***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Hetihän mun piti aamun alkajaisiks toi sormustesti kokeilla ja kyllä se nyt vaan oli tuon mukaan sukupuoltaan vaihtanut :D saapi siis nähdä,kumpi on oikeassa ultra vaiko testi :LOL:

Täälläkin yks joka järkkää viikonloppuna synttäreitä,esikoinen on jo iso tyttö,sunnuntaina tulee 6v :heart: ja nyt se jo alko et miks hän on syntyny näin myöhään,ku on eskarissa nuorin vaik toisiks ja kolmanneks nuorimmatki on syntyny 3 ja 4 päivä joulukuuta :D mut tää on tarkkaa ;) mitä sit ku alkaa ikä lähentyä 18 :whistle:

Pitää kai lähteä puuroa vahtaamaan ettei ihan pala pohjaan :whistle: viime viikonloppuna paistoin lihapullia uunissa toista tuntia :ashamed: mä vaan oon niin hyvä unohtelee noit asioita varsinki näin raskaana ollessa :ashamed:

Piiuli ja toukka 32+1
 
Huomenta kaikille!

Tästä äitiyslomastahan alkaa ihan nauttimaan. Oon herännyt joka aamu tällä viikolla seitsemän maissa ennen isäntää, keittelemään hälle aamukaffetta ja "lähettämään" töihin. Nyt jo siivosin keittiön ja laitoin pyykit pyörimään, josko katsois sitten jonkun leffan ja aloittelis imuroimista vasta sitten.

Oikeelta puolelta lapaluiden välistä selkä on nyt tooooosi kipeä, pienikin kumartaminen sattuu. Kai tää maha vetää mua jotenkin vinoon. =/ Suppareita oli eilen illalla, mies kyseli että jokos se sairaalakassi pakattaisi. Ehkä sitten viikonloppuna...

Tinzus : Niinhän minäkin olen vastannut kysymykseen: " Nooo, kumpaas nyt toivotte??" että "Kunhan nyt olisi selvästi jompikumpi!!"

Mukavaa päivää kaikille!

mamma ja Kirppu 36+2
 
Ihanaa täällä hyvä yö ja kiva päivä tiedossa!
Kampaaja (blondin tyvikasvun värjäys 4 viikon välein vähintään) ja jos raitoja uusis? sit shoppaileen..

Yöllä heräsin siihen että meloja villisti potki tai nyrkillä koputti vasempaan kylkeen... oikein tum, tum, tum, tum.. niin kauan että käännyin siltä kyljeltä selälleen, kai sillä oli niin vähän tilaa että yritti sanoa että: äiti, siirry sä lytistät mut!! =) :LOL: kyllä oli tietyllä tavalla ihana aamulla todeta että siellä se pieni poika kohta tulee.. :LOL:
tammikuun4 ja meloja 35+5 :heart: :heart:
 
minävaa Kyllä varmaan voisi sen 10kg yrittää pudottaa. Jos nyt sitten lähtisi kilot helpommin.

Meidän tyttökissa on koko ajan mun kimpussa. Seuraa mua jopa suihkuunkin. :) Taitaa olla äidinvaistot. Haluaa suojella mua koko ajan.

Masu heiluu joka suuntaan, kun liinu siellä hyörii ja pyörii. Kiva kattella. :)

Käytiin vaihtaa auto. Nyt on sitten farmariauto. :)

millis ja liinu 35+4
 
Huomenna lähdetään tampereelle siskoa ja tämän poikaystävää moikkaamaan. Mietin että miten jaksaa istua sen 2 tuntia autossa :whistle:

Patu yöllä aloitti taas jumpat ja mä en saanut hetkeen unta. Nyt myös kun kirjoitan tuntuu potkuja :D Onneksi menetetyt yöunet voi korvata päiväunilla.

Tuosta maidontulosta..Mulla ei tullut edellisessä raskaudessa ollenkaan maitoa rinnoista,maito nousi rintoihin 2 päivää synnytyksen jälkeen. Ei ole nytkään tullut maitoa ollenkaan odotus aikana. Eiköhän se maito nouse rintoihin taas synnytyksen jälkeen..

Sannis ja patu rv 35+1
 
Enie Mulla polilla otti käyrät opiskelija ja hoitaja neuvoi, että jos sykkeet ovat samat ottaa se käyrää vaan yhdestä vauvasta. Ei ole sulla montaa päivää, että saat vauvat syliin. :)

Nyt tuntuu, että maha olisi vähän laskeutunut. On kyllä ollut tosi kiirekkin. Haaveilen, että saisin olla vaan ja levätä. Oon kantanut kauppakasseja ja kuopus nukahti autoon, pakko hänetkin oli sitten kantaa sisälle. Autolla ajaminen aiheuttaa supistuksia ja nyt siihen ratin taakse saa jo ahtautua. Joku antoi ohjeen nostaa rattia, ei sitä saa enää ylemmäs. :D
Synnytys on ruvennut jännittämään. Haluisin, että mentäisiin joulun yli. Sitten olisi varmasti mies kotona ja vauvat niin isoja, ettei heidän tarvitsisi olla kauaa sairaalassa.

Kävin torstaina neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Proteiinit vaan ovat kahdella plussalla. Painoa tullut 700g/viikossa... ennätys. Sf 38. Verenpaineet hyvät ja vauvojen sykkeet myös. Oli sitten uusi th ja kyllä se käynti kesti. Kaikki tehtiin ja varmistettiin moneen kertaan. Ainut asia josta hän oli varma oli se, että A olisi perätilassa. Hän löysi A:n pään ja minä väitin, että se on peppu.

Edellisessä neuvolassa th aina arveli noista sykkeistä vauvan sukupuolta ja aina meni väärin. Painoa hän kyllä osasi arvioida niin, että kolmesta vauvasta heitto oli 0g, 50g ja 100g. Oli luultavasti tarkempi, kuin ultra. :D Olisipa joka neuvolassa niin ihania terkkareita, kuin hän. Voisi luottaa, että hän tiesi mitä teki. Nyt ei olo ole kovin luottavainen. Onneksi ensi viikolla on äitiyspoli.

Zaara ja pikkuiset veitikat 34+6
 
Huh, kylläpäs supisteli yöllä kipeesti. Ei musta vielä noi kipeesti ole supistellukkaan.. Kait tuo eilinen siivous sitten asiaa jotenkin edisti :D Tosi huonosti kyllä on nukuttu..

Noh, ehkä ensi yönä sitten.

Pippur1 ja masumuru 37+1 (TJ About 20)
 
Tuohon sormustestiin halusin vain kommentoida, että aikoinani esikoisen odotusaikana testin tein ja sormus ennusti että tulee kolme lasta. Eka poika sitten tyttö ja vielä poika ja näin todella on käynyt :D

lokakuu10 ja saukko 35+1
 
Oi että kun on mukavaa olla mammiksella :), ei jaksa ajatella vielä yhtään mitään ja tilasin ensitöikseni päivän lehden 3,5 kuukaudeksi :D.. Nyt kun on aikaa lueskella.
Tuntuu kyllä että tuoksahtaa koko ajan pahalle, vaikka vaan paikoillansa olen. Tosi hehkee olo siis :).

Jaaha, netti tökkii - en ollut kuullutkaan tuollaisesta sormustestistä. Huvittais kokeilla, mutta eipä ole sormuksia :D, vain kalevalan semmoosia "säädettäviä", joten taitanee sormus tippua samantein hiuksen päältä.
 
zaara Joo, eihän se piirrä silloin kuin yhden käyrän siihen paperiin.
Nytkin kun tiistaina käyrää ottivat niin sai kilautella kelloa muutaman kerran korjailemaan sitä ja sitten toinen kiihtyi sen verran että tuli eri sykettä hetken aikaa :D

(.) Napakoita supisteluita muutama taas tässä tullut, ja sellaisia hipsukoita (siis minun mielestäni) koko aamun.

Tuota minä vähän ihmettelin, kun siellä käyrässäkin viimeksi tuli niitä supistuksia siihen piirtoon tuon tuosta ja ihan ne vastas niitä mitä ne olikin.
Niin sitten hoitsu kysyi että supisteliko, sanoin tietysti että supisteli mutta minusta vain sellaisia nipistely hissutteluita, niin ei se sitten mitään.
Siis kun en muista miten korkeat "piikit" sitten tulee niistä kunnon supistuksista kun nyt ne oli n. 2-3cm luokkaa ehkä, vai onko sillä mitään merkitystä?
Eli piirtääkö se napakammasta supparista korkeamman piikin sinne, kun ei muista enää niin ei muista :ashamed:
Ja kun on korkea kipukynnys niin miten sitä osaa sitten tietää että mikä on kunnon supistus ja mikä ei?
 
Huomentapäivää!

Halaukset, onnittelut ja hyvää vointia Väpälle ja pikkuiselle :heart:

Sormustesti näytti tyttöä (hitsi kun en muista enää loppuiko liike siihen vai lupailiko useampia lapsia...), ultrassa näytti pojalta ja sykkeet on huidelleet n. 130-150 välillä ja masun muodosta ovat sanoneet, että on tyypillinen poikamaha. No tiiäppä häntä sitten :)

Ihana kuulla, että jollain muullakin (tais olla Prinsessa-06) oli vielä hankinnat vauvaa varten vaiheessa :) Kunhan saadaan kotia kuntoon ensin muuton jälkeen, niin sitten pitää alkaa tekemään hankinnat ihan tosissaan. Ehkä hoitopöytä/lipasto mietityttää tällä hetkellä eniten. En ole varma tarviiko sitä erillistä hoitopöytää... mutta toisaalta ois kätevä, jos siinä ois laatikoita ja tilaa vauvan vaatteita ja tarvikkeita varten ja oishan se ergonomia juttukin, jos löytyis sopiva pöytä. Sain täällä uudessa kodissa jo kummasti vaatekaapit täyttymään ja mietin, että mihis laitan vauvan vaatteet, jotka on vielä toistaiseksi pesemättömäni äitiyspakkauslaatikossa... :ashamed:

Napakettu: meillä ainakin pötkötellään vielä poikkitilassa :)

kevätesikoinen ja poju 32+5
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja napakettu:
-napakettu & tirriäinen 33+0
Täällä ehkä edelleen perätilassa, en ole kyllä ihan varma, sätkii ja lyö/potkii joka suuntaan ja möyryää ja edestakas edelleen vaikka mulla viikkoja jo 35+5. Ensi viikolla äippäpolilla synnytystapa- arvio, sitten ollaan viisaampia!



Enie kyseli noista supistuskäyristä. Muistelen että meidän synnärillä kone ilmoitti supistukset lukemilla. Muistelen että synnytysken alussa oli jotain 20-30 ja sitten kun vetelin ilokaasua oikein urakalla oli jotain 50-70. Kätilö selitti kyllä että ei ole suoraan verannolinen kipujen kanssa koska mittaa vaan sen tietyn kohdan kohdusta joten jos supistaa toisesta kohtaa kovempaa niin antaa pienempää lukemaa . se mitä kone siihen paperille piirsi voisi vaikka ollakin niin että noi 20 oli 2cm ja 50 oli 5 cm paperilla, enpä tiedä varmuudella....
 
Talvista päivää :wave: täällä on pakkasta n.10 ja heti on jouluisampi tunnelma :xmas:
Neuvolassa kävin tänään:
paino oli noussu 1,3kg/viikko :ashamed: (yhteensä noussu jo 23kg)
verenpaine normaali
pissa puhdas
sf-mitta 34
vauvan sydänäänet 135

Seuraavaksi lääkärineuvola kahen viikon päästä. Vauva on ankkuroinu jo itsensä ihan alas ja kiinnittyny. Ei liiku enää yhtään..
Th arveli että ei hirveän kauan enää varmaankaan mene että syntyy. Supistellu on taas aika paljon ja pää painaa välillä ihan tosissaan tuonne alas. Saa nyt nähdä kauanko jaksaa vauveli vielä mahassa pysyä :/
Katjuska 33+6
 
Hello taas! Mulla hajos tietokone ja olin pari päivää ilman (nettiaddiktille aivan kamala tilanne), mut taas toimii!

Käytiin Kättärillä tutustumassa ja hyvältä näytti. Synnytyssalit olivat yllättävän kodikkaan näköisiä, oon varmaan kattonut liikaa jenkkiläisiä sairaalasarjoja kun luulin oikeesti, että ne on jotain valtavia halleja missä kauheen kirkas valaistus:D

Millis: Miltäs Naikkari näytti? :)

(.) Eilen yöllä heräsin supistuksiin, olin varma että lähtö tulee, mutta 1,5h kuluttua ne loppuivat kuin seinään. Varmaan jotain harjoituksia. Ehkä Tilleri ei tykännyt kun eilen raahasin kaupungilla painavia joululahja-pusseja ympäriinsä...

Täytyy jatkaa teidän kirjoitusten lukemista... :heart:
 
Minäkään en muista miltä se supistus näytti käyrällä. Pojasta, kun menin laitokselle oli supistukset sitä luokkaa, että pelkäsin kuolenko ja sitten pelkäsin etten kuolekkaan. Eli todella kovat ja lähes jatkuvasti niitä tuli. Olin käyrällä ehkä 20min ja kätilö sanoi, ettei sinulla näytä olevan supistuksia olevan ollenkaan. Mitään ei piirry, saat luultavasti lähteä kotiin. :eek:
Koitti kuitenkin kohdunsuun ja olin 9cm auki. Ei sitten lähettänyt kotiin vaan saliin ja kahdella työnnöllä poika syntyi.
Poika olisi muuten syntynyt kotiin, jos olisin odottanut säännöllisiä supistuksia. Välillä oli 20min väliä, mutta 10km sairaalasta supistukset muuttui säännöllisiksi.
Eli en tiedä milloin pitää lähteä. :headwall:
 
zaara No jopas on sullakin ollut melkoinen tapaus. Ajatella jos ei olis tutkinut paikkoja :eek:
Sitä minäkin ihmettelin kun KYS laski minun ilman että sitten katsoivat paikkoja ennen kuin lähdin.
Mutta kaipa he tietää mitä tekevät.

Edelleen tulee supisteluita koko ajan. Välillä hiljaisempia ja välillä kyllä ihan nettisurffailunkin pysäyttäviä.
Mutta tuskinpa mitään tapahtuu.
 
Heissan, mulla supparit on aika lailla rauhoittuneet, eli ei varmaankaan tule viikonloppuna vauvaa meille. :D

Lupasin miehelle, että tämän viikonlopun oon kokonaan tekemättä ja katsomatta opiskeluhommia. Miten sitä enää edes osaa, kun niin monta viikkoa on ollut pakko käyttää illat ja viikonloput opiskeluun niiltä osin, kuin vain on jaksanut? Siis ihanko mun pitäis olla kokonaiset 2 päivää vain vapaalla? :eek: :D

Voi että mä odotan, että saan vauvan syliini. Näin eilen neuvolassa äidin imettävän ihan pientä tyttövauvaa, ja tuli niin sellainen :heart: :heart: :heart: -fiilis.
 
mulla pyörii vaa nykysi synnytys ja kaikki siihen liittyvät asiat mielessä. JA jos lapsivedet ehtii tulla jossain ihan yllättäen niin mitä mie sit teen?? :eek:
no oon toistaiseksi laatinu suunnitelman että jos yöllä täytyy lähtee niin sit pitää vaan soittaa mummolle että pääseekö tulemaan miten pian ja yrittää olla kotona mahdollisimman pitkään ja sit jos ei vielä mummo pääse ja tulee tosi paikka eteen nii isän on jäätävä kattoo lasta ja menen sit synnärille yksin (toisaaalta aika KAMALA ajatus) ja isäntä tulee paikalle kun mummo on päässy meille.
Must tuntuu että mies oli kaikkein henkinen apu siellä joten en haluu lähtee ilman häntä vaikkaki esikkoakaa ei voi jättää yksin tänne ennenku se mummo tulee..

Viikkoja on vasta ja toisaalta jo 33+2 joten vielä ei lähtölaskenta oo esissä ihan tässä lähellä mutta ku päästää 36 viikolle nii sit luulen että kaikki ollaa varpaillaa...

Mulla on uus rakkaus suhde :LOL: Semperin luumu sose aivan älyttömän hyvää!!!!

tänää pitää käydä viel klementtiinejä ostaa...
 
heissan ja huokaus!

Täällä neuvolasta tuli taas lähtö synnärille. paineet 150/94 x2 ja 150/100.
lisänä turvotus ja pääkipu. neuvolassa proteiinit -
paino noussu viikossa 1600 tai oikeestaan oli viel himpun enemmänkin...

Käyrällä ja ultrassa kaikki hyvin, kohtu pehmeä, 2cm kanavaa ja on 1cm sormelle auki. uudelleen synnyttäjälle näilläviikoilla ihan ok tuo.. polilla proteiinit +/- jolloin ne katotaan miinuksiksi. lääkäri meinas ettei näyttäis raskausmyrkytykseltä, mut ohjeeksi sain tiuhat mittaukset kotona, ja ens viikolla pari kertaa käytävä neuvolassa ja 15.12 uus aika polille.. tai jos nousee yli 150/100 vai 110 hitto ku en muista, niin soitto polille oli yö tai päivä...

että tälläsia kuulumisia tänne tälläkertaa..


s-a-j 36+3 :wave:
 

Yhteistyössä