin mieli on maassa. Tietenkään ei maltettais odottaa vauvan tuloa, ja toivottu tämä on, mutta esikoinen ja 9,5v yhteiselo tuo omat normaalit alamäet elämään silloin tällöin :( Ja en koe kiirettä tavaroiden suhteen, kun uskon että vauva viihtyy masussa loppuun asti :whistle: Nyt en uskalla senkään vertaa ehdotella hänelle mitään kun hän lopetti tupakanpolton 9 päivää sitten, haluan että onnistuu siinä joten olen hiljaa
:heart:

sormustesti äitini teki minulle ja näytti 2 tyttöä ja 1 pojan, no 1 tyttö jo on ja vissiin toinen tulossa...

paha olo on palannut mullekin. Ärsyttävää oikein kun jotain tekis mieli syödä ja on nälkä mutta en keksi mitään sopivaa, sitten ihan kuin närästäis pikkasen koko ajan niin vaihtoehdot vähenee taas.

Huh, kuinkahan pian Enie saa pikkuiset maailmaan?
 
Lapsivedestä Mistä sitä tietää milloin lirahtelee lapsivettä ja milloin valkovuotoa?? heräsin päikkäreiltä ja housuihin oli jotain lirahtanut.. Lisäksi nyt pitkin iltaa lirahdellut jotain. Kuinka kauan tuota voi kotona seurailla?

supistuksia tulee 7-10min välein, välillä tiheämmin välillä on pitempikin tauko. Lisäksi alaselkää vihloo/särkee.

näin ensikertalaisena toki voi hätkähtää liian pienestä mutta mutta .. :)

imppuli ja vilho 34+5
:heart:
 
Huih, täällä on jännät paikat menossa! Tsemppiä Enie!

Mulla tuli lorahdellen myös "jotain" eilen ja edellisenä päivänä. Ajattelin sen kuitenkin olevan valkovuotoa. Supistelee mutta kuitenkin aika pitkin välein.

Mun uusin ihastus on Tupla patukka kingsize versio ja luumuvanilja kiisseli by Saarioinen. :p

Ihana äitiysloma :heart: :heart: jo 3. päivää menossa.
Lili 34+5
 
Herranjestas miten täällä sattuu ja tapahtuu jo kaikkee koko ajan :p
Tsemppia kaikille :heart:

(.) Närästystä, supisteluja ja kaiken maailman kipuja.. :|

Alkanut hieman kyllä taas se synnytys olemaan mielessä.. Ja varsinkin se mietityttää että tiedänkö sit oikeesti et millon pitää lähtee sairaalaan?! Ei meiltä tonne kättärille oo matkaa autolla ku noin 7min onneks..

Pinkgreen Mun pitäs kans huomenna soittaa ja varata se aika sinne tutustumiskäynnille.. Mitä siellä tehtiin? Kuinka kauan kesti? Otitko miehen mukaan?

Ollut kauhee ikävä teitä mammoja.. :ashamed:
Toivottavasti kaikilla mieli korkealla :heart:


iiris ja pojutsu 33+2
 
Täälläpä on jännää!

Lapsivedestä:: Itellä alkoi esikoista odottaessa kanssa lirahdella joitain housuun. Aina kun nousin seisomaan tai vaihdoin sängyssä asentoa, niin housut kastui. Soitin synnärille ja vakuuttivat että on valkovuotoa tai pissaa... Aikani seurailin tilannetta ja sitte soitin uudelleen synnärille ja sanoin, että nyt kyllä tuun. Lakmustesti oli negatiivinen silloin, mutta se tutkimussängyn lakana oli ihan läts-märkä, ja kätilöki myönsi, ettei taida ihan valkovuotoa tai pissaa olla...Jäin yöksi tarkkailuun. Seuraavana päivänä testi oliki sitte positiivinen ja alettiin käynnistelemään. Mulla oli ns. korkea vedenmeno, eli sikiökalvoissa ylhäällä reikä, josta sitte lirautteli lapsivettä aina kun liikkui.

J.t ja Pampuliini 32+4
 


Äitiysloma alkoi tänään ja sen kunniaksi laitoin veronpalautukset tuulemaan... Kaikki joululahjat on nyt osaltani hankittu ja jopa jo kääritty paperiin. Shoppailin myös paketillisen pieniä vaippoja (vaikka aionkin kestoja käyttää ensisijaisesti), muutaman tutin (en tiedä aionko opettaa vauvan tutille) ja kaksi purkkia Tuttelia ( 5-vuotias kuopus oli 10 kuukautta, kun sai korviketta ekan kerran). Onkohan nuo sellaista hätävaran liioittelua?
Maanantaina on taas neuvola, saa nähdä onko mitään uutta rintamalla. Liitokset on aika kipeet ja häpyluuta vihloo kävellessä, mutta muuten vointi tuntuu ihan hyvältä. Sormukset tosin jouduin ottamaan tällä viikolla pois, kun tuntui sormet ihan nakelta.

Eksyin tuossa viime viikon lopulla paikallisen lastentarvikeliikkeen muuttomyyntiin, kun etsin itselleni housuja pikkujouluihin. 20 eurolla löytyi housut ja kuin pisteenä ii:n päälle kympillä Anitan kaarituelliset imetysliivit, joissa hintalappu sanoi niiden hinnaksi 52 euroa... aluskihan noita ei varmaankaan voi pitää, Bravadot on jo sitä varten hankittuna, mutta ovathan sitten sellaiset "paremmat" liivit, jos tarvitsee. Ja sit siitä naapurikaupasta piti hakea vaan ruskovillan hahtuvaa, mutta mukaan piti ostaa myös pieni silkkimyssy vaaville. Mä olen siis ihan patologinen shoppaaja...

Tippaiita ja Nappi 34+3
 
Täällä unet alko kahen maissa kun vihdoin ja viimein nukahdin..ni enkö sit heränny ennen viittä kauheeseen pissahätään ja se siitä unista sitten.. Ylös vaan.. :D Tässä ihmettelen ja odottelen että kaupat aukee ni lähen ostiskelemaan vielä muutamat joululahjat.

Mutta eipä sitä tosiaan enää missään mennä etteikö tulis kauheita supistuksia vähänväliä.
Ens viikolla kyllä olis hyvä aika syntyä tai sitä seuraavalla viikolla kun minäkin taas vanhenen :)
Hyviä viikonloppuja kaikille :wave:

pippur1 ja masumuru 37+2
 
Kuinka kauan teillä ne kivuttomat supparit kestää? Itsellänikin on tainnut nyt sellaisia olla ja esim. eilen tuntui olevan jatkuvasti.. En oikein edes sitten huomaa missä vaiheessa loppuu tai alkaa uusi?

Enielle tsemppiä!

Lumi ja Lilliputti 35+5
 
iiris-: Kättärillä kokoonnuttiin ensin kaikki 4.kerroksen hissiaulaan, sit kätilön vetämänä lähdettiin 5.kerrokseen vuodeosastolle katsomaan paikkoja. Huoneet oli kaikki täynnä joten ei päästy yhteenkään huoneeseen kunnolla kurkkaamaan. Kätilö näytti kaikki paikat, wc:t, ruokailukäytännöt ym. Sit kokoonnuttiin semmoseen oleskelutilaan, jossa kaikki kerto nimensä, monesko lapsi tulossa ja koska LA. Kätilö kertoi vauvan hoidosta ym. tosi kattavasti. Meitä tais olla 9 pariskuntaa, kaikilla mies mukana:) Sitten lähettiin alempaan kerrokseen synnytysosastolle, mentiin taas oleskelutilaan ja toinen kätilö kertoi mistä tietää koska pitää tulla sairaalaan, itse synnytyksestä ja kivunlievityksestä. Sit käytiin viel katsomassa yksi synnytyssali. Kaiken kaikkiaan todella antoisa käynti:) Mulle sanottiin, et kierros kestää 1-1,5h, mutta meillä kesti kyllä 2h:)
 
lili Meitsi on kanssa tykästynyt luumu-vaniljakiisseliin. VArsinkin, kun töissä olin niin tuli sitä syötyä välipalaksi. :)

iiris Meille ainakin naikkarilta sanottiin, että mies tai tukihenkilö olisi hyvä olla matkassa.

Jopas Liinu heiluu tuolla masussa. Koko yön myllersi ja aamulla jatkui sama. :) Nukuppa siinä siinä sitten hyvät yöunet. Noh onneksi voi nukkuu päikkärit.
 

Yhteistyössä